حمله موشکی

بیش از ۴۸ ساعت از حمله به عین‌الاسد می‌گذرد و این پایگاه و محدوده اطراف آن، در قرنطینه مطلق خبری و اطلاعاتی است.

سرویس سیاست مشرق- بیش از ۴۸ ساعت از «سیلی» قهرمانانه‌ی دلاوران نیروی هوا-فضای سپاه پاسداران به مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه، پایگاه عین‌الاسد می‌گذرد. دانلد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، شامگاه چهارشنبه به وقت تهران، بعد از لغو چندباره‌ی کنفرانس مطبوعاتی خود درباره این موضوع، بالاخره رو در روی خبرنگاران ایستاد و با لحن و زبان‌ بدنی پر از استرس، مدعی شد که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله موشکی، که ۱۳ موشک بالستیک دقیقا به اهداف تعینی برخورد کرد، آسیب ندیده است!

این در حالی است در روزهای قبل از حمله، و از بیم اقدام تلافی جویانه ایران، طبق اخبار موثق و دقیق منابع اطلاعاتی ایران و مقاومت عراق، بیشتر نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های دیگر، به پایگاه هوایی عین‌الاسد منتقل شده بودند که احتمالا بر مبنای ارزیابی، توان راداری و پدافندی و همچنین استحکامات سنگین این پایگاه چنین تصمیمی گرفته شده است.

با این ادعای گزاف ترامپ، امپراتوری رسانه‌ای آمریکا که تحت سلطه‌ی مطلق صهیونیست‌هاست، این خط تبلیغی را با شدت و حدت در پیش گرفته‌اند که پایگاه خالی از نیرو بوده و آمریکا به اراده خود به این حمله پاسخی نداده است.

توضیحات دقیق سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در روز پنجشنبه، با ارایه مستندات و آمار دقیق، ضربه محکمی به این طراحی رسانه‌ای زد و سردار حاجیزاده به صراحت و با تاکید گفت که نه تنها آمریکایی ها منتظر حمله بودند، که همه سیستم‌های راداری و شناسایی و پدافندی خود را از ترس اقدام سپاه در وضعیت های آلرت قرار داده بودند.

 توضیحات سردار حاجی زاده:

فیلم/ جزئیات حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد

علاوه بر این، به تاکید سردار حاجی‌زاده، صدها نیروی آمریکایی در زمان حمله در پایگاه بودند و دست‌کم ۹ هواپیما کشته‌ها و مجروحان را از این پایگاه به سرزمین‌های اشغالی، اردن و بیمارستانی در نزدیک سفارت آمریکا در بغداد انتقال دادند. مضافا این که، اخبار قطعی از حرکت پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین آمبولانس هوایی ارتش آمریکا از پایگاه رامشتاین آلمان به عراق، در ساعات اولیه بعد از حمله وجود دارد.

گزارش مشرق را اینجا بخوانید:

جزییات پرواز یواشکی بزرگترین آمبولانس هوایی ارتش آمریکا از عراق به آلمان/ تلاش ترامپ برای کتمان تلفات پاسخ موشکی سپاه ادامه دارد +سند

از تفسیر زبان بدن ترامپ در هنگام کنفرانس مطبوعاتی، چهره دژم و به شدت نگران فرمانده‌هان نظامی پشت سر او در زمان سخنرانی، و تصاویری که از جلسه امنیت ملی کاخ سفید (صورت‌های درهم و بهت‌زده مسوولان امنیتی کاخ سفید و شخص ترامپ) گذشته، در برابر عملیات روانی امپراتوری رسانه‌ای غرب، تنها با طرح چند سوال می‌توان شاکله‌ی این خط تبلیغاتی را فروشکست:

تصویر منتسب به جلسه شورای امنیت کاخ سفید بعد از حمله ایران
چهره نگران و درهم فرماندهان نظامی آمریکا پشت سر ترامپ

پرواز بزرگ‌ترین و مجهزترین آمبولانس هوایی ارتش آمریکا به عراق، در ساعات اولیه پس از حمله

نخست، اگر طبق دعوی ترامپ حتی یک نیروی آمریکایی در این حمله آسیب ندیده است، آیا برای آمریکا بهتر نبود که رییس جمهور آن در همان یکی دو ساعت بعد از حمله کنفرانس مطبوعاتی را برگزار می‌کرد و خبر سلامت نیروهای تروریستی آمریکا را اعلام می‌کرد؟ چرا بیش از ۱۶ ساعت طول کشید تا ترامپ آماده کنفرانس مطبوعاتی شود که در آن، رهبر «ابرقدرت» نظامی دنیا نه تنها تهدید گذشته مبنی بر هدف قرار دادن 52 نقطه در ایران را تکرار نکرد بلکه بار دیگر صحبت از همکاری به میان آورد؟

دوم، آمریکایی‌ها می‌توانستند در همان دو سه ساعت بعد از حمله، با انتشار یک ویدیوی زنده و پوشش خبری از درون پایگاه، و نشان دادن سلامتی نیروها، کاملا عملیات ایران را به سخره بگیرند. چرا این کار صورت نگرفت؟

سوم، چرا از فرمانده آمریکایی پایگاه عین‌الاسد هیچ خبری نیست؟ آیا برای آمریکا بهتر نبود که در یک ارتباط زنده، مصاحبه‌ای با فرمانده نیروها در این پایگاه صورت دهد که خبر اعلام سلامتی نیروها از زبان او شنیده شود؟ آیا فرمانده پایگاه عین الاسد نیز در لحظه حمله، در همان ساختمان فرماندهی یگان‌های پهپادی و بالگردی حضور داشته و همراه سایر نظامیان آمریکایی،‌ به احتمال زیاد به هلاکت رسیده است؟ جالب اینجاست که برخی منابع خبری هم این گمانه را تایید می‌کنند و از هلاکت فرمانده پایگاه خبر داده‌اند.

چهارم، بیش از ۴۸ ساعت از حمله به عین‌الاسد می‌گذرد و این پایگاه و محدوده اطراف آن، در قرنطینه مطلق خبری و اطلاعاتی است. طبق اخبار واصله از عراق، نه تنها نیروهای امنیتی عراق اجازه ورود به پایگاه را پیدا نکردند، که حتی از خبرنگاران خود پنتاگون هم هنوز کسی وارد پایگاه نشده است. این سکوت و بایکوت مطلق خبری پایگاه، بعد از ادعای ترامپ مبنی بر آسیب ندادن حتی یک نیروی آمریکا، برای چیست؟

پنجم، این ادعای مضحک که آمریکا با ایران معامله کرده است و به نوعی زدن پایگاه خود را به ایران پیشنهاد داده تا نوعی «تهاتر» صورت گیرد، چرا آمریکا باید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه خود را، که جدای از حضور صدها نیروی نظامی، دارای میلیاردها دلار تجهیزات نظامی بود، و مرکز فرماندهی و هدایت راداری و سایبری و عملیاتی نیروهای ائتلاف آمریکا محسوب می‌شد، برای این تهاتر کذایی پیشنهاد کند؟ عین الاسد، نماد سلطه و قدرت آمریکا در منطقه بود، و زدن این پایگاه حتی اگر مطلقا خالی هم می بود، ضربه حیثیتی و نمادین سنگینی برای آمریکایی‌هاست؛ حیثیتی که تا کنون برای تثبیت آن در منطقه، 7 تریلیون دلار هزینه شده است و حالا با چند موشک در هم کوبیده شد.

به هر حال، در همین روزهای آینده، اخبار و اطلاعات تلفات نیروهای آمریکایی بیرون خواهد آمد و ترامپ قمارباز، که گمان می‌برد که هر کاری که بخواهد در منطقه می‌تواند صورت دهد، با تبعات جنایت تروریستی خود در صدور دستور حمله موشکی به کاروان حاج قاسم و یارانش، رو به رو خواهد شد. ترامپ حماقت بزرگ خود را در به شهادت رساندن فرمانده ارشد نظامی ایران، با دروغ گزاف «آسیب ندیدن حتی یک آمریکایی» در حمله موشکی سپاه، تکمیل کرد تا با دست خود، گور آینده سیاسی خویش را حفر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • تمشک IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    می توان افول امریکا را از چشمان این دو ژنرال ایالات متحده دید آنها غرق در شکستند و غرق در حیرت از قدرت رو به افزون ایران در دنیا ...حالا تمام ایرانیان وطن دوست چه در ایران و خارج از این غرور می بالند
    • نادری IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      46 11
      رضوان خدا به روح بلند شهیدتهرانی مقدم عجب دست رنجی برا ما ها و خصوصا امریکایی ها گذاشت
    • علی IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      38 4
      مستقل نباشی باید تا آخر کولی بدی حتی اگه رییس حشدالشعبی کشورتو ترور کنن نباید جواب بدی! کلیپها رو ندیدید؟ جلوی چشم مراجع عراق نوامیس عراقی را سربازان مرد آمریکایی تفتیش میکنن؟ یا هزاران تحقیر دیگه؟ چرا بعضی داخلیا قدر عزت کشورشونو نمیدونن و کوچیک میشمرن؟
    • DE ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      32 7
      من از اول تا آخر سخنرانی "شرور ترامپ"، داشتم قیافه وحشت زده ی فرمانده های پشت سرشو نگاه میکردم.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    اخرش دم خروسشون بیرون میزند
  • مرتضی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    98 4
    ترامپ در تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۶ برای حذف هیلاری کلینتون موضوع داعش و احیای آن توسط رقیبش را مطرح و ظربه انتخابات به کلینتون زد ، در چند ماه آینده سندرز یا رقیب دیگر حزب دموکرات، ترامپرا با میزان تلفات و هزینه پایگاه عین الاسد به خطر می‌اندازد، انموقع شاهکار موشک‌های ایرانی اثبات میشه،فعلا کلیه مسولین آمریکا در شوک سیستم پیشرفته نقطه زنی موشکی ایران هستند و دنبال جنگ نیستند
  • هادی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    امید که تلفات این تروریست ها زودتر بر ملا بشه تا دلمون اروم بگیره و از بی تابی در بیاد لبیک یا مهدی
  • Hassan IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    86 16
    الان وظیفه ما روشن نگه داشتن این چراغه ( این یک واقعه بزرگی است تنها کشوری که رسمی بعد از ابر قدرت شدن آمریکا رسما به منافع اون حمله کرده ما هستیم و هیچ غلطی نکرد ) هیچ وقت نگذارید این چراغ خاموش شود که مقدمه نابودی اسرائیل است
    • US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      5 3
      احسنت ..
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    79 39
    امیدوارم خداوند این جنایتکار تروریست را به سزای اعمالش برساند
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    قیافه ها تو جلسه نشون میده دقیقا چی رخ داده تو پایگاه
  • دیده بان IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    87 23
    عین الجسد!!!
  • 313 GB ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    72 70
    طبق گزارشات برخی دوستان عراقی درمنطقه تلفات حمله ایران بیش از هزار نفر کشته و بالغ بر2000نفر مجروح و 6هواپیما و بیش از 12 پهپاد و 23 بالگرد و تعدادی خودرو نظامی نابود شده اند
    • US ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      7 1
      منبع خبرت ؟
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      14 1
      تو دیگه مرز های تخیلی بودن رو جابه جا کردی
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      8 0
      یا ابالفضل ..
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    90 68
    ما که میدونیم همشون سقط شدن. حالا هی اینا بگن نه همه چی گل و بلبله. اشکال نداره انشاء الله به زودی ناوهاشون رو هم میزنیم بازم هچی تلفان نمیدن. همه پایگاه هاشون رو میزنیم بازم تلفات نمیدن. مهم اینه که ما میزنیمشون اونا هم هیچ غلطی نمیتونند بکنند.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    79 42
    کاملا منطقی مقاله خیلی کاملی بود
  • حسینی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    88 8
    درود بر ملت شریف ایران جاودان باد میهن درود بر رهبر عزیز سید علی خامنه ای تا زنده ایم فدای رهبریم.. مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • رضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    19 37
    خ قضیه مبهمه ..نمیدونم واقعا کی داره راست میگه کی دروغ....ای کاش یک ناوروباتمام تجهیزات غرق میکردن..انتقام بهتری بود
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      10 4
      اولا:ناوها همون اول فرار کردن. ثانیا مهم زدن پایگاه بود حتی اگر فرض کنیم که با هماهنگی آمریکا بوده باشه بازهم برای ایران یک پیروزی بزرگ است چرا که مدعی ابر قدرتی چاره ای پیدا نمی کنه غیر از اینکه به خفت زدن پایگاه تن بده. نکته دیگر اینکه اگر هماهنگ شده بود چرا اینهمه سردرگم بودن؟ از هر زاویه ای ببینی این پیروزی ایران است. سیلاب خون این مردان پاک این نجاست ها را از غرب آسیا خواهد شست این سنت الهی است
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      5 1
      نه جانم ! آن موقع هم می گفتن ما اصلا یک همچین ناوی نداشتیم
  • امیر IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    66 4
    تحلیل بسیار بسیار جالبی بود به نظرم اگر مشرق بتونه همین مطلب رو بصورت یه کلیپ در بیاره خیلی بهتر و تا ثیرگزارتره. چون اولا مردم کلیپ رو بیشتر میبینن و کمتد حوصله خوندن دارن دوما کلیپ رو بهتر میشه نشر داد. بهرحال عالی بود
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    45 4
    مسلما امریکا دیگه از این اشتباهات ان هم در این سطح نخواهد کرد.مگر اینکه دنبال کشته شدن نیروهای زیادی از خود در منطقه باشه.انها موشک های کروز و اژدر های ایرانی را نادیده گرفتند حملات سایبری و نیروهای مقاومت را همین طور ضمن اینکه روسیه و چین هم از افول امریکا سود های زیادی خواهند برد و پشت ایران را خالی نمیکنند.ما های اتی شاهد خرید تسلیحات روسی بجای امریکایی در جهان خواهیم بود.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    17 3
    تحلیل خوب و درستی بود
  • صرفا جهت اطلاع IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    43 51
    با مرگ حاج قاسم جگرم سوخت
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      8 3
      شهادت با مرگ فرق میکنه ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا
  • علی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    41 6
    به ظاهر که فرمانده عین الاسد به درک واصل شده است، اکانت توییتری اخبار سوریه هم از قول منبعی آگاه این موضوع رو اعلام کرده... انشالله که درسته و به درک واصل شده است، آمین. البته همه میدونیم که طبق پروتکل ارتش آمریکا اعلام تلفات و کشته ها هیچوقت مجاز نیست.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    16 11
    آمریکائیها تجربه جنگ ویتنام را با ویتمینها وویتگنگها(بسیج وسپاه)ویتنام را دارند-برای همین میدانند مردم امریکائیها مثل جنگ ویتنام اعتراض خواهند کرد-برای همین سعی میکنند عوامل اصلی سپاه وبسیج را ترور کنند-حکومت آخوندی روس وچینی هم باید همین کار را کنند ووارد جنگ نشوندومثل امریکا وارد ترور عوامل اصلی ترور وجنگ بشوند
  • DE ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    42 3
    10000کشته ی آمریکایی هم نمی تونن بهای خون حاجی باشن حاجی غرور ما بود حاجی مغز متفکر و قلب تپنده ی ما بود ما باید غرورمون رو پس بگیریم وگرنه زنده و مرده بودنمون هیچ فرقی نداره ما باید حقارت آمریکا رو به دنیا نشون بدیم خدا کمکمون کنه بتونیم کمر راست کنیم
  • پرواز IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    27 11
    ترامپ بیشعور وقتش بود یکی بزنه تودهنش
  • نادری IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    29 5
    رضوان خدا به روح بلند شهیدتهرانی مقدم عجب دست رنجی برا ما ها و خصوصا امریکایی ها گذاشت
  • هادی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    14 3
    فرمانده الاسد اسمش چی بوده اگه اسمش رو بگی پیداش میکنم برات
    • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      4 0
      همون فرمانده پایگاه ، زیاد وارد جزییات نشو
  • قاسم IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    19 47
    انتقام سخت.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    1 0
    باور کنید نه ترامپ که کل حاکمیت امریکا، حتی در شرایط قبل از انتقام ، یک لبخند ایران را به تمام متحدین مرتجع منطقه ای خود میفروشند.
  • مجتبی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    7 4
    ملت عزیزم اینا داغون شدن مطمئن باشید همین که رییس‌جمهور قمارباز آمریکا میگه ما متوجه شدیم و از پایگاه فرار کردیم معنیش چیه یعنی حیثیت بر باد رفته یعنی مرگ بر آمریکا، همین که جرأت نداشت نفس بکشه کافی نیست ؟
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    4 3
    آفرین.خیلی مطلب خوبی بود.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    4 3
    هر وقت گذاشتن خبرنگارا برن داخل پایگاهشون میفهمید چقدر تلفات داشته
  • بهی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    8 3
    من راضی نیستم، چرا بیشتر موشک نزدن، توی عکسها ،هلیکوپترها سالمن، ساختمانهای محل تجمع سالمن، راضی نیستیم
  • US ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    4 4
    ما که نمیخواستیم سگ کشی کنیم ... قشنگترین جمله ای بود که شنیدم از علم الهدی
  • سعید US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    7 2
    عالی بود درسته پایگاه مهمی رو زدن ولی قبول کنیم این انتقام سخت نبود واینکه ضربه اول خیلی مهمه خون حاج قاسم برابر حمله به کل پایگاه های آمریکا تو منطقه است یا نابودی کل ناوها تو خلیج فارس آقای سعد الله زارعی هم تو جهان آرا همینو گفت ایکاش حداقل کنار این پایگاه یه ناوم میزدن مخصوصا با موشک‌های بالستیک دریایی دوهزار کیلومتری مشرق منتشر کن!
  • رضا IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    9 4
    به یاد سردار شهیدمان آنقدر می گوییم ترامپ قمار باز ترامپ قمار باز که تو کشور نحسشون هم به همین اسم بشناسنش
  • EC ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    8 8
    مشرق عزیز فکر نکنم اصلا موشکی به پادگان خورده باشه
  • GB ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 1
    بالاخره اگر کسی از امریکایی ها کشته شده باشه خانواده اش باید پیگیرش بشند با نه.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 4
    یاد دزدان دریایی کاراییب افتادم. با شمشیر میزد به قلب طرف ولی نمیمرد. اینام لابد موشک منفجر شده پاشدن تیکه پاره هاشون را سر هم کردن و ...
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 5
    چرا سر جنگی موشکها اینقدر ضعیفه. اینهمه زحمت و هزینه طراحی، ساخت، جمع آوری اطلاعات، پرتاب، نمیشه با سرجنگی قدرتمندتر خسارت بیشتری به تجهیزات دشمن وارد میکرد.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 3
    وایسین مجبور میشن رسانه ای کنند
  • محمد باقر IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 5
    به نظر من حداقل از 1500 نیرو تعداد 250 زخمی و بالغ بر 800کشته داشته که اینچنین در ماتم فرو رفته اند و از افکار عمومی مردمش و از ابرویش و از محاکمه اش میترسند.9 سرتی پرواز یعنی 900 نیرو ی مرده و زخمی جابه جا کردن.
  • محمد IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    8 5
    اگر خبر آمد ترامپ دوره ریاست جمهوریش را تمام نکرده برکنار شد و داخل آمریکا جنگ قدرت ایجاد شد تعجب نباید کرد سیر تحولات جهان عجیب زیاد شده و غیر قابل پیش بینی
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 5
    صبرکنید همانا وعده الهی حق است .وانشالله انقلاب ما وصل میشود به ظهور اقا امام زمان عج
  • علی DE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 3
    سلام و درود خدا به روح مطهر سردار بزرگ اسلام حاج قاسم عزیز که حتی پس از شهادتش نیز برکات خونش باعث پیروزی و سربلندی ایران عزیز میباشد و درود خدا به روح مطهر شهید تهرانی مقدم دنیا بداند شهید حاج قاسم از حاج قاسم خطرناک تر است
  • BE ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 2
    ایران یا فیلم کشته ها رو نشون بده یا این حرفا فایده نداره جواب خون خون هست
  • م ع ر شیراز IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 4
    هواپیماهای امریکا بدستوروزیرجنگ امریکا طرف ایران نیامدن چون اگراومده بودن توهوا به لطف نیروهای هوافضای ایران سرنگون میشدن اونوقت نمیتونستن چیزی قایم کنند بیشترابروشون میرفت
  • حسین آقا IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 3
    به نام خدا. ............... دروغ جزئی از الزامات هیات حاکمه امریکا و سیا برای ادامه دیکتاتوری به روش جمهوریت است..... شما به چهره وزیر دفاع امریکا که مات و مبهوت مانده و مانند یک هیپنوتیزمی چشمانش گرد شده است.نگاه کنید. در کنار ترامپ مایک پنس معاونش هست که با چشمان از حدقه در امده میگوید این ترامپ عجب چموشیه چنان داره دروغ ها را با اعتماد به نفس میگه که خودما هم داریم باور میکنیم که حمله ایران تلفاتی نداشته . در پشت سر انها فرماندهان ارشد ارتش امریکا و پنتاگون هستند که از حمله ایران به شدت شوکه هستند و میدانند که ترامپ دارد دروغ میگوید ان هم به سفارش احمقی مثل پمپئو که از اعراب خلیج فارس پول گرفته اسست....
  • FR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 4
    ترامپ از ترس استیضاح قبل از استیضاحش آمار نمیده
  • بهنام IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 3
    الان بهترین فرست برای توسعه موشکهای قاره پیما است الان دیگه توجیح پذیر است.
  • رضا قاسمی IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 3
    انشا الله امریکایی ها را از منطقه بیرون کنیم
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    7 3
    قیافه خوک کثیف ترامپ دیوانه گاوجنگی دیدنی شده
  • Saifollh Ebrahimy IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 4
    ترامپ همه طرف داران خودش را مثل خودش خر احمق فرض کرده
  • اکبر IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 1
    بهتر نبود یه جوری انتقام میگرفتیم که بدون هیچ ابهامی ضربه محکمی به آمریکا زده باشیم تا یکم دل دوستداران حاج قاسم آروم بگیره؟
  • رض IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 2
    تاکی ترامپ میخواه مخفی کاری کند بالاخره روزی معلوم میشه چه سیلی محکمی خورده ودرتمام دنیا روسیاه میشه چنان سیلی خورده که نفسش برای مدتی درنمی امد ولال شده بود اگه غیرت داشت باید سکته میزد
  • ر ش IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 2
    ترامپ از روزیکه سردارشهید سلیمانی ب عنوان قمار باز عنوان کردن این بزرگترین سیلی بود که ترامپ خوردکه لقب جدید ترامپ قمار باز شد
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 3
    ایران الان دیگه قدرتمند شده سالها با زحمت و رنج فراوان و ریختن خون جوانان دلیر وپاک این ملت به این قدرت باور نکردنی رسیده است شاید باور این قدرت برای دیگر ملت ها سخت باشد اما باید قبول کنند که دیکه ایران به اوج قدرت رسیده البته این قدرت با ایمان به خداوند به وجود آمده سکان این قدرت بدست رهبر عزیزمان سیدعلی خامنه ای است رهبری که پاک و دلیر میباشد ایران ملت شیران دلیران پاکان است
  • شیرزاد IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 3
    بسم القاصم الجبارین-سلام بر امام عرفا و سلام به ملت شهید پرور و سلحشور و با شهامت ایران.ترامپ قمار باز اگر طبق ادعا کسی کشته نشده بعد از گذشت 3 روز چرا اجازه ورود به خبرنگاران داده نمیشود؟؟؟ما کا با امریکا بیش از 10 ساعت اختلاف زمانی داریم چرا تدابیر امنیتی فوق العاده شدید در اطراف کاخ سفید حکم فرماست.بخدا قسم دختر سردار شهید ،بیش از 250 نفر کشته شده اند وبیش از 500 نفر نیز زخمی.مگر میشود پایگاه به آن عزمت خالی باشد؟؟؟حداقل برای دزدی نشدن سرمایه مادی تروریست های امریکایی دورتادور پایگاه میبایستی بیش از 300 نفر حفاظت کنند.باور بفرمائید برای کل ابرقدرتها اگر هم در گذشته شکی داشتند الان مطمئن هستند که امریکا ابر قدرت کاغذی بیش نیست.و بحول قوه الهی ،دختر سردار چه در زمان حکومت ترامپ و چه در پایان آن سر از بدن ترامپ و وزیر دفاع تروریستش جدا میکنیم.
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 1
    منتظر فیلم پهبادی حمله موشكی سپاه هستیم بهترین تو دهنی به ترامپ ابلهه
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    7 2
    اگر می دونستیم بعدش این طوری میشه حداقل باید 30-40 تا موشک می زدیم که لااقل این پایگاه کامل نابود میشد. حیف!!!
  • ح.... DE ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 0
    فکر نکنم ..........
  • مهرداد GB ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 17
    اگه کشته شده باشه پس چند روز دیگه بیچارمون میکنن
  • نسرین نعمتی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 3
    من همراه وهم سوباسپاه پاسداران هستم انتقام سردارعزیزمان کامل نشده آنچنان که رئیس جمهورهای بعدی هم حساب کار دستشان بیایدوشناخت بهتری ازاقتدارایران داشته باشند
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 2
    به خاطر اینکه قضیه ی معامله به نظرم درسته
  • رضا ID ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 0
    Colonel Michael Maddox ayn al asad air base commander
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 6
    خیلی دلیلتون ابکیه .. من هر وقت تحلیل های مشرق نیوز رو میخونم فکر میکنم شما مضحکترین تحلیل هارو قلم میزنید.
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 1
    و مارمیت اذ رمیت ولکن الله رمی دست خدا از استین سپاه بیرون امد وزد خدایا ممنونیم
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    اگرم شده اینا نمیگن
  • کاظم IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 13
    ما که استرسی ندیدیم تو چهرش خیلی هم خونسرد بود وقتی از قبل اطلاع داده شده به قول خودتون خوب چرا باید اونجا باشن؟
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 0
    اگه زده باشن که غوغاست ..
  • ابوذر IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 1
    باسلام بامر گ حاج قاسم جیگرم سوخت انگار برام دست حضرت ابوالفظل العباس دوباره قطع شد.وای با رهبرمان که دلش سوخت سکوت کرد تادل ملت ایران مرهم یابد به شرفم قسم آمریکاییها را .........
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 2
    باسلام تنگه هرمز رابرای آمریکیها ببندید این یک دستور است ازطرف ملت بزرگ ایران
  • GB ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 0
    مشرق لطفا تا مطمئن نشدی خبری رو نزن یهو یارو سالم و زنده میشه ها . یهو بدلش رو میارن توی رسانه و ... ول کن بابا بزار زندگیمون رو بکنیم
  • احمد رضا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    2 0
    سلام بنظرم فرمانده عین الاسد سرماخورده الان هم در مرخصی استعلاجی به سر میبره. برادران بی دلیل مشغوالضمه اون یارو نشید.
  • جواد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام بچه ها مچکریم کاش تا موشک هم به نفوذی ها می زدید آدرس خونه هاشون را بفرستم
  • ۳۱۳ IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    چقد لذت بردم وقتی شنیدم خون سربازای خوک صفت امریکایی پاشیده به محوطه پایگاه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس