بشیر الحدّاد

معاون رئیس پارلمان عراق گفت بر اساس قانون اساسی این کشور اگر رئیس‌جمهور از تصمیم به استعفای خود عقب‌نشینی نکند، اقدامش استعفا تلقی خواهد شد.

به گزارش مشرق، «بشیر الحدّاد»، معاون دوم «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق گفت که اگر رئیس‌جمهور این کشور استعفای خود را پس نگیرد، اقدام او استعفا تلقی خواهد شد.

بشیر حداد امروز جمعه (۶ دی) در گفت‌وگو با رسانه‌های عراقی گفت که تصمیم استعفای برهم صالح از سمت خود استعفا نیست بلکه آمادگی برای استعفا است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد گردان‌های حزب‌الله عراق از «برهم صالح»

رسانه عراقی: فشارهای آمریکا منجر به استعفای صالح شد

به گزارش «باس‌نیوز»، معاون رئیس پارلمان عراق همچنین گفت که اگر رئیس‌جمهور این کشور تا یک هفته دیگر از تصمیم خود صرف نظر نکند، اقدام او به منزله استعفا تلقی خواهد شد.

رئیس جمهور عراق دیروز پنجشنبه طی نامه‌ای مکتوب به پارلمان این کشور اعلام کرد که از آنجایی که فراکسیون اکثریت برای او معین نیست و نامه‌های «متناقضی» از پارلمان در خصوص تعیین این فراکسیون دریافت کرد، از آمادگی خود برای استعفا خبر داد.

برهم صالح دیروز در این نامه، از معرفی ««اسعد عبدالامیر العیدانی»، نامزد ائتلاف البناء که بر اساس قانون اساسی و تعیین پارلمان عراق، بزرگترین فراکسیون پارلمانی به شمار می‌رود، سرباز زد.

این اقدام رئیس جمهور عراق واکنش‌های زیادی به دنبال داشت و برخی از جریان‌های سیاسی با استعفای او مخالفت کرده و برخی نیز از آن استقبال کردند.

ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری دیروز در بیانیه‌ای با بیان اینکه رئیس جمهور با درخواست استعفای خود قانون اساسی عراق را نقض کرده و سوگند خود را شکسته است، از پارلمان خواست در چارچوب قانون اساسی، اقدامات لازم را در این خصوص اتخاذ کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس