کد خبر 1026403
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در عراق با هدف پیشگیری از بروز جنگ انجام شده است.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به دستور شخص وی انجام گرفت، مدعی شد که این تصمیم به‌منظور جلوگیری از بروز یک جنگ اتخاذ شده است.

دونالد ترامپ که در یک نشست خبری در فلوریدا با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، مدعی شد: «تصمیم دیروز ما [ترور سردار سلیمانی] نه با هدف آغاز جنگ، بلکه با هدف جلوگیری از وقوع جنگ اتخاذ شد. با وجود خشونت‌های ایران در منطقه از جمله اقداماتش از طریق گروههای نیابتی برای بی‌ثبات کردن کشورهای همسایه، ما به دنبال تغییر حکومت این کشور نیستیم.»

بیشتر بخوانید:

بیانیه اتحادیه اروپا درباره تحولات اخیر در عراق

سنای آمریکا دنبال برگزاری جلسه محرمانه درباره ترور سردار سلیمانی

عطوان: ترور قاسم سلیمانی اعلام جنگ واقعی است

وی افزود: «ایالات متحده با اختلاف زیاد نسبت به دیگر کشورها بهترین ارتش جهان را دارد. ما بهترین سرویس اطلاعاتی را در جهان داریم و اگر یک آمریکایی در هر نقطه‌ای از جهان مورد تهدید قرار گیرد، ما از قبل اهداف خود را [برای حمله] مشخص کرده‌ایم و من آماده‌ام که هر اقدامی لازم باشد را انجام دهم و این مسئله به‌طور خاص در مورد ایران صدق می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان صحبت‌های خود مدعی شد: «آمریکا به دنبال صلح، هماهنگی و دوستی با همه ملت‌های جهان است.»

بامداد جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند؛ حادثه مهمی که تنش‌ها بین آمریکا و ایران را به بالاترین سطح در چند سال اخیر رسانده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

ساعاتی پیش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از شدت گرفتن تنش‌ها بین آمریکا و ایران بر اثر ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از طرفین خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند.

«اگنس کالامار» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز جمعه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    10 1
    اول مردم عراق رو به خیابانها کشاند که کشته بشن بعد اعتراضات آبان ایران رو درست کرد و در آخر سردار سلیمانی را شهید کرد که بگه من حقتون رو گرفتم
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      6 0
      شهادت حاج قاسم از پالس های مذاکره یلدایی در ژاپن بود
    • ایرانی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      3 0
      از شانس بد ما ترتیب زمانی سلسله اتفاقات همش به نفع اونها بوده در چند وقت اخیر
  • سعد IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    13 2
    امیدوارم به عزای فرزندات و همسرت بشینی ترامپ ابله
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      6 0
      وبعد هم خودش سقط شود
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    13 0
    زهرت رو که ریختی بعد میگی دنبال صلحم تا طرف کوتاه بیاد و دوباره بدتر انجام بدی با روحیه بالاتر خیال نکن قصر در رفتی عذا دار شدن شما قطعی است . بایسکی چنان پاسخ دردناکی بهشون داد تا عبرت بشه براشون ازین غلط ها نکنند
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    9 0
    به قول معروف این قمار باز تصور میکند در امریکا در امنیت است و یکه تاز مبارزه با تروریسم است ولی خودش تروریست است و باید مردمش هم مفهوم تروریست را با کشته شدن هر هفته 200 نفر بفهمند
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    10 0
    جالبه شدید ترین تحریم های غیر انسانی علیه مردم ایران انجام دادن فرماندهان مون رو هم شهید می کنند بعد دم از اقدام مناسب برای جلوگیری از جنگ میزند ! قطعا باید چنان خونی ازین جنایت کار ها گرفت تا قرن ها یادشون بمونه
    • امیر IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      5 0
      عالی فرمودین. اینها کفتالهای گربه صفتن. انتقام انتقام انتقام میگیریم
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    11 1
    رئیس‌جمهور آمریکا در پایان صحبت‌های خود مدعی شد: «آمریکا به دنبال صلح، هماهنگی و دوستی با همه ملت‌های جهان است.» بخدا قسم چنان سیلی به شما خاهیم زد که تا قرن ها از خاطر نجستان خارج نشود
  • DE ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    11 1
    تو دیکتاتور و مستبد غلط کردی برای جهان تعیین تکلیف کنی. تو جکاره هستی؟
  • رضا IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    11 0
    دروغ ميگى مثل سگ جناب ترامپ ! چون فقط در حرف از صلح و آشتى دم ميزنى به عمل كه ميرسه از ترور هم مضايقه نميكنيد ، مثل ترسوها از پشت خنجر ميزنيد.اگر سر سوزنى از شرافت يا شجاعت برخوردار بوديد دعوت به دوئل سردار سليمانى را كه سال ها پيش رسماً آن را اعلام كرد مى پذيرفتنيد ! در مورد عوض كردن حكومت هم خودتان بهتر ميدونيد كه دروغ ميگيد ، اگر ميتونستيد كه ميكرديد ، عوض نكرده ايد و نميكنيد چون نميتونيد ! بهر حال ما نسل حاكمان حرامزاده دنيا رو بخوبى ميشناسيم !
  • حامی مستضعف IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    8 0
    کار ما بجای رسیده که یک عده زنا زاده ی شراب خوار اونور دنیا چون زور دارن برای ما تعیین تکلیف کنن. تو خاک خودت احساس ناامنی و ترس رو تجربه میکنی خوک کثیف
  • میثم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    باید توی مرحله ول هزار تا آمریکایی رو اسیر کنیم و بعد حمله اصلی رو انجام بدیم تا جرات واکنش نداشته باشن این کثافتا
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    اطلاعات سپاه هم برای جلوگیری از زندگی این کثافت زنازاده هواپیمای حامل این آقا رو بزنه
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    1 0
    باید ناو وینسنس را که هواپیمای مسافری ایران ساقط کرد را نابود نمود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس