کد خبر 1023789
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
FATF نمایه

اصرار بر قبول دیکته های پایان ناپذیر FATF ، که مبتنی بر ارائه اطلاعات سرّی به دشمن و انجام تحریم داوطلبانه علیه افراد و نهاد های حاضر در فهرست تحریم های غرب است، بوی جنایت و خیات می‌دهد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

حامیان مطلع FATF و CFT و پالرمو، دو دروغ بزرگ به مسئولان و مردم می گویند. نخست این که همکاری با FATF، برای مقابله با فشار تحریمی آمریکا، دور زدن تحریم و کمک به گشایش اقتصادی است؛ نه خودتحریمی. و دوم این که الحاق به FATF از دوره مسئولیت آقایان احمدی نژاد و جلیلی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

دم خروس FATF از ارگان دولت بیرون زد

بر خلاف ادعای نخست، طبق بخشنامه صادره در خرداد 96 (در اوج شلوغی انتخابات)، موکدا از بانک ها خواسته شد از همکاری با افراد و نهادهای حاضر در لیست تحریم های سازمان ملل، حتی  وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا خودداری و در واقع، طبق تحزیم دشمن تحریم کنند!!

در فهرست های تحریمی، سپاه پاسداران در کنار وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، قوه قضائیه، صدا و سیما، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ... قرار دارد؛ یعنی همه ارکان اقتدار کشور در برابر دشمنان.

با خیانت انجام گرفته در خرداد سال 96، ادعای بعدی مبنی بر این که خواسته های FATF را با "حق شرط" و به شکل مشروط اجرا می کنیم، پذیرفتنی نیست و باید بخشنامه های خائنانه را از گردن آمران و صادر کنندگان آن آویزان کرد.

اما دروغ دوم؛ تدوین "قانون مستقل مبارزه با پولشویی" در داخل کشور و با ملاحظات ملی، یک رفتار است و اجرای 41 دیکته ضد امنیتی اFATF در قالب اکشن پلی امضا شده (لایحه الحاق به کنوانسیون های پالرمو و CFT)، موضوعی کاملا متفاوت است.

آنچه در مکاتبات سعید جلیلی با دولت وقت و شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم  با مجلس درخواست شده، تدوین ساز و کارهای مستقل داخلی در زمینه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم بوده تا بهانه از دشمن گرفته شود و نه کاری که در دولت فعلی به عنوان اجرای دیکته های FATF و  وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا در حال انجام است.

اصرار بر قبول دیکته های پایان ناپذیر FATF ، که مبتنی بر ارائه اطلاعات سرّی به دشمن و انجام تحریم داوطلبانه (خودتحریمی و خود زنی) علیه افراد و نهاد های حاضر در فهرست تحریم های غرب است، بوی جنایت و خیانت می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • نظر IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    37 3
    لعنت بر فتنه گران و اصلاح طلب های فتنه گر
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    14 1
    امنیت اقتصادی 80 میلیون نفر مردم بیچاره داخل کشور مهم است یا چند نفر با چاره و پولدار خارج کشور شما اینو به چند بچه بگید چی میگه - چرا مسئولان مجمع نمی توانند تصمیم بگیرند چرا می خواهند از رهبری خرج کنند چون اینها تقوا ندارند خودشان حساب بانکی در خارج دارند وگرنه ظرف چند روز رد می کردند
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    13 2
    مجمع دارد امنیت فروشی می کند خصوصا در این وقت اضافه اما به چه بهایی به بهای چند میلیارد دلار بی ارزش- خاک بر سر تصمیم گیران مجمع
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    13 5
    خدا تو را حمت کند خلخالی ای بزرگمرد ترک هیچگاه از امام خرج نمی کرد و همیشه خود سینه سپر می کرد و مسئولیت همه کارها را خود برعهده می گرفت
  • مرتضي IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    7 0
    FATFنوه قرارداد بين المللي هس و كشور مجبور به قبول كردنشه،چون پدر بزرگش رو دوره خاتمي امضا كردن.مسوولين عشق امضاهاي بين المللي داريم
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    1 7
    شش دلیل محکم برای قبولی fatf" : در لیست سیاه قرار گرفتن کشور و انسداد کلیه حساب‌های بانک‌های ایرانی در خارج از کشور، مورد اتهام قرار گرفتن کشور به جرم پولشویی و افزایش نظارت و کنترل سخت، عدم فعالیت مالی و پولی در سطوح بین المللی و از بین رفتن اعتماد جامعه بین الملل، افزایش مشکلات و ایجاد بحران شدید مالی و بانکی، ناکارآمد شدن شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور، ایجاد التهاب در بازار بورس و ارز و کالا خصوصا در ایام انتخابات پیش رو."
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      0 0
      البته این دلایل از عواقب عدم قبول fatfمیباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس