حمله به پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان

توطئه‌های آمریکا علیه کشورهای منطقه به اوج رسیده و همزمان، تحرکاتی نیز علیه این کشور در همین منطقه آغاز شده، تحرکاتی که می‌گویند، هزینه‌اشغالگری آمریکا قرار است بالاتر رود!

به گزارش مشرق، جنگ افروزی ۱۸ ساله آمریکا در کشورهای اسلامی باعث ایجاد بحران‌های زیادی هم برای خود این کشور و هم برای کشورهای هدف شده است. این کشور در سال ۲۰۰۱ به افغانستان و در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد. این دو حمله، آینده خاورمیانه را برای همیشه تغییر داد و منطقه‌ای ناامن و غرق در بحران ایجاد کرد. اما دخالت آمریکا در منطقه تنها مختص به این دو واقعه نبوده و در ادامه آمریکا توطئه‌ای علیه سوریه به راه‌انداخت و این کشور را وارد دوران بی‌ثباتی و کشت و کشتار ۸ ساله کرد. در عراق نیز تروریست‌های مورد حمایت آمریکا تا یک قدمی تصرف بغداد پیش رفتند که با هوشیاری مرجعیت و مقاومت بسیج مردمی این کشور، شکست خوردند. اما در چند ماه اخیر دور جدیدی از پروژه‌های آمریکا در منطقه به راه افتاده است. آمریکا در دور جدید سعی دارد با بحران‌سازی داخلی، کشورهای منطقه را به سمت ناآرامی و ورشکستگی پیش ببرد تا در نهایت بتواند آنها را مطیع خود کند.

در این زمینه:

عکس/ حمله به پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان

تیراندازی مرگبار در پایگاه نظامی آمریکا

در لبنان مهره‌های مورد حمایت آمریکا بحرانی به راه‌انداخته که از مهرماه همچنان ادامه دارد و با سقوط لیر(پولی ملی لبنان) در برابر دلار، مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند و سعد الحریری به عنوان نخست‌وزیر استعفا داده و کشور را با بحران مواجه کرده است. کارشناسان معتقدند فتنه‌ای آمریکایی-سعودی-صهیونیستی درلبنان علیه اقتصاد و امنیت این کشور به راه افتاده است. در عراق نیز یک کودتای سیاسی علیه دولت عادل عبدالمهدی به راه افتاده که در نهایت به خشونت کشیده شد و ۴۰۰ تن در این خشونت‌ها کشته شدند. عبدالمهدی برای ممانعت از تشدید خشونت‌ها در نهایت استعفا کرد. روزنامه الاخبار در گزارشی مستند اعلام کرده این توطئه، توسط آمریکا طراحی و عربستان و امارات به عنوان حامیان مالی آن انتخاب شده‌اند و سفارتخانه آمریکا در بغداد نیز به عنوان عامل اجرای آن انتخاب شده است.


 هدف آمریکا در عراق نیز این است که کشور را به سمت تجزیه و یا روی کار آوردن ساختاری سکولار پیش ببرند. در افغانستان هم دخالت‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری باعث شده با گذشت بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نتایج این انتخابات ضعیف هنوز اعلام نشود و آمریکا سعی دارد با برگزاری تداوم مذاکرات با طالبان، مشروعیت حکومت مرکزی را زیر سؤال ببرد. نکته جالب درمورد دخالت‌های آمریکا در افغانستان این است که این کشور با وجود هزینه یک تریلیون دلاری موفق نشده به اهداف اصلی خود برسد. واشنگتن پست در این مورد تاکید کرده که بر اساس اسناد چند هزار صفحه‌ای، هر سه رئیس‌جمهور این کشور طی ۱۹ سال اخیر در ارتباط با جنگ افغانستان، افکار عمومی را گمراه کرده و به دروغ از پیروزی حرف می‌زده‌اند.


افزایش هزینه برای آمریکا


شرایطی که تشریح شد اکنون مردم این کشورها را به این نتیجه رسانده که برای مقابله با آمریکا باید خود دست به کار شوند. حمله به پایگاه‌های آمریکا در سه کشور عراق، افغانستان و سوریه اگر چه از سوی افراد و گروه‌های ناشناس صورت می‌گیرند اما نتیجه آن فی نفسه، افزایش هزینه‌اشغالگری برای آمریکایی‌هاست.  جدیدترین این حمله در افغانستان اتفاق افتاد. صبح دیروز خودرویی بمب‌گذاری شده در نزدیکی پایگاه آمریکایی بگرام در کابل منفجر شد. رسانه‌ها گزارش دادند، نیروهای آمریکایی با افراد مسلح در نزدیکی پایگاه بگرام در شمال کابل درگیر شده‌اند.

مسئولان افغان و مسئولان ائتلاف ناتو هم گفته‌اند، یک عامل انتحاری خود را خارج از پایگاه بگرام، پایگاه اصلی آمریکایی در افغانستان منفجر کرد.


این پایگاه یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های آمریکایی در افغانستان است که دونالد ترامپ، اخیرا از آنجا بازدید کرده بود. مقامات افغانستان اعلام کرده‌اند که در این حمله، بیشتر از ۵۰ غیر نظامی انفجار زخمی شده‌اند. تصاویری که رسانه‌های محلی منتشر کردند نشان می‌دهند شدت انفجار به حدی است که برخی ساختمان‌های اطراف ویران شده‌اند. نیروهای ناتو مستقر در افغانستان وقوع انفجار نزدیکی بگرام را تایید کرده‌اند اما مدعی شده‌اند هیچ نظامی این سازمان آسیب ندیده است. ناتو معمولا آمار تلفات خود را اعلام نمی‌کند!


حمله به نظامیان آمریکا در عراق


هفته گذشته نیز در عراق به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا حمله شد. در این حمله، پنج موشک به داخل پایگاه نظامی «عین الاسد» در الانبار واقع در غرب عراق اصابت کرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش، سال گذشته به مناسبت سال نوی میلادی از پایگاه عین‌الاسد بازدید کرده بودند. مایک پنس معاون ترامپ نیز اخیرا بدون دیدار با مقامات رسمی بغداد، به عین‌الاسد رفته بود. دوشنبه گذشته نیز پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله چند خمپاره قرار گرفت که در نتیجه آن ۶ عراقی مجروح شدند. در این پایگاه نیروهای نظامی و دیپلمات‌های آمریکایی نیز مستقر هستند.


در ادامه این حملات هفته گذشته پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» (شرق سوریه) هم هدف حمله موشکی افراد ناشناس قرار گرفته بود.‌اشغالگران آمریکایی نیز به این حملات، با شلیک‌های بدون هدف، پاسخ دادند. «عبدالباری عطوان» تحلیلگر و سردبیر روزنامه «رأی الیوم»، این اتفاقات را تغییر تاکتیک نبرد با آمریکا دانست و نوشت، اخیرا رئیس‌جمهور سوریه گفته بود که ممکن است برای اخراج آمریکایی‌ها از مناطق نفت‌خیز شرق سوریه، از نیروهای مقاومت و جنگ چریکی استفاده شود. در واقع حملات زنجیره‌ای علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه نشان دهنده این است که آمریکا باید منتظر عواقب و پیامدهای سیاست‌های جنگ افروزانه وتوطئه‌های خود در منطقه باشد.
 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    تارژیم سفاک و جلاد آمریکا و عربستان و امارات هزینه ندهند دست از مسلمان کشی و کثافتکاری برنمیدارند. این 3 رژیم رذل و وحشی در این 20 سال خون 2 میلیون مسلمان را ریخته اند و 5 کشور اسلامی (عراق و افغانستان و سوریه و لیبی و یمن) را نابود کرده اند (اما از عشق عشاق پفیوز و بیشرف رژیم جلاد آمریکا ذره ای کم نشده !)
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    1 0
    خیلی زودتر باید حملات همه جانبه به مزدوران وامریکایی ها انجام میشد واکنون باید باتمام قدرت حمله انجام شه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    طالبان اگر در افغانستان می خواهد آمریکا را اخراج کند فقط باید حملات خود را افزایش دهد البته تلاش نماید نیروهای آمریکائی مورد هدف قرار بگیرند و مردم عادی آسیبی نبینند بهترین کار حمله با خمپاره است خودرو انتحاری به داخل پایگاه راه نمی یابد و مردم عادی آسیب می بینند. نیروهایی که در عراق و سوریه به پایگاه های آمریکا حمله می کنند نیز باید اقدام مشابه داشته باشند و با حملات خمپاره ای و موشکی خود نیروهای آمریکائی و همپیمان را هدف قرار دهند از نیروهای فرانسوی هم غافل نشوند آنها را هم مورد حمله قرار دهند تا مجبور به عقب نشینی شوند اگر این نیروهای متجاوز رها شوند برای دهه ها در عراق و سوریه و افغانستان باقی خواهند ماند.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    3 0
    ماششششششالا دم افراد ناشناسسسسس گررررم
    • LT ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      0 6
      بترسید از ایالات متحده امریکا
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    حکم این فرد را مشخص کنید 1- باعث قتل بیش از 1400 نفر درعراق است خصوصا در کربلا و نجف 2- باعث راهپیمایی میلیونی 10 روز مانده به اربعین و تحت شعاع قرار دادن روز اربعین 3- دس بوسی بن سلمان خاین 3 بار و مشروعیت بخشی به قتل عام شیعیان یمن 4- به استعفا کشاندن عادل عبدالمهدی بزرگترین حامی حشد و سپاه عراق 5- عامل قتل عام میدان تحریر و هزاران حامی مرجعیت عراق 6- عدم نگه داشتن حرمت ماه صفر 7- بزرگترین دشمن ایران و نابود کننده ائتلاف عراق یکپارچه- خوب الان هم بدنبال فریب مرجعیت ایران است چرا این فرد کم عقل را به ایران راه داده اید
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    سفر مقتدا به ایران همان پروژه نفوذ است بدنبال فریب مقامات سیاسی ایران است در حالی که طرح های سعودی را اجرا می کند این شیخ همان منتظری خودمان است همان کروبی و موسوی خودمان
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 2
    هزاران ازین حملات کاری ازپیش نمیبره= حملاتیکه فقط مردم کشته میشن نه امریکائیها
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    2 1
    می خواستند برای ایران ویتنام درست بکنند خودشان ویتنامی شدند
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر موشک باران مقر آمریکایی ها زودتر اتفاق می افتاد امریکایی ها زودتر سگ ولگردشان را از خیابان جمع می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس