ماجرای اصرار پورمحمدی به حاج قاسم برای گفت‌وگو با تلویزیون/ با ساخت سریال برای سپهبد، دم‌دستی و کاسب‌کارانه برخورد نشود

مشاور رئیس سازمان صداوسیما از دیدار با حاج قاسم سلیمانی گفت که چند بار خدمت ایشان رسیدیم که اجازه بدهند سریالی درباره لشکر ۴۱ ثارالله ساخته شود یا گفت‌وگویی بگیریم و یا سخنرانی‌شان را پخش کنیم؛ اما اجازه نمی‌دادند!

به گزارش مشرق، بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه خبر تلخی همه را ناراحت و متأثر کرد؛ واکنش‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ کماکان ادامه دارد و حرف و حدیث برای ساخت سریال و فیلم هم مطرح می‌شود؛ کدام کارگردان فیلم سپهبد را برای تلویزیون یا سینما بسازد و کدام بازیگر نقش سردار را بازی کند. مراسم تشییع پیکر از حرم امامین عسگرین و حضرت اباعبدالله(ع) آغاز شد و به حرم امیرمومنان و امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) رسید و الان در زادگاه سردار، تشییع پیکر ادامه دارد. اصغر پورمحمدی مدیر با سابقه تلویزیون همراه با تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، برای کشته شدگان این حادثه آرزوی مغفرت و برای مصدومین صحت و سلامتی کرد. 

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,
پورمحمدی در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در کرمان

اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سوم سیما و مشاور رئیس سازمان صداوسیما در خصوص سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: "حاج قاسم" انسانی جامع‌الشرایط در همه زمینه‌ها بود؛ ایشان تبلور سالها مبارزه همه‌جانبه مکتبی است که شجاعت فوق‌العاده‌اش، اعتماد به نفس بالایی را در سطح جامعه تزریق می‌کرد. شما دیدید که مردم درباره ایشان می‌گفتند امیدمان، آسمانی شد. 

وی افزود: جسمش پراز ترکش و مجروحیت 8 سال دفاع‌مقدس بود اما با نیرومندی مقابل استکبار ایستاد و هیچ‌وقت مجروحیت و یادگاری‌های جنگش را بهانه مجاهدت‌هایش نکرد. البته که در زمان فرماندهی لشکر 41 ثارالله کرمان هم مأموریت‌های سخت جنگ را برعهده داشت؛ در 25 عملیاتی که سپاه در دوران دفاع‌مقدس داشت 25 عملیات آن به لشکر 41 ثارالله برمی‌گشت؛ 25 عملیات سخت و پیچیده‌ای که جزو موفق‌ترین‌ها بود. هوش و نبوغ برجسته‌اش در نظامی‌گری و تواضع و یتیم‌نوازی‌اش شهره خاص و عام بود. فرزندان شهدایی که می‌شناخت و نمی‌شناخت به منزلشان می‌رفت و دستگیری می‌کرد. 

رئیس سابق شبکه سه سیما با اشاره به ازدواج جوانان مجرد با فرزندان شهدا، گفت: "حاج قاسم" جوانان مجرد را تشویق می‌کرد با فرزندان شهدا ازدواج کنید؛ به فرزندان شهدا امکانات می‌دادند که بتوانند ازدواج کنند. حتی به شرکت هواپیمایی که دوستان و زیردستانش در آن مجموعه فعالیت داشتند خواسته بود تا به فرزندان شهدا آموزش خلبانی بدهند و آنها را به کار بگیرند. در واقع از همه قدرت و نفوذ خودش برای رفاه و آسایش و خدمت مردم استفاده می‌کرد. 

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,
رئیس سازمان صداوسیما و داود میرباقری در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی - کرمان

وی اضافه کرد: این شور و شکوه مردم در تشییع و بدرقه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به این نکته برمی‌گشت که "حاج قاسم" دلسوز مردم ایران بود. اگر جایی روستایی پل می‌خواستند به میدان می‌رفت تا مشکل مردم حل شود؛ در خوزستان این همیاری و مردمیاری را به عینه دیدیم؛ اصلاً اهل ریاکاری نبود و ساده‌زیستی‌اش شهره خاص و عام بود؛ به گونه‌ای که با ماشین پژو پارس، به این طرف و آن طرف می‌رفت و در خانه سازمانی زندگی می‌کرد. فراجناحی بود و خط قرمزش ولایت بود. به واقع خودش را سرباز ولایت می‌دانست. 

پورمحمدی خاطرنشان کرد: سردار قاسم سلیمانی برای خدا کار می‌کرد و خداوند محبتش را در دلهای مردم انداخت؛ آنقدر تضرع، توسل و توکل داشت که این خشوع و انابه و رفتارهای واقعی معنوی را به نیروهایش در زمان جنگ یاد داده بود؛ به همین خاطر در عملیات سخت والفجر8- فاو، با توسل به حضرت زهرا(س) از رود سخت و صعب‌العبور کارون رد شدند؛ اولین لشکری که این موفقیت را به رخ کشید لشکر 41 ثارالله کرمان بود. نیروهای موثری همچون شهید میرحسینی، زنگی‌آبادی و یوسف الهی را تربیت کرد. 

وی با اشاره به اینکه "قاسم سلیمانی" در جذب مردم هنرمندی بلامنازع بود، افزود: به همه احترام می‌گذاشت مخصوصاً توده مردم؛ شرایط عضوگیری‌اش برای نظام ساده و آسان بود. آنقدر عرصه بر نیرو، تنگ نمی‌کرد که از انقلاب و اسلام زده شوند. در یک کلمه، ایشان هنرمند بود؛ هنرمندی که در جذب توده‌های مردم برای باقی ماندن در کشتی انقلاب از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کرد. 

پورمحمدی درباره قرابت و خاطره‌اش با حاج قاسم سلیمانی، گفت: آدم گمنامی بود و اصلاً نه می‌گذاشت و نه دوست داشت به سراغش برویم و سخنرانی و خاطراتش از دوران دفاع‌مقدس و دلاورمردی‌هایش در مقوله مقاومت را ضبط تلویزیونی کنیم. چند بار درباره لشکر 41 ثارالله به خدمت ایشان رسیدیم تا فیلم سینمایی و سریال ساخته شود و حتی باقی ماندگان از لشکر 41 ثارالله هم می‌خواستند که ایشان برای اینکار موافقت کنند؛ چرا که اجازه نمی‌دادند و با بهانه‌های مختلف از ما می‌خواستند و به ماه‌های دیگر موکول می‌کردند. یا می‌گفتند بروم سوریه و برگردم و به هیچ عنوان نمی‌خواست، این اتفاق بیفتد. چون به خودش مربوط می‌شد، دنبال گمنامی بود و از مشهورشدن پرهیز می‌کرد اجازه نمی‌دادند اما همکاری‌های خیلی خوبی با برون‌مرزی سازمان صداوسیما داشتند و در دوره‌ای که آقای سرافراز رئیس برون‌مرزی صداوسیما بودند رابطه تنگاتنگی داشتند.

وی با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی با حاج قاسم سلیمانی، افزود: سپهبد شهید، اسرار زیادی از نظام، انقلاب و ملاقات‌هایش با بزرگان کشور، رؤسای جمهور و آدم‌های بزرگی داشتند با خودش به آسمانها برد؛ چون اهل‌ گفت‌وگو، مصاحبه و اهل شهرت نبود. دو سه بار خدمت ایشان رسیدم تا اجازه بگیریم سخنرانی و نکات ایشان را پخش کنیم اما حساسیت داشتند و حتی بارها چند جایی از گفت‌وگوهایشان را حذف کردند. خیلی خوششان نمی‌آمد گفت‌وگوی تلویزیونی کنند یا سخنرانی‌شان را پخش کنند. البته با اصرار زیاد و پیگیری توانستیم در قدم اول، شبکه سه سخنرانی ایشان را پخش کنیم و بعد به شبکه‌های دیگر رسید. سخنرانی‌های زیادی وجود دارد که روابط عمومی سپاه و سپاه قدس در آینده می‌توانند به مصلحت، پخش کنند. 

رئیس سابق شبکه سوم سیما و مشاور رئیس سازمان صداوسیما در ادامه این گفت‌وگو به ساختن فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی درباره زندگی سردار قاسم سلیمانی، توضیح داد: این آدم بزرگ باید سریال یا فیلم سینمایی در خور شأنی برایش ساخته شود. سریال تلویزیونی در اولویت باشد اما به راحتی و دم دستی با آن زندگی‌نامه نمایشی برخورد نشود؛ کاسب‌کارانه نباشد و کسانی که همچون او، در راه رضای خدا کار می‌کنند به میدان بیایند و اهل سودجویی و منافع فردی نباشند. آدم‌های بزرگ برای این بزرگمرد کار کنند. سریال تلویزیونی ترجیحاً ساخته شود که به ابعاد گسترده شخصیتی و زندگی ایشان می‌پردازد و از لشکر 41 ثارالله شروع کنند و به دوران فرماندهی‌شان در سپاه قدس برسند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس