حسین مرعشی

حسین مرعشی به تازگی در اظهاراتی انتخاباتی گفته است: اگر اصولگرایان بیایند مردم فقیر می‌شوند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مرعشی: اگر اصولگرایان بیایند مردم فقیر می‌شوند!

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از مصاحبه تفصیلی خود با شماره دوشنبه گذشته روزنامه شرق، گفته است: اصولگرایان ارزشی همچنان تصور می‌کنند که مشکلات ایران ناشی از نداشتن عملکرد انقلابی مسئولان در دهه‌های اخیر است؛ به همین دلیل در صددند که کشور را با سیاست‌های مورد نظر خود اداره کنند. حال آنکه در جهان این سیاست‌ها به نحوی تجربه شده و نمونه زنده آن کوبا و کره‌شمالی هستند که به فقر، نابرابری و ناکارآمدی در این دو کشور انجامید. با این همه اصولگرایان درصددند اداره کشور را تمام و کمال در دست بگیرند و با سیاست‌های خود آنرا اداره کنند. در حالی که چنین نگاهی از سوی این افراد، کشور را به سمت سیاهچاله‌ای از فقر سوق می‌دهد و ناکارآمدی را تشدید می‌کند.

او در اظهارات خود همچنین مدعی چالش در پایگاه اجتماعی نظام شده و تصریح می‌کند که پایگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیز دچار تنزل شده است!

*اصلاح‌طلبان در "شرایط غرق" قرار گرفته‌اند و همین مسئله است که موجب شده شنوا و بینای عجیب‌ترین سخنان و رفتارهای تاریخ از سوی رجال این جریان سیاسی خاص باشیم.

در فن نجات گفته می‌شود که یک غریق، خطرناک‌ترین رفتارها را از خود بروز می‌دهد و سعی می‌کند نجاتگران خود را نیز با خود به قعر بکشد.

فلذاست که شاهدیم اصلاح‌طلبان که مسبب‌الاسباب تمام گرانی‌ها و اوضاع موجود کشور هستند، از یک سو برای ایجاد «فتنه اقتصادی» تقلّا می‌کنند و از سوی دیگر هم اظهار می‌دارند که نظام و اصولگرایان نیز دچار تنزل سرمایه اجتماعی شده‌اند، اصولگرایان بعنوان بزرگترین حامیان سفره مردم اگر بیایند موجب ازدیاد فقر می‌شوند و از این قبیل!

ما قضاوت درباره سخنان مرعشی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم و البته این نکته را هم بیان می‌داریم که شرایط امروز کشور کوبا ثمره «برجامیزاسیون کوبا» و دل بستن مسئولان این کشور به وعده لغو تمام تحریم‌ها و توافق با جامعه جهانی است.

وعده‌ای که اصلاح‌طلبان ایرانی نیز طی 6 سال گذشته همان را ترویج کردند و امروز که با شکست مواجه شده‌اند به جای پذیرش مسئولیت؛ بزرگترین ارمغان خود برای مردم که همان "فقر" است را به اصولگرایان نسبت می‌دهند!

گفتنیست در دولتِ اصلاح‌طلبان قیمت مسکن تا بیش از 300 درصد افزایش یافت و گفته می‌شود تورّم کشور بیش از 50 درصد است.

جالب است که اصلاح‌طلبان حتی در همین حال نیز برای نیل به هدف ایجاد آشوب و بروز فتنه اقتصادی، دولت را از "نظارت بر قیمت‌ها" بازمی‌دارند.

***

اگر هیزم مشکلات مردم با کبریت جهانگیری گُر بگیرد...

احمدی‌نژادتر از محمود احمدی‌نژاد!

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، به تازگی طی اظهاراتی در بوشهر گفته است: باید بپذیریم این فشاری است که آمریکایی‌ها به کشور وارد کرده اند؛ آنها مهم ترین منبع درآمد کشور یعنی نفت را تحریم  کرده و سعی دارند مانع صادرات نفت کشور شوند. البته مدیریت کشور تلاش دارد که با روش‌هایی موفق به صادرات نفت شود اما به هر حال وقتی منبع اصلی درآمد یک کشور در فشار قرار بگیرد خود به خود اقتصاد آن کشور و خانواده ها در فشار قرار می گیرد که امیدوار هستیم با طرح های مختلفی که در دست داریم بخشی از فشارهای مردم را کم کنیم. از صبوری و بزرگی مردم که تا الان تحمل کردند تشکر می کنیم و امیدواریم که در آینده روزهای بهتری در پیش داشته باشیم.

به گزارش جماران، وی همچنین درباره ادامه طرح یارانه معیشتی تاکید کرد: آنچه که تا الان در دست اقدام است ادامه خواهد یافت و امیدوارم که نه تنها این طرح ادامه پیدا کند بلکه بتوانیم با منابع جدیدی که دسترسی پیدا می‌کنیم کمک های دیگری هم انجام دهیم.[1]

*مشخص نیست چرا جهانگیری شهامت این را ندارد که به مردم بگوید اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به کمتر از 30 درصد رسیده و بودجه کشور نیز کمتر از 30 درصد به نفت وابسته است.  در نتیجه اینکه مشکلات خانوارها نیز ربط وثیقی به تحریم ندارد و علت آنها را بایستی در تصمیماتی روحانی و اصلاح‌طلبان جستجو کرد!

از طرف دیگر، ما به آقای جهانگیری عرض می‌کنیم که اگر استمزاج جامعه را بیابند قطعا به این درک می‌رسند که مردم راضی نیستند دولت محترم با «عدم نظارت بر قیمت‌ها» از یک جیب آنها پول بردارد و با سیاست احمدی‌نژادی «پول‌پاشی»، در یک جیب دیگر آنها چند عباسی یارانه بگذارد!

این درک و خواسته مردم البته برخاسته از یک عقلانیت حکومتی است که ما نمی‌دانیم چرا دولت محترم هیچ التزامی به آن ندارد؟!

ما به معاون اول محترم رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم که توان و عُرضه نظارت بر قیمت‌ها بعنوان اصلی‌ترین معضل امروز اقتصاد ایران حتما خیلی کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر از تقلا برای یافتن پول و تزریق آن به غول بی‌افسار نقدینگی در اقتصاد ایران است.

بماند که آقای جهانگیری قبل از بروز بلواهای اخیر و در روزگاری که به ایشان هشدار می‌دادیم این سیاست‌های غلط دولت منجر به بروز فتنه اقتصادی خواهد شد؛ باد در غبغب می‌کردند و می‌گفتند دولت توان کافی برای نظارت بر قیمت‌ها ندارد![2]

اکنون چگونه این دولت کم‌توان؛ صاحب‌خردی اهورایی شده و توانی سخت‌تر و جانفرساتر برای یافتن پول پیدا کرده است؟

مسئله وقتی جالبتر می‌شود که همه می‌دانیم پس از بروز اغتشاشات قابل پیش‌بینی آبان، بحث «نظارت بر قیمت‌ها» تبدیل به گفتمان عمومی شد و حتی بعنوان خواسته شخص رهبر معظم انقلاب از دولت نیز به مردم اعلام گشت اما آقایان اکنون به جای ابراز بیعت با این خواسته مهم و اصولی رهبر انقلاب؛ مشغول سیاه‌نمایی بیشتر از اوضاع کشور و دادن وعده‌ی لوبیای سبز سحرآمیز به مردم هستند و لام تا کام درباره اصلی‌ترین شأن حکومتی خود در دولت یعنی نظارت بر قیمت‌ها حرفی نمی‌زنند و گزارشی نمی‌دهند.

گزارشی که به نظر می‌رسد حاکی از گران‌تر شدن کالاها باشد نه ارزانی آنها!

برخی محافل تحلیلی البته درباره فرایند پیش‌گفته نظر دیگری هم دارند و از این می‌گویند که دستی عامدانه در کار است تا با ناراضی‌سازی از مردم و عصبانی کردن آنها به بهانه‌های اقتصادی، شاهد به راه افتادن جمعیت ناراضی در خیابان‌ها باشد.

و این شلتاق‌کردن‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و استنکاف از اجرای سیاست‌های اصولی و مثلا بیتفاوتی نسبت به پیوست‌های عقلانی طرح اصلاح قیمت سوخت که منجر به اغتشاش شد نیز ناشی از همین مقوله است.

این دست عامدانه و نفوذی، چندیست که مورد رؤیت برخی مسئولان و نمایندگان کشور نیز قرار گرفته است.[3][4]

***

مانور سرمایه اجتماعی نظام در استان مرکزی را می‌بینند؟

انتقام جالب به روش مردم استان مرکزی

شاپور جلالی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: امسال ۱۲۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال زکات در این استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: زکات جمع‌آوری شده در این استان پارسال ۸۹ میلیارد ریال  بود.

جلالی همچنین تصریح کرد: مؤدیان، زکات پردازان و عموم مردم خوب استان مرکزی می‌توانند با حضور در کمیته امداد از نزدیک در جریان اثر بخشی زکات در توانمندسازی و رفع مشکلات محرومان قرار گیرند.[5]

*روند افزایش وجوهات و صدقات مردم در سال‌های اخیر که به نهادهای امین نظام پرداخت می‌شود؛ مقوله‌ای است که حتما باید پیرامون آن تأملات دقیقی صورت بگیرد.

علت این افزایش خاصّه در زمانه‌ای که عده‌ای معتقدند اعتقادات دینی مردم کمرنگ شده، "بحران نان" جامعه را فرا گرفته، نسل جوان با ارزش‌ها بیگانه شده، فقط 5 درصد جامعه ایران اهل اربعین هستند و سرمایه اجتماعی نظام اسلامی کاهش یافته؛ از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پیش از این مدیرکل کمیته امداد استان سمنان نیز خبر داده بود که مردم این استان در ۶‌ ماهه نخست امسال از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، ۴۱ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.[6]

جالب است که این روند افزایش با آمارهای موجود از شاخص‌های رو به رشد اقتصاد ایران نیز تطابق دارد و در یکی از نتایج خود نشان می‌دهد که فضاسازی پیرامون سیاه بودن اوضاع اقتصادی ایران یک پروژه جنگ روانی است نه یک واقعیت!

پیش از این، روزنامه اصلاح‌طلبان آرمان ملی نیز در گزارشی خبر داده بود که بیش از 5 میلیون از بیکاران فعلی در ایران، "بیکاران صاحب درآمد" هستند که مایل به پذیرش هر شغلی نیستند.[7]

این حقایق البته ما را به سمت یک سؤال جالب نیز رهنمون می‌شود و آن اینکه ایران اگرچه با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه است اما مشکل نان و گرسنگی ندارد پس چرا کسانی از درون ستاد دولت نیز به جای بیان آمارهای مثبت، بر وجود بحران نان و شیوع گرسنگی در ایران تأکید دارند؟!

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1315275

2_ mshrgh.ir/956156

3_ mshrgh.ir/957694

4_ mshrgh.ir/1015533

5_ www.irna.ir/news/83605004/

6_ mshrgh.ir/1003020

7_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/278883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    72 48
    کسی که در صحنه جهاد و ایثار نبوده نباید از ایشان اظهار نظر کرد . خدا ایشان و امثال ایشان به راه راست هدایت فرماید .امین یا رب العالمین
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      56 6
      برگشتند به همون ساستهای احمدی نژاد حالا خوبه یه الگویی قبلا بود که مسکن مهر رو داد به مردم و کارت سوخت رو توی دولتش برای اولین بار به مردم داد
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      47 22
      واقعا تاسف میخورم برای کسانی که مثل کبک سرشان زیر برف فرو برده اند و هنوزم که هنوز است کارنامه پلید و زشت و پست اعتدالیون و استفراغ طلبان را تاید میکنند قابل توجه منفی دهنده ها
    • حمیدرضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      27 15
      *** مرعشی .... اگر اصولگرایان بیایند مردم فقیر تر میشوند *** ... جناب مرعشی قبلا خیلی کم مصاحبه انجام میدادید و در صورت مصاحبه محتوای کلامتان با امروز بسیار متفاوت بود .... اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد با خداست و امید قاطع نداشتن به رحمت خدا کفر است .*** انشالله بلطف خدا و با همین قانون اساسی کشورمان آنهایکه به اسم اصول و اصلاح رانتهای ثروت باد آورده و بی حساب و کتاب را توشه خود دارندو علیرغم وجود مراقبت از طرف کانون های قدرت یقین بدانند وقت رسیدگی به اعمالشان رسیده است . التماس دعا ***
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      25 15
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      34 19
      دولت روحانی کپی برابر با اصل دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی است در سال های 68 تا 76 هم نرخ دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و فاصله طبقاتی و فقر و فساد و تبعیض به شدت افزایش یافت و ناآرامی هایی در مشهد و قزوین و چهاردانگه رخ داد و عده ای از مردم کشته و مجروح شدند و حالا همان اتفاقات ناگوار دوباره تکرار شد.
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      3 2
      اصول گرا و اصلاح طلب از یه قماشن دقیقا مثل کرم تو هم میلولن و دعواشون جنگ زرگری دیگه حناتون رنگی نداره دوباره نزدیک انتخابات شد فضای باز سیاسی ایجاد میکنید
  • سید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    67 33
    هرچه نادان تر اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر تهوع آورتر که نمونه آن همین مرعشی است! خوب، مردک! چرا امثال مصر و اوکراین و آفریقای جنوبی و شیلی و برزیل و مکزیک و میانمار و نیجریه و ......... را مثال نمی زنی که بر اساس اصول مورد قبول تو و هم پیاله هایت اداره می شوند!!!
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    90 33
    حضرت آقا حغظه الله در مورد هشت سال عملکرد احمدی نژاد فرمودند: "تلاش با ارزش هشت ساله" لطفا با عناوینی شبیه "پول پاشی احمدی نژاد" سیاه نمایی نکنید.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      6 10
      با سلام ، پیشنهاد میکنم ، لطفاً خلط موضوع نشود تا مخاطبین بتوانند نسبت نظرات شهروندان اظهار نظر نمایند. مثلاً در خصوص مطالب جنابعالی نه میتوان نظر مثبت داد و نه نظر منفی داد ؛ بهتر بود بحث دولت های نهم و دهم را در اینجا مطرح نمی نمودید ، چون در دولت دهم انحراف دولت آشکار شد و همانگونه که دیدیم قاطبه ملت ، حتی رای دهندگان ؛ از ایشان تبری جستند.
    • جلال IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      6 0
      هیچ انحرافی در دولت احمدی نژاد نبود . انحراف یک ابزی سیاسی از سوی نادان های اصول گرا و خائنان اصلاح طلب برای از بین بردن برجسته ترین دولت مردمی و انقلابی بود
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    64 25
    این دولت چپر چلاق رو با دولت احمدی نژادمقایسه نکنین
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    95 29
    محمود مردمی نژاد جنسش با این ارازل رشد یافته با رانت سیاسی خیلی متفاوت است اینها مغروقی نژاد هستند او محمود مردمی نژاد است مردم اورا فرزند فرهیخته خود می دانند
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      22 57
      برو بابا دلت خوش
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      0 22
      برو پدر جان .. حقیقت بر شما کم عقلانی که امثال عدالتخواران را روی کار میارید تلخه
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      18 10
      درود بر دكتر محمود احمدي نژاد
    • پسر ایران IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      6 5
      اگه احمدی نژاد 4 سال دوم هم بمانند دور اول انقلابی می‌ماند و جهادی کار می‌کرد و متوهم نمیشد و خودشو نماینده امام زمان نمی‌دونست، دولت دست امثال حسن کلید و جهانگیری و زنگنه و نوبخت و...، نمیشد برادر احمدی نژاد پرست.
  • GB ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    55 16
    اقای مرعشی اگر اصلاحطلبان بیایند مردمی باقی نمیماند که فقیر بشوند یا نشوند. شما ممکلت را داغون و ملت را نابود کردید.
    • شهاب IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      27 21
      این تعبیر شما بسیار درست و سنجیده و حکیمانه ای است که بیان نمودید قطعا مردم با این سیاست نادرست باقی نخواهند ماند ، کجا رفته او که جناب جان کری به او قول گل بلبل شدن ایران را داده بود اینها سیاست نادرستی بود که جناب جان کری و اوبابا بجا گذاشته اند و جناب ترامپ در حال اجرای آن است ف اینها تا کی میخواهند جولان بدهند و مردم نگونبخت هم تاوان عدم درایت و تدبیرشان را پرداخت نماید
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    54 4
    مردم دیگه مرعشی و امثال او رو به حساب نمیارن.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    44 38
    شما که به نظر اهمیت نمی دهید .شماها که برجام راقبول نداشتید اتفاقی نیفتاده که فقط باخروج آمریکا از برجام وبازگشت تحریمهای ظالمانه این همه تورم اتفاق افتاد چرا زمان احمدی نژاد که دلار ۱۰۰۰تومنی ۶تومن شد روزنامه کیهان وامثالهم یادی از مردم بیچاره نمی کردند دریغ از یک تیتر درحمایت از مردم بیچاره در آن دوران چه شده که حالا یاد مردم افتاده اید این مردم همان مردمند.
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      29 20
      09:11 مسئله تحریم نیست ( که 40 سال هست تحریم هستیم) نه که اثر نداره، داره اما، مسئله فروختن صنعت هسته ای یه کشوره. مسئله فروختن موشک ها و منطقه ست. مسئله فروختن اطلاعات بانکیه، مسئله اینه که اینا می خوان ایران رو ضعیف کنن تا حمله ی نظامی صورت بگیره.. برو اقدامات بازرگان رو قبل از حمله ی صدام مرور کن و بعد با کارهایی که اصلاح طلبان دارن انجام میدن مقایسه کن تا متوجه بشی.. اگه دنبال فهم حقیقتی، اگه هم دنبال ........ هستی که هیچ.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      26 19
      در زمان احمدی نژاد دلار شد شش هزارتومن بعد چطور سال 96 دوستان شما مردم رو از دلار پنج هزار تومنی میترسوندن دروغ کنتور نداره ولی از شما راستگویان بعیده در ثانی به یاد بیار چطور همین افراد میگفتن تحریم ها به تاریخ پیوست و امضای کری تضمین است و حتی میگفتن اگه تحریم برگرده ما برنامه داریم که مشکلات قبلی اتفاق نیفته حرف کجا و عمل کجا
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      13 11
      در دولت قبل دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما حالا 11 هزار تومان گران شده و این از نتایج تدبیر است !
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      14 10
      اتفاقا کیهان جزو فشار اصلی علیه دولت احمدی نژاد بود
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      12 12
      فاضلاب به خط به خط برجام بیاد ، ننگنامه کثیف
    • به IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳ IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      9 0
      عموجون چند سالته؟ متولد بعد از 92 هستی؟ یادت نیست مردم را می ترساندید که اگر رییسی بییاید دلار 5000 تومان می شود؟ دلار درست روزی که احمدی نژاد رفت 2900 تومان بود. قبلش هم هرگز از 3600 تومان فراتر نرفت. آن برجام عزیزشما ب.د که وقتی هنوز آمریکا در برجام بود به 6000 تومان رسید!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    16 25
    دم انتخاباته و اینا بازی همیشگی رو شروع کردند.. رقیب هراسی ... همیشه هم با همین حربه نتیجه گرفتن.. متاسفانه تیم انقلابی هم هر سری درگیر دعواهای داخلیه .. چاره رقیب هراسی چالش انتخاب سرلیست نیست.. یکصدائیه .. کار رسانه ای یکدست و هماهنگه.. "دوران بزن و در رو گذشته" در رسانه یعنی منفعل نباشیم و انفعالی عمل نکنیم.. ما با تشریح عملکرد این تفکر موج روانی و رسانه ای درست کنیم
  • ناشناس IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    33 3
    آقای مرعشی خیلی ممنون ما الان که خدا را شکر هم مجلس و هم دولت دست اصلاح طلبابوده واقعا غنی و ثروتمند شده ایم قربونت نگذار اصولگراها بیان که بدبخت و فلاکت زده میشیم.
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      9 0
      :)))))))))) واقعا. فقط قربونت سلفی هاش رو بیشتر کن
  • سربدار IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    12 21
    امام خمینی(ره):همه غرب زدگیها ظلمت است ایتهایی که توجهشون به غرب است توجهشون به اجانب است قبله شان غرب است رو به غرب توجه دارند اینها در ظلمات فرو رفته اند اولیاءشان طاغوت است ملتهای شرقی که به واسطه تبلیغات داخل و خارج بواسطه تعلینات عمال داخلی و خارجی رو به غرب آورده اند وقبله آمال شان به غرب است خودشان را باخته اند و نمی شناسند خودشان را معاصر و مفاخر خودشان را گم کرده اند خودشان را باخته اند و گم کرده اند و به جای آنها یک مغز غربی نشسته است اینها اولیاءشان طاغوت است و از نور به ظلمات وارد شده اند
  • داشی گله IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    23 12
    اشتباهات بزرگ این دولت ارتباطی به تحریم نداره ، عدم افزایش پلکانی نرخ بنزین در سالیان قبل ، عدم توجه به وضع معیشت عموم مردم ، بی توجهی به ضریب جینی ، دلبستگی پوچ و بی محتوا به برجام همه وهمه دست به دست هم داد تا این دولت ضعیف ترین دولت نظام بعد از انقلاب باشد ، متاسفانه آقای روحانی اگر خودش تصمیم گیر بود ، وزیران تحمیلی همچون آخوندی خائن ، زنگنه مردود را انتخاب نمی کرد ، که در پایان امثال این آقایان آبروی چندین ساله سیاسی اش را چوب حراج بزنند. مورد دیگر اینکه کار خوب در هر دولتی قابل تقدیر است ، کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین توسط دولت دکتر احمدی نژاد یک کار فکر شده بود ولی با بی تدبیری و تنگ نظری دچار یک قهر بچگانه شد . این شش سال که بر مردم ایران مانند زمان پیامبر (ص) در شعب ابیطالب گذشت ، آقای روحانی اگر بفکر اعاده حیثیت سیاسی اش باشد ، باید بدون در نظر گرفتن داستان های حزبی در راستای خدمت به مردم شریف ایران قدم بردارد و اول می بایست از کابینه فشل این دوره حداقل 5 وزیر ناکارامد را بیرون بیاندازد .
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      18 14
      همیشه میگن دوران احمدی نژاد درآمد دولت بخاطر نفت زیاد شد خدا میدونه این پول دست این دولت بود واردات سر به فلک میکشید ریالی در داخل خرج نمیکردند واقعا کسی مثل احمدی نژادو در خواب خواهیم دید دولت فعلی اقلا ده سال ما رو به عقب برد خدا هدایتشون کنه و ما را
  • جلیل الرضا TR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    18 7
    چه رویی دارند این اصلاح طلبها هرچند هر دوگروه بدرد نخورند فقط انقلابیها میتونن کاری بکنند
    • BE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      9 2
      دمت گرم
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 1
    گل پشت رو ندارد
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    6 3
    ایول به اراکی ها پرچم بالا
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    17 4
    هه هه هه مرعشی اصلا می داند فقر یعنی چه ؟ با دیپلم 12 سال استاندار کرمان بوده اول انقلاب چی داشته الان چی دارد واقعا اگر یک بیستم ثروتش را بدهد هزار نفر از روستای ما از فقر نجات پیدا می کنند . خداوند کمرتان را بشکند که بی مبالاتی و بی مدیریتی شما مشارکتی ها و چپی کمر مردم را شکسته است خداوند تجاتتان ندهد
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    14 12
    گویا تمام دست پرورده های فرهنگ غرب یک جور فکر میکنند ..تکبر /خودشیفتگی / نپذیرفتن واقعیات / ترساندن مردم از ارزشها و باورهای دینی / جرزدن /ثروت اندوزی.....
  • داریوش IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    12 2
    بی ربط گویی و نگرانی حسین مرعشی از جمع شدن سفره است
  • یک جانباز IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    10 5
    آقای مرعشی بگذارید چند سالی هم مزه فقر را با اصولگرایان بچشیم بشرط اینکه مثل زمان احمدی نژاد با اربابان غربیتان مدام رذالت نکنید و چند صباحی مردم را راحت بگذارید و ضمنا از این رفاهی که بوجود آورده اید تشکر میکنیم
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    6 4
    تکرار مکررات تجربه اهل فریب و مکر؛برخلاف سیره مؤمنین به قرآن و عترت است؛ مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود!؛ و بقول حافظ:«من جرب المجرب حلت به الندامة»! حالا جماعت بدسابقه! تئوری میدهند و ادای خودی در میاورند برای بقای خود و تداوم شرایط برای ضربه به اقتصاد کشور! که سبب ترغیب دشمنان و رضایت آنها به عدم تغییر برخلاف منافعشان! گردیده؛ و با پروپاگاندا و هوچیگری مسائل را وارونه جلوه میدهند
  • سالاررازقی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    8 15
    دلسوزوشفاف و نجات دهنده این ویرانه فقط احمدینژاده‌
  • طاهر IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    7 15
    واقعا اصلاح طلبان ...نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند..بس چرا در برابر تعهدات خون شهدا و سنگر ولایت پایبند نیستند...جای تاسف است در برابر شما نظر میدهیم...
  • Abbas ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 4
    آقای جهانگیری فردایی هم هست
  • بازنشسته نهاد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    7 7
    مملکت قحط الرجال نیست، که برخی ساده لوحانه و بدون اطلاعات کافی گمان مثبت در مورد احمدی نژاد دارند و فکر میکنند دوباره بیاید و...!!! بنده از نزدیک برخی مسائل را حسب ارتباط کاری در جریان هستم و از نحوه عملکرد وی نکات قابل توجهی دارم
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      5 0
      خیلی ها پشت پرده دارن و پشت پرده ایشون بیشتر از اونا نیست بهتره به جای مطلع پنداری خود منصفانه عملکردها رو ببینیم
  • رضا IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 2
    مرعشی سواد گفتن ندارد مصاحبه را نوشته اند او فقط امضا کرده .مرعشی فقط.....
  • حسین اقا IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 0
    به نام خدا. ................. مرغ رو تو عزا . و عروسی سر میبرند.... والله این مردم قشر متوسط رو به پائین همیشه خدا در سختی و مشکلات بسر بردن...البته بنظر من برای این مردم فعلا فرقی نداره که چه کسی بیاد فقط تورم و گرانی را مهار کنه ... و معضل بیکاری و جوانان و مسکن حل بشه...و و. این که بیائیم مردم را با فلان حزب و فلان مجمع فلان ادم سرنوشتشان را گره بزنیم کار درستی نیست .. همه باید دست بدست هم بدهیم به مهر تا میهن خویش کنیم اباد......
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 11
    شما را به خدا از این سکولارهای روان پریش مطلب نذارین !
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    8 3
    یکی به آقای مرعشی بگوید شما فعلا پاسخگوی عملکرد شورای شهر و ریاست جمهوری باشید، الباقی پیشکش
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    4 5
    بهترین درمان برای این درد همان است که شما پیشنهاد داده اید. استعفای روحانی و دولتش. روحانی تا دیر نشده استعفای خود را ارائه و کشور را از نابودی تدریجی رهائی ده
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    3 4
    اولویت های کاری مجلس جهادی و انقلابی یازدهم در حوزه قانونگذاری و نظارت مستمر و موثر بر دولت و وزراء در گام دوم حیاتی و ضروری انقلاب و کشور که در طول ده۱۰ دوره گذشته مجلس و ۴۰ سال گذشته عمدا و یا سهوا با غفلت روبرو گردیده و برزمین مانده و در نتیجه از تمامی ظرفیت های بلقوه و بلفعل قانون اساسی در کشور استفاده نگردیده بنحوی که منجر به تضعیف جایگاه و شان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت به مرور زمان در کشور از دید مردم گردیده ، می بایستی توسط رسانه های خبری ،انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی و بسیج کشور بویژه در عرصه های عدالت ، رفع تبعیض و اصلاحات اقتصادی،شفاف سازی و مبارزه با رانت و فساد ، تا پاسخگویی منظم و جلسات پرسش و پاسخ هفتگی با سخنگو و نمایندگان مجلس، تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس فهرست و لیست بندی گردیده و از جریان انقلابی و جهادی کاندیدای حضور در مجلس مطالبه گری شود. و شورای ائتلاف جریان انقلابی-شاجا-نیز ملزم به تهیه و ارائه میثاق نامه ای با تضامین کافی از افرادی گردد که از سوی جریان انقلابی و جهادی جهت حضور در مجلس یازدهم به مردم معرفی می گردند.و این میثاق نامه به اطلاع عموم مردم برسد تا خدایی نکرده به سرنوشت جریان بدفرجام اصلاحات در مجلس و دولت دچار نگردیده و ملعبه و بازیچه افراد سودجو و منفعت طلب دو زیست و غارتگر بیت المال قرار نگیرد. و بدینوسیله نتنها زمینه اتحاد نیروهای جریان انقلابی و جهادی بیش از پیش فراهم می گردد،بلکه زمینه لازم جهت ایجاد امید ، انگیزه و اعتماد در مردم جهت شرکت در انتخابات و همچنین زمینه سازی برای روی کار آمدن دولتی جوان،انقلابی،کارآمد ، با برنامه و پاسخگو به مردم،قشر دانشجو و فرهیخته کشور که مورد اعتماد و وثوق نظام ، رهبری معظم و مردم در عرصه داخلی و بین الملل می باشد، فراهم می گردد.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    6 2
    مسکن و خودرو و همه چی ۱۰۰۰ درصد گران شده ۳۰ درصد کجا...
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    3 12
    خدا لعنت کنه هر دو را. هم احمدی نژاد وهم جهانگیری
  • DE ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 7
    مرگ بر مشرق
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    6 1
    اقای مرعشی تا کی میخواین مردمو فریب بدین باید اون دنیا پاسخگو باشید، بترسید از خدا بخاطر عوامفریبیتون!!
  • علیرضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    به نویسنده مطلب فوق ودررابطه باتفسیر به رای ازتحولات کشورعرض میکنم درشرایطی که کشور دچارشدیدترین هجمه هاست بجای تطهیرکردن خودوتبلیغ انتخاباتی به نفع گروه وجناح تان،بهتره باکمک هم سعی درحل مشکلات مردم کنید.مردم هزارمشکل دارند وهمه شماها درایجادش شریکید.چپ وراست تازمانی که در کشور فقرواسترس وبیکاری وجودداردپشیزی نزدهیچکس ارزش ندارند.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 2
    تاریخ رسوا میکند همه عهد نامه ها و شاهان و سلسله هارو.....همان رجال دلسوزی که کشور ایران را تکه تکه کردند و از ایران به خاطر منافع خویش خاک دادند و مردم خون
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    6 1
    شما اگه ادم بودین تو فتنه شرکت نمیکردین
  • مراد IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 0
    اگر دهن اين مرعشي ببنديد اوضاع آرام خواهد شد .
  • رضا IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    7 0
    آقای احمدی‌نژاد فردی متخصص و متعهد بود و کشور را می تواند با وزرا و مدیران متخصص و متعهد و جهادی اسلامگرا بی ریا از مشکلات کنونی نجات دهد قوه مجریه فعلی ریاکارانه عمل می کند
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    7 0
    درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    خرج کی میشه؟!
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 0
    همین آقای مرعشی در مناظره درباره قرارداد برجام با طرف مقابل که فکر کنم آقای محمدی بود، انگار نه انگار از برجام خوش بینانه دفاع میکرد و سایرین را بدبین تلقی میکرد. شما درک سیاسی نداری، اظهار نظر نکن
  • علی IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    6 0
    اگر اقای احمدز نژاد نبود شما چکار میکردید هر مشکلی دارید به اقای احمدی نژاد ربط میدید والله مردم او را دوست دارند هر چه شما بر عدیه او بگوید او در بین مردم محبوب تر میشود او خیلی از مردم ضعیف را خانه دار کرد سلن ورزشز ساخت مدرسه ساخت به اندازه سه برابر همه دولتها کار کرد خدا حفظش کند
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 0
    اصلاح طلبان پلید باید نابود بشن
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    لطفا ... شو(سکوت کن)مردم را همین شما ها بدبخت کردید
  • قلقلی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 0
    ازدست شماها چه بگویم فقط این رابدانید ایران رانابود کردید مردم رابدبخت و سلام
  • بهداد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    3 0
    خدایش اگه دوباره مردم به شما رای بدن باید شک کرد به عقل این مردم و شک دارم که سه باره رای بیارید
  • لادن IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    4 0
    دکتراحمدی نزاد را بااین قماش مقایسه نکنید .......................................ایشان محبوب دل ایرانیان ومحرومین است حال که اون یکی مغضوب ومترود ملت ایران ومحرومین است ..............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس