بی‌خانمان

گزارش مقامات آمریکا نشان می‌دهد بیش از ۱.۵ میلیون دانش آموز تنها در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، تعداد دانش‌آموزان مدارس دولتی آمریکا که بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند، در ۳ سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و نسبت به یک دهه گذشته به بیشترین میزان خود رسیده  است.

پایگاه خبری "گاردین" در گزارشی نوشت، براساس مطالعه "مرکز ملی آموزش بی‌خانمانان" آمریکا، بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند؛ بر اساس این گزارش ایالت "کالیفرنیا" با ۲۶۳ هزار کودک مدرسه‌ای بی‌خانمان در رتبه نخست قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

عکس/ اینجا لاس وگاس است

سیاه پوستان تشکیل دهنده نیمی از بی‌خانمان‌های آمریکا

رابرت دنیرو: رویای آمریکایی مرده است +عکس

"جرج هنکوک" مدیر این مرکز در مصاحبه با گاردین گفت: «سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ از این لحاظ بدترین سال نسبت به سال ۲۰۰۴ بوده است که ما در سراسر آمریکا مشاهده می‌کنیم.»

طبق گزارش اعلام شده، اکثر دانش‌آموزان آمریکایی که در سنین ۱۲ تا ۱۸ سالگی هستند، به دلیل از بین رفتن مسکن اولیه یا مشکلات اقتصادی آمریکا مجبور به ماندن در کنار دوستان یا اقوام خود شدند؛ بیش از ۱۸۲ هزار دانش‌آموز گزارش داده‌اند در پناهگاه‌ها، مسکن انتقالی و پرورشگاه‌ها زندگی می‌کنند.

داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که در شرایط نامشخص مانند معابر اصلی و خیابان‌ها زندگی می‌کنند، با افزایش ۱۳۷ درصدی به بیش از ۱۰۲ هزار نفر رسیده است!

تعداد دانش آموزان بی‌خانمان جدید نشان‌دهنده یک افزایش جدی‌تر در جمعیت بی‌خانمان‌ها نسبت به تخمین‌های وزارت "مسکن و شهرسازی و توسعه" آمریکا در سال ۲۰۱۹ است؛ ارزیابی سالانه بی‌خانمان‌ها در سال ۲۰۱۹ نشان داد که جمعیت بی‌خانمان‌ها در سراسر کشور با ۳ درصد افزایش به بیش از ۵۶۷ هزار نفر رسیده و بیش از ۱۰۷ هزار نفر زیر ۱۸ سال دارند.

دانش‌آموزانی که به عنوان جوانان بی‌خانمان شناخته می‌شوند، ۸.۶ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند؛ به این معنی که اکثر دانش آموزان بی‌خانمان در کنار خانواده خود حضور ندارند!

به گفته کارشناسان، بی خانمانی می‌تواند  به شدت بر رشد و توانایی یادگیری دانش آموزان تأثیر بگذارد؛ این مطالعه نشان داد در طی یک سال تحصیلی، تنها حدود ۲۹ درصد دانش آموزانی که بی‌خانمان را تجربه کرده‌اند، مهارت تحصیلی را در خواندن کسب کرده‌اند و کمتر از ۲۶ درصد مهارت در علم را فرا گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • fgk IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    4 7
    عجب امریکا وضعش از ما بدتره
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    3 48
    آره فقط ما خوبیم .
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
      25 1
      ماهم چون در این چند سال به لطف دولت خسارت محض بنفش سیاستهای شکست خورده سرمایه داری غربی را در کشور اجرا کردیم به این روز و حال فعلی رسیدیم
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    5 55
    مشرق آمار بی خانمان کشور خودتو نمیدونی و یا جرات نداری تیتر بزنی راجع بهش
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
      39 2
      یه سرچ تو مشرق بکنی دیگه اینقدر اراجیف نمیگی
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    4 31
    یعنی سه دهم درصدنسبت به کل جمعیت آمریکا-تازه اینها بیشتر معتاد،دائم الخمرها،بی بندبارها،خارجیها،متجاوزها ودزدهاوخرابکارهاوبیمارهای جنسی و‌‌.‌هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس