کد خبر 1020524
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
بی‌خانمان نمایه در آمریکا

پایگاه ان‎پی‎آر در مطلبی به موضوع بی خانمان‌ها در آمریکا پرداخته و آورده است تصویب قوانین جدید در برخورد با این افراد منجر به تشدید مشکلات بی خانمان‌ها شده است.

به گزارش مشرق، معضل بی خانمانی و کارتُن خوابی در آمریکا همچنان بحرانی جدی است که از سوی مقام‎های این کشور نادیده گرفته شده و اعمال قوانین سختگیرانه از سوی کاخ سفید روز به روز به این بحران دامن می‌زند.

پایگاه اِن‎پی‎آر در مطلبی روایتی از افراد بی خانمانی را بازگو می‌کند که در خودروهای خود و در خیابان زندگی می‌کنند و روزگار خود را اینگونه سپری می‌کنند؛ زندگی کردن در چنین شرایطی نشان می‌دهد که این نوع از افراد، از حریم خصوصی کمی برخوردار بوده و امنیتی برای آنان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

جامعه آمریکا را از زاویه واقعی آن ببینید! +فیلم

بنابر گزارش‎ها شهرهای بزرگ و کوچک آمریکا در حال تصویب قوانینی هستند که بر اساس این قوانین خوابیدن و زندگی کردن در خیابان‌ها و اماکن عمومی، خوابیدن در خودروها و همچنین چادر زندن در پارک برای زندگی کردن غیرقانونی است.


این قوانین در حالی در بسیاری از شهرهای آمریکا به تصویب می‌رسند که وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا می‌گوید شمار افراد بی خانمان که جایی را در این کشور برای ماندن و اقامت ندارند روندی رو به رشد داشته که بیشتر در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند.

اِن‎پی‎آر در بخش دیگری می‎گوید در شهرهایی مانند سیاتل یا سانفرانسیسکو که در آن‌ها دفاتر شرکت‎های پیشرفته‌ای وجود دارد، قیمت مسکن رو به رشد است.

در آمریکا شهروندان بسیاری هستند که سخت کار می‌کنند و با وجود داشتن خانواده هنوز هم مجبور هستند در خودروهای شخصی خود زندگی کرده و شب را سپری کنند؛ این افراد با وجود داشتن درآمد و کار، توانایی تهیه مکانی هر چند کوچک برای زندگی ندارند.

اِن‎پی‎آر در پایان می‎نویسد که تصویب قوانینی برای غیرقانونی بودن خوابیدن در خودرو یا در خیابان‎های آمریکا مشکلات افرادی که مکانی برای زندگی کردن را ندارند برطرف نمی‌کند؛ این قوانین فقط باعث می‌شود افراد بی خانمان از مکانی به مکانی دیگر نقل مکان کنند و همچنان سرگردان بمانند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس