کد خبر 998032
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
مرگ افراد بی خانمان در انگلیس

ایندیپندنت در گزارشی به موضوع افزایش مرگ و میر افراد بی خانمان در انگلیس و ولز پرداخته و اینکه چه عواملی این آمار را رقم زده‎اند را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش مشرق، موضوع بی خانمانی به یک معضل جدی در انگلیس تبدیل شده و باعث شده تا در هر روز بر اساس آمارها ۲ فرد بی خانمان قربانی شوند.
 
شمار مرگ و میر افراد بی خانمان در سال گذشته در انگلیس و ولز ۲۲ درصد افزایش یافته و به بالاترین میزان سطح خود رسید.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ بوی تعفن در خیابان های آمریکا

گرفتار شدن دانش آموزان انگلیسی در باندهای خلافکار

بحران بی‎خانمانی سیاه‎پوستان در انگلیس

هر ۱۹ ساعت یک بی خانمان در انگلیس می‌میرد


 
رکورد مرگ و میر بی خانمان ها

به گزارش ایندیپندنت، آمارها نشان می‌دهند که ۷۲۶ فرد بی خانمان در سال ۲۰۱۸ در انگلیس و ولز جان خود را در خیابان‌های این کشور از دست دادند. بر اساس آمارها در سال گذشته تقریباً هر روز ۲ فرد بی خانمان فوت کردند.
 
به گفته دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) مرگ ومیر افراد بی خانمان در خیابان‌های این کشور بیشترین میزان را از ۶ سال گذشته که برای اولین بار این دفتر آمارها را به ثبت رسانده، نشان می‎دهد.
 
سوء مصرف مواد مخدر عامل اصلی مرگ بی خانمان ها

بن هامبسون، مدیر دفتر آمار ملی، می‌گوید، " عامل اصلی افزایش میزان مرگ و میر افراد بی خانمان ناشی ازسوء مصرف مواد مخدر از سال ۲۰۱۷ رخ داده که ۵۵ درصد افزایش یافته است. افراد بی خانمان ۱۶ درصد از جمعیت کل این کشور را تشکیل می‌دهد.

وزیر مسکن دولت در سایه آمار منتشر شده را " شرم آور " خواند و گفته است که افزایش شمار مرگ و میر افراد بی خانمان در خیابان‌های انگلیس نتیجه تاثیر مستقیم کاهش بودجه و سیاست‌های مسکن است.
 
لایحه بی خانمانی

حزب لیبرال دموکرات‌ خواستار لغو "لایحه بی خانمانی " شدند چرا که بر اساس این لایحه کارتن خوابی و گدایی شهروندان در خیابان‌ها تخلف محسوب می‌شود.

لیلا موران، نماینده مجلس انگلیس می‌گوید، " مردم در خیابان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، مردم در حال مرگ هستند و ما باید برای خاتمه بخشیدن به بحران بی خانمانی رویکرد دلسوزانه تری اتخاذ کنیم. "
 


 
اکثر افراد بی خانمان که جان خود را در خیابان‌ها از دست دادند مرد بوده و میانگین سنی برای مردان ۴۵ و برای زنان ۴۳ سال بوده است. میانگین سنی افراد بی خانمان در انگلیس و ولز برای مردان و زنان بی خانمان جان باخته ۷۶ و ۸۱ سال گزارش شد.

مدیر اجرایی گرم خانه‌های افراد بی خانمان می‌گوید، " هم اکنون لحظه‌ای است که باید مکث کنیم و درباره آن چیزی که به عنوان یک جامعه برای ما حائز اهمیت است تامل کنیم. افزایش مرگ و میر این شمار از افراد بی خانمان نتیجه سیستم مسکن و اقتصادی است در مقابل برآورده کردن نیازهای بسیاری از شهروندان ناکام مانده است. ما به شدت نیاز داریم تا دوره جدیدی را تنظیم کنیم و برای انجام آن نیاز به اقدام فوری داریم. "

او در ادامه می‌گوید، " شما نمی‌توانید معضل بی خانمانی را بدون ارائه مسکن ارزان قیمت برطرف کنید بنابراین ما از همه احزاب می‌خواهیم که نسبت به ساختن خانه‌های دولتی مورد نیاز مبادرت کنند تا بستر را برای یک سیستم انسانی‌تر فراهم کنیم. "

بر اساس آمارها منتشر شده ۳۰۰ مورد مرگ و میر (۴۰ درصد) بر اثر سوء مصرف موارد مخدر که عمدتاً با مصرف هروئین یا مورفین، الکل، متادون، کوکائین و قرص‌های آرامش بخش بوده رخ داده است.
 


 
بیشترین تعداد مرگ و میر بی خانمان‌ها
 
شهر لندن و شمال غرب انگلیس بیشترین تعداد مرگ و میر بی خانمان‌ها را به خود اختصاص دادند که یک سوم از کل آمار منتشر شده بوده است. در جنوب غربی انگلیس همانند بیرمنگام، نیوکاسل، منچستر، بریستول و لیورپول نیز آمارهای بالایی مشاهده شده است.
 
افزایش ۳۹ درصدی افراد بی خانمان مسن

علاوه بر آن، داده‌های رسمی نشان از افزایش ۳۹ درصدی افراد بی خانمان بالای سن ۶۰ سال می‌دهد که طی ۵ سال اخیر به دلیل نیاز به مسکن به شوراهای محلی مراجعه کردند.
 
در سال ۲۰۱۲/۲۰۱۳ این آمار از ۱۸۰۰ نفر بی خانمان مسن به ۲۲۰۰ نفر در سال ۲۰۱۷/۲۰۱۸ افزایش یافت. شمار افراد سالخورده بی خانمان در انگلیس طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش مزایای مسکن افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران نبود مسکن ارزان قیمت و کاهش بودجه مسکن از دلایل اصلی آواره شدن شمار بسیاری از شهروندان انگلیس در خیابان‌ها به شمار می‌آید.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس