فضای شهر کرمان در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها تغییر می‌کند

سرهنگ ذوالعلی بر جانمایی هرچه سریع‌تر در هفت ورودی شهر کرمان برای استقرار و نصب تندیس سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی تأکید کرد. 

به گزارش مشرق، سیدمهران عالم‌زاده عصر جمعه در نشست اعضای کمیته عمرانی و یادمان‌های شورای سیاست‌گذاری مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی افزود: نصب ۵۰ نیمکت، ۴۳ سطل زباله و ۱۵ تابلوی مسیر سرویس بهداشتی نیز در کرمان نصب می‌شود.

 وی اظهار داشت: پنج تابلوی راهنمای مسیر به سمت مرقد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز پیش از این آماده‌سازی و به اداره‌کل بنیاد شهید استان کرمان تحویل داده شده است. 

جانشین کمیته عمرانی و یادمان‌های شورای سیاست‌گذاری مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی با بیان اینکه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، روحیه فداکاری، ایثار و گذشت داشت و مجاهدی فداکار بود، گفت: سردار دل‌ها، تمامی زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد و این موضوع وظیفه ما را در قبال ایشان سنگین‌تر کرده است.

عالم‌زاده ادامه داد: به‌عنوان هم‌استانی‌های ایشان، باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر سالگرد شهادت این سردار سرافراز جهان اسلام انجام دهیم.

غلامحسین زیوری، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: شهرستان‌ها و نهادهای استان کرمان باید طرح‌ها و المان‌های خود در خصوص سالگرد شپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را در کمیته استانی مطرح کنند و کار را با هماهنگی پیش ببرند.

افتتاح پایگاه بسیج سپهبد شهید سلیمانی

معاون اجرایی سپاه ثارالله کرمان و دبیر این کمیته نیز در این نشست از افتتاح پایگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: شهرداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان ازجمله آب و برق، باید برای استقرار این پایگاه همکاری کنند.

سرهنگ ذوالعلی بر جانمایی هرچه سریع‌تر در هفت ورودی شهر کرمان برای استقرار و نصب تندیس سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی تأکید کرد. 

همچنین در این نشست مقرر شد ۱۳۰ نقطه از شهر کرمان، برای نصب المان‌های شهری، تندیس، مجسمه و تابلو با موضوعیت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی جانمایی شود.‌

در این نشست همچنین طرح 'گذر فرهنگی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی' به نمایش درآمد و ضمن بررسی کامل این طرح که از میدان بسیج آغاز شده و تا میدان عاشورا کرمان ادامه دارد، مقرر شد با اصلاح نواقص و رفع مشکلات مسیر، طرح در جلسات آتی مجدد به شور گذاشته شود.

خانه شهروند کارآفرینی و توانمندسازی در کرمان افتتاح شد

خانه شهروند کارآفرینی و توانمندسازی، در بیست‌ویکمین هفته از پویش افتتاح شهرداری کرمان، با شعار هر هفته یک افتتاح، با حضور شهردار کرمان، رییس شورای اسلامی شهر کرمان و برخی از اعضای شورا افتتاح شد.

شهردار کرمان در آیین افتتاح خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، نیز ضمن گرامی‌داشت هفته جهانی کارآفرینی (GEW)، این هفته را بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان دانست که هر سال ۱۸ تا ۲۴ نوامبر برابر با ۲۸ آبان تا ۴ آذر برگزار می‌شود و گفت: هفته جهانی کارآفرینی، فرصتی برای ارج نهادن به نوآوران اشتغال و اشخاصی است که ایده‌های خود را حیات بخشیدند و کسب‌وکاری راه‌اندازی کردند تا موجب رشد اقتصادیِ جامعه شوند.

عالم‌زاده با بیان اینکه توسعه کارآفرینی، موجب اشتغال و خودکفایی مالیِ شهروندان می‌شود و آثار مثبتی بر اجتماع و فرهنگ شهروندی خواهد داشت، گفت: عدم ترویج کارآفرینی نیز، به افزایش مشکلات اقتصادی ازجمله نرخ بیکاری منجر خواهد شد که دارای تأثیرات مخرب اجتماعی در بین شهروندان خواهد بود.

وی افزود: به همین منظور، خانه شهروند کارآفرینی و توانمندسازی راه‌اندازی شد تا محلی برای توانمندسازی شهروندان، به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.

عالم‌زاده با بیان اینکه این خانه قرار است در دو حوزۀ کسب‌وکارهای خانگی و فعالیت‌های استارت‌آپی فعالیت ‌خواهد کرد تا بین این دو گروه پیوند ایجاد کند، اظهار امیدواری کرد خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، به اهدافی که برای آن درنظر گرفته شده، برسد و به مأمنی برای جوانانی که ایده‌های خلاقانه در زمینۀ کارآفرینی دارند، تبدیل شود. 

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این آیین ضمن گرامی‌داشت هفتۀ جهانی کارآفرینی گفت: با توجه به اینکه کارآفرینی موجب توسعۀ کشور خواهد شد؛ در این دوره از مدیریت شهری، توجه به موضوع کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت.

محمد جهانشاهی افزود: خوشبختانه با مشارکت جوانان خوش‌فکر و خلاق، در ادامۀ راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ شهروندی مشارکتی، خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی راه‌اندازی شد تا به محلی برای رفت‌وآمد جوانان ایده‌پرداز تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم آثار خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی را در شهر کرمان ببینیم، گفت: فعالیت خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، در حوزۀ کسب‌وکارهای خانگی و فعالیت‌های استارت‌آپی است و تلاش می‌کند بین این دو قشر پیوند ایجاد کند.

معاون شهردار کرمان افزود: در خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، یک فضای کار اشتراکی برای کسب‌وکارها ایجاد شده تا اشخاصی که قصد دارند کسب‌و کار ایجاد کنند، اما دفتر کار ندارند، با عضویت در خانه کارآفرینی و توانمندسازی، از این فضا استفاده خواهند کرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان کافه‌کارآفرینی را از دیگر بخش‌های خانه کارآفرینی و توانمندسازی دانست و گفت: کافه‌کارآفرینی پس از فروکش کردن کرونا با هدف دورهمی‌ها، هر ۲ هفته یک‌بار به‌صورت میزگرد پیرامون کارآفرینی، چالش‌های کارآفرینی و چالش‌هایی که کسب‌وکارها دارند و همچنین ارایۀ تجربه‌های مفید، برگزار خواهد شد.

جهانشاهی به ایجاد کتابخانه تخصصی کارآفرینی با کتاب‌های تخصصیِ این حوزه در خانه کارآفرینی و توانمندسازی نیز اشاره کرد و افزود: همچنین از اشخاصی که به‌طور مثال در حوزۀ دیجیتال، کسب‌وکارهای نوپا، استارت‌آپ‌ها، کارآفرینی و موارد دیگر تخصص و تجربه دارند، به‌عنوان مشاور استفاده می‌شود.

معاون شهردار کرمان به راه‌اندازی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ مشارکتی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک نیز شاهد بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای ویژۀ معلولان و خانه فرهنگ سالمندان خواهیم بود.

آیین افتتاح خانه شهروندی کارآفرینی و توانمندسازی، با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از انتقال این ویروس، بدون اطلاع قبلی و با حضور حداقلی مدیران شهری و اعضای شورا برگزار شد و سایر دعوت شدگان نیز، از طریق شبکه‌های اجتماعی و به‌صورت آنلاین، این آیین را دنبال کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس