علی مطهری نمایه

علی مطهری می‌گوید چرا نباید لابی قوی با کنگره آمریکا داشته باشیم؟

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این نماینده مجلس در یادداشتی نوشت: در حوادث اخیر اعتماد مردم دچار آسیب شده و باید بازسازی شود. لازم بود مسئولان به خاطر تصمیم‌گیری بد و اجرای بدتر آن از مردم عذرخواهی می‌کردند، اما می‌دانیم که فرهنگ عذرخواهی و احترام به مردم در جمهوری اسلامی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

سازش علی مطهری با قاتلان پدر!

از افراط ستیزه‌جویی با دولت تا تفریط وکیل‌الدولگی


نکته مهم‌تر این است که گران شدن بنزین بیشتر یک بهانه برای اعتراضات بود، علت اصلی اعتراضات وضع بد زندگی مردم از یک طرف و ناامیدی از بهبود این وضع از طرف دیگر بود. وظیفه اصلی کارگزاران نظام ایجاد امید به آینده بهتر در مردم است، مردم تاکنون در مقابل رذالت‌های آمریکا و اروپا خوب مقاومت کرده‌اند، ولی می‌گویند چشم‌اندازی به ما نشان بدهید که مثلا دو سال دیگر به شرایط اقتصادی بهتری می‌رسیم. مشکلات کشور ما صرفا راه‌حل اقتصادی ندارد، بلکه راه‌حل اقتصادی توأم با راه‌حل سیاسی دارد. تکیه بر توان داخلی کشور منافاتی با بهبود روابط ما با عربستان و امارات و حتی آمریکا ندارد. چرا ما نباید با استفاده از توان خود و ایرانیان خارج از کشور لابی قوی با کنگره آمریکا داشته باشیم و تلاش‌های اسرائیل و عربستان را خنثی کنیم؟ اگر کسی علی مطهری را نشناسد، با خواندن این ادبیات تصور می‌کند که او یک منتقد اجتماعی و اقتصادی بیرون از حاکمیت است، نه نماینده‌ای که حتی در اوج وعده‌های توخالی  دولت متبوع خود، نایب‌رئیس مجلس بوده است!!


کسی به یاد ندارد ۴ سال قبل وقتی دولت و وزارت نفت با غرور و تبختر - ما ژنرال هستیم!!-  سهمیه‌بندی درست بنزین را متوقف کرد، صدایی به انتقاد از مطهری که مشغول سیاسی‌کاری و حاشیه‌بازی بود، بلند شده باشد؛ همچنان که در مقابل انبوه وعده‌های خیالی و بی‌عملی برخی دولتمردان، انتقاد جدی‌ای از او دیده نشده است.


عجیب است؛ وکیل‌الدوله‌ای که شش سال حاشیه‌سازی کرده تا مدیران اشرافی حاشیه امن داشته باشند و اقتصاد و اقتدار کشور را به تحلیل ببرند، حالا از نبودن چشم‌انداز مثبت حرف می‌زند! کشور، قدرتمند است و انبوه ظرفیت‌ها و امکانات را حتی با وجود تحریم‌ها داراست، به شرط اینکه دولت و مجلسی پرتلاش و صاحب برنامه و همت درون‌زا سر کار باشد.


طیفی که مدعی بود با بستن با کدخدا و دادن امتیازات به آمریکا و اروپا می‌تواند اقتصاد را رونق‌دار و مردم را از یارانه بی‌نیاز کرد، اکنون ادعا می‌کند آن وعده‌ها برای زمان صلح بود و نه جنگ!


اما درباره ادعای لابی‌گری این نماینده مجلس با کنگره آمریکا گفتنی است: در حالی که در این طرف برخی نمایندگان سهل‌اندیش و لجوج مدعی بودند ۲۰ دقیقه هم برای بررسی و تصویب برجام زیاد است نمایندگان و سناتورهای آمریکایی از هر دو طیف دموکرات و جمهوری‌خواه، کاملا قبل و بعد از انعقاد برجام، دقت و سخت‌گیری کردند تا همان اندک امتیازهای وعده داده شده در برجام، عملی نشود یا به هیچ نزدیک شود.

به همین دلیل هم رئیس‌جمهور آمریکا موظف شد هر سه چهار ماه، درباره برجام به کنگره گزارشی بدهد و مجوز ادامه مسیر بگیرد. در ادامه هم دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ضمن نقض برجام، قوانین تحریمی شدیدی مانند کاتسا و آیسا را در کنگره و به اتفاق آرا تصویب کردند. این رفتار، چگونه قابل قیاس با رویکرد وکیل‌الدوله‌های کم‌سوادی است که تصریح می‌کردند حتی یک‌بار هم برجام را نخوانده‌اند و نیازی هم به بررسی دقیق آن نمی‌بینند یا حتی توقف اجرای برجام در مقابل بدعهدی دشمن را مطالبه نمی‌کنند؟! چنین نمایندگانی، بروند لابی با کنگره آمریکا که چه بشود؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    72 15
    مطهری بدبخت ترین و چندش آورترین سیاستمداریست که کشور به خود دیده .کسی که برای جمع کردن رای و استمرار مفت خوریش حاضر است کل کشور را به آتش فتنه و سرسپردگی مبتلا نماید
    • سید IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      27 12
      از لحاظ هوش و دانش و بصیرت این وکیل الدوله ولنگارمنش درست در نقطه مقابل شهید مطهری است و گمانم این ناخلف از کسانی باشد که پدرش شهید مطهری همچون حضرت نوح علیه السلام از جانب خدا بشنود که این پسر از خاندان تو نیست!
  • تراب IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    41 13
    اگر افراد احمقی مثل علی مطهری شرشان از مجلس و مردم ایران کوتاه بشه مملکت درست خواهد شد یک روز به نعل می زند و یک روز به میخ آخر بی سواد فلسفه چه ربطی به مجلس دارد
  • محمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    17 10
    صب بخیر جناب مطهری عزیز ۲۰ دقیقه هم زیاده
  • یعقوب فرزانه IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    18 11
    آیا فرهنگ عذر خواهی در وجودت هست آیا از آن دانشجو عزیز ،قرص ضد حاملگی عذر خواهی کردی و ........
  • SG ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    13 2
    علی مطهری: وظیفه کارگزاران نظام ایجاد امیده ... پروفسور، آخرین باری که حرف زدی و ما امیدوار شدیم کی بوده؟ آخرین بار که از دستاوردهای جوانان وطن دفاع کردی تا امیدوار شیم کی بوده ؟ شما که فقط بلدی قرص ضد بارداری هدیه بدی !!!
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    16 11
    اقای ناخلف، شما را به یاد فرمایش زیبای شهید مطهری می اندازیم که فرمود: "شمر 1400 سال پیش مرد شمر زمانه ات را بشناس." و البته باید فرزندان نوح این زمانه هم شناخت تا مبادا از نام و موقعیت پدران بیگناهشان سوءاستفاده کنن
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    20 12
    آقای مطهری معلوم نیست که چطور فکر میکند و به چه راهی میرود؟
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    9 2
    امثال این آقایون فرار رو به جلو رو خوب یاد گرفتند،هرجا که به پایان مسئولیت و یا به جایگاه پاسخگویی به مردم(اگه واقعا چنین جایگاهی باشد)نزدیک میشن ،به جای گزارش عملکرد شون با هوچیگری و فرار رو به جلو و یا حتی استعفا از پاسخگویی به مردم شونه خالی میکنن،انگار که ما مردم مسئول و تصمیم گیرنده بودیم و این بیچاره ها داشتن به ما و عملکرد ما خیره خیره نگاه میکردن. چرا یه قانون نمیزارن که مسئولین بعد از زمان مسئولیتشون ،هر پستی که دارن،بیان و به مردم گزارش بدن که چه کردن و چه نکردن و وعده های عجیب و غریبی که واسه رای گرفتن میدادن چی شد؟ البته با صداقت نه اینکه مثلا من این وعده ها رو از خواب که بیدار شدم دادم ،یا اینکه اون موقع جنگ بود و الان جنگه و از این ........
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    11 9
    اینگونه یادداشتهافقط مصرف انتخاباتی داره
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 1
    استاد مطهری معروف و شهره اند به خلق حسن و خوش زبانی و صحبت سنجیده!!!!!
  • Sapedar IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    12 3
    این آقا با این حرفها میخواد خودشو برای دوره‌های بعد مطرح کنه،ولی به نظر من مطرح شدن سیاسی بر پایه دروغ وولنگاری راه به جایی نخواهد برد
  • ازگارد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 10
    چون حفظ نظام از اوجب واجبات است پس در شرایطی که که این امردر معرض خطر قرار بگیرد میتوان با آمریکا یا اسرائیل ارتباط دوستانه برقرار کرد و به مردم هم ربطی نخواهد داشت. در آن زمان شما مشرقی ها انواع دلیل و حجت و برهان خواهید آورد که این کار حکومت بسیار درست است و کفن پوشان به خیابان ها می آیید و از این اقدام پشتیبانی خواهید کرد و مخالفان را به بهانه فتنه گری از دم تیغ خواهید گذراند.
    • ابوعلی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      10 2
      آفرین .. ماهم همینو میگیم.. که شما دارید الان دقیقا با همین حرف جلو میاید.. پسرم یه ذره حرف بزرگترات رو بخون.. تمامی تئوریسین هاتون که دم از مذاکره میزنند با همین استدلال میگن که ما نمی تونیم و باید به آمریکا باج بدیم و ... شیخ کلیددارتون که هرچی بود داد بازم آمریکایی ها زدن زیرش .. البته انشالله جوابشونو در انتخابات آخر سال خواهند گرفت
  • علی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    27 3
    آقای مطهری ؛ جان مادرت گرین کارت داری یا نه ؟
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    23 1
    بعضی ها میگن "بعضی ها" خوب راه گرین کارت گرفتن رو بلدند!!! مثلا یه کم هم میدونم!!!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    عذر خواهی شفاهی در مملکت ما و فرهنگ ما اگر باشد کار ساز نیست باید خرابکار و تورم آفرین و افرادی که باعث ریخته شدن خون مردم شدند شرعاً وقنوناً پاسخگو باشند و گندکاری های خود را اصلاح نمایند ( اصلاح طلبی مگر غیر این می تواند بدن اصلاح شعاری باشد)
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 2
    گیریم پدر تورا فاضل /از فضل پدر تورا چه حاصل ....اقای علی مطهری اقدامات عملی پدر شما برای مبارزه با طاغوت ، ایجاد و حفظ انقلاب اسلامی در حدی بود که از جان شیرین خود گذشت ایا شما حاضری برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران برای همیشه از صحنه سیاست ، تزویر سفسطه کاری و مغلطه کاری کنار بروی ؟؟؟
  • م-ا-ی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 1
    علی مطهری با این حرفاش ثابت می کند نه سیاسی است و نه کاردان و نه انسان معتدل و نه یک ذره درد مردم ایران را درک کرده و نه پدر خودش را شناخته و نه توانسته طی این 40سال یک کلمه حرف حساب بیاموزد بلکه دائم در فکر نقش ایوان است خانه را خودش خراب کرده دم از نقاشی ایوان می زند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    ایکاش میفه میدی که امریکا هدفش دوستی باایران نیست .هدفش سلطه بتمام معنی برایرانه .بطوریکه ایران به 5 کشور تقسیم وشماها دنبال مصدق راه بیفتید.وچندچاقوکش وطنفروشیرو هم دریه کشور استقلاب یافته ازایران بریاست برسونه .البته بعداز ده سال جنگ داخلی وانفجارهای مهیب وهابیتی درایران . ایا عراق بعد از صدامو ندید والان افغانستانو نمیبینید.گرچه امثال شماگوشتون عمدا پنبه گذاشتید .ایه شریفه رو ننوشتم که میفرماید ...............مشرق بخاطر خدا سانسور نکن اگه مسلمانی منکه بکسی توهین نکردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس