کد خبر 1026422
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱
محمد ایمانی

جنایت ترور حاج قاسم و ابومهدی المهندس و سایر همرزمان آنها هر چند بزرگ است، اما سر سوزنی، درد بی‌درمان آمریکا و اسرائیل در منطقه را ساکت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

حاج قاسم سلیمانی، بامداد دیروز، شهادتی را در آغوش کشید که در نیم قرن مجاهدت، در جست‌وجوی آن بود. او آذرماه ۹۴ درباره شایعات مربوط به مجروح یا شهید شدنش، لبخند زده و به خبرنگار سایت‌الوقت گفته بود «اینها چیزهایی است که دشت‌ها و کوه‌ها را برای پیدا کردنش پیموده‌ام».


حاج قاسم، نه تنها محبوب‌ترین شخصیت ایرانی در تمام نظرسنجی‌هاست، بلکه جزو محبوب‌ترین شخصیت‌ها در منطقه محسوب می‌شود. او به همین خاطر، مبغوض‌ترین مردمان، نزد خبیث‌ترین دشمنان ملت‌های شد. حاج قاسم، بارها طومار نقشه‌های آمریکا و اسرائیل را در لبنان و فلسطین و عراق و سوریه در هم پیچید. او در عراق، به انسجام میان شیعیان و تقریب با کردها و بخشی از اهل سنت کمک رساند که نتیجه آن، تثبیت شرایط سیاسی در عراق برخلاف اراده ‌اشغالگران بود. سلیمانی در هفته‌های اخیر هم به این امر مهم اهتمام داشت.


ضربت مهم دیگری که هرگز از یاد دشمنان نخواهد رفت، نابودی افعی چند سر داعش در عراق و سوریه است. سلیمانی در وسط میدان رزم بود اما هرگز در این نبرد مهیب، لباس نظامی بر تن نکرد، چرا که نقش اول و مهم او، بسیج مردمی در منطقه بود. از یاد نبرده‌ایم تیتر و عکس صفحه اول مجله نیوزویک را که ژنرال سلیمانی را «الهه انتقام» خواند و نوشت «او ابتدا با آمریکا جنگید. اینک در حال له کردن داعش است». بی‌آبرویی آمریکا از این بالاتر که در دنیا، کنار دست تروریست‌ها جانمایی شده است؟! و کدام آبرو بالاتر از اینکه سلیمانی، قهرمان دفاع از جان و مال و ناموس مردم منطقه، فارغ از دین و مذهب و قومیت آنها شده است؟


جنایت تروریستی آمریکا در بامداد جمعه و در فرودگاه بین‌المللی بغداد، قطعا با دو تلافی عاجل (قریب‌الوقوع) و آجل (آینده و میان‌مدت) روبه‌رو خواهد شد. انتقام خون این شهید والامقام، فقط با هلاکت چند ده نظامی یا انهدام چند پایگاه و ناو آمریکایی و حتی هلاکت رئیس‌پنتاگون یا ترامپ گرفته نمی‌شود؛ همچنانکه گرفتن انتقام خون اباعبدالله الحسین(ع) فقط با قیام و انتقام مختار ثقفی از ابن زیاد و شمر و حرمله و عمرسعد تمام نشد.


در زیارت اربعین امام حسین(ع) به پروردگار متعال عرض می‌کنیم «و بَذلَ مُهجَتـَهُ فیکَ لیَستـَنقـِذَ عِبادکَ مِنَ الجَهالهًْ وَ حَیرَهًْ الضـَلالهًْْ؛ و جانش را در راه تو بخشید تا بندگانت را از نادانی، سرگردانی گمراهی نجات دهد». از خون مبارک امام حسین(ع) که همچنان تازه و جوشان است، حاج قاسم سلیمانی‌ها نو به نو روییده و بالیده و به ثمر نشسته‌اند. این جنبش و رویش همچنان ادامه خواهد یافت؛ بسیج مردمی، به همت حاج قاسم‌ها، اکنون در لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و یمن تکثیر شده و به آینه دق آمریکا و اسرائیل بدل گشته است. سلیمانی فرمانده استراتژیستی بود که ورق را به ضرر دشمن در جنگ‌اشغالگرانه آمریکا علیه عراق و جنگ ۳۳ روزه صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله برگرداند.


ترامپ و مارک اسپر وزیر دفاع او از امروز، حتی در رختخواب خود نیز احساس آسودگی نخواهند کرد. نظامیان آمریکایی بی‌شماری اکنون تابوت خود را بر دوش می‌کشند.


این واکنش‌های جهانی به ترور حاج قاسم سلیمانی را مرور کنید:


- ریچارد هاس، رئیس ‌شورای روابط خارجی آمریکا: ایران به فشارهای اقتصادی آمریکا، به شکلی نظامی پاسخ داده است. اکنون به‌نظر می‌رسد ما نیز فشار نظامی را به این ترکیب اضافه کرده‌ایم. ما می‌توانیم انتظار حملات ایران را داشته باشیم. هیچ ابتکار دیپلماتیکی با هدف تعدیل رفتار ایران نیز وجود ندارد. این بسیار بد و حتی فاجعه بار است که دولت ترامپ که قصد داشته حضور آمریکا را در خاورمیانه کم کند، مجموعه اقداماتی را شروع کند که ما را بیشتر در این منطقه بکشاند آن هم در شرایطی که ما با چالش‌هایی از جانب چین، کره شمالی در آسیا و روسیه در اروپا مواجه هستیم.


- جیمز کلاپر مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا: آمریکایی‌ها در منطقه در خطر هستند. به هیچ وجه فکر نمی‌کنم ایران واکنشی نشان ندهد. ما اوضاع را به شدت مختل کردیم.


- مشاور مرکل: ایران از جایی که آمریکا انتظارش را ندارد پاسخ خواهد داد. ترور فرمانده قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، رهبر شبه‌نظامیان عراق، احتمالاً اقدام تلافی‌جویانه‌ ایران را در پی داشته باشد اما نه لزوماً در جایی که آمریکا انتظارش را دارد. از نظر سیاسی و استراتژیک، این اقدام ایران می‌تواند موقعیت آمریکا در عراق را به خطر بیاندازد و یا حتی حضور آنها را به پایان برساند.


- شموئیل کاردلیو تحلیلگر نظامی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی: ایرانی‌ها بسیار هوشمند و استراتژیک هستند. دهه‌ها هنر نبرد در سایه را آموخته‌اند و از جایی حمله می‌کنند و ضربه می‌زنند که حتی به فکر ما هم نخواهد رسید.


- نشریه پولیتیکو: حتی اعلام گمانه‌زنی‌های اولیه در مورد خبر ترور ژنرال قاسم سلیمانی، مخصوصاً اینکه چنین اتفاقی در خاک عراق رخ داده باشد، امواج شوک را در همه جهان منتشر کرد. ژنرال پترائوس به دولت آمریکا هشدار داده از این پس باید منتظر واکنش خطرناک در عراق، و احتمالاً در سوریه و حتی سایر منطقه باشد. «نگرانی فوری من این است که واکنش ایران چیست؟» این را یک مقام دولتی آمریکا گفته و اضافه کرده «ما هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار داریم. من فکر نمی‌کنم آنها بر ترور یکی از بزرگانشان چشم ببندند». ترامپ با ترور قاسم سلیمانی، مرتکب قمار بزرگی شد. این می‌تواند امنیت نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه و فراتر، به مخاطره بیندازد.


اما انتقام دردناک، به ضربات دقیق میدانی و حتی در عمق استراتژیک دشمن منحصر نخواهد ماند. بالاترین انتقام، ادامه راهبرد شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، در حوزه گسترش بیداری و مقاومت اسلامی در منطقه است. بیدارتر شدن ملت ایران و ملت عراق، از برکات اولیه خون پاک حاج قاسم است؛ سرداری که همت او و همسنگرانش به تشکیل حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی و حماس در فلسطین، حشدالشعبی در عراق و سوریه، حزب‌الله و عصائب اهل حق در عراق، انصارالله در یمن، و زینبیون و فاطمیون انجامیده است. این بسیج مردمی، باطل‌السحر همه جادوهای شیطان بزرگ است و خون شهید سلیمانی و همرزمانش طبق اخبار و گزارش‌های اولیه، به موج برانگیختگی در ایران و منطقه، شتاب کم‌سابقه بخشیده است. هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که نقاب تظاهر شیطان بزرگ به دوستی با ملت‌ها دریده شود و از صورت او کنار رود.


جنایت ترور حاج قاسم و ابومهدی المهندس و سایر همرزمان آنها هر چند بزرگ است، اما سر سوزنی، درد بی‌درمان آمریکا و اسرائیل در منطقه را ساکت نمی‌کند. بلکه منطقه را برای شیطان بزرگ ناامن و پر هزینه خواهد کرد.


حاج قاسم سلیمانی بی‌نظیر بود؛ اما شهادت او، بیش از زمان فرماندهی، الهام‌بخش رویش‌ها و حرکت‌های بی‌شمار در منطقه خواهد بود. او شهید تمدن‌ساز ماست؛ در حالی که ابرقدرت مدعی تمدن‌سازی در دنیا را در موقعیت تروریستی عاجز، ایزوله کرده است. ترامپ با ترور محبوب ملت‌های منطقه، نه فقط گور خود و نظامیانش، بلکه گور ابرقدرتی آمریکا را کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    21 25
    اما انتقام دردناک، به ضربات دقیق میدانی و حتی در عمق استراتژیک دشمن منحصر نخواهد ماند. بالاترین انتقام، ادامه راهبرد شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، در حوزه گسترش بیداری و مقاومت اسلامی در منطقه است. ماست مالی خون سردار سلیمانی رو کلید زدید؟ مردم حزب اللهی خیلی وقته بیدارند. نیاز نیست دونه دونه بزرگانمون شهید بشن تا کسی بیدار بشه.
    • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      12 2
      خودم و فرزندانم علي و مهدي آماده لبيك به فرامين مقام معظم رهبري جهت محو اسرائيل اشغالگر در منطقه و ادامه راه شهيد سليماني و شهيد ابو مهدي مهندس هستيم ... بعون الله تعالي
  • سجاد از مشهد IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    69 19
    رحمت بر اجدادت با این تحلیل معرکه؛ محمد ایمانی عزیز
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      14 9
      دمت گرم حال کردیم
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    32 19
    فقط فکر تلفات در عراق و سوریه اند و خیالشان راحته در امریکا چیزی رخ نمیدهد
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      26 19
      حالا که اینجوری شد ، کاری کنید که مسئولین آمریکایی نتوانند از آمریکا بیرون بیایند . هر جا این ترامپ و هم پیاله هایش را دیدید ، تکه تکه کنید .
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    23 56
    این کیهان فقط اب توی آسیاب دشمن میریزه. خرد چیز بدی نیست ..شعور هم خوب است .هرگفته جایی وهرنکته مکانی دارد .....؟
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      22 8
      بسم الله قاسم الجبارین
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      25 6
      خرد چیز بدی نیست ولی ترسو و بزدل بودن قططططططططططططعا چیز بدی است
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      3 0
      نه اینکه با این شجاعت تا الان کولاک کردید فقط شعار حرف زدن مالیات نداره تا جایی که بهتون اسیب نرسه حرف و شعار میدید
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      19 5
      من مطمئنم سردار عزیز قبل از شهادتش استراتژی داده دست جانشینان تا در صورتی که شهید شد در چه مواضعی به چه شکل انتقامی گرفته بشه که نه تنها تا عمق وجودشون رو بسوزونه بلکه به امید خدا بعد 400 سال چمبره زدن بر منطقه ما غرب گورش رو گم کنه و بره به درک. زنده بودن و شهید بودن سردار براشون عذابه، سایه وحشتش از سرشون کم نخواهد شد.
  • امیرعلی IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    34 16
    کاش یکی ترامپ رومیکشت زنده زنده اتیشش میزد کاش میتونستم تلافی میکردم امیدوارم روز خوش نبینن
  • DE ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    32 21
    نباید ساکت بنشینیم. برای شهید سلیمانی در همه استان های مرزی چند شعبه دانشگاه جهادی کاربردی با نام شهید بزرگ سردار سلیمانی امیدواریم تاسیس بشه و سلیمانی های جوان دراون تربیت بشن که راه شهید سلیمانی را تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دهند.
  • پاسداراحسان اله ناظرفصیحی IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    19 20
    میخوام یکبار دیگه مسله ای رو که دنیا میدونه رو دوباره فریاد بزنم... اسراییل: ثانیه شمارت استارت خورد به اذن آقام، تا الباقیون دوباره بفهمن با ایران و ایرانی و عزیز رهبرم کاری نداشته باشن. الفاتحه.. اسراییل
  • رضا IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    36 15
    سردار رشيد ايرانى حاج قاسم سليمانى تنها متعلق به نظام نبود او مظهر عظمت و اقتدار ملى ما بود. چى ميشد در انتقام گرفتن از قاتلان بزدلش ما هم به نحوى شريك ميشديم ؟!
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    37 9
    انشاالله انتقام انتقامی سخت خواهد بود وفراموش نشدنی وتاریخی
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    41 15
    20 بار باید انتقام گرفت که دیگه از این غلطا نکنن.
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    9 12
    طالبان هم میتواند کمکمان کند .. بمبهای کنار جادهای هزاران بار کارایی دارند دوبار چیه
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      9 4
      طالبان یک گروه خوارج هستند . اگر چه برخی از این طالبانی ها از دست مسئولین خودشان خون است .
  • بهزاد US ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    45 16
    من امیدوارم که مجلس ایران ترامپ و پمپیو را دو رهبر تروریست اعلام کنند. ناوهای هواپیمابر امریکا که بیش از پنج هزار خدمه و ناوهای جنگیشون در خلیج همیشه فازس و دریای عمان و اقیانوس هند در زیر اب قشنگترند.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    40 10
    درسته حاج قاسم رفته، ولی راهش با صلابت تر از قبل ادامه دارد، چون هر قطره خون پاکش درخت پر شاخ وبرگ مقاومت را پر بارتر خواهد کرد ومنشا برکت وخیر است، چه در زمان وجودش وچه با شهادتش داره به اسلام خیر میرسونه، شهادت گوارای وجود پاکش باد
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    29 8
    خدا رحمت کنه حاج قاسم.زحمت زیادی کشید برای کشور و نظام.
  • محسن .ف IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    24 13
    اگر کل آمریکا ، اسرائیل و عربستان هم با خاک یکسان کنیم باز دلمان خنک نمی شود .
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    17 17
    احتمالا نه، صددرصد...جناب مشاور مرکل! برای ما هرجا حرف از انتقام باشه احتمال وجود ندارد به صددرصد انتقام فکر کنین جناب مشاور که شمام خیلی احمقی که پاسخ و انتقام ایران را از صددرصد به احتمال و تردید تنزل دادی...ما در چهل سال یاد گرفتیم هرجا که قاطع بودیم و صددرصد پاسخ دادیم جواب داده..‌. منتظر انتقام سخت باشین حروم زاده های امریکایی و صهیونیزم
  • ناشناس IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    13 38
    نگا با این داستانا چجوری مردم رو تحریک میکنن، زورمون به آمریکا نمی‌رسه کی می‌خواین قبول کنیم الکی تغس بازی در نیاریم
  • امیر مهدی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    16 16
    نفس زکیه بدست شقی ترین دشمن اسلام کشته شد انتقام الهی در پیش است به نظر شما در مقابل خون نفس زکیه چند هزار امریکایی ریخته شود تا عدالت برقرار شود.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    15 16
    وقتی کفتارها به خنده وزوزه سرمستانه مشغولند این یعنی شیری کشته شده،اتفاقا خون به ناحق ریخته سردار،اثر گذارتر است.درس ما درس عاشوراست،سالهاست که از واقعه عاشورا میگذرد اما جوشش خون پاک امام حسین در قلبها بیشتر شده وابدیست.
  • US ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    9 17
    نصب کلاهک های غیر متعارف جهت دفاع از میهن همچنین زدن ناوهای هواپیما بر در خلیج فارس توسط تعداد زیادی موشک ضد سطح و ادامه فعالیت گروههای وابسته به مقاومت در تمام منطقه بخصوص عراق و افغانستان میتواند باعث آمادگی جهت مقابله با امریکا جنایتکار باشد فراموش نکنید اینبار خود آمریکا مستقیم و بدون واسطه اقدام بهجنایت علیهه ملت ایران کرده پس بر هر ایرانی در هر نقطه جهان وظیفه است نصبت به دفاع از شرف و آبرو و اعتبار ایران اقدام کند
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    25 18
    درسته . خون شهید مانند آب برای دانه میرویاند .آنهم چه زایشی . اما انتقام . دیگر مسئول آمریکائی قدم به منطقه از جمله برنامه سران 20 که در عربستان برگزار خواهد شد نباید بگذاره. اسیر تیر غیب میشه . نه اینکه برنامه رسمی باشه . کاملا خودجوش و مردمی خواهد بود .خودشان باعث شدند امنیت دچار خدشه بشه .باد کاشتید . توفان سهمکین بحدی که ویران کننده باشه انتقامی همچون آرامکو که دردناک خواهد بود .
  • عبدالله IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    8 16
    نه دو بار که هزاران بار
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    12 6
    امریکای جنایتکار در این مقطع حساس بازی خود علیه ایران را با به شهادت رساندن سردار رشید اسلام و بصورت نظامی و خشن شروع کرده باید مواظب باشیم تا با حیله گری و تزویر و یا تطمیع به صورت سیاسی ان را خاتمه ندهد . رهبر معظم انقلاب چندی پیش خطاب به امریکای وحشی فرمودند : "دوران بزن در رو تمام شده است ". امریکا زده باید بخورد .
  • جانباز 70 درصد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    12 17
    به نزد شهیدان آزادی و ازادگی را آموختیم ----- تا درسی باشد برای نسلهای بعد و بعد و بعد خداوند همه شهیدان راه حق را رحمت نموده است شهید قهرمان سلیمانی عزیز نیز همینطور . در دوران جنگ صحبت از شهید شدن فراوان بود فرمانده امان نکته ایی بسیار ارزنده به ما می گفت شهادت فضیلت است نسیب هر کسی نمی شود ... اینکه برویید جلو تیر دشمن و بگویید خدایا شهیدم کن اصلا درست نیست . با دشمن قدار تا پای جان باید جنگید و جان با ارزش را برای هدفی بزرگ باید خرج کرد ... سخنم با سرداران بزرگ نظام می باشد شما سرمایه های با ارزش این ملک و میهن می باشید ...آرزوی شهادت داریید که به خیل شهدا و رفقا بپیوندید اما قیمت و هزینه شهادتتان را برای خصم زبون بسیار بالا ببریید نگذاریید دشمن به راحتی شما را شهید کند . باید زهر تلخ را به جانشان بیاندازیید شهادت نقطه آخر باشد نه اول راه و نه نیمه راه و نه به سادگی لایه های امنیتی فراهم کنید تخصص و تجربه شما نبایستی به راحتی حذف شود ... جان شیرینتان را سخت کنید . شهادت یک فیض است اما دشمن را ناکام بگذاریید . اجازه دهید هزینه شهادتتان بسیار بالا باشد نه ارزان دشمن را عصبی کنید از این همه جان سختی اتان جانباز 70 درصد محمدرضا بهشتی
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    13 14
    واقعا آمریکا را عاقل و اهل فهم و تمدن می دانستیم این بی خردی سیاسیون آنها نشان داد کثیف ترین ملت و شقی ترین موجودات هستند.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    16 15
    ایا ترور سردار سرفراز شهید سلیمانی ( ره ) کدخدا باوران غربزده داخلی را بیدار میکند ؟ایا دشمنی امریکا را باور میکنند؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    11 8
    انتقام انتقام انتقام هم از کافران چون ترامپ وهم از منافقین بی حیا و تکفیری ها
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    14 18
    به تعداد مردمی که عزادار اویند باید گفت انتقام. چون این درد جز با جواب دندان شکن به دشمن سرکش تسلی نخواهد یافت .
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    11 15
    هر چند زیاد موافق این حکومت نیستم اما سردار سلیمانی برای من ارزش و مقام بالاتری داشت امیدوارم هرچه زودتر به بهترین وجهی انتقام این شهید گرانقدر از آمریکای کثیف و جنایتکار گرفته شود
  • مسعود دیپلمات IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    11 5
    اینکه یک کشوری به خودش اجزه دهد تا هرکس را در هر کجا و به هر دلیل ترور کند و هیچ نهاد و جمعیتی نیز آنرا محکوم نکند، عین ذلت و خفت است و باید سرمان را بکوبیم به سنگ. این است نتیجه دریوزه گی به درگاه اروپا و کدخدایش. آمریکا دشمن استراتژیک ایران و مسلمانان است و ما چهل سال است که می گوییم مرگ بر آمریکا . آیا توقع دارید آمریکا برایتان فرش قرمز پهن کند؟ بی احتیاطی کردید! نباید بگذارید مطلب لوث گردد، هرچه زودتر پاسخ دندانشکن را به ترامپ بدهید.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    11 6
    باید ترامپ حرامزاده به عنوان جنایتکار معرفی شود و خونش توسط مراجع حلال اعلام گردد تا در هیچ جای دنیا برای همیشه امنیت نداشته باشد
  • توران IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    ترامپ یک دیوانه به تمام عیار است بایددربیمارستان بادست های بسته به تخت نگهداری شودنه اینکه رییس جمهورشود.ترامپ وناتنایو چون دیدند وقت شان تمام شده .درحال رفتن هستند این کارراکردند
  • توران IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    طالبان راخودامریکا به وجوداورده .چطوری که داعش رابوجوداورده است.
  • علسرضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    فقط انتقام سخت، دردناک و فراموش ناشدنی. آمریکا سگ هاری است که اگر از او فرار کنید شما را دنبال وبازهم حمله می کند.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    5 0
    انتقام باید بنحوی باشه که در کتب درسی و تاریخ آمریکا ماندگار بشه تا بدانند نتیجه تجاوز به کشورها و جنایت در حق دیگران چه نتیجه ای و بدست کدام زجر کشیده ای صورت گرفته ، تا درسی برای همیشه داشته باشند که بدیگران با احترام رفتار کنند ، با تکبر برخورد نکنند و مواجه نشوند ،و اگر خواهان ارتباط با دیگر کشورها هستند ، این میشه انتقام . حق مشروع شرعی و قانونی .، پس حساب شده انجام شود ، هر که باشد
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    6 0
    سلام چه سعادتی که این سردار سرافراز که شهادت آرزوی او برای سفر به دیار با قی بود به دست پست ترین و خبیث ترین حکومت کره خاکی رغم خورد،با شد که خون این شهید والا مقام پایه های نظام سلطه آمریکایی را از هم بپاشاند.حضور میلیونی مردم در مراسم بزرگداشت این فقید مجاهد ،مشتی است محکم بر یاوه گویی های دشمنان قسم خورده اسلام
  • ناشناس IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    3 0
    هسته مرکزی شرارت و صهیونیست در کاخ سفید کسی نیست بجز دامادترامپ یعنی جرارد کوشنر یهودی - صهیونیست . کسی که به دلال محبت نتانیاهو و بن سلمان با ترامپ شهرت دارد . کسی که مجری و تدوین کننده معامله قرن است . من شک ندارم که طراح این ترور او و نتانیاهو و بن سلمان بوده اند . ایکاش میشد اورا و نتانیاهو را همزمان به درک واصل کرد .
  • قشقایی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    3 0
    وجودحاج قاسم ترس انداخته بودتووجوددشمنان ایران شهادتش شده کابوس ترسناک.انتقام بهترین عکس العمل هس تادیگه ازاین غلطهانکنه
  • مغنیه2 IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    2 0
    تبر بدستم آید زنده های آمریکا را گردن خواهم زد
  • یک مادر IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    هموطنان عزیز مرحبا بر تحلیل و بصیرتهایتان و احسنت بر اتحاد ملی تان . سردار یک انسان معمولی نبود بلکه ادامه دهنده ی واقعی نهضت حسینی بود و انشالله به کوری چشم تمامی دژخیمان زمانه ؛ این نهضت تا ظهورحضرت مهدی (عج ) توسط ناب ترین سربازان آقا که شماها تربیت خواهید کرد ادامه خواهد یافت .....
  • حسین IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    ما خواستار هر چه سریع تر انتقام خون سردار عزیزمان هستیم اگر نظام قدرتش را ندارد بگویید ما مردم آماده ایم
  • بانوی انتقام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    انتقام ...انتقام....انتقام.....ترامپ بدونه دیگه حتی توی اتاق خوابش هم امنیت نداره.ترامپ تو به بدترین شکل ممکن خواهی مرد تا درس عبرتی بشه برای روسای جمهور بعدی امریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس