نمایه کرمان حاج قاسم

هم‌زمان با تشییع پیکر پاک فرزند کرمان حاج قاسم سلیمانی هزاران نفر اشک‌ریزان به خیابان‌ها آمده‌اند و فرزندان خود را به‌عنوان سربازان فرمانده مقابل سردار به‌صف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ‌و همرزم شهید سردار پورجعفری در زادگاهش کرمان با حضور پرشور و میلیونی مردم تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

این مراسم  در میان سیل خروشان مردم و مسئولان از  میدان آزادی به سمت میدان شهدا برگزار  می‌شود.

 میدان آزادی کرمان مملو از جمعیت عزادار

اکنون معاون اول رئیس جمهور، وزرای بهداشت و نفت، استانداران خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در این مراسم حضور دارند و ‌هزاران نفر از مردم ولایتمدار و  انقلابی در حال حاضر برای تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور یافته‌اند.

آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را به کرمان رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه ‌شرکت کنند و مردم بی‌صبرانه منتظرند که پیکر پاک شهید سلیمانی را در آغوش بگیرند.

از بامداد امروز ورودی‌های شهر کرمان دارای ترافیک بسیار سنگینی بوده و ‌مردم از نقاط مختلف کشور در حال رساندن خود به کرمان برای حضور در مراسم تشییع ‌هستند. ‌

** آغاز مراسم تشییع پیکر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی‌

مراسم تشییع پیکر شهید ‌سلیمانی و همرزم شهیدش سردار پورجعفری ‌با حضور  قشرهای مختلف مردم  از  میدان آزادی به سمت میدان شهدا آغاز  شد.

کرمانی‌ها از صبح زود در مسیرهای منتهی به میدان آزادی در حرکتند و موکب های مسیر از مردم با نان و پنیر و چای پذیرایی می کنند.

 حضور نوجوانان و جوانان و بانوان  در این مراسم  پر رنگ  است و مردم با سر دادن شعارهای علیه استکبار و عواملش، این جنایت هولناک آمریکایی ها در عراق را محکوم  می‌کنند.

اکنون خیابان های کرمان مملو از مردمانی است که آمده‌اند برای آخرین بار با سردار محبوشان وداع کنند؛ مردمانی که فقط خواستار انتقام سخت از مسببان این جنایت تروریستی هستند.

مردم با سردار دادن  شعار "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و شعارهایی در تجلیل از مقام شامخ شهید سلیمانی به استقبال پیکر شهید در میدان آزادی رفته‌اند تا سردار محبوب دل‌ها را با اندوه و حزن فراوان تشییع کنند.

سردار این بار آمده که بماند برای همیشه؛ می‌آید که به جای یک عمر نخوابیدن تا ابد در آغوشت وطن و در کنار یاران دیرین و همرزمان قدیم آرام بگیرد.

اما سردار نبودی که ببینی مردم شهر این روزها چه بی‌تاب حضورت بودند. نبودی که ببینی حتی حال آسمان شهر هم مانند حال دلمان ابری بود؛ گاهی می‌بارید، لحظه‌ای طوفانی بود و گاهی بغض داشت. سردار، شهر کریمان و مردمش آماده‌اند تا افتخار جهان اسلام را در آغوش بگیرند.

سردار آمده‌ای که تا همیشه در کنار مردم زادگاهت بمانی اما نمی‌دانم چرا حالا که آمده‌ای بیش از همیشه دلتنگت هستم.

مردم کرمان که روزها در انتظار وصال یار بی‌تابی می‌کردند صبح امروز به معشوق رسیدند و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار دلها امروز به زادگاهش رسیده است.

کرمان امروز تنها کرمان نیست؛ قلب تمام عالم است.

‌مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ‌و همرزم شهید سردار پورجعفری در زادگاهش کرمان با حضور پرشور و میلیونی مردم تا دقایقی دیگر با سخنرانی سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمان آغاز می‌شود.

** ورود پیکر شهدا به میدان آزادی کرمان

پیکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری دقایقی پیش با شعار «حسین آرام جانم، روح و روانم» و «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» و در میان غم و اندوه مردم دیار کریمان وارد میدان آزادی کرمان شد.

مردم در میدان آزادی شهر کرمان یکصدا فریاد می‌زدند "صل علی محمد یاور رهبر آمد"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل".

حضور عزادارن کرمانی با پرچم های قرمز و مطالبه انتقام

** سخنرانی سرلشکر سلامی در مراسم تشییع

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در ‌آیین تششیع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری در جمع میلیونی عزاداران در میدان آزادی کرمان اظهار داشت: حرف آخر را اول می‌زنم انتقام می‌گیریم.

وی تاکید کرد: از عاملان ترور سپهبد شهید سلیمانی انتقام "سخت، پشیمان‌کننده و تمام‌کننده" از دشمن می‌گیریم.

دانلود

سرلشکر سلامی: آمریکا بخواهد پاسخ دهد، آنجایی را که دوست دارند و به آن عشق می ورزند را به آتش می‌کشیم

***شهید سلیمانی جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داد

نماینده نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار را قرائت  می‌کند.

وی ابراز داشت: سردار سلیمانی شهید نازنین ما وصیت کرده در گلزار شهدای کرمان خاکسپاری شود که طبق وصیت شهید و خانواده گرام ایشان عملی خواهد شد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: من به سهم خودم از اینکه کرمانی هستم و شخصیت برجسته ای که جهان اسلام را تحت تأثیر خود قرار داد هم در حیات هم در شهادتش افتخار می‌کنم و می‌بالم.

وی عنوان داشت: امیدواریم امروز در تشییع پیکر سردار نازنین و عزیزمان که به زادگاه خود بازگشته است هم خوب میزبانی از شهید و هم از میهمانانی که از استان‌های دیگر آمدند داشته باشیم و امیدوارم خداوند به همه ملت ایران و خانواده سلیمانی صبر عنایت کند و این غم بزرگی که بر دل ما نشسته به بهترین وجه ممکن خدا جبران کند.

**معاون اول رئیس جمهور به تشییع‌کنندگان پیوست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و شهردار تهران با استقبال دکترفدائی استاندار کرمان وارد فرودگاه کرمان شدند و به خیل عظیم تشییع‌کنندگان پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری پیوستند.

** "خون تو حریف می طلبد..."

"خون تو حریف می طلبد..." روایت مجری برنامه زنده تلویزیونی پخش مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی از پیامک‌های پرشمار افرادی است که پس از شهادت حاج قاسم، از سفر و اقامت در آمریکا و اروپا منصرف شده‌اند.

حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت حاضران در میدان آزادی کرمان را مهمان روضه سیدالشهدا(ع) و مرثیه‌خوانی در رثای شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم کرده است.

بر سنگ مزارم بنویسید: سرباز وطن

پرچم‌های ایران، افغانستان و حزب‌الله لبنان در دست حاضران در میدان آزادی کرمان دیده می‌شود.

بنرها و پرچم‌هایی با مضامین "در انتظار انتقام"، "افتخار ایلم، سرباز وطنم، خداحافظ ..."، "پیروزی نزدیک است" و "انتقام سخت" در جای جای میدان آزادی و خیابان‌های کرمان دیده می‌شود.

خودرو حامل پیکر مطهر حاج قاسم در کرمان

طول مسیر حضور مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار قاسم سلیمانی در کرمان، 11 کیلومتر برآورد می‌شود.


حال‌ و هوای گلزار شهدای کرمان

** ایستگاه راه آهن کرمان به «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» تغییر کرد

با درخواست سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تابلوی جدید ایستگاه راه آهن کرمان با تغییر به «شهید سپهبد قاسم سلیمانی»، بر سر در این ایستگاه نصب شد.

گفتنی است این تغییر نام روز گذشته و قبل از خاکسپاری سردار شهید سلیمانی در این شهر انجام شد و مسافرانی که امروز با استفاده از قطار به کرمان برای حضور در مراسم خاکسپاری حاضر شده بودند، توانستند نام جدید این ایستگاه را مشاهده کنند.

حرکت سیل سوگواران سردار دلها به سمت گلزار شهدا

** به دلیل ازدحام زیاد جمعیت حرکت خودرو حامل پیکرها کند شده است

هنوز پیکرها به تقاطع ولیعصر نرسیده‌اند و مردم در طول ۱۱ متر مسیر در انتظار فرمانده هستند.

بدرقه پرشور "حاج قاسمِ" کرمانی‌ها

** معاون دبیر کل حزب الله لبنان در تشییع سردار سلیمانی حضور یافت

شیخ نعیم قاسم حضور معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان ازجمله میهمانان حاضر در مراسم تشییع و وداع سپهبد شهید قاسم سلیمانی است. میهمانانی از کشورهای اسلامی ازجمله لبنان، یمن افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، سوریه، فلسطین و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی در این آئین حضور دارند.

تصاویر هوایی از تشییع میلیونی سردار سلیمانی در کرمان

فرماندهان و نیروهای جبهه مقاومت از تیپ فاطمیون، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی در مراسم تشییع و تدفین سیدالشهدای مقاومت حضور گسترده دارند. همچنین عاشقان سیدالشهدای مقاومت از افغانستان در جمع تشییع‌کنندگان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حاضر هستند.

آرامگاه ابدی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان آماده در آغوش کشیدن فخر جهان اسلام است. هم‌اینک عده کثیری از مردم در اطراف صحن گلزار شهدا در انتظار سردار عزیزشان هستند.

جمعیت کثیر دیگری از شرکت‌کنندگان در آئین تشییع در طول مسیر پیکرهای پاک و مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پور جعفری را مشایعت می‌کنند.

 اشک‌های سرلشکر جعفری بر سرمزار حاج قاسم

** تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان جان باختند

چند نفر بر اثر بیماری تنفسی به اورژانس مراجعه کردند؟  بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

** حضور مسئولان و علمای سوری در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان

وزیر اوقاف سوریه و هیئتی از دیگر مسئولان و علمای این کشور شب گذشته به منظور شرکت در تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی وارد شهر کرمان شدند.

پرچم گنبد حرم حضرت زینب (س) که از سوی آیت الله طباطبایی تولیت مصلای حرم حضرت زینب (س) ارسال شده توسط این هیئت سوری تقدیم خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد شد. این هیئت پس از درخواست رسمی مسئولان فرهنگی سوریه از نماینده رهبر انقلاب در این کشور و با پیگیری‌های ایشان به کشورمان سفر کرده است.

** خاکسپاری حاج قاسم سلیمانی با عبای نماز شب رهبر انقلاب

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم تدفین سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان، گفت: حضرت آقا عبای نماز شب خود را دادند تا حاج قاسم را با آن دفن کنند. آقا با این عبا ۱۴سال نماز شب خوانده‌اند.

وی افزود: این دومین عبای نماز شب آقاست که شهیدی با آن دفن می‌شود؛ اولین عبا به شهید حاج احمد کاظمی تقدیم شده بود.

** ازدحام جمعیت در ورودی گلزار شهدای کرمان‌

به دلیل ازدحام شدید جمعیت نیروهای انتظامی و بسیج در حال تقسیم‌بندی جمعیت در سه خیابان منتهی به گلزار شهدا هستند تا تشییع کنندگان در آرامش وارد گلزار شهدا شوند.‌

ازدحام عزاداران در دامنه کوه صاحب الزمان مشرف به گلزار شهدای کرمان

** آمار فوتی‌های مراسم تشییع شهید سلیمانی مورد تایید نیست

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اثر ازدحام جمعیت در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی تعدادی از هموطنان مصدوم در کرمان شده‌اند گفت: این افراد به مراکز درمانی انتقال یافته و شخص وزیر بهداشت پیگیری وضعیت این افراد است.

وی تاکید کرد: آمار منتشر شده درباره تعداد فوتی‌های این حادثه از سوی وزارت بهداشت تایید نمی‌شود.

گریه‌های دختر شهید برای عمل به وصیت حاج قاسم

** مراسم تشییع و تدفین پیکر شهدای مقاومت در کرمان به تعویق افتاد

ادامه مراسم باشکوه تشییع و تدفین پیکرهای پاک شهدای جبهه مقاومت  به دلیل ازدحام جمعیت در شهر کرمان و در جریان مراسم تشییع، به تعویق افتاد.

مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اظهار کرد: با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.

خیل عظیم جمعیت موجب بروز حوادثی برای مشایعت‌کنندگان در مراسم تشییع شد که طی آن تعدادی از حاضران در مراسم تشییع مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیدند.

در همین خصوص مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری کرمان تصریح کرد: به‌دلیل ازدحام زیاد در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری تعدادی از شرکت کنندگان در کرمان مصدوم شدند.

خیابان پر شد، کرمانی‌ها به روی کوه رفتند

** آخرین آمار از شهدای حادثه کرمان

بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

 رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این خبر گفت: مردم خبرهای این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

کولیوند گفت: ۳۲ نفر در مراسم تشییع پیکر سردار ملت حاج قاسم سلیمانی جان‌باختند و ۱۹۰ نفر مصدوم شدند که همگی به مراکز درمانی منتقل شدند.

گریه‌های قالیباف بر سر مزار سردار سلیمانی

وی ادامه داد:  به دلیل حضور اورژانس، خدمات خیلی سریع و به صورت مطلوب به حادثه دیدگان ارائه شد.

حمید شمس الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعات توجه نکنند.

حمید شمس الدینی افزود: بروز هر گونه حادثه تروریستی در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی شایعه سازی دشمنان نظام است.

او گفت: آنان که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند به شایعه سازی پرداخته‌اند.

شمس الدینی  با اشاره به حضور آگاهانه و هوشیاری مردم در تمام عرصه‌ها گفت: حضور مردم در تمام مسیر همچنان ادامه دارد و ازدحام مردم بسیار زیاد است و بر اثر این ازدحام تعدادی از هموطنان جان باخته و تعدادی مصدوم شدند.

** تعداد شهدای مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی به 40 نفر افزایش یافت

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت جان‌باختگان حادثه کرمان گفت: تاکنون حدود 40 نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و 213 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

شهدای مراسم تشییع کرمان ۵۰ نفر شدند

 دکتر "سید محمد صابری" در تشریح جزییات وضعیت حال این مصدومان افزود: تعدادی از افراد تشییع کننده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان جان خود را از دست دادند که آمار رسمی آنها توسط پزشک قانونی اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش افراد تشییع کننده پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.

"عباس آمیان" مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان در این راستا گفت: آمار کشته های این حادثه  بالای ۵۰ نفر است که بیشتر این افراد جان باخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و  بزرگسالان هستند و بیشتر آقایان فوت شده در رده سنی بزرگسال هستند.

سردار دل‌ها به گلزار شهدای کرمان رسید/ آئین تدفین پیکر شهدا تا لحظاتی دیگر آغاز می‌شود

لحظاتی پیش پیکر مطهر سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پور جعفری به گلزار شهدای شهر کرمان رسیده و آئین تدفین پیکر شهدا تا لحظاتی دیگر برگزار می‌شود.  

مراسم خاکسپاری پیکر مطهر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار پورجعفری در کرمان که دلیل ازدحام جمعیت به تعویق افتاده بود با مساعد شدن شرایط تا لحظاتی دیگر آغاز می‌شود.

** مردم از حاج قاسم دل نمی‌کنند

آئین تدفین سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یار و همرزم دیرینه‌اش سردار پورجعفری در میان خیل جمعیت عزدار حاضر در گلزار شهدای کرمان آغاز شد.

طنین خروش ملت بیدار، گلزار شهدای کرمان را به لرزه در آورده و مردم یکصدا فریاد می‌زنند "انتقام انتقام"، "مرگ  بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل".

مردمی که با انتشار خبر تعویق مراسم رفته بودند به سرعت خود را به گلزار شهدای کرمان رساندند و ازدحام جمعیت حاضر در گلزار شهدای کرمان غیر قابل توصیف است و همین ازدحام جمعیت روند تدفین را با تاخیر روبه‌رو کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    89 57
    بخدا تا انتقام نگیریم شادی به مون برنمیگرده با چه دلی بخوایم شاری کنیم.دلهامون پر از غم و خشمه.تو رو خدا یه کاری بکنید تا از این غم دلهامون نمرده که اگر مرد زنده کردن دلها غیر ممکنه.مرگ دلها یعنی از بین رفتن انسانیت و شرف و آزادگی
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      7 0
      اونی که می گفت اگر من نباشم جنگ می شه ببینه که ما را با سیاستهاش در آستانه جنگ قرار داده! اونی که می گفت من بلدم با زبان دنیا صحبت کنم ببینه کجاست؟؟؟؟؟
    • قریشی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      0 0
      میدونید از الان دلم واسه چی گرفته ست؟!!! فریضه راهپیمائی 22 بهمن امسال رو باید با جای خالی این سردار بجا بیاریم . همیشه دیدنش توی تلویزیون موقع راهپیمائی یه قوت قلب خاصی به همه ما میداد . خدایا صبرمون عطا کن حال دلم خیلی خرابه
  • alimohsen IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    63 40
    ایوانکا ترامپ بی پدرت میکنیم
  • alimohsen IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    49 12
    ایوای چی کردی تو بادل ما ای سردار بزرگ سخت است سخت است تو خود بگو ما با این غم چی کنیم
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    32 32
    بعد از این رویداد به اهمیت فرمایش روز قبل از ترور سردار سلیمانی که فرمودند آمریکایی ها منطق داشته باشند و از منطقه خارج شوند می رسیم و دیدیم که آمریکایی ها فاقد منطق هستند و فقط با زور کار خود را پیش میبرند.
  • علی اکبر قوسی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    29 16
    چشم ها را نموده بارانی سوگ یک ناخدای کرمانی همگی را اسیر خود کرده نقش انگستر سلیمانی شعر: علی اکبرقوسی
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    27 8
    سلام بر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، مالک اشتر رهبری
  • احسانی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    27 11
    سلیمانی انقلاب کرد ! مردمش راتکان داد وجهان رابامظلومیتش به انقلاب جهانی مهدی موعود عج نزدیک ترکرد خیلی نزدیک
  • NL ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    21 22
    درود بر سردار سلامی...ما از نسل حیدریم ما وارثان خیبریم.بیخود نیست که هر جمعه این آیات رو تکرار میکنیم که صهیونیسم یهود مثل سگ از مرگ میترسه و بهترین گروگان ما برای جواب ندادن آمریکای جنایتکار به انتقاممون از یانکیهاست.......قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ﴿۶﴾ وَلَا يَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ ﴿۷﴾
  • سهراب IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    17 4
    رستاخیز مردم ایران لااله الا الله عظمت حکومت بر دل ها توسط این مرد عزیز و دوست داشتنی قابل وصف نیست! چهل و دو سال از خدا عمر گرفتم هیچ وقت سه روز کامل رو گریه نکردم.سه روز کامل سردرد و بی خوابی نداشته ام ! بخدا این مرد الهی بود ... انتقامت رو میگیریم سردار عزیز .شما تازه متولد شدی ..شهادتت مبارک
  • sudn IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    22 11
    چند روزی است که شهادت سردار مردم منطقه بخصوص مردم ایران را در بحت وحیرت فرو برده است .صد ها نظر را دیدم که اغلب از انتقام صحبت می کنند. والبته حق هم دارند و بنده به عنوان یک فرد همسن وسال آن شهید به طرف دیگر این حادثه می اندیشم .و آن اینکه چرا قاسم سلیمانی یک جوان کرمانی به سردار سلیمانی امروز تبدیل شد. که بیش از صد ها میلیون نفر از هندوستان تا لبنان وفلسطین به خیابان ها آمدند و در رثایش اشک ریختند.چه شده که این آقا قاسم به این عظمت رسید.آیا صرفا به خاطر فتوحات نظامی اش بود ؟ یا عوامل دیگری در رشد او تاثیر گذار بوده است . یقینا عوامل ومتغیر های مکنون وپوشیده ای بر این ماجرا تاثیر داشته اند که این مرد را به یک شناخت سطح بالا رسانده اند. و این جوش خروش بی نظیر انسان ها از هندوکش وهمالایا تا دریای مدیترانه ، یک امر تصادفی نیست و بلکه حاکی از رمز ورازی است که فراتر از سیاست ونظامیگری است . واین راز ها اغلب برای افرادی عادی مثل من شاید شناخته شده نشوند ولی حتما وحتما ماجرایی است که فراتر از مرز انسان های عادی .
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    21 24
    مرگ براسرائیل
  • US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    37 6
    از آمریکا مینویسم. باور کنید ۳ شب است از غم سردار نخوابیدم. تنها چیزی که آرامم می‌کند دانستن اینکه سردار عاشق شهادت بود و از فرزندان شهدا دعا برای شهادت به همین گونه می‌خواست که دشمن شهامت رویارویی نداشته باشد مانند عماد و جهاد. همینطور انشاالله باعث وحدت مردم ایران و منطقه بشود و خروج نیروهای اشغالگر. پیشنهاد هم داده بودم که اگر نیروهای اشغالگر از عراق نرفتند راهپیمایی میلیونی از ایران و عراق، مانند راهپیمایی اربعین، حرکت دهید به سمت پایگاه‌ها و سفارت آنها تا بساط‌شان را جمع کنند. با اینکار خاطره سردار جهانی‌ و ابدی و در تاریخ ثبت میشود.
  • حسين DE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    22 6
    بدرود اى سردار دلها ، خون مقدست خونبهاى آزادى ملتهاى مظلوم است،بدرورد اى سردار وفادار، بدرود اى سرباز وطن ، خودت گفتى بر سر مزارم بنويسيد( سرباز وطن ) و تو اى سرباز فداكار و با وفاى وطن مطمئن باش راهت با صلابت هر چه تمامتر ادامه خواهد داشت ، تو عشق را معناى تازه كردى.
  • ترانه IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    11 1
    شهادتت مبارک سرداردلها وخوبیها
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    10 38
    لطفا براي يارانه بگيرها و بسته بگيرها چادر و كمپ در مرزهاي كشور دوست و همسايه افغانستان برپا كنيد تا با شروع جنگ در دست و پاي مسئولان كفن پوش و عمليات استسشادي نباشيم.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      0 5
      کشور بزرگه سوراخم زیاد داره،
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    رستاخیز ملت برای یه نفس پاک و طاهر
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    35 كشته ؟؟؟؟؟؟؟
  • انتقام چیشد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    7 1
    یک عده سایه نشین مصلحت اندیش میخوان نزارن انتقام بگیریم،تف به شرف هرکسی که در بدنه نظام از گرفتن انتقام خون شهیدان بخاطر ترس خودداری کنه،انتقام سخت تنها خواسته ماست،همین امشب انتقام بگیرید وگرنه اول انتقام میگیریم بعد مصلحت اندبشان و عافیت طلبان رو مجازات میکنیم
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    15 1
    چه سرداری بود این سردار....چه شخصیت عجیبی گمشده عصر ما بود....اصول گرا اصلاح طلب حتی اپوزیسیون خارج نشین همه در رثای او صحبت می کنند مگر می شود؟ چه با شکوه است این مرد شبکه های خارجی که همیشه اخباری چنین را سانسور می کنند با اشتیاق برای سردار مستند می سازند و نبودنش را روایت می کنند....سردار روایت یک امت است او یک فرد نیست او یک ملت است ملتی که تار و پودش انسانیت و شرف است.....
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    7 29
    کاش من هم جزو کشته های این حادثه بودم....جان دادن در استقبال از سردار عشق خیلی با شکوه است
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      2 4
      اینها شهیدند ولی شما هم زیاد تند نرو !
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 3
    شهدااااا؟ خدای من... اصلا می فهمی چی می گی؟
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    3 0
    من خودم در کرمان بودم متاسفانه به علت مدیریت بد از طرف تمام نهادهای دولتی و نظامی، مخصوصا میدان آزادی که اکثر شهدا هم دقیقا همونجا رخ داد، پیکر شهیدان بزرگ سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران را در محل آزادی نگذاشته بودن و کلی جمعیت هم دور میدان آزادی تجمع کرده بودن و در حال عزاداری و کل راه رو بسته بودند که بعد از حرکت ماشین حامل پیکر شهدا جمعیت سنگین اطراف آزادی شروع به حرکت کرد و تمام افراد جلوی مسیر را تحت فشار شدید قرار دادند که باعث شهادت افراد زیادی از استان های خارج از کرمان مثل استان فارس ،هرمزگان و سایر شهرها که واقعا مایه شرم ما مردم کرمان شد که نتوانستیم از مهمانان محافظت کنیم خیلی خیلی ناراحت شدم، ان شاء الله خداوند ما رو ببخشه به خاطر این بی مدیریتی. من داشتم فکر می کردم چرا اجازه داده بودند این همه جمعیت اطراف میدان آزادی متوقف بشن و عزاداری کنند و چرا راه را باز نکرده بودند تا همه حرکت کنند. من به عنوان یک کرمانی به شدت ناراحت شدم و هستم و خواهم بود که چرا این در شهر ما رخ داد. لا اله الا الله.
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
      0 0
      روحشون شاد انتقام از آمریکا مرهمی برای دردهاست
  • میردریکوند IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    4 2
    من در سوگ سلیمانی عزاداریهای خالصی دیدم که هیچ وقت ندیده بودم.امروز خانه یکی از اقوام بودم زنش که یک زن پا به سن گذاشته است و به سخت دل بودن شهره است بعد از 4روز صورتش اشک الود و پف کرده بود.گفتم فلانی چرا اینقدر به هم ریختگی?به زبان سلیس لری و با کلامی که خیلی صادقانه بود گفت پسرم والله من تو عمرم برای عدم دولتی گریه نکردم ولی از وقتی خبر این شهیدو شنیدم دارم دیوانه میشوم.وجدانا این حرفش جگرمو اتش زد....خوشبحال حاج قاسم که اینقدر برای خدا فنا بوده که الان خدا اینگونه جواب نیکیهاشو داره میده ...
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    4 4
    آمریکایی ها خودشان را به خواب نزنند.. منظور سردار سلامی اسراییل بود.. اگر در جواب انتقام ما بخواهند پاسخی بدهند باید منتظر موشک باران اسرائیل باشند..
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    20 0
    باید با کسانیکه با سهل انگاری باعث به وجود آمدن این حادثه شده برخورد قاطع بشه چند روز برای آماده سازی مراسم وقت داشتن پیشبینی هم میشد که جمعیت زیادی شرکت کنند چرا باید۴۰خانواده داغدار بشن و با بی تفاوتی از کنارش راحت گذشت!!!
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    جانم سردار......
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    13 0
    حتما به وضعیت مصدومین و خانواده های داغدیده برسید
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    کرمان قیام کرد به پای سردار
  • FR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    50 کشته در یک مراسم تشییع شبیه مراسم رحلت امام شد لا اله الا الله ... خدایا تو عالم چه خبر داره میشه ؟
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    اینا هم به حاجی رسیدند... ولی فکر کنم خیلی سخته برای خانواده هاشون
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    کرمان ظرفیت نداشت
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    7 5
    چرا مراجع فتوای جهاد نمیدهند تا غرب را از بین ببریم .
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    5 4
    باید پایگاه های آمریکا در امارات و کویت و عراق و بحرین و قطر با خاک یکسان شوند و چند ناو هواپیمابر هم کامل منهدم شوند . باید عربستان هم ضربه سختی بخورد .
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      9 3
      پایگاه های افغانستان هم باید نابود شوند .
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    2 1
    میدونی 5 نفر بزنن خط 85میلیون برگردن یعنی چی ؟!!!
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    3 0
    ظاهرا سردار تدفین شدند ..
  • زهراسادات IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    مردم عزیز ایران،اگرچه فقدان سردار سلیمانی تلخ است،ولی شهادت ایشان،برکات زیاد داشت،که بزرگترین آن وحدت همه اقشار و گرایشات کشورمان بود که تشییع پیکر ایشان بزرگترین سند و گواه زنده میباشد، عزیزان اصلاح طلب،اصولگرا ،مستقل و حتی مخالف نظام و دولت، این برکت تاریخی،بزرگ،حیاتی و بشدت غیر قابل تجدید را دریابید......
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    1 0
    تا انتقام گرفته نشده نباید دفن بشود
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    1 0
    الله اکبر سپاه زد سپاه جواب داد
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    0 0
    در ایتا خواندم که :مثل اینکه باز این عمال داخلی فتنه مثل حجاریان و ... شروع کردن به ترساندن مردم و ساز مخالف کوک کردن.چرا تهرانیها یک درسی به این عمله انگلیس و آمریکا و فرانسه نمی دن؟ ایکاش یک صفحه ای توسط وکلای انقلابی /وطن پرست مجرب طراحی بشه تا مردم وکالت بدن که از اینها که مفت دارن از بیت المال تغذیه می کنند و تفرقه می اندازند و دشمن را کمک میکنند ،شکایت قضایی با فوریت 1 بشه.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    1 0
    مرگ بر آمریکا...
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    سردارعزیز وبزرگوار سردار سلامی قهرمان عزیز باعزت شجاع خداحفظت کنه خدا دشمنانت را نابودکند که اینگونه شده .خدا سلامتی وطول عمر وعزت روزافزون عنایت کنه افتخار عظیم مایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس