کد خبر 1021947
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
سفارت آمریکا

یک کارشناس عراقی تاکید کرد آمریکا برای استقرار و پراکنده کردن باندهای جنایتکار خود در عراق با هدف ایجاد هرج و مرج و بازگرداندن کشور به سال ۲۰۱۴ میلادی تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، «هاشم الکندی» تحلیلگر سیاسی عراقی گفت آمریکا برای استقرار باندهایش در عراق و بازگرداندن این کشور به سال 2014 میلادی تلاش می‌کند.

وی افزود آمریکا در حالی تعداد دیپلمات‌هایش را کاهش داده که شمار نظامیانش را در پایگاه‌ها به ویژه در عین الاسد در عراق افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس عراقی که با سایت المعلومه گفت‌وگو می‌کرد، افزود گام‌های اخیر آمریکا بیانگر دو مسئله است، اول اقداماتی که این کشور از سال‌ها پیش از طریق موسسات جامعه مدنی انجام داده که از این موسسات حمایت می‌کند و این مسئله را از طریق تظاهرات با هدف سیطره بر تصمیم گیری سیاسی محقق کرده تا انتخاب نخست وزیر جدید در چارچوب شروط آمریکایی باشد. آمریکا ابزارها(مزدوران) خود را وادار می‌کند با هر شخصیتی که نامش برای تصدی نخست وزیری مطرح و نامزد می‌شود، مخالفت کنند، شاید آنها را به سمت گزینه‌هایی خارج از چارچوب‌های قانون اساسی یعنی دور از پارلمان و قانون اساسی سوق می‌دهد که هدف از آن پایان کار با قانون اساسی است.

الکندی خاطر نشان کرد آمریکا اوضاع را به سمت هرج و مرج پیش می‌برد تا به شکل گسترده در پرونده عراق دخالت کند، آمریکا برای ویرانگری و تخریب از طریق تقویت حضور نیروهای نظامی‌اش و به حرکت درآوردن هسته‌های تروریستی داعش در بیشتر نقاط مقدمه‌سازی می‌کند، علاوه بر اینکه بر عراق برای پایان وجود حشد شعبی و لغو توافقنامه اخیر با چین(که در جریان سفر اخیر عادل عبدالمهدی به پکن امضا شده بود) فشار وارد می‌کند.

این کارشناس سیاسی عراقی اظهار داشت آمریکا اقدام به کاهش سطح جاسوسانش کرده است که در پوشش دیپلمات در عراق فعالیت می‌کنند که این اقدام در پی فشار و تهدید منافع آنها از سوی نیروهای مقاومت اسلامی صورت گرفت، در حالی که آمریکا تعداد نظامیانش به ویژه در پایگاه عین الاسد را افزایش داده است. آمریکا همچنین برای وارد کردن باندهایش به خیابان‌های عراق و ایجاد هرج و مرج جدید وبازگرداندن عراق به سال 2014 زمینه‌سازی می‌کند، در نتیجه هر چه زودتر پرونده انتخاب نخست وزیری باید نهایی و اوضاع مهار شود.

ورود یک یگان از نظامیان آمریکایی به فرودگاه اربیل در شمال عراق

یک منبع امنیتی در استان اربیل در شمال عراق از ورود یک یگان جدید از نظامیان آمریکایی به همراه جنگ افزارهایشان به فرودگاه این استان خبر داده است.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفته است یگان جدید از نظامیان آمریکایی دو روز پیش وارد فرودگاه اربیل شده‌اند و به همراه خود ده‌ها نفربر و خودروهای نظامی «همر» هم وارد شده است. این منبع افزود ورود نظامیان آمریکایی به فرودگاه اربیل یک اقدام عادی است، زیرا پایگاه اصلی نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل قرار دارد.

همزمان با افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق ، منابع خبری از ورود ده‌ها نظامی عربستان سعودی به میادین نفتی سوریه و ماموریت آنها پرده برداشتند.به گفته این منابع، ده‌ها نظامی سعودی وارد میدان نفتی «العمر» در حومه دیرالزور در شرق سوریه شدند، این مناطق تحت سیطره گروه‌های شبه نظامی کُردی مورد حمایت آمریکا قرار دارد.ماموریت نظامی سعودی که وارد این میدان نفتی از طریق بالگرد شده‌اند، حمایت از کارشناسان سعودی و مصری اعلام شده است که یک هفته پیش وارد این میدان شده‌اند .

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه بعدا مشخص شده است که این افراد وابسته به شرکت نفتی آرامکوی عربستان هستند.آناتولی خاطر نشان کرد ورود نظامیان سعودی با ورود حدود 30 کامیون به این میدان نفتی همزمان شده است که ابزار و ماشین‌آلات حفاری به همراه داشتند، این افراد از شمال عراق وارد خاک سوریه شده‌اند.

این رسانه به نقل از منابع خود تصریح کرد نظامیان سعودی در یک شهرک مسکونی متعلق به میدان نفتی العمر اسکان یافته‌اند که نظامیان آمریکایی هم در آن اقامت دارند

ائتلاف صادقون : رئیس جمهور باید به قانون اساسی پایبند باشد

«عدی عواد» از نمایندگان فراکسیون صادقون در پارلمان عراق از جمع آوری امضا برای عزل برهم صالح رئیس جمهور عراق به اتهام آنچه خیانت و پیمان شکنی و نقض قانون اساسی خواند، خبر داد.

عواد اظهار داشت رئیس جمهور، سوگند خود را نقض کرده و به زمان‌بندی‌های مبتنی بر قانون اساسی(برای معرفی نخست وزیر) احترام نگذاشته است و با وجود پایان مهلت قانون اساسی، نخست وزیر را معرفی نکرده است، در حالی که وظیفه رئیس جمهور، یک وظیفه اساسی و آن حمایت از قانون اساسی و اقتدار آن است.

وی افزود : فراکسیون پارلمانی صادقون، امضاهایی را برای عزل رئیس جمهور از منصبش به خاطر نقض سوگند قانون اساسی و تبدیل شدن از حامی و پرچمدار قانون اساسی به حامی سهمیه‌خواهی جمع آوری کرده است.

بیانیه سخنگوی ائتلاف النصر

ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر اسبق عراق اعلام کرد پس از خطبه مرجعیت، توپ در زمین پنج فراکسیون بزرگ شیعه قرار دارد. آیات مظفر نوری سخنگوی ائتلاف النصر در بیانیه‌ای اعلام کرد برای همه ما روشن شده که توپ در خانه شیعی که شامل پنج فراکسیون بزرگ است، قرار دارد.

وی افزود مشکلات با انتخاب نخست وزیری آغاز می‌شود که به جلب رضایت جامعه بپردازد و به جلب رضایت دیگر طرف‌های سیاسی پایبند نباشد. وی با تاکید بر ضرورت پایبندی به رهنمودهای مرجعیت خاطر نشان کرد منافع عمومی مستلزم دادن امتیازهایی است و همه باید برای عبور از بحران با یکدیگر همکاری و همبستگی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت همه ضرر خواهند کرد.

تعیین معاون و مشاور امور نظامی مقتدی صدر

مقتدی صدر رهبر جریان صدر، «کاظم العیساوی» را به عنوان معاون ویژه و مشاور نظامی و امنیتی خود منصوب کرد. صالح محمد العراقی در صفحه خود در فیسبوک که به رهبر صدر نزدیک است، نوشته است برادر کاظم العیساوی به عنوان معاون ویژه و مشاور امور امنیتی و نظامی تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 1
    شیعیان عراق باید در یک دست سلاح و دردست دیگر فعالیت اقتصادی را رقم بزنند و در صدد تجارت و تولید باشند که مردمشان کمبودی نداشته و با دل قرص پای کار بایستند و مانع هرج و مرج شوند. زیرا ضعف همه کشورهای اسلامی در بی توجهی به مقوله اقتصاد جهادی تولیدی هست که دشمنان استکباری را شرورتر و پرورتر میکند. هر نوع فعالیت اقتصادی در کشورهای اسلامی باید حکم جهاد مستمر را داشته باشد.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    خوب تانکها و هواپیماها و ربازان سعودی از خاک عراق به خاک سوریه چطور رفتند مگر عراق ارتش و سپاه و مرزبانی ندارد!!!!! پس این مرجعیت کجا رفته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس