علی شکوری راد

"سفره خالی‌کن‌ها" در حال جوسازی انتخاباتی علیه کسانی هستند که به "سفره‌داری" مشهورند و می‌توانند مردم را از شرّ گرانی سرسام‌آور و ناکارآمدی‌های دولت نجات دهند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ترس محافل چپ از اتوریته یک نامزد انتخاباتی

سایت جماران در یادداشتی به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی در اشاره به ثبت نام رجال کشور برای انتخابات مجلس یازدهم نوشته است: امروز افرادی هوس ورود به مجلس و تکیه زدن بر جای مدرس را دارند که پرونده‌های قطور سوءاستفاده‌های نجومی دارند و متهم به هزارها میلیارد تومان سوء‌استفاده و سال‌ها سوء‌مدیریت هستند. این افراد هرچند به دلیل برخورداری از حاشیه امن در هیچ محکمه‌ای پاسخگو نبودند ولی اسناد و مدارک مفاسد و سوء‌مدیریت آنها نزد کسانی موجود و محفوظ است که اگر دلسوز کشور باشند باید آنها را به شورای نگهبان ارائه نمایند تا آن شورا به وظیفه قانونی خود بدون ملاحظات جناحی عمل کند و اجازه ندهد چنین افرادی با چنین سوابقی از فیلترها عبور کنند و به خانه ملت راه یابند.
 

این یادداشت در ادامه نیز بدون نام بردن از هیچ فرد خاصی، تصریح می‌کند: تاسف‌بار اینکه کسانی حتی زمزمه جلوس این قبیل افراد بدسابقه بر کرسی ریاست مجلس را به گوش‌ها می‌خوانند تا چنین امر قبیح و مذمومی را در اذهان و افکار عمومی، عادی جلوه دهند. اگر این قبیل افراد بتوانند از فیلترهای احراز صلاحیت عبور کنند و با تبلیغات فریبنده به مجلس راه یابند، باید فاتحه مجلس را خواند. درست است که مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون نیز فشل است، ولی با ورود این قبیل افراد که از قضا بسیار فریبکار هم هستند، بطور کامل از خاصیت خواهد افتاد. برای اینکه چنین فاجعه‌ای رخ ندهد، هم باید متصدیان فیلترهای احراز صلاحیت هوشیاری به خرج دهند و به قانون عمل کنند و هم مردم باید فریب تبلیغات چنین افرادی را نخورند و از رای دادن به آنها خودداری کنند.[1]

*حقیقتاً بایستی این مطالبه را از محافل سیاسی_رسانه‌ای اصلاحات داشت که بر ترویج دنیای سیاه و تاریک خود در ذهن مردم اصرار نداشته باشند.

دنیایی که سرتاسر آن پوشیده شده از ناامیدی و نامرادی، مجلس ختم، کنتوردزدی[2]، به آخر رسیدن کار نظام و مملکت، دزد بودن زمین و زمان، فشل بودن قوه قضائیه، شیوع گرسنگی در ایران، بی‌خاصیت بودن صندوق رأی، اصرار بر ادامه اغتشاشات و این قبیل موهومات است.

بله! ایران اسلامی نیز مثل تمام کشورهای جهان با برخی مشکلات مواجه است.

اما آیا باید از این مشکلات پله‌هایی برای مقاصد سیاسی ساخت یا اینکه به آنها به عنوان تجربه و عبرتی برای درس گرفتن در اجرائیات کشور و در انتخابات‌های بعدی نگاه کرد؟!

آیا همین کوته‌نگری‌ها و سیاه‌نمایی‌های بدون مدرک و سند نیست که سبب‌ساز ایجاد "انبار باروت" در کف جامعه می‌شود؟! انبار باروتی که یکی از رجال اصلاحات؛ تصمیمات نظام جمهوری اسلامی ایران را عامل آن معرفی کرده بود.[3]

قابل تأمل آنکه در یادداشت بالا نیز هیچ اسمی از شخص خاصی برده نمی‌شود و همین مسئله نشان می‌دهد که استدلال حرف‌های مطروحه تا چه صحیح است و چرا محافل چپ از "اتوریته کارآمدی و سیاسی" برخی نامزدهای اصولگرا وحشت دارند؟!

ما همچنین قضاوت درباره این جمله را نیز به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم که گفته است:

"این افراد هرچند به دلیل برخورداری از حاشیه امن در هیچ محکمه‌ای پاسخگو نبودند ولی اسناد و مدارک مفاسد و سوء‌مدیریت آنها نزد کسانی موجود و محفوظ است که اگر دلسوز کشور باشند باید آنها را به شورای نگهبان ارائه نمایند تا آن شورا به وظیفه قانونی خود بدون ملاحظات جناحی عمل کند"!

گفتنیست، رهبر معظم انقلاب، چندی قبل و در دیدار با خبرگان ملت طی سخنانی فرمودند:

"دشمن تلاش زیادی را برای سست کردن عزم و اراده‌ی مردم و ناامید کردن آنان به کار بسته است که باید در مقابل، عزم و اراده‌ی ملی تقویت شود و این مهم نیز، با دستور امکان‌پذیر نیست بلکه با استدلالهای صحیح و با حضور به‌موقع صاحبان فکر در میان مردم محقق میشود."[4]

 علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز اخیراً در سخنانی با انتقاد از "منفی‌بافی" عده‌ای گفته است: عده‌ای تنها منفی‌بافی می‌کنند و دل مردم را خالی می‌کنند اما ملت ما در بدترین شرایط نیز عزم دشمن را شکستند بنابراین به جای منفی‌بافی وفاق را گسترش دهیم.

***

جنایت "سفره خالی‌کن‌ها" علیه مردم

علی شکوری‌راد، فعال چپ و دبیر کل حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت که در انتخابات مجلس نیز نامزد شده است در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا و در پاسخ به این ادعای ایلنا که "افکار عمومی مطرح می‌کند شاید استقبال از انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند سال ۹۴ نباشد"! اظهار کرد: مردم طبیعتا نگاه می‌کنند به خروجی کار و آن چه قابل رؤیت است چیست، آنان خروجی کار را ضعیف مشاهده می‌کنند.

او می‌افزاید: مردم باید نتیجه رأی‌ دادن را سر سفره‌شان ببیند اما آن را مشاهده نکردند.

شکوری‌راد همچنین گفته است: به نظر می‌رسد اراده‌ای که از سوی مردم شکل می‌گیرد برای شرکت در انتخابات توسط نهادهای قدرت به یغما می‌رود و باز نمی‌گردد ما باید به مردم ثابت کنیم که اگر رأی می‌دهند قطعا در سرنوشت‌شان موثر است نه این که رأی‌شان دیده نشود و تاثیری نداشته باشد.[5]

*همانطور که شکوری‌راد اشاره کرده است دقیقا مسئله هر رجل سیاسی در هر کشوری بایستی سفره‌های مردم باشد.

و سؤال اصلی از همینجا آغاز می‌شود که چرا اصلاح‌طلبان نگذاشتند سفره‌های مردم وسیع‌تر شود و بلکه با "تَکرار می‌کنم" و حمایت از ناکارآمدی مسبب‌الاسباب کوچکتر شدن سفره‌های مردم نیز شدند؟

و چرا مقولاتی مثل بنزین 3 هزار تومانی، گرانی، عدم نظارت بر قیمت‌ها، واگذاشتن ظرفیت‌های داخلی کشور به امید توافقات خارجی و خودروهای با قیمت 2 برابر را به قاتق نان مردم اضافه کردند؟!

وقوع این رخداد از جانب یک طیف سیاسی؛ آنهم برای دو دوره! جز با آلودگی وجدان و بی‌فکری نسبت به مردم و سفره‌های مردم ممکن نیست.

البته این مسئله بغرنج‌تر هم می‌شود وقتی که شاهدیم شکوری‌راد و دوستان او در حال سنگ‌چینی در مقابل انتخاب شدن کارآمدانی هستند که به سفره‌داری مشهورند و می‌توانند باعث گستردگی بیشتر سفره‌های مردم شوند.

کسانی که مثلا در مجلس هفتم هنگامی که با رأی مردم به اکثریت پارلمان رسیدند در ابتدای امر با ارائه «طرح تثبیت قیمت‌ها» در مقابل گرانی‌های دولت اصلاح‌طلبان ایستادند و نگذاشتند سفره‌های مردم بیشتر آسیب ببیند.

همان کسانی که در طول 12 سال شهرداری تهران با مدیریت جهادی کاری کردند که اصلاح‌طلبان هرگز قادر به تکرار حتی گوشه‌ای از آن هم نشدند.

بدیهیست که اتکا به گفتمان سفره مردم برای «سفره خالی‌کن‌ها» به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و آنها را در پیشگاه مردم مفتضح‌تر می‌کند.

***

ربیعی: خنده روحانی از سوز دل بود!

علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت به تازگی طی اظهاراتی در یک مراسم دانشجویی و در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر اینکه چرا رئیس‌جمهور بعد از ماجرای اعتراضات بنزینی خندید، گفته است:‌ گاهی خنده هایی به لب می‌آید که از سوز دل است اما من متاسفم برای کسانی که خنده‌های سرمستی سردادند و گفتند خدا را شکر که برای این دولت این مسائل پیش آمد!

به گزارش ایسنا، ربیعی در این اظهارات همچنین با ربط دادن حواشی استراماچونی، مربی استقلال به مشکلات روز کشور اظهار کرده است: اگر امروز به اینجا رسیدیم به این دلیل است که تحریم یک واقعیت است. اگر نمی توانیم به یک مربی پول دهیم به خاطر تحریم بانک‌های ماست فردی هم اگر پول دهد او هم تحریم می شود. ما میگوییم به پالرمو بپردازید ولی برخی می‌گویند این حرف، سیاسی است، آن وقت نتیجه اش همین می شود.[6]

*آقای ربیعی حکما اطلاع چندانی از روند فعالیت‌های ورزش حرفه‌ای ندارد و نمی‌داند که غیر از استراماچونی، مربیان خارجی دیگری هم در ورزش حرفه‌ای ایران حضور داشته و دارند که مبلغ قرارداد آنها در کانال‌های فراتحریمی ایران پرداخت شده و می‌شود.

فلذا اگرچه دشمن قصد دارد اثر FATF را بر اقتصاد ایران زیاد نشان دهد اما تجربه 41 ساله ایران اسلامی در مقابله با تحریم‌ها؛ راه‌های فراوانی برای حل مشکلات خود در چنته دارد.

از طرفی سخنگوی محترم دولت باید به دانشجویان می‌گفت که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران هرگز بیش از میانگین 30 درصد نبوده است و این ناجوانمردی است که مشکلاتی مثل "عدم نظارت بر قیمت‌ها" که با بی‌تدبیری دولت بوجود آمده را به تحریم ربط داد و برای حقنه کردن یک قرارداد خارجی که دولت به آن اصرار دارد؛ پای حواشی همیشگی ورزش حرفه‌ای را وسط کشید.

در باب سوز دل بودن خنده‌های آقای روحانی و اظهارات ناراست ایشان در حال همین خنده مبنی بر اینکه از تغییر قیمت بنزین خبر نداشته! هم ما قضاوت را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم... چه اینکه جدا از راست و ناراستی حرف‌های رئیس‌جمهور؛ همه می‌دانیم که اثر سوز دل "اشک" است نه لبخند!

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1306299

2_ mshrgh.ir/903638

3_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1303975

4_ http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=43551

5_ https://khabarfarsi.com/u/79563027

6_ https://www.isna.ir/news/98091914419/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    72 1
    مردمم از سوز دل آه میکشن پشت سرت. اگرچه خودشون در حالی که میتونستن به آدم بهتری رأی بدن; به تو رأی دادن!
    • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      42 4
      وحشت اصلاح طلبان از آقای قالیباف بخاطر این است که ایشان واقعی و اصیل هستند، با آمدن آقای قالیباف بازار شعارهای اصلاح طلبان از سکه می افتد،
    • نادر IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      43 0
      خنده روحانی از ته دل بود اقای سخن ساز!
    • بابک US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      10 1
      ترفند نخ نما شده انتخاب بین بد و بدتر، دیگه تموم شد... بیخود مانور نده...
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      27 0
      خنده های روحانی بعد از گران شدن بنزین نمک پاشیدن بر زخم مردم بود.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      19 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید بروند.
  • سید IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    63 2
    هرچه نادان تر اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر تهوع آورتر!
  • اسی خطر IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    51 0
    حالا هی ماله بکش ...
  • سید IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    37 0
    بعضی از آقایان ماموریت دارند که با گفتار و عملکرد خود ، مشت مشت به زخم های مردم ، نمک بپاشند تا به حد انفجار برسد ، مثل همان چیزی که در قضیه ی افزایش قیمت بنزین دیدیم.دهها دلیل و مثال دیگر هم می توان شمرد.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    30 1
    معلوم است منظور یادداشت نقلی جماران ، محمدباقر قالیباف است چون ایشان در صورت رای آوردن شانس بیشتری برای جلوس بر کرسی ریاست مجلس دارد و برخی هنوز چیزی نشده وحشت زده شدند .
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    39 0
    ازار دهنده تر عکس روحانی هیچ عکسی نیست شمارا بخدا اینقدر این را نشان ندهید
  • DE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    43 0
    ربیعی: خنده بنزینی روحانی از سوز دل بود تازه خنده گازوییلی اونُ ندیدید.برای هر فرآورده نفتی خنده ای از سوز دل خواهد کرد.داداچ کجایی؟
  • محسن IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    27 0
    دولت که خودش تعمدی این مسئله را بوجود آورد و از این تصمیم منتفع شد این مردم هستند که به آنها ظلم بزرگ وارد شد و اجهاف شد و بازخور افزایش قیمت بنزین بر تمامی احتیاجات مردم تاثیر بدی داره و تورم آور است پس کو آن همه شعارهای انتخاباتی که به مردم قول و وعده های توخالی و پوشالی دادید.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    21 0
    خنده برسوز دل مردم فقیر عین ...است آن هم توسط یک نفر روحانی
  • هادي IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    23 0
    كلن خل شده اند مگر كسي از سوز دل هم مي خنده!
  • مهدی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    14 0
    روحانی وقتی رای آورد و رییس جمهور شد برای خودشیرینی بین طبقه مرفه و پر مصرف بنزین ، سهمیه بنزین و کارت سوخت رو برداشت
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    23 0
    ساکت شو جناب ربیعی. حرفاتون اصلا جالب نیست .ساکت شو
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    12 0
    لطفا خنده گازی و ابی و گازویلی و برقی و مالیاتی اقای روحانی را به مردم نشان بدهید تا مردم در امادگی بسر برند
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    8 0
    بنابراین هر رفتاری قابل توجیه است،میتوان هر رفتار زشتی رو انجام داد و بعد بگه نیت من خیر بوده، این توجیه ها عذر بدتر از گناه است و به نوعی توهین به شعور مخاطب هست
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    23 0
    الهی خنده آخرش باشه به حق همین امامزاده
    • جلیل IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
      0 0
      الهی آمین . الهی آمین ...
  • احمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    17 0
    مثل خنده ای که با بوریس جانسون داشت !!!!
  • احمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    20 0
    خنده از سوز دل بود یا برای ایجاد سوز دل مردم بود؟
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    15 0
    عملکرد روحانی معلوم میکنه که خنده ش از ته دل نه سوز دل.!!!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    17 0
    جل الخالق، آدم چه چیزها که نمی شنود . گریه از خوشحالی شنیده بودیم ولی خند از سوز دل نشنیده بودیم که شنیدیم و فهمیدیم . خداوند به آقای ربیعی جزای خیر دهد . ولی یک نکته ، اون خنده ای که ما دیدیم به قهقهه از ته دل بیشتر شبیه بود .
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    7 0
    ربیعی جان بهتره درباره خودت و دولت و روحانی جونت حرف بزنی استراماچونی به تو مربوط نیست. بعدشم میتونن بجای مربی خارجی که فقط پول خوره داره و زودم قهرمیکنه مربی ایرانی بزارن بالا سر تیم های ایرانی.
  • هادی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    8 0
    به خدا لبخند روحانی رو میبینم نااراحت میشم ..اخه خندش هم ..خدای چاپ کن دلمون اروم شه
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    1 11
    لبخندهای روحانی یک نوع ابراز ناراحتی هست نه لبخند سرمستی مثلا جایی که مکرون و بوریس جانسون کنارش ایستادن مکرون میگه اگر شما بدون ملاقات ترامپ آمریکا رو ترک کنید فرصت از دست رفته روحانی میزنه زیر خنده یک خنده اعتراضی یعنی من هیچکاره ام و کاری از دستم بر نمیاد
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      11 0
      پیشنهاد میدم روحانی کلا بخنده و شما توجیه، ببخشید تفسر کنید .
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    13 0
    آخه طفلکی روحانی از سوز دل بجای گریه خدیدید
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    4 0
    دولت تدبیر کلید نیاورد، آورد بلکه خنجر زخم کرد دل مردم و نمک پاشید به زخم خنجر حداقل دراین دوسال،لال شوید شما را به خدای اکبر پرویز اعتراضی شاعر دوران تدبیر
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    1 0
    خنده بر هر درد بی درمان دوا است !
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    7 0
    چون قافیه تنگ اید / شاعر به جفنگ اید
  • کارشناس IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 10
    مشکلات مملکت تقصیر روحانی نیست . تقصی کسانی است که راضی به تحریم و افزایش درامد خودشان هستند کسانیکه بدون کوچکترین ترسی پول شویی میکنند کسانیکه موسسات غیر مجاز باز میکنند کسانیکه با پول بیت المال خرید و فروش و پیمانکاری میکنند کسانیکه وثیقه ملت را در بانک گذاشته و سود ان را دریافت میکنند
  • محسن IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    12 0
    به ریش مردم می خندید . به معاویه گفتند از شمشیر علی قوی تر داریم ؟ گفت آری . جهل مردم
  • احمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    6 0
    اگر اقای ربیعی میخواهد بداند سوز دل چجوری است یه سری به بهشت زهرا بزند و ببیند افرادی که عزیز خود را از دست داده اند چگونه سوز دل دارند. اقای ربیعی و افرادی که همانند او فکر میکنند بدانند آنچه راجع به مردم تصور میکنند، خودشان هستند.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    6 0
    این دولت باید دانشمند زبردستی برای ترجمه و توضیح خنده های پیچیده جناب روحانی استخدام کند!! ما هنوز در راز قهقهه ایشان در محفل آقای جانسون متحیر مانده ایم!!
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    5 1
    البته ممکن هم هست از سور دل همراه ته دل باشد . اقای ربیعی در قیامت چه حجتی دارید ؟؟ بخدا قبر حق است حساب پس دادن حق است ؟؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    6 0
    امیر مومنان در کوفه بود عقیل از مکه نامه نوشت به علی (ع) که اجلاف (مردان جلف) را دیدم که اماده شده اند بروند شام و همراه معاویه به جنگ شما بیایند و...واقعا هر وقت این جلالی پور ، تاج زاده و عبدی و ....امثال اینها را می بینم به یاد اجلاف مکه می افتم که چرا این قدر بی پروا به جنگ علی می روند مگر این سید علی چه کرده است مگر علی جز خدمت چه کرده بود . خداوند در دنیا و اخرت لعنتشان کند که اینها اصحاب معاویه اند .
  • DE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    9 0
    ربیعی: خنده بنزینی روحانی از سوز دل بود!/ ممنون آقای ربیعی گفتم چند روزه همه جا بوی سوزش میاد نگو سوز دل بود.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    20 1
    پس خدا حسابی دلش رو آتیش بزنه بلکه تا قیام قیامت بخنده !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس