غلامعلی ابوحمزه

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در اشاره به انتخابات مجلس تأکید کرد: "سپاه" دست نامزدهایی که وعده پول و ملک می‌دهند را رو می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

شهرداری که توان خراب کردن هم ندارد!

بیانیه شهردار تهران علیه "جسارت قالیباف"

پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه همشهری (ارگان شهرداری) در واکنشی تلویحی به سخنان اخیر محسن هاشمی مبنی بر اینکه حناچی مثل قالیباف جسارت ندارد [۱] شهردار سابق را مورد حمله قرار داد!

حناچی در بخشی از این یادداشت که با عنوان "قانون‌گریزی جسارت نیست"! در روزنامه همشهری منتشر شد، نوشته است: اگر نظارت قانونی بر آلایندگی واحدهای صنعتی با قاطعیت و هشیاری وجود داشت، اگر در پیروی از قواعد تراکم ساختمان تعهد به ضوابط وجود داشت، اگر شماره‌گذاری وسائط نقلیه طبق ملاک‌های قانونی صورت می‌پذیرفت و ده‌ها اگرِ دیگر، بدون شک حالا پایتخت برای نفس کشیدن جای بهتری بود. اما در طول زمان مدیران راهی جز پیروی از قاعده در پیش گرفتند و شد آن‌چه شاهدیم. دست‌یابی به هوای پاک مقصود و منظور مستقیم قانون است و برای اجرای قانون، نمی‌توان قانون را زیر پا گذاشت؛ چرا که چرخه معیوب فرار از قانون، هیچ‌گاه با ادامه مسیرهای نادرست گذشته از توقف بازنمی‌ایستد.

او می‌افزاید: در دوره پیشین مدیریت شهری تعداد قابل‌توجهی اتوبوس برای سامانه بی‌آرتی خریداری شد که در ظاهر قدمی در جهت بهبود حمل‌ونقل عمومی و درنتیجه بهبود کیفیت هوا بود، اما در واقع نتیجه‌ای جز افزایش آلایندگی در پی نداشت؛ آن اتوبوس‌ها زمانی خریداری شدند که میزان ذرات معلق با پی‌ام ۲.۵ گازوئیل مصرفی بالغ بر ۱۲۰۰۰ بود که این یعنی سطح جبران‌ناپذیری از آلایندگی. البته بعدها وزیر محترم نفت در دوره نخست ریاست‌جمهوری دکتر روحانی میزان ذرات معلق گازوئیل را تا حدود ۲۰۰۰ پایین آوردند(که به‌رغم همه زحمات هنوز هم با میزان ۳.۵ درصد گوگرد بالاتر ازاستاندارد جهانی است)، اما اقدام به خرید و به‌کارگیری اتوبوس‌ها در زمان یادشده به‌طور واضح و مشخص خلاف قانون بود. حال اگر قرار باشد اصرار عده ای از تصمیم گیران بر این بی‌قانونی فاحش را «جسارت» بدانیم، من نیز می‌پذیرم که فردی «جسور» نیستم. اما یقینا کسی‌که قانون را زیر پا می‌گذارد، جسور نیست؛ قانون‌گریز است.

حناچی در بخش پایانی یادداشت خود نیز تصریح می‌کند: واقعیت آن است که ۱۲ سال توسعه خودرومحور، گسترش افسارگسیخته بزرگراه‌ها فراتر از برنامه‌های مصوب و به تبع آن بنزین ریختن بر آتش عطش استفاده از خودروهای شخصی، فروش شهر تا چند برابر ظرفیت زیستی آن و پاشیدن بذر صدها برج و ده‌ها مال بر خاک حاصل‌خیز فضاهای سبز شهر بویژه در منطقه ۲۲ که امروز سد راه مسیر بادهای تهران شده است؛ تهران را به این نقطه رساند؛ اما ما مسیر سراسر شتاب‌زده و هیجان‌آلود گذشته را ادامه نمی‌دهیم چون معتقدیم مواجهه با امر تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شرایطی که تامین منابع به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه با مشکلات بی‌شمار روبه‌روست، راهی جز همکاری و همراهی صادقانه تمام بردارها در جهت «قانون‌مداری» نمی‌شناسد و باور داریم «جسارت» واقعی در ایستادگی برابر بازی با سرنوشت شهروندان است. [۲]

*اظهارات حناچی و درک به ویترین درآمده او در این یادداشت از مدیریت کلان اجرایی و خاصّه مدیریت شهرداری؛ به وضوح و روشنی هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد چرا اصلاح‌طلبان در اداره تهران موفق نبوده‌اند و چرا در یک رخداد ساده طبیعی مثل بارش برف شاهد از هم‌گسیختگی و ناکامی شهرداری تهران هستیم!؟

حناچی در حالی قالیباف را به رفتارهای غیر قانونی متهم کرده است که اولا هیچ سندی برای سخنان خود ارائه نکرده و برگی قضایی پیرامون جرم قالیباف نیافته است.

ثانیا "مدیریت کلان اجرایی" که آقای حناچی گویا نگاه خاصی به آن دارد اقتضای این نگاه‌های ناشیانه را ندارد و پر واضح آنکه اگر طی ۱۲ سال شهرداری قالیباف؛ نگاه کسی مثل اصلاح‌طلبان و حناچی حاکم بود، تهران امروز نه تنها به اذعان دشمن شبیه پایتخت‌های اروپایی نبود بلکه نه خطوط گسترده مترو داشت، نه سامانه‌های اتوبوس تندرو و نه شاهد گسترش فضای سبز و حمل و نقل عمومی بود.

در بحث ساخت مال و غیره در مسیر بادهای شهر تهران نیز باید به خطاب به مردم عزیز تهران گفت که حناچی هم پول دارد، هم اختیار و هم حمایت قانونی! پس هر سازه‌ای اعم از پل صدر، تونل توحید یا مال‌های مورد اشاره را که فکر می‌کند خلاف اصول کارشناسی ساخته شده‌اند؛ خراب کند و ضمن اثبات خطای قالیباف به قوه قضائیه؛ هوای سالم‌تر را به مردم هدیه کند.

و یا اینکه دست از شوآف و حرف‌های درگوشی بردارد و مثل محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به کارنامه مطلوب قالیباف در مدیریت جهادی تهران اذعان و اعتراف کند.

حناچی باید بداند که قانونمداری هرگزی مساوی با ناکارآمدی نیست! بلکه قانون‌مداری یعنی اینکه با جسارت یک کارنامه جهادی بر جا گذاشت و ولو یک برگ سند جرم قضایی و اثبات شده را نیز به دست رقبای تا دندان مسلح که به راحتی آب خوردن دروغ می‌گویند هم نداد!

گفتنیست، پیش از حناچی، محمود میرلوحی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز اتهاماتی را درباره بدهی‌های شهرداری متوجه قالیباف کرد که با شکایت قالیباف و تشخیص قوه قضائیه به شلّاق و حبس محکوم شد. [۳]

***

سازش علی مطهری با قاتلان پدر!

علی مطهری، فعال اصلاح‌طلب و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به تازگی در یک یادداشت که سایت جماران آنرا بازنشر داد، نوشته است: بدون شک در اثر حوادث اخیر، این اعتماد دچار آسیب شده و باید بازسازی شود. لازم بود مسئولان نظام به خاطر تصمیم گیری بد و اجرای بدتر آن از مردم عذرخواهی می کردند اما می دانیم که فرهنگ عذرخواهی و احترام به مردم در جمهوری اسلامی وجود ندارد.

او می‌افزاید: نکته مهمتر این است که گران شدن بنزین بیشتر یک بهانه برای اعتراضات بود، علت اصلی اعتراضات وضع بد زندگی مردم از یک طرف و ناامیدی از بهبود این وضع از طرف دیگر بود. وظیفه اصلی کارگزاران نظام ایجاد امید به آینده بهتر در مردم است. مردم تاکنون در مقابل رذالت‌های آمریکا و اروپا خوب مقاومت کرده‌اند ولی می گویند چشم اندازی به ما نشان بدهید که مثلا دو سال دیگر به شرایط اقتصادی بهتری می رسیم و در مسیر پیشرفت قرار می گیریم و عقب ماندگی های خود از کشورهای همسایه را که روزگاری عقب تر از ما بودند جبران می کنیم.

مطهری تصریح می‌کند: چرا ما نباید با استفاده از توان خود و ایرانیان خارج از کشور لابی قوی با کنگره آمریکا داشته باشیم و تلاشهای اسرائیل و عربستان را خنثی کنیم؟ ما نباید ریاضت‌های غیر ضروری اقتصادی بر مردم تحمیل کنیم. زمانی دشمن خاک ما را اشغال کرده است، در این صورت هر مقدار خسارت و تلفات برای آزادی سرزمین خود بدهیم جا دارد، ولی در شرایط فعلی وقتی راههایی برای عبور از بحران فعلی وجود دارد چرا استفاده نکنیم و ریاضتهای اقتصادی غیرضروری بر مردم تحمیل نماییم؟  

او این جملات را هم بیان کرده است که: " امروز باید با چشم باز و با چراغ عقل و به دور از احساسات حرکت کنیم، ضمن این که به توان داخلی خود تکیه می کنیم باید راههای بهبود روابط با دنیا را باز کنیم. در جهان امروز هیچ کشوری حتی آمریکا نمی تواند با دشمنی با بخش اعظم دنیا و دیوار کشیدن دور خود، خود را اداره کند. باید از این طریق امید برای مردم ایجاد کنیم، آنگاه اعتماد مردم به حکومت به درجه قبل باز می گردد."[۴]

*متأسفانه آقای مطهری علیرغم حریّت سیاسی اما دچار محاسبه غلط و تحلیل اشتباه هم هستند.

چه اینکه ایشان بهتر از هرکسی می‌داند راه مذاکره و تعامل با دنیا در نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه باز بوده و حتی در مقطعی شاهد عبور مذاکره‌کنندگان از خطوط قرمز نظام هم بودیم اما این دشمنی آمریکا و اروپا بوده که باعث تیرگی روابط شده است.

 نشان دادن واقعیت وضع موجود و چشم انداز آینده هم وظیفه مسئولانی مثل آقای مطهری است و ایشان اساسا حقوق می‌گیرد بر اینکه همین واقعیت‌ها و چشم‌اندازها را به مردم نشان دهد اما مشخص نیست چرا از این کار اِبا می‌کند و چرا به مردم ایران نمی‌گوید که ایران اسلامی در سال چهل و یکم از عمر خود اگرچه با مشکلاتی عدیده‌ای مثل "گرانی" مواجه است اما در عین حال در شاخص‌هایی مثل فقر مطلق، ضریب جینی، بیکاری، بدهی خارجی و قطع وابستگی حیاتی به نفت یک کارنامه قابل دفاع دارد.

بله! آقای مطهری حاضر به بیان این حرف‌ها نیست و همین "سکوت خواص" است که بستر پژواک شبهات را پهن می‌کند!

بحث "عذرخواهی از مردم" نیز بر خلاف ادعای مطهری در ایران اسلامی و در عالی‌ترین سطوح وجود دارد و همه شاهد این مشی و مرام حتی از جانب مقام معظم رهبری نیز بوده‌اند.

مع‌الوصف این گناه مردم نیست که دولت برآمده از حمایت‌های امثال علی مطهری، رفتارهای عجیبی مثل عدم اجرای پیوست‌های طرح بنزین دارد و به این واسطه از هیچکس هم عذرخواهی نمی‌کند! و دوستان اصلاح‌طلب آقای مطهری نیز به جای عذرخواهی از روی کار آوردن یک دولت ناکارآمد مدام مشغول "مقصّرتراشی" هستند...

در واقع رخدادهای اخیر سبب ناامیدی مردم شد. اما از گزینه‌های اصلاح‌طلبان نه از نظام اسلامی!

ما همچنین در بحث "لابی قوی با کنگره آمریکا برای خنثی کردن تلاش‌های اسرائیل و عربستان" نیز قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم و این هشدار را می‌دهیم که از رحم این محاسبه غلط، صبح فردا شاهد التماس لابی قوی با کنست اسرائیل و دربار سعودی نیز خواهیم بود...

متن اشاره شده که گفته می‌شود در کانال تلگرامی علی مطهری منتشر شده به حدی مشکوک و حتی غیر قابل انطباق با برخی مواضع آقای مطهری است که بایستی به انتشار آن با دیده سوء ظن نگریست.

قابل انکار نیست که برخی از آنچه که در این یادداشت خواندیم همان مانیفستی است که شهادت شهید مطهری را رقم زد و قاتلان آن استاد شهید در گروهک فرقان نیز تمنّایی غیر از لابی با انگلیس و آمریکا، بیان ناراست از ولایت فقیه و کتمان کارنامه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نداشتند.

***

فرمانده سپاه ثارالله:

سپاه دست نامزدهایی که وعده پول و ملک می‌دهند را رو می‌کند

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به تازگی طی سخنانی در نشست خبری سالگرد حماسه نهم دی، به موضوع انتخابات و فعالیت مشکوک برخی جریانات سیاسی اشاره کرده و گفته است: برخی در این استان –کرمان- دنبال این نباشند با پول رأی بخرند. ما دست اینها را رو می‌کنیم.

وی می‌افزاید: "برخی‌ها اکنون شروع کرده‌اند و افرادی را می بینند، نشست می گذارند، قول پول و ملک می‌دهند. لذا اینها بدانند سپاه دست این افراد را رو می‌کند."

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سردار ابوحمزه تصریح می‌کند: انتخابات مجلس شورای اسلامی باید قانونی برگزار شود و ما اجازه نمی‌دهیم خلاف مقررات و قانون از روش‌های مختلف وعده پول و مسئولیت بدهند و رأی بخرند لذا رسانه‌ها باید این مهم را تببین کنند.

او همچنین گفته است: اکنون برخی در استان کرمان به شدت درصددند انتخابات را از مجرای قانونی خارج و مسیر را منحرف کنند و افرادی که شایستگی ندارند را بر مسند قدرت بنشانند ....برخی می خواهند مرده های متحرک و افراد بی خاصیت را به مجلس بفرستند لذا رسالت رسانه‌ها در این خصوص سنگین و حساس است.[۵]

*افشا کردن جریانات نفاق و تزویر و کسانی که مشغول دورنگی با مردم و شخصی‌سازی مناصب نظام اسلامی هستند؛ در راستای وظیفه ذاتی سپاه برای صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ضروریست.

امری که به نظر می‌رسد سپاه پاسداران بعنوان یک نیروی برخاسته از متن مردم می‌تواند نقشی خطیر را در آن ایفا کند.

پر واضح است که اگر سپاه پاسداران بعنوان نهاد امین مردم، در فرایندهای مردمسالاری و انتخابات‌ها در کنار مردم قرار بگیرد و همراه با آنها به تنویر افکار عمومی و بیان اطلاعات خود از جریانات تزویر و منصب‌پرست بپردازد؛ شاهد برگزاری انتخابات‌های بهتر و باکیفیت‌تری خواهیم بود.

و این مسئله هم بر خلاف القائات و اصرارهای اصلاح‌طلبان به هیچ وجه حضور نظامیان در سیاست نیست بلکه حضور نگهبانان امین انقلاب در کنار مردم برای ترویج بهتر دموکراسی است.

ضمن اینکه ما در این زمینه تواصی دهه شصت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سپاه باید هم ۱۰۰ درصد سیاسی باشد و هم ۱۰۰ درصد نظامی را نیز در اختیار داریم. همانگونه که تأکیدات مشابهی از امام راحل نیز مبنی بر صحبت‌های اصلاح‌گرانه سیاسی در نیروهای مسلح نیز وجود دارد.

این امر بدیهیست که یکی از راهکارهای اصلی در صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن افزایش آگاهی عمومی و بصیرت‌افزایی است. و این مسئله اولا با تحزّب متفاوت است و ثانیا نظامی و غیر نظامی ندارد.

*عکس از خبرگزاری شبستان

***

۱_ mshrgh.ir/۱۰۲۴۳۱۱

۲_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/۹۱۳۵۵

۳_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۷۲۷۶۳۹

۴_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۳۱۸۹۳۰

۵_www.irna.ir/news/۸۳۶۱۲۲۲۶/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    91 33
    پاس گلهای مطهری به دشمن در این یادداشت کاملا محرز هست.
    • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      40 6
      حناچی! عراقچی! تخت روانچی! کرباسچی! که چی!؟ برای ملت چه کار کرده اند!؟ هیچ چی! افاده ها طبق طبق! اراده ها لا زرورق
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      28 6
      ایشون بعنوان نماینده اصلاح طلب با اعلان مخالفتشون با نابودی قاتلهای داعشی توسط ایران در برنامه تلویزیونی ، اشتباه بزرگی کرده و متاسفانه شبهه حمایت ایشون از داعش مورد حمایت عربستان را ایجاد کرده. ایشون باید رسماً مخالفتشون با جنایات آل سعود در یمن و حمایت از داعش را در رسانه ها اعلام کند و بابت بیان اشتباه خواندن نابودی داعش توسط ایران از مردم ایران عذر خواهی کند.
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      21 5
      کارش عاقلانه نبوده
    • حاج علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      84 6
      پدرت تو کمرت رو بزنه
    • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      30 4
      بعضی ها حتی از بیت المال حقوق می گیرند در هر روزنامه و مصاحبه ای و توئیتی می خواهند القا کنند ایران قدرتی نیست، بی خود بزرگش نکنین حاضرند بزرگ ترین حقارت ها را به ایران و ایرانی نسبت بدهند. بدبخت ترین کشور دنیا را بهتر از ایران جلوه دهند، ولی می گویند همه این ها بخاطر ایران است.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      17 2
      مکانیسمی که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما از آن به عنوان مسیر حل اختلاف یاد می‌کرد، در عمل به ابزاری برای تهدید و تحریم گسترده ایران تبدیل شده است. آقای مطهری چرا بدون دانش و سواد کافی از برجام دفاع کردی و از تصویبش حمایت کردی. جواب برای مردم چه داری؟ چرا مردم چوب ندانم کاری تو رو باید بخورند؟
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      4 23
      چه سندی بهتر از وضعیت موجود تهران...قالیباف راهی را پیش رفت که غرب 100سال پیش رفت ....الان آن راه جوابگو نمی باشد لطفا مسائل را سیاسی نکنید...
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      4 12
      مشرق خودم و خودت رو به تقوی توصیه میکنم
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    22 4
    محسن هاشمی تو برنامه فرمول یک یه جایی که فکر می کرد برنامه از پخش زنده خارج شده و رفته رو آگهی زیر لب به مجری گفت «از اختلافات درون شورا که نمی خواهید بپرسید؟» الان شاهد عمق همین اختلافات هستیم.
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    40 28
    اگر موسوی وکروبی محکمه می شدند وبه دار آویخته می شد ند حال علی مطهری از این حرفها نمی زد
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      6 4
      درسته .. فقط به خاطر مصلحت بیخیال جزای اینا شدند
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    23 26
    ما آخرش نفهمیدیم خط قرمز نظام چیه یعنی هر طرف میریم یه خط قرمز مشاهده می کنیم
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      28 20
      البته از تو برره ای هیچ انتظاری نیست! تو هرگز نبفهمی!
    • سعید IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      4 3
      خطاب به 7:57، خطوط قرمز نظام کاملاً مشخصه و در قوانین هم بوضوح آمده است، شاید مشکل از نفهمی مصلحتی امثال شماست، بهتره مشکلتون را حل کنید.
    • مشهدی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      0 1
      شما طالبانیها... مخالفانشان را با برره و خس و خاشاک وووو... حداقل آزاده باشید
  • ناشناس IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    31 19
    خاک برسرت که هنوز نفهمیدی دست امریکا واروپا واسرائیل و عربستان وشیوخ منطقه همه توی یک کاسه است و ان دشمنی با انقلاب اسلامی ایران
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    20 24
    جناب مطهری درتعامل با دنیای مد نظرتان باز است میزان واردات از "کدخداکلا " را میدانید ؟؟؟؟
  • محمد جوادی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    28 13
    مطهری یک سیاستمدار نیست زیاد جدی نگیرید سخنانش را. اما حناچی که حرف بدی نزده پر بیراه هم نگفته و چرا حرفهایش در خصوص آلودگی هوا را به برف ربط داده اند عجیب است فقط شما خوبید
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      20 15
      آخه نفاق و دورویی تا کجا. به شهید که میرسه با قانونی من دراوردی تحمل نام مقدس چهارکلمه ای شهید رو نداره با این بهانه که مختصرنویسی شود اما به معلوم الحالی چون کیارستمی که میرسه نام خیابان سه حرفی طوس به خیابان عباس کیارستمی بالای ده حرفی تغییر می کنه.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      3 1
      گیرم قالیباف بیقانونی کرد و اتوبوس دیزلی اورد خوب چرا همون روز اول بیار تی های گازوییلی را خارج و ماشین خوب جایگزین نکرد؟ تازه میتوانست با قیمت خوب گازوییلی ها را بفروشد بله انها که کار اجرایی کرده اند میدانند کار عملی با انچه که بصورت گل و بلبل روی کاغذ نوشته شده زمین تا اسمان فرق دارد هزینه سرسام اور و غیر قابل دسترسی فقط یکی از این سد راه هاست
    • رامین IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      4 1
      جناب محمد جوادی، از نظر شما ادعای بی سند و مدرک و تهمت زدن به مدیریت سابق شهرداری حرف بدی نیست؟!!!! در ضمن به این خاطر از برف حرف زده شد که مثالی در مورد ضعف عملکرد شهرداری تهران زده باشیم ، نه اینکه برف را به آلودگی هوا ربط دهیم!!!!!، در منطق شما با حرفهای دهن پر کن و شعاری می توان مشکلات شهر را رفع کرد یا با عملکرد قوی و مدیریت جهادی؟!!!!
    • محمد جوادی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      1 1
      نظر عزیزان برای بنده محترم است نه من طرفدار حناچی هستم و نه دشمن قالیباف و مطهری حرف من این است تک و پاتک باید هم وزن و مرتبط باشد حناچی از آلودگی هوا حرف زده در رد سخنانش مستدل و علمی پاسخش را بدهید نه اینکه مدیریتش را زیر سئوال ببرید
  • ارش کماندار IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    13 5
    مرگ بر منافق ...
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    6 17
    چه بی انصاف و وجدانن بعضیا.. خوبه اون کسی هم که شهامت عذرخواهی داشته شما نبودید میخواید شروع کنید راه بازه اول از همه با رفتنتون از معرفی و حمایت از روحانی عذرخواهی کنید .. بعد از حمایتتون از فتن در ادوار مختلف.. از کارنکردناتون و ....
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    8 7
    مطهری احساس میکنه داره اصلاح میکنه و مصلحه.. اما نمیدونه داره هر روز آب تو آسیاب دشمن میریزه.. البته گه گاه یه صحبتهای درستی هم ازش درمیره
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    12 12
    حناچی نترس ! کسی انتظار نداره تو مثل قالیباف ،کاری برای مردم بکنی.تو همون دوچرخه سواریت رو بکنی ،برای زندگی مردم کافیه !
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    7 1
    اگر اصلاح طلبان بیخیال بشن مردم اینده روشنی خواهند داشت
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    16 17
    این سواد سیاسی که هیچ، حتی کتابهای باباش رو هم نخونده و عمل نمیکنه
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    8 5
    این کی میخواد بیخیال حرف زدن بشه .. به جان خودم ارزش جواب دادن هم نداره ..
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    10 21
    مطهری ناخلف همان راهکار برجامی تان واین گرانی بی سابقه برای هفت پشت ملت کافی است درسته شما عقل ندارید ولی مردم عقل دارن ونمی خوان از یک سوراخ چندین بار گزیده بشن. چه روییییییییییییییییییییییی دارین بعد از ننگ برجام حالا دنبال ضربه نهایی به کشورید.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      6 1
      آقای مطهری برای رفع ابهامات جانبداری شما از عربستان لطفاً جنایات آل سعود در یمن و حمایت آل سعود از داعش را رسماً محکوم کنید.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    4 0
    "می دانیم که فرهنگ عذرخواهی و احترام به مردم در جمهوری اسلامی وجود ندارد. " کاملا صحیح است و رهبری هم که سایت اینقدر از ایشان برای کوبیدن منتقدین استفاده می کند اینقدر مظلوم هستند که خود مشرق هر چه بخواهد میگوید و بعدش هم هیچ. موارد هم بسیار است . خدا سایه ی حضرت آقا را از سر این امت کم نکند که مظلومیت ایشان همین بس که هر که هر چه میخواهد می گوید و از ایشان مایه می گذارد.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      1 0
      برای تصویب برجام 20 دقیقه ای مطری و مجلس کی میخواد عذر خواهی کنه
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    8 19
    من علی آقای مطهری را تایید می کنم همانطور که آقا سعید را تایید و تحسین می کنم. این عزیزان از دوستان من هستند و راه من را مصرانه ادامه میدهند. ارادتمند: ابوسفیان !
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    6 22
    اقای حناچی رفتو امد درتهران وداخل شهریرو تعطیل کنید تا هوا صاف بشه .دقیقا کاری که روحانی در4 سال اولش باتولید داخل جهت جلوگیری ازتورم کرد.اصلاح طلبا جز حرافی تعطیلیو بتون ریزی کاردیگه ای بلد نیستن.دیگه حنای شماها برا مردم رنگی نداره
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    3 14
    باسلام عرض ادب و احترام ... تشکر از رسانه و کارشناس محترم . *** الف ))) _ البته بعدها وزیر محترم نفت در دوره نخست ریاست‌جمهوری دکتر روحانی میزان ذرات معلق گازوئیل را تا حدود ۲۰۰۰ پایین آوردند . این گفتار کاملا توجیه میباشد زیرا احیا و تعویض خودرو های فرسوده دارای قوانین روشن و صریح در دولت بوده است که با کم کاری و دلایل قابل بررسی انجام نپذیرفت . ب ))) ....این اعتماد دچار آسیب شده و باید بازسازی شود جناب مطهری در فیلم سیانور یک سکانس خیلی زیبایی هست که دیالوگ خاص ی هم داره """ نقش اول به پسر یک نورچشمی میگه کاری کردی که دیگه تیمسار هم نمیتونه برات کاری کنه """"" جنابعالی عملکرد بسیار روشنی دارید که قابل بررسی و پاسخگو یی هم است آقای مطهری زندگی مرفه بسیار زیبا و حسن است . اما فردی که 576 متر منزل ویلایی در شریعتی دارد در این روزها باید در آمد ماهیانه بالای 40 میلیون تومان داشته باشد ((( بسبب نگهداری و برج و نوع زندگی متناسب با منطقه ))) این با حقوق شما در این کسوت تناسب ندارد به زعم ادعایتان از درآمد آثار شهید مطهری این صنعت سالیان است دچار ورشکستگیست سود و میزان هزینه های آن از 15 سال پیش را منتشر کنید . ج ))) .... برخی در این استان –کرمان- دنبال این نباشند با پول رأی بخرند. ما دست اینها را رو می‌کنیم """"
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    6 15
    سازش علی مطهری با قاتلان پدر! پسر نوح با بدان بنشست / خاندان نبوتش گم شد کاش یه چند صفحه از کتابهای پدرش رو ( البته اگه قبولش داره ) میخوند
    • حسین اقا IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      21 1
      به نام خدا. .................. این علی اقا بدجوری داره چراغ خاموش به سرازیری سقوط نزدیک میشه..!!!!! هر چند که دارای شم سیاسی نیست و به جهت انتصاب نسبی به شهید گرانقدر انقلاب اسلامی ایران و تئوریسین بزرگ شهید مرتضی مطهری به چنین جایگاهی رسید ه وگرنه چیزی در چنته ندارد...... اقای مطهری.. ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی....!!!!
  • مهرناز IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    7 12
    علی مطهری "بهترست اول از همه " خودت از مردم ایران عذرخواهی کنید " اگر تا نمایندگی مجلس رسیدید نه از سر شایستگی هایت بوده " از سر لطفی بوده که نظام به پدرت مدیوم بوده " توان سیاسی خودت را خوب متوجه شده اید " که دست وپای بیهوده می زنید " تا راهی جدید برای خودت ایجاد کنید.
  • سحر IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    8 14
    این طور که پیداست ایشون با وجود همه توهین ها بی محلی ها اهانتها و....که تا حالا از طرف امریکا و وابستگانش نثار ملت شریف وصبور ما کردند هنوز راضی نیستند و به طور جد کمر به بخشیدن مملکت به اجنبی بستند خجالت هم خوب چیزیه مملکت فروشی ارثیه ای از زمان قاجار بود که وارثان قسم خورده ای چون شما دارد
  • NL ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 0
    فکرکنم اقای شهردارنمیدونه که درکل تهران شهریه که دریک دره بناشده
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    7 11
    واقعا باید گفت پسر کو ندارد نشان از پدر!!!!!! بیچاره همون کنگره نشینهای آمریکا پدرت رو کشتن اونوقت تو میخوای بری در خونه اونا گدایی؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    10 14
    فقط یک کلام: مرگ بر تفکر اصلاح طلبی
    • همیشه به یاد خداباش IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      3 2
      ومرگ بر تفکرات افراط گرای ضداسلام
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    8 2
    اصلاح طلبان مملکت را به گند کشیدند اونوقت نظام باید عذر خواهی کند!!! این روحانی و اصلاح طلبان هستند که در دیکشنری و ادبیات خود عذرخواهی ندارند نه نظام
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    8 0
    از نماینده ناکارامد انتظار دیگه ای نباید داشت.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    5 0
    لعنت بر حامیان داخلی داعش
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    7 0
    آقای مطهری از سیب و گلابی برجام مورد حمایت جنابعالی چه خبر؟ منتظریم دلیل حمایت بی دلیل شما را بدانیم.
  • محسن IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    8 1
    اقای مطهری آن بیست دقیقه ای برای برجام تو مجلس وقت گذاشت گفت این مقدار وقت برای تصویب ان زیاد بوده حالا مشخص شد امثال اقای مطهری هیچ اطلاعی واگاهی آز برجام نداشتتن بیایند در پیش گاه ملت عزرخواهی کنند به دیگران حواله ندهند
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    5 1
    خیلی نباید این ادم را جدی بگیرید یعنی ارزش جدی گرفتن ندارد بگذارید به حرمت شهید مطهری در این انقلاب بچرخد و کیف مادی و سیاسی بکند .
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    3 3
    جسارت نبود حماقت بود..
  • علی US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    8 2
    از امروز بجای واژه موزون و زیبای اصلاح طلب. از واژه کاملا ایرانی. گروه بتن ریزان استفاده شود. علی برکت الله
  • دهستانی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    3 3
    واقعادلم میسوزد به حال خودمان که علی مطهری ها را زودتر از اینها نشناختیم وافعامیتواند یک انسان سایست مدار که حداقل 18 سال است در بطن سیاست اینقدر کودن باشد ونتواند درس دشمن را بخواند!!! تعجب ندارد که همه چیز را ببینی ونتوانی بعد از این همه حقایق را تشخیص ندهد؟!!! خدا کند کمی عقل به علی مطهری بدهد
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 1
    سازش با قاتلان پدر چیه اگر لازم باشد اینها در آب زمزم هم فلان می کنند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 0
    این هنوز یک روی دیگر اقای علی مطهری است هنوز چهره های دیگرش اشکار نشده است . خدا رحمت کند استاد ما می گفت نگویید منافق دو چهره دارد منافق هزار چهر دارد
  • احمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    2 0
    خداوند استاد مطهری را رحمت کند ...ولی خائنان و وطن فروشان پست نان به نرخ روز خور را هدایت .
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    مطهری وغیرمطهری همه از یک قماش ودستشان درجیب ملت است
  • حسين DE ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    آقاى مطهرى، بحث بر سر داشتن ارتباط با دنياى خارج نيست لطفا" بفهم ، بحث بر سر ماهيت وجنس ارتباط است نه صرف داشتن ارتباط، زمانيكه طرف مقابل قلم وكاغذ ميده دستت و با حالت تحكيم ميگه بنويس ، اين ديگه ارتباط نيست دريوزه گى است،تو عنوان ميكنى( لابى قوى با كنگره آمريكا براى خنثى كردن تلاشهاى اسرائيل و عربستان) واقعا" ميفهمى چى گفتى؟ فقط در پاسخ ميگم خيلى بيسوادى خيلى بيشتر از خيلى بيسوادى،برو حتما" خودت رو به يك روانكاو ويا يك روانپزشك متخصص نشون بده،اگر در تو ذره اى فرهنگ عذر خواهى و احترام به مردم وجود دارد بايد در برابر مردم زانو بزنى و بخاطر چرندياتى كه گفتى عذر خواهى كنى، حد اقل سعى كن بيشتر ازاين تن اون پدر شهيدت را در گور نلرزانى.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    احتمالا ادامه طرح دوچرخه سواری و گسترش مترو و ...هم بی قانونی بوده که جناب حناچی از مدیریت آنها منصرف شدند و همان نظر وارد کردن مدیر از خارج در ایشان تقویت شده است!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس