کد خبر 1026417
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲
حاج قاسم نمایه

خبر شهادت حاج قاسم و همچنین ابومهدی المهندس همه ملت ایران و شیعیان ملت‌های آزاده از عراق، سوریه و لبنان تا کشمیر را غرق در ماتم و عزا کرد.

به گزارش مشرق، در ساعات اولیه روز جمعه و پس‌ازآنکه رهبر معظم انقلاب، ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند، مردم در صدها شهر از سراسر ایران، خیابان‌ها و معابر را سیاه‌پوش و در بسیاری از نقاط شهرها، اقدام به بستن حجله برای سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی کردند. همچنین مردم بسیاری از شهرهای ایران صبح جمعه به‌صورت خودجوش به میدان‌های اصلی شهر آمده و ضمن محکومیت اقدام تروریستی آمریکایی‌ها و سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا: و «مرگ بر اسرائیل» به عزاداری و سوگواری پرداختند.


راهپیمایی دانشجویان در عزای سردار سلیمانی


صبح روز گذشته تشکل‌های مختلف دانشجویی از تقاطع خیابان انقلاب و فلسطین به سمت بیت رهبری حرکت کردند و با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»، اقدام آمریکا را محکوم کردند. آنها با حمایت از رهبری انقلاب، اعلام داشتند راه سردار شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند و خواهان انتقام از آمریکا به خاطر این اقدام جنایت‌کارانه هستند.


راهپیمایی نمازگزاران جمعه در سراسر کشور


همچنین نمازگزاران پس از اقامه نماز عبادی، سیاسی جمعه از سراسر ایران راهپیمایی کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی نوشته شده بود اقدام اخیر آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی را محکوم کردند.


راهپیمایی بی‌سابقه در تهران


راهپیمایان تهرانی هم با در دست داشتن پرچم‌های «یاحسین» و دست‌نوشته «انتقام سخت»، شعارهایی همچون «این‌همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «سپاه قدس انتقام-انتقام»، «فرمانده کل قوا تسلیت- تسلیت»، «حاج قاسم شهادتت مبارک» سر می‌دادند.


راهپیمایان که شمار آنها به هزاران نفر می‌رسید، در اقدامی خودجوش پس از عبور از خیابان‌های شهید مفتح و شهید مطهری، خیابان ولیعصر (عج) را تا میدان مرکزی ولیعصر در تهران ادامه دادند.


خیابان ولی‌عصر تهران حدفاصل شهید مطهری تا میدان ولیعصر (عج) مملو از گروه‌های مختلف جمعیتی بود که شعار می‌دادند: «الله‌اکبر»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «هیهات من الذله»، «یا زینب، یا حسین»، «ای لشکر صاحب زمان آماده‌باش آماده‌باش، بهر نبردی بی‌امان آماده‌باش آماده‌باش» و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.


آن‌ها همچنین فریاد می‌زدند: «سردار با صلابت، راهت ادامه دارد»، «این‌همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «فرمانده کل قوا، تسلیت تسلیت»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، «خون سلیمانی ما می‌جوشد» و «حاج قاسم مزدش را گرفت»


راهپیمایان درحالی‌که فریاد می‌زدند: «حیدر حیدر» و «با آل علی هر که درافتاد ورافتاد» و عده‌ای نیز بر سر و سینه خویش می‌زدند، در میدان مرکزی ولیعصر تجمع کردند و تا حوالی ساعت ۱۵ به مرثیه‌سرایی و عزاداری پرداختند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، تاکنون انجام تظاهرات پس از برگزاری نماز جمعه در فاصله طولانی میان مصلای امام خمینی(ره) تا میدان ولیعصر (عج) تهران سابقه نداشته است.


تجمع تهرانی‌ها مقابل دفتر سازمان ملل


جمعی از مردم و دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران روز گذشته مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کرده و ترور سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند. تجمع‌کنندگان با شعارهای «ما را از شهادت نترسانید، مرد این میدان ما هستیم»، از نیروهای مسلح کشورمان خواستند انتقام سختی را از استکبار جهانی بگیرند ضمن اینکه یکی دیگر از تجمع‌کنندگان پلاکاردی با این مضمون در دستان خود داشت که «من معلم این مملکت هستم و هزاران قاسم سلیمانی تربیت خواهم کرد».


تجمع‌کنندگان ضمن محکومیت اقدام اخیر آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند «لال شود زبانی که بعد از سلیمانی حرف از مذاکره با آمریکا بزند».


به گزارش فارس، از دیگر پلاکاردهای در دستان معترضین «انتقام سختی در راه است» و همچنین «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا که نتواند جوابم دهد» بود ضمن اینکه همگان با فریادزنان اعلام کردند که‌ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده.


پرچم سیاه بر گنبد حرم مطهر رضوی


در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بزرگ سردار جهان اسلام و خادم مخلص بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) امروز ۱۳ دی‌ماه پرچم برافراشته بر گنبد حرم رضوی سیاه و مجموعه این مکان مقدس سیاه‌پوش شد.


سیاه‌پوش شدن قم و شهر ری


بر اساس گزارش رسانه‌ها روز گذشته بیرق‌های سیاه بر فراز گنبد بقاع متبرکه امامزادگان استان قم به اهتزاز درآمد و صحن‌ها و ضریح این اماکن مقدس با پارچه‌های مشکی، سیاه‌پوش عزای سردار رشید اسلام شد.


همچنین، پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد. در این آیین پرچم مشکی بر گنبد بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع) برافراشته شد و مردم مؤمن و انقلابی و عاشقان ولایت در سوگ از دست دادن سردار بزرگ و پرافتخار اسلام به عزاداری پرداخته واشک ماتم ریختند.


رئیس‌جمهور: انتقام خواهیم گرفت


حجت‌الاسلام روحانی با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تأکید کرد: «یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام برافراشته خواهد ماند و مسیر پرافتخار ایثار و مقاومت باقوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.»


آیت‌الله رئیسی: اقدام آمریکایی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند


رئیس‌قوه قضائیه در نشست روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان سراسر کشور با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم است گفت: «این حرکت آمریکایی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند» و «پاسخ سختی از ناحیه امت اسلامی دریافت خواهند کرد.»


علی لاریجانی: آمریکایی‌ها تاوان خواهند داد


رئیس‌مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر بااشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، تأکید کرد: «آمریکایی‌ها به دلیل این جفایی که بر مردم ایران روا داشتند تاوان می‌دهند.» و «در انقلاب اسلامی شهادت این افراد بزرگ موجب رویش‌های بعدی می‌شود.»


آیت‌الله جنتی: اقدام آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند


دبیر شورای نگهبان و رئیس‌مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد: «بی‌شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی‌پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پرافتخار این شهید والامقام ادامه دارد.»


آملی لاریجانی: عزم مقاومت جزم‌تر خواهد شد


آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی در پیامی تصریح کرد: «این اقدام ددمنشانه و حماقت‌آمیز دولت تروریست و جنایتکار آمریکا عزم مبارزان جبهه مقاومت را در راه مبارزه با استکبار جهانی و نابودی نهایی آنان جزم‌تر خواهد کرد و به‌زودی شاهد اضمحلال همه آنان خواهیم بود.»


رضایی: انتقام سختی خواهیم گرفت؛ سحر نزدیک است


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از همان صبح روز جمعه، در چندین پیام توییتری به خبر شهادت فرمانده سپاه قدس واکنش نشان داد و با بیان اینکه «انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت» نوشت: «در سحر شهید می‌شویم چون سحر نزدیک است. شهادت بزرگ مجاهد جبهه مقاومت؛ حاج قاسم سلیمانی را به امام زمان و رهبر معظم انقلاب و ملت عزیز ایران و جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.»


ولایتی: آمریکایی‌ها عواقب جنایتشان را خواهند پرداخت


مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل نیز در پیام تسلیت خود گفت: «شهادت سردار قاسم سلیمانی جان تازه‌ای را در جبهه مقاومت ایجاد خواهد کرد و آمریکایی‌ها و ایادی آنان عواقب این جنایت تروریستی را پرداخت خواهند کرد.»


سخنگوی سپاه: شادی آمریکایی‌ها به عزا تبدیل می‌شود


سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی بیان کرد: سپاه امروز فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد و جبهه مقاومت در نقطه شروع جدیدی قرار خواهد گرفت.


وی افزود: قطعاً این شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها دیری نخواهد پایید که به عزا تبدیل خواهد شد و انتقام خون این شهید سرافراز را می‌گیریم.


بیانیه وزارت اطلاعات


وزارت اطلاعات هم با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه جنایت آمریکایی‌ها «یقیناً بی‌پاسخ نخواهد ماند» نوشت: «شیطان بزرگ و ایادی دست‌نشانده‌اش باید بدانند با درهم‌آمیخته شدن خون پاک شهدای ایران و عراق که جرمی جز قلع‌وقمع داعش، این دست‌پرورده آمریکا نداشته‌اند، اتّحاد و وحدتی آسمانی بین دو ملت ایران و عراق رقم خورد که تا قیامت، ناگسستنی است و ازاین‌پس، جبهه مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت آب خوش از گلوی ناپاکان فرو رود و دستان پلیدشان را که آغشته به خون بی‌گناهان و مظلومان عالم می‌باشد، از منطقه قطع خواهند نمود.»


وزارت اطلاعات افزود: «سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات بار دیگر با شهدا پیمان می‌بندند که با برافراشته نگه‌داشتن بیرق شهادت سرخ حسینی (ع) تا سرنگونی پرچم کفر، الحاد و نفاق آنی از مبارزه بی‌امان در جهاد فی‌سبیل الله غفلت نخواهند ورزید و تروریست‌های ددمنش آمریکایی را به سزای عملشان خواهند رساند.»


سایر واکنش‌ها


امیر موسوی فرمانده کل ارتش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله تروریستی آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند»


همچنین امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با صدور پیامی تأکید کرد: «رسالت بزرگ فرمانده رشید اسلام با پیام سرخ شهادت تکمیل شد»


سرداراشتری فرمانده ناجا هم با صدور پیامی اعلام کرد: «خواب را بر چشم دشمنان اسلام و مسلمین حرام خواهیم کرد.»


عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پیام تسلیت خود تأکید کرد که «تروریست‌های آمریکا باید پاسخگوی جنایت‌های خود باشند.»


گفتنی است سخنگوی دولت و برخی معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور و همچنین بسیاری از اعضای هیئت دولت و بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های داخلی با صدور پیام‌ها، بیانیه‌ها و اعلام مواضع، شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند و بر گزاره «انتقام سخت» تأکید کردند.


علی ربیعی سخنگوی دولت در بخش خبری شبکه خبر گفت: «چنان درسی به آمریکا بدهیم که تمام روسای جمهورشان به یاد داشته باشند»


ظریف هم روز جمعه در اظهاراتی با بیان اینکه «درخت مقاومت تنومندتر خواهند شد» گفت: «خون پاک سردار قاسم سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر خواهند کرد و باعث اتحاد و منسجم‌تر شدن مردم ایران خواهد شد و سیاست‌های آمریکا در منطقه نیز هرروز بی‌اثرتر و مفتضح‌تر قبل خواهد بود»


شبکه‌های اجتماعی؛ غرق در ماتم و عزا


خبر شهادت فرمانده سپاه قدس، روز گذشته به ترند اول اخبار و گزارش‌ها در فضای مجازی تبدیل شد. از همان اولین ساعات روز جمعه، تنها چیزی که تمام شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده بود، خبر شهادت و انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دلنوشتها و پیام‌های تسلیت کاربران فضای مجازی و داغ شدن هشتگهای #سردار- سلیمانی، #ابومهدی- المهندس و #انتقام- سخت بود.


شاید از همین رو بود که شبکه اجتماعی اینستاگرام در روز گذشته در اقدامی عجیب و خبیثانه، اقدام به بستن بسیاری از صفحات به‌ویژه صفحه خبرگزاری تسنیم و همچنین حذف گسترده مطالب کاربران خود پیرامون شهید سپهبد سلیمانی کرد.
 

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    3 1
    سردار تهرانی شهید کردند کاری نکردید این همه بچه های مارو اسراییلی ها کشتن کاری نکردید حالا سردار شهید کردن تو رو خدا ترسو بزارید کنار نزارید عراقیا انتقام سردارو بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس