الحریری

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت از هر دولتی که «جبران باسیل» در آن حضور داشته باشد، حمایت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بر مخالفت خود با نخست وزیری «حسّان دیاب» تأکید کرد و مدعی شد که دولت آتی دولت «جبران باسیل» خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

الحریری «اجازه» نخست‌وزیر شدن به «حسان دیاب» داد؟

او در گفت وگو با شبکه MTV لبنان، شرط حضور خود در رأس دولت را کناره‌گیری «جبران باسیل» وزیر خارجه و «میشل عون» از ریاست‌جمهوری اعلام کرد و گفت: «نمی‌توانم با کسی که مدام مرا مورد هجمه قرار می‌دهد، کار کنم و تنها در صورتی ریاست دولت را می‌پذیرم که او و رئیس‌جمهور کنار روند.»

نخست‌وزیر پیشین لبنان در خصوص سخن امروز «نبیه بری» رئیس پارلمان که گفته بود سعد الحریری با آتش بازی می‌کند، مدعی شد که او برای خاموش کردن آتش تلاش می‌کند و از اقدامات خود نیز به هیچ وجه پشیمان نیست.

الحریری در خصوص «حسان دیاب» نیز گفت که از او حمایت نخواهد کرد و در صورت نیاز نیز به او اعتمادی ندارد.

دفتر سعد الحریری روز گذشته نیز موافقت اولیه خود با نخست وزیری «حسان دیاب» را منکر شد. این در حالی است که در روزهای ابتدایی انتخاب وی، او به طور ضمنی از این امر استقبال کرده بود.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز گفت که جنبش‌های «امل» و «حزب‌الله» انعطاف‌ زیادی در قبال الحریری انجام دادند تا وی تشکیل دولت را بر عهده بگیرد اما او نپذیرفته و خود وی نیز تلاش بسیاری برای قانع کردن الحریری انجام داده است.

دیاب پنجشنبه هفته گذشته توانست از میان ۱۲۸ نماینده ۶۹ رأی را از آن خود کند و از سوی «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان مکلف به تشکیل کابینه شود.

با وجود اینکه رسانه‌های سعودی تلاش بسیاری برای معرفی وی بعنوان نامزد حزب الله لبنان دارند اما حسان دیاب در مصاحبه‌های متعددی این موضوع را رد کرده و خود را شخصیتی مستقل معرفی می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    9 1
    سعد حریری راس فتنه لبنان است.نوکر و عامل سعودی و صهیونیست.
  • DE ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 0
    ۳ نفر از ۳ جایگاه هرگز دست نمیکشن: سعد حریری از نخست وزیری لبنان فتح الله زاده از مدیرعاملی استقلال حمید معصومی نژاد از خبرنگاری دفتر رم ایتالیا
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    سعد حریری میداند اگر مثل پدرش از در آشتی با حزب الله در آید و دیگر به درد آمریکا، اسراییل و عربستان نخورد، سرنوشتش چیست. زنده اش اگر به درد نخورد، مرده اش که به درد بهانه تراشی و متهم کردن مقاومت می خورد. یک بار هم که در عربستان باز داشت و چند سیلی خورده است و پدرش را یادش آورده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس