عباس عبدی

روزنامه دولت به تازگی اقدام به انتشار ناامیدی‌های "عباس عبدی" از انتخابات کرد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تاجزاده: اغتشاشات آبان، خشن‌تر تکرار می‌شود

مصطفی تاجزاده، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه با سایت اعتمادآنلاین گفته است: اصل این موضوع (اغتشاشات آبان) قابل پیش‌بینی بود. مردم از نظر اقتصادی تحت فشار بسیار زیادی هستند. از نظر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی احساس می‌کنند که گوش شنوایی برای اعتراضات و حرف‌های آنها وجود ندارد. توجیه نیستند که چرا ایران باید تحریم باشد و فشارها را تحمل کند. فضای فساد هم که کلاً جامعه را گرفته است، آن بالا همه مشغول بخور بخور هستند و کسی به فکر ما نیست!

او می‌افزاید: من پیش‌بینی می‌کردم که دیر یا زود اتفاق می‌افتد و الان هم باز پیش‌بینی می‌کنم که دیر یا زود باز هم اتفاق می‌افتد. همچنان که آبان 98 از دی‌ماه 96  گسترده‌تر، خشن‌تر و غارتی‌تر بود، بعدی هم گسترده‌تر، خشن‌تر و غارتی‌تر خواهد بود اگر جمهوری اسلامی به سرعت به فکر این نباشد که با مردم آشتی کند و به سمت این برود که رضایت و اعتماد و مشارکت آنها را جلب کند.

تاجزاده می‌گوید: این اعتراضات همچنان حل‌ناشده باقی مانده است و تمام علل و عوامل و دلایلی که موجب اعتراضات مردمی در بیش از 100 شهر ایران شد، همه به قوت خود باقی است. هیچ یک از آنها کم نشده و با نحوه برخورد حکومت اضافه هم شده است. بنابراین باز مردم منتظر هستند که در یک فرصت دیگر، اعتراض کنند. همان‌طور که گفتم مگر اینکه یک تجدیدنظر در سیاست‌ها صورت گیرد و مردم احساس کنند حکومت صدای آنها را شنیده و لزومی ندارد که به خیابان بریزند، برخورد کنند، آتش بزنند و غارت کنند.[1]

*ما پیش از این و در بیش از 300 شماره از وبلاگ مشرق، به تفصیل درباره مفهومی به نام «فتنه اقتصادی» توضیحات مبسوطی را ارائه کرده‌ایم و حتی قبل از بروز اغتشاشات دیماه 96 نیز توضیح دادیم که مفاهیم طراحی شده در ستاد جریان سیاسی برای به خیابان کشاندن مردم؛ مقولاتی روانی هستند که قرار است یک عامل واقعی در کنار آنها نقش آتش‌زنه را ایفا کند.

مسئله "بخور بخور در بالا" هم سخن عوامانه‌ای است که تاجزاده اگرچه می‌گوید که پژواک آنرا در کف خیابان بشنود اما او خود بهتر از همه می‌داند که این سخن در واقعیت وجود ندارد و مقامات بالای نظام جمهوری اسلامی ایران جملگی پاکدست هستند. (و خطایی هم اگر رخ بدهد به شدیدترین وجه مورد مقابله قرار می‌گیرد)

جالب است که دوست تاجزاده یعنی سعید حجاریان نیز زمانی گفته بود: بی‌اخلاقی‌ها از بالا تزریق می‌شود![2]

فی‌الجمله تاجزاده اساساً نه تنها حاضر به بیان مثبتات کشور نیست بلکه این را هم به مردم نمی‌گوید که او و دوستانش بودند که دولتی را در دامان مردم گذاشتند که قائل به "نظارت بر قیمت‌ها" نیست و سبب‌ساز گرانی شده است.

و همین دولت است که بدون هیچ دلیل یا توضیحی، یک طرح بدون پیوست را اجرا می‌کند و آتش‌زنه‌ای که آقایان منتظرش بوده‌اند را به انبار اعتراضات روانی مردم می‌اندازد.

و دانستن همین کدها بود که ما و مخاطبانمان به فضل الهی، قبل از آقای تاجزاده وقوع این رخدادها را پیش‌بینی کرده بودیم و دائما بر نوشداروی مسئله جانفرسای فتنه اقتصادی تأکید داشته‌ایم.

نوشداروهایی مثل بیان مثبتات کشور توسط خواص، بیان راهکار صندوق رأی به جای خیابان، وادارسازی دولت به نظارت بر قیمت‌ها، حمایت خاص دولت از کالاهای سبد معیشتی مردم، نظارت امنیتی بر رفتارهای موجد آتش‌زنه بودن و...

مع‌الوصف بایستی اشاره کرد که تاجزاده در این زمینه درست می‌گوید و همانطور که عددی از تحلیلگران کشور نیز بیان کرده‌اند، قرار است اغتشاشات اخیر در کشور مزمن شود.

مزمن شدنی که یگانه راه استشفای آن استفاده از راهکارهای فوق‌الذکر، دفاع از دستاوردهای اقتصادی کشور و بیان جنبه‌هایی است که نظام جمهوری اسلامی را به مایه مباهات تبدیل کرده است.

همان جنبه‌هایی که تاجزاده و دوستانش در اصلی‌ترین دستور کار جنگ روانی خود، اصرار بر کتمان و انکار آنها دارند و به جای آن ابراز می‌کنند که "جامعه ایرانی لجن است"![3]

اینکه چه کردیم و چگونه رفتاری در منصه سیاسی داشتیم که یک مجرم مبرّز سال 88 اکنون اینگونه بر سریر انتقام نشسته و برای ریخته شدن بیشتر خون مردم تئوری‌پردازی می‌کند؛ یکی از قابل تأمل‌ترین فرایندهای سیاسی 41 سال اخیر در کشور است...

***

"چرا من نیامدم؟!" یک هشدار انتخاباتی به حاکمیت

مرتضی مبلغ، فعال اصلاح‌طلب و معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به ارزیابی خود از ثبت نام رجال اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس یازدهم گفته است: «متاسفانه شرایط کشور به گونه‌ای است که انگیزه‌ها برای حضور فعال و بانشاط در انتخابات بسیار افت کرده است. البته این امر نیز هم به حوادثی که طی سال‌های گذشته و مخصوصا اخیرا رخ داد برمی‌گردد و از آن مهمتر به نگاه بسیار انقباضی که بر انتخابات حاکم است برمی‌گردد که همواره وجود داشته و علیرغم هشدارهایی که همه دلسوزان می‌دادند تغییری در رویه‌ها اتفاق نیافتاده است و درنتیجه بسیاری از نیروهای توانمند و شجاع را به این نتیجه رسانده که حضورشان در انتخابات نمی‌تواند منشأ اثر باشد و به احتمال زیاد با رد صلاحیت مواجه می‌شوند.»

او می‌افزاید: بنابراین ما آنطور که باید و شاید به خصوص در طیف اصلاح‌طلب شاهد حضور نیروهای توانمند و شاخص و شجاع نبودیم اما تعداد اندکی با این ویژگی‌ها ورود کردند که بسیار کار ارزشمندی انجام دادند و جای تقدیر از آن‌ها وجود دارد اما به دلیل همین فضا و شرایطی که اشاره کردم آن‌طور که باید و شاید ما شاهد این حضور در بین اصلاح‌طلبان نبودیم. در بین اصولگرایان هم مشاهده می‌کنیم بسیاری از نیروهای ریشه‌دار و اصیل اصولگرا هم به صحنه نیامدند. جریان‌هایی آمدند که نسبت‌شان با اصولگرایی اصیل و ریشه‌دار نسبت چندان جدی و عمیق نیست. این هشداری جدی به حاکمیت است که بررسی کند چرا ما شاهد چنین وضعیتی هستیم.[4]

*جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان؛ انتخابات مجلس یازدهم را بر دو محمل "ناامیدی و تظاهرات" به پیش می‌برد.[5]

آنها در حالی که خود با "تَکرار می‌کنم" و روی کار آوردن رئیس جمهور روحانی موجب بروز اشکالاتی در اقتصاد کشور شده‌اند و در حالی که خود به جای صندوق رأی؛ آدرس خیابان را به مردم می‌دهند اما در روی دیگر سکه مدام از ناامید شدن مردم و ضرورت حق اعتراض سخن می‌گویند!

و با همین نگاه نیز به انتخابات آینده می‌نگرند و از ماه‌ها قبل دست به «تحریم خاموش» انتخابات زده‌اند.

تا شاید از این رهگذر آبی برای تظاهرات اشاره شده گرم شود و شاهد تکرار رویدادهای تلخ سال 88، سال 98 و ایضا اغتشاشات آبانماه گذشته باشیم.

کما اینکه علیرضا علوی‌تبار قبل از بروز رخدادهای آبان 98 اظهار کرده بود که باید از فرصت انتخابات برای برگزاری تظاهرات استفاده کرد و مصطفی تاجزاده نیز به تازگی نوید تکرار این اغتشاشات با خشونت بیشتر را داده است.[6]

در اشاره به بخش ظاهری صحبت‌های مبلّغ مبنی بر اینکه رجال اصلاح‌طلب امیدی به انتخابات ندارند و نیروهای توانمند آنها به صحنه نیامده‌اند نیز باید اشاره کرد که این ژست برای دمیدن بر آتش اعتراضات احتمالی است و اصلاح‌طلبان نیز اوج توانمندی خود را در دولت آقای روحانی نشان داده‌اند.

کسانی از این افراد هم که در دولت آقای روحانی حضور ندارند نیز علی‌الاغلب به دلیل داشتن پرونده‌های قطور ضد امنیتی؛ آگاه هستند که حائز هیچ صلاحیتی برای حضور در مناصب انتخاباتی نیستند و از همین روست که در انتخابات مجلس ثبت نام نکرده‌اند.

***

انتشار ناامیدی‌های انتخاباتی "عباس عبدی" در روزنامه دولت!

عباس عبدی، فعال چپ و از تئوریسین‌های اصلاحات در قسمتی از مصاحبه خود با شماره دوشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران درباره انتخابات آتی گفته است:‌ با توجه به وضعیتی که در ثبتنامها هست، من فکر میکنم برای اینکه یک مقدار تنور انتخابات را گرم کنند احتمالاً بیشتر افراد در تهران را هم تأیید صلاحیت کنند؛ حالا با مقداری کم و زیاد کردن. ولی این اصلاً مشکلی را حل نخواهد کرد. به خاطر اینکه با اتفاقات آبان ماه و مسائلی که حتی پیش از آن رخ داده و نشانه‌ای که از وجود اراده معطوف به اصلاحات منعکس نشده، خیلیها انتخابات از ذهن‌شان میرود و اصلاً به این موضوع نمیپردازند.

او همچنین تصریح می‌کند: این دفعه اوضاع برای کل بازی انتخابات از مجلس نهم هم بدتر است. مجلس نهم یک جریان یکسویه در میان نامزدها بود. اما این‌بار اصلاً بحث یکسویه بودن نامزدها مطرح نیست. بحث این است که نگاه مردم و افکار عمومی به آن (انتخابات) نگاه مثبت و سازنده‎ای نیست.

عبدی در صحبت‌های خود گفته است:

«فکر نمی‏ کنم در این انتخابات و با این شکلی که دارد برگزار میشود، کسی پیروز میدان باشد. شما وقتی میتوانید حرف از پیروزی و شکست بزنید که یک بازی قاعدهمند وجود داشته باشد. اگر قرار باشد این بازی به معنای دقیق کلمه رخ ندهد، اصلاً پیروزی و شکست معنی نمیدهد. همه متضرر ماجرا خواهند بود. بنابراین ذهن خود را به این سمت نبرید که رقابتی وجود دارد، پس حالا چه کسی برنده و چه کسی بازنده میشود. ذهن را به این سمت ببرید که آیا این بازی (اشاره به انتخابات!) که دارد رخ میدهد، آن بازیای است که مشکلات جامعه را حل کند یا نه؟ فارغ از اینکه چه تیمی در آن برنده شود. من فعلاً چنین تصوری را ندارم.»[7]

*این سخنان به لحاظ منطق سیاسی، سخنان یک فعال و تحلیلگر سیاسی که زیر پرچم یک حکومت فعالیت می‌کند، نیست!

به عبارت دیگر و بر اساس منطق سیاست این سخنان در ردیف "اظهارات خائنانه" ارزیابی می‌شوند که منهای نیتی که پشت آنها وجود دارد؛ موجب کم‌رمق‌سازی انتخابات و رماندن مردم از گزینه "صندوق رأی" بعنوان تنها راه نجات می‌شود.

جالب است که اگر اسم آقای عبدی را از این مصاحبه برداریم و مثلا اسم کسانی از اعضای اپوزسیون خارج از کشور یا دشمنان نظام اسلامی را به جای آن بگذاریم؛ حکما هیچکس متوجه نخواهد شد که این سخنان در داخل ایران و در ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی منتشر شده‌اند.

جالب است که این آقای عبدی و دوستان ایشان بوده‌اند که وضع موجود را در دامن رأی مردم گذاشته‌اند و هم‌اکنون نیز خود بهتر از هرکسی می‌دانند که تنها امید موجود برای حل مشکلات؛ به لحاظ منطق دموکراسی "صندوق رأی" است.

البته پاسخ اینکه راه دیگری غیر از صندوق رأی هم هست یا خیر را دوستان عبدی مثل تاجزاده و حجاریان داده‌اند و به سمت "خیابان" اشاره کرده‌اند!

چپ‌ها باید بدانند که انتخابات مجلس یازدهم؛ با یا بدون آنها اما همچون تمام انتخابات‌های گذشته بصورت قانونی برگزار خواهد شد و تاریخ، روزگار پس از مجلس هفتم و نهم را برای آنها تکرار خواهد کرد که از بام تا شام مشغول مذمت یکدیگر از بابت کم‌رمق‌سازی انتخابات و عدم مشارکت گسترده در آن بودند.

تحلیلگران معتقدند جریانی که قصد دارد آینده خود و نظام اسلامی را در کف خیابان تعیین تکلیف کند؛ اولا با هر هزینه‌ای اما راه به جایی نخواهد برد و ثانیا به یک عبرت تاریخی بزرگ برای نسل حاضر و نسل‌های آینده تبدیل خواهد شد.

*** 

1_ https://etemadonline.com/content/367798

2_ http://fna.ir/9X0G24

3_ mshrgh.ir/891831

4_ https://khabaredagh.ir/fa/news/835447

5_ mshrgh.ir/1017704

6_ mshrgh.ir/1000000

7_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/7224/1/528988/0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 139
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 84
  • علی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    آقای تاجزاده آشوبگران مردم نیستند.مردم باوجود فشارتحریم تحمل مکنند می دانند چرا تحریم شدند. به خاطر ایستادن ۴۰ساله درمقابل ظالمان سرکش ,آقای تاج زاده مردم می دانند دم آشوب گران به کجا بسته شده ,لطفاًازآشوبگران منافق بنام مردم استفاده نکن ,مطمعاًباش هیچ فتنه ای مردم بصیر آگاه دشمن شناس ایران سربلند را تکان نخواهد داد .
    • مهدی ترابی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      132 9
      آقای روحانی برای یک بار هم شده باملت هم مذاکره کن با کارمندان، کشاورزان، کارگران، صنعتکاران، کارخانه داران کارآفرینان، دانشجویان، اساتید دانشگاه درست است دیگر به رای ما احتیاج نداری ولی برای عاقبتت که به نظر ملت ایران احتیاج داری، مثل امیرکبیر با ملت هم مذاکره کن راه حل های آنها را بشنو.
    • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      توهم زديد؟؟؟؟مردم تاوان چه چيز را بايد پس بدهند؟؟؟مسولان و خانوادهاي ايشان راحت زندگي كنند...مردم در فقر؟؟؟!!!
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      56 24
      روبات بودند یا عروسکهای خیمه شب بازی ، مردم نبودند
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      زن رئیسی استاد دانشگاه شهید بهشتی زن قالیباف استاد دانشگاه علوم و تحقیقات زن جلیلی پزشک VS خاتمی و هاشمی و روحانی و...زن هاشون خونه دار نجفی و مهاجرانی و یونسی و شمخانی و...همه #چند_همسری حالا شما پیدا کن حامی #حقوق_زنان رو.......بقیه بازیهای اصلاحات با مردم هم از همین جنسه.یه چیزی میگن ولی در عمل صد در صد متفاوت کار میکنند.
    • شیعه IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      21 34
      عجب نادانی
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      18 5
      عید لیلاز، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و از طراحان #گرانی_بنزین: حقوقم ماهی ۱۸ _ ۱۹ میلیون تومان است. منتقد سیاست های اقتصادی دولت در قبال تحریم ها هستم. باید با آمریکا از موضع قدرت مواجه شد.
    • Saeed IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      61 2
      اون اقایی که راجب مردم‌حرف میزنم مفت خور بیا سمت فلاح تهران ببین مردم چطور زندگی میکنن من مغازه اونجا دارم ۲۵ متری فلاح مردم یک وعده در ماه مرغ می خورن خدا شاهده برنج براشون رویا شده خوردنش تو از مردم حرف نزن مفت خور متاسفانه مسئولین در خواب هستن و از فقر مردم خبر ندارن
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      62 32
      امثال تاجزاده که خودش سردسته ارازل هست خوب میدونه که اغتشاش را چه کسانی میکنن وگرنه کی قبول نداره که این روزها مردم و طبقه متوسط به پایین چه فشاری را دارن تحمل میکنن ولی همین مردم حاضر نیستن نظامشون از هم بپاشه و این ارزوی تاج زاده و امثالهم که هیچ دغدغه گرانی و بنزین و مشکلات اقتصادی ندارن باهاشون به گور خواهد رفت و العاقبه للمتقین..
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      50 29
      به تاج زاده میگوییم مردم دیر یا زود متوجه خواهند شد که حق با کیست و چه کسانی با بستن با استکبار گلوی انها را میفشارند در ضمن اینقدر هشدار ندهد در صورت وقوع این حوادث مردم خیلی زود سراغ ویلاهای انها خواهند رفت و البته مدافعان اسلام باکی از شهادت ندارند و البته اگر تا پای منزل بشار هم بروند باز تا خدا نخواهد همه چیز دگرگون خواهد شد و البته انشاءالله بزودی باز کسانی خواهند امد که برای مردم و مستضعفین منزل بسازند و امر اشتغال و ازدواج انها را دریابند
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      22 6
      توهم نزده جنسش قاطی داشته
    • روزبه IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      8 8
      چقدر جالب موسوی رای نیاورد اسمشو گذاشتن تقلب درست شب موقع رای گیری قبل تموم شدن رای گیری و قبل شمارش آراء، با افتضاح مجلس متمایل به دولت تو این چند سال ملت کاملا درک کرده مشکل کارکجاست و اصلاح طلبا و امیدیها نتونستن باری از دوش ملت بردارن و قرار نیست این دفعه رای بیارن اسمشو گذاشتن ناامیدی از رای دادن، اونایی که اومدن خیابون رو همه قبول کردن هم اعتراض توش بود و هم اغتشاش ولی اینایی که اومدن اغتشاشهارو محوکم کردن ولی مردم نیستن، راهبرد ثابت اصلاح طلبا و معاندین نظام اگه ما رای نیاریم تقلب شده،بازی قاعده مند نیست، یا احتمالا من خواب بودم..
  • سید IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    96 79
    ظاهراً مشکلات اقتصادی به وجود آمده همچون گرانی، تورم، کمبودها، توجه نداشتن به اقتصاد مقاومتی، مسکن و غیره برای مردم و کشور، فقط در اثر بی کفایتی دولتمردان ما نبوده است! بلکه اصلاح طلبان تهوع آور، عمدی در این قضایا داشته اند تا مردم را عاصی کرده و به خیابان ها بکشند و از این گل آلود شدن آب، صید خود را بگیرند! ضمناً رجز خوانی های انتخاباتی ایشان و تهدیداتشان در این باب را می توان ناشی از درک اصلاح طلبان تهوع آور از این موضوع دانست که برای خود بخت و اقبالی در این دوره از انتخابات نمی بینند و پیش بینی شان حکایت از یک شکست و افتضاح در انتخابات پیش روی مجلس دارد!
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      39 6
      ان شاالله اینا هم به زودی تو چاهی که برای مردم کندن، دفن میشن
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      17 12
      این نامرد تاجزاده راست میگه این دفعه هم فراگیرتر بود هم خشنتر و سازماندهی شده تر و ویرانگرتر اما نکته اینجاست که سال 96 بیش از یک هفته طول کشید اما اینبار اتشی که این منافقان با اربابشان افروختند سه روزه سرد شد که فرمود قلنا یا نار کونی بردا و سلاما علی ابراهیم
    • سید حسین IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      23 8
      صحبتهای تاجزاده مجرمانه است و مدعی العموم میتواند بخاطر گرا دادن حمایتی برای آشوب بیشتر او را محاکمه کند. جالبتر آنکه این افساد طلبان قدرت طلب حرام خور، ید طولایی در بخور بخور دارند که کمترین نمونه های آن "تحصن استعفا و روزه به یادماندنی آنان در مجلس ششم" بود البته با آنهمه غذاهای رنگارنگ و هم اکنون تثریبا موردی از اختلاسهای نجومی نیست که پای این افسادیها نظیر آخوندی ها، جهانگیری ها و فریدون ها و صفدرها وسط نباشد...
  • محسن IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    با نظرات امثال تاجزاده سرشاخه های اغتشاشات به راحتی قابل شناسایی هستند
    • م IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      25 12
      دقیق ودرست گفت حقیقتو گفت فقط کمی صبر کنیم میبینیم. هی دنبال بی بی سی موساد سر شاخه نگردین .
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      41 13
      حرفهای تاجزاده تهدید است. پیش بینی نیست. یعنی اگر باج به ما ندهید شورش راه می اندازیم
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      22 3
      دیگه ظریف هم فهمید دیروز در جدل با اون یارو خارجیه گفت جرم ما در این 40 سال اینه که میخوایم رییس خودمون باشیم حالا این یارو چطور میگه مردم فهیم و بصیر ایران توجیه نیستن چرا تحریمند بابا مردم عربستان هم فهمیدند مزه توهین های ترامپ را و انها را در خود امریکا به رگبار میبندند
  • امیدی ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    80 90
    تاجزاده از طراحان فتنه 1388 شکر زیادی خورده
  • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    مقامات بالای نظام جمهوری اسلامی ایران جملگی پاکدست هستند. (و خطایی هم اگر رخ بدهد به شدیدترین وجه مورد مقابله قرار می‌گیرد)
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    82 70
    "چرا من نیامدم؟!" یک هشدار انتخاباتی به حاکمیت" گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه بو می ده! خیلی وقته مردم شما رو دور انداختند جناب!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    60 8
    اگر از جناح دیگری این هشدارها داده شود میگویند دلواپسان، بله تا این آش و کاسه هست همین است مگر اینکه این جماعت کلا رد صلاحیت شوند و دستشان از مدیریت کشور کاملا برچیده شود.
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    55 9
    مشکل اینجاست که اینها برای بدست آوردن پست های چرب و چیلی و مایه دار مجلس و دولت تن به هر رذالتی میدهند. حتی اگر امنیت ملی را ببازی بگیرند...
  • IT ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    21 58
    فتنه متنه نکنید من به شما بگم اگه نت قطع بشه اگه تجارت من بیش از این صرر بببینه پدر خودم رو هم نخواهد شناخت؛ چه برسه به شماها
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      21 7
      حالا شاید خداوند شما را تا اون موقع قبض روح کرد و کلا راحت شدی ! باور میکنی کن نمیکنی هم هیچی چند نفر از دوستان و اشنایان که مثل شما وضع خوبی هم داشتند ولی دایم اهل نق و نوق بودند و من من میکردند و روز شمار ختم انقلاب داشتند هرکدومشون ناگهان بانگی برامد خواجه مرد خدا رحمت کنه همه را شما هم سعی کن در جبهه اسلام باشی دنیا اعتباری نداره عزیز بفرست اونور تجارتو که الی الابد ی خواهد بود مثل طیب باش که نصف تهرونو داشت اما فدای اسلام کرد
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      3 4
      11:32 چه ربطی به نق و نوق داره؟ چرا مسائل رو قاطی میکنی؟ طرف رو از روزی خوردن انداختن؟ اینا حق الناس نیست؟ چقدر نون بریدن براتون آسون شده! خدا هممون رو هدایت کنه ان شا الله در ضمن این تاجزاده خودش راس فتنست ایشالا ببینیم اون روزی رو که اینا همگی محاکمه بشن
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      0 1
      جوجه تو سر و صدایت زیاده وگرنه ....
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      8 1
      دوست 12:05 عجب برداشت نادرستی فرمودید نون بری یعنی چه؟ بحث سر امنیت جانی و مالی هزاران و بلکه میلیونی ایرانیان بوده که ناچارا چند روز این اتفاق افتاده واقعا اگر دفتر همین بنده خدا در این حوادث خاکستر میشد بازهم مخالف قطع چند روزه نت بود ؟ اگر جاده ای را سیل خراب کرد و چند روزی انرا بستند تا ترمیم شود میشود گفت راه و دسترسی مردم را بستند و مردم متضرر شدند؟
  • حدادی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    46 4
    درست میگه آقای تاجزاده.عمه ما از این دولت حمایت کرد .رو رو برم
  • ابهرa IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    18 1
    سلام شما که خوب بدها را می شناسید وبدبختی مردم رگردن عده ای می اندازید کارهایی که خوبها کردن ومردم ازار ندید .بگویید .بخدا کشمکش های شما در جنگ قدرت اینطور ساخت مردم تشخیصی که دارن .از کارهاست. انتخاب خوب یابد مردم به کسی ربط ندارد .شمارا چه کسی وکیل قلمداد کرده بروید جای خود را بشناسید نشناختن جایگاه خود یک مشکل عمومی شده
  • مهدی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    84 36
    اگر ملاک صندوق رای هست چرا برا مذاکره با امریکا همه پرسی برگزار نمیکنید
    • علی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      27 7
      نه اینکه ترامپ خواست از برجام خارج بشه و مادر تحریم های تاریخ رو به گرده مردم ایران ببنده رفت سراغ صندوق های رای واز مردم امریکا نظر خواست ! یا معنی دموکراسی و صندوق رای رو اشتباهی متوجه شدید یا نتیجه انتخاب اشتباهی (دولت اعتدال!!!) رو نمی خواین بپذیرین
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      26 4
      برای مذاکره با امریکا باید اینگونه پرسید :مردم ایا به شخصی که با چک برگشتی (برجام) نیمی از دارایی شما را برده و حالا باز با کشیدن چکی دیگر در صورتی که اولی پاس نشده نیمی دیگر از سرمایه شما را میخواهد معامله میکنید ؟ با حوادث تاریخ و تا برسد به برانداختن مصدق هم فعلا کاری نداریم
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      22 2
      تشدید تحریم های و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام است برای چی باید دوباره مذاکره کنیم ؟!
    • حمید IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      13 7
      اقا مهدی ، هیچ کشوری برای دو گزینه ذلیل شدن یا نشدن همه پرسی برگزار نمی کنه، همه پرسی شرایط خاص خودشو داره که در قانون پیش بینی شده، امثال شما ممکنه بعداً بگویید برای آزادی جنسی هم همه پرسی بگذارید یا برای آزاد شدن مشروبات الکلی!!!!!! طوری اظهارنظر می کنید انگار همه پرسی الکیه!!!! مذاکره باید در شرایط برابر و از موضع قدرت باشه، الان ما با آمریکا سرچی مذاکره کنیم؟!!! سر برد موشکامون یا سر سیاست منطقه ای؟!!! بهتره قبل از اظهارنظر کمی فکر کنی.هنوز نفهمیدی امریکا به دنبال سلطه بر ایرانه و هر امتیازی که بهش بدیم، بازم امتیازات بیشتری می خواد؟!!!! آیا دنبال تسلیم شدن کشورت در برابر آمریکا هستی؟!!!! برای تسلیم شدن یا نشدن همه پرسی برگزار کنیم؟!!!! عقل هم خوب چیزیه.
    • حسن US ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      5 0
      طرف یه جور حرف میرنه انگار مذاکره نکردیم پس برجام چی بود نکنه دولت با ادم فضایی ها مذاکره کرده ما خبر نداریم ؟؟؟؟
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    33 17
    سلام به شما مشرقی ها میخواستم بگم که من طرفدار هیچ جناحی نیستم من طرفدار عدالت و حقیقت و اسلام ناب هستم اسلامی که در آن حقیقت و راستی حرف اول رو میزنه ، اسلامی که عدالت حرف اول میزنه ، اسلامی که فضایل اخلاقی و انسانی در آن موج میزنه ....از خدا بترسید انشالله روزی فرا خواهد رسید که همه منافقان و ظاهر سازان به سزای اعمالشون برسن
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    15 72
    دنبال چه چیزی هتسند این دوستان. خب اگر این انقلاب و نظام را نمیخواهند باید بدانند مرگ سختی در راه است
  • مسعود IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    64 63
    ( اميدي به انعكاس اين نظر ندارم اما مي نويسم. ) يعني در ميان دستگاه عريض و طويل قضائي كشور يه مرد گيرنمياد جلوي فتنه انگيزيهاي لاشخورهايي امثال تاج زاده را براي هميشه بگيرد؟ خيلي بايد نامرد و خبيث باشي كه با همه توان از يه نفر پشتيباني كني و به هردروغ و تهمت و حيله و مكري متوسل بشي تا اون شخص رأي بياره ورئيس جمهور بشه ,بعد با آدرس غلط دادن به افكار عمومي , كل سوء مديريتها و مفاسد و گندزدنهاي پي در پي اين رئيس جمهور و دولتش را به گردن اصل نظام و انقلاب و حاكميت بندازي و دنبال اين باشي كه با تهييج و تحريك ملت , توده هاي خشمگين از اوضاع اقتصادي به وجود آمده را درمقابل نظام اسلامي قرار بدي. تازه نظام را هم تهديد به خشونت و شرارت بيش از پيش كني!!! هزينه هايي كه اين كفتارهاي براي انقلاب و نظام و كشور درست مي كنند , مطمئنا" اگر از هزينه تراشيهاي دشمنان بيروني بيشتر نباشد ,كمتر هم نيست. حوادث سالهاي گذشته و سوابق اين جماعت ثابت نموده كه حتي دشمنان بيروني هم بدون كمك و فضاسازيهاي اين جماعت خبيث بي غيرت , قادر به تأثيرگذاري آنچناني در اوضاع اقتصادي ملت نبوده و نيستند. دولت نامردان آمريكائي بي جهت اين جماعت خائن را پياده نظام خودشون لقب نداده اند.
    • مونسی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      24 3
      اینکه سیاست پدر مادر نداره درسته اما بعضی ها خودشونم... مرحبا که زدی تو خال.. تاج زاده و امثالهم ار روزی دستشون به قدرت برسه خیلی بدتر از صهیونیستهای جانی و کودک کشن...
    • ضدصهیونیسم IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      18 1
      درود بر شما البته بگم منفی دادنها کاملا معلومه از کجاست (مثلا ما نمیدونیم از آلبانی و ...!!!!) مرگ برهر چی سلطنت طلب و اسهال طلب خائنه ننگ بر اون افرادی که خودشون گند زدن به مملکت الان دارن فرار رو به جلو انجام میدن (دروغگوییها، اعتماد به امریکای کثیف وحشی، بی عزت کردن ایرانی در دنیا، تورم 52 درصدی، فسادهای فامیلی بروبچ وزرا و داداشی رئیس جونشون و...) روزی میرسه که همه اینها باید جواب این ظلمهایی که به ملت غیور ایران شدروپس بدن الکی توپ رو تو زمین دیگران نندازید، در همه این بلاها برخی اصولگراها و بیشتر اصلاح طلبان مقصرن ما تا آخر ایستاده ایم و حرفهای مزخرف امثال تاجزاده خبیث و عبدی وطن فروش برامون به اندازه آب بینی بز هم ارزش نداره حالا باز بشین منفی بده منافق بی غیرت!
    • محمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      16 17
      حقیقت مث ته خیار تلخ است خدا لعنت کند کسانی را که به مردم خودش پشت کرده و برای لقمه ی حرام انها را منافق میخواند تاجر زاده عین حقیقت را گفته درود بر شرفت تاجر زاده
  • reza IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    42 3
    من نه سیاسیم و نه دوست دارم باشم. فقط این را بگم که مردم ازاین شرایط اقتصادی و تورم خسته شده اند و متاسفانه کسی جواب گو نیست از مسئولین میخوام فکری به حال مردم با شرافت و آبرومند که با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند بکنند. ولا جلو زن و بچم خیلی وقتا باید از نداری خجالت بکشم.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      7 65
      حالا می خوای به جای کامنت گذاشتن تو سایت و وبگردی! برو کارگری تا شرمنده زن و بچه نباشی تنبلف
    • مسعود IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      13 5
      بهترين كاري كه مردم مي توانند براي تغيير در وضع موجود انجام دهند اينه كه هم رئيس جمهور دردآشنا و انقلابي انتخاب كنند و هم نماينده درست و به دردبخور . ....,سعي كنند با رجوع به عقل و حافظه سياسي خودشون و تحقيق و جستجو در مورد گذشته و مواضع و نوع و سبك زندگي و همچنين چگونگي تبليغات داوطلبان و وعده هاي انتخاباتي كه مي دهند و ميزان بريز و بپاشهاي انتخاباتي آنها , اشخاصي را انتخاب كنند كه علاوه بر تخصص و علم و تعهد كافي به مراكز ثروت و قدرت و باندهاي صاحب زر و زور و تزوير وابسته نبوده و از طبقات مستضعف جامعه باشندتا دردآحاد مردم را درك كنند.
    • IT ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      14 2
      مگر فرزندان مسئولین ارشد کشور کارگری می کنن برای زن و بچه زرنگ اف؟ منظ رم همشونه ها نه اینکه یکی رو بخوای استثنا کنی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    55 64
    تاجزاده غلط میکند با تمام فتنه گران.حاکمیت هم محکم جوابتان را میدهد..مرگ بر فتنه گر وآشوبگر.!!!
    • سعید IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      17 9
      ی لیوان اب بخور
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      3 5
      سعید یه پارچ آب بخور چشم دیدن حرف حق را نداشتی .؟!
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      1 4
      سعید تو یک پارچ هم آب بخوری سوزشت تمام نمیشه که تحمل حرف حق را نداشتی.!!!
  • منصور IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    3 0
    برنامه های آینده جهت جناب تاجزاده اعلام میشود
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    29 46
    اقای تاجزاده ! اینبار مردم گرگهای وحشی مورد تایید و حمایت شما را از لانه بیرون نیامده نابود خواهند کرد .اعتراض به حق مردم علیه فساد و بیعدالتی حاصل از تفکرات اقتصادلیبرالی شما با اشوب و قتل و غارت و زنده اتش زدن مردم بی گناه تفاوت دارد .
  • حسین IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    26 19
    اهای اقای تاجزاده بی شرف شماها و دولت حاصل از تکرار شما این مملکت رو به این جا رسونده خدا نسلتونو بکنه که به این مملکت خیانت کردید حکم همتون اعدامه اقای تاج زاده بترس از زمانی که مردم خودشون حکم خائن رو برای شما اجرا کنن
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    27 43
    حالم از هر چی اصلاح طلبه بهم میخوره خیلی فاسدن دزدن
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    22 23
    نخاله کی گفت تو حرف بزنی؟؟؟
  • حجت IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    28 66
    جناب تاجزاده، بعدش ۱۹ بهمن میاد. بپا تو زعفرانیه نباشی. خدارو چه دیدی. شاید رفتی ور دل موسی و اشرف
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    20 10
    تاجزاده پس مراقب خودت باش. یعنی فتنه گران خیلی مواظب خودشان باشند. چون وقتی خشونت فراگیر شد دیگه فرقی بین تاجزاده و موسوی و خاتمی و دارو دسته اشان با پادوهای آمریکایی نمی توان قائل شد.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    5 60
    فارس بي وجود و دروغگو
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    10 2
    تاجزاده عامل شورش و جنایات خلخال است و دهها پرونده در این مورد وجود دارد باید محاکمه و اعدام بشود ولی متأسفانه تا کنون مورد غفلت قرار گرفته است
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    22 43
    برای استخدام در یک شغل پیش پا افتاده هم سوپیشینه میخواهند چطور یک محکوم نالایق تئوری پرداز خشونت شده و مردم را تهدید می کند و کسی هم جلودارش نیست اگر با اینها برخورد میشد کار به اینجا نمی کشید عده ای مفسد شارلاتان طلبکار شده و خط و نشان هم می کشد .
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      11 19
      مشکل اصلی مملکت ما همین است با سرشاخه های فتنه مدارا و با برگ های آن مجازات سبک و دوباره بعد از مدتی است این دور باطل تکرار میشود .
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    14 33
    واقعا مثل اینکه با ترامپ ساخت و پاختی داشتید ودارید .. شما دشمن وطن و دین هستید
  • حسین IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    10 2
    یک عده ای درصدد هستند مردم را عصبانی وناراحت کنند امثال تاجزاده ها وعبدی ها این سیاست را پیگیری می نمایند چون از این انقلاب ضربه خورده اند وبه هر قیمتی هم شده می خواهند به کشور وانقلاب ضربه بزنند ولی بعضی از سایت ها مثل جماران که داعیه پیروی از امام را هم دارند نمی دانم چرا بازتاب دهند دیگاهها یاین جماعت هستند!!!؟؟؟
  • سید مهدی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    14 1
    جناب تاجزاده نظر شما در مورد اونچنان رونق اقتصادی روحانی چیه؟ یا بی اطلاعی روحانی از افزایش قیمت بنزین رو چطور توجیه میکنید؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    11 3
    این تاج زاده بی مقدار مردم ایران را چی فرض کرده - دارند امنیت ملی را تهدید می کنند دادستان محترم اگر این تروریست را ادب نکنند مردم ناچارند معنی خشونت را به او نشان بدهند
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    13 29
    مشرق سلام ببینم این نظرات ما رو خبر داری به گوش قوه قضائیه میرسه یا نه؟ ما زخم خوردگان فتنه های 78،88،98 خواهان رسیدگی فوری به جرائم این افسادطلب هستیم که به قول آقای رائفی پور زاده تاجه ولی نون عمامه میخوره!
  • حسين DE ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    36 2
    آقاى زاده "تاج" تو مشكلت فقط اين است در اون بالا كه بخور بخور وغارت و چپاول زياده سهمى ندارى،وگرنه مبارزه با فساد وعلل و عوامل ريشه اى آن مسئله تو نيست ،چونكه مبارزه با فساد در اشكال گوناگون آن به گروه خونى تو وجريان فكرى تو نميخوره،برو بشين سرجات "منورالفكر" .
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    14 12
    مردک مفسد ساکت شو! دفعه بعد این تو بمیری ازون تو بمیریا نیست پدر هرچی اصلاح طلب مفسده درمیاریم!
  • DE ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    13 31
    این اقایان اصلاح طلب هستند که در تمام مدیریت های امریکا پسندتان شکست خوردند باید ناامید تشریف داشته باشند و بن بست رسیده اند. برای ملتی که امام حسین (ع) سرمشق اش است شجاعانه جلو میرود و منتظر شما خائنین نخواهند ماند که با دشمنان خونخوار هم صف شده اید و تمامی توطئه هاتون را طراحی کرده اید باید هم ناامید شوید.زیرا مردم از شما اصلاح طلب های خائن بیزارند!
  • DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    13 25
    امثال اقای تاحزادها با این فتنه گری هایتان یک برانداز هستیدو دارید زیراب نظام را میزنید! برای خیانت هایتان باید دادگاهی برایتان تشکیل شود. اینجا عراق و سوریه نیست که بخواهیداز این لات بازی سیاسی خیابانی بکنید و صد بار بدتراز منافقین فتنه و تخریب راه بیاندازید!
  • محمد DE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    10 3
    جر نزن بی حیا نامرد وطن فروش
  • DE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    16 11
    تن این تاجزاده میخواره برای این فتنه گری دوباره بره اب خنک بخوره!
  • مریم IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    15 1
    جناب تاجزاده، بهتر نیست در این شرایط حساس کشور دست از فرافکنی ها و وسوسه های شیطانی بر دارید. شما لطفا مانیفست مردم دوستی سر ندهید . شما و امثال شما بیشتر به فکر منافع حزبتون، خودتون و هم حزبی هاتون هستید نه مردم. جسارتا اگر ، اگرو اگر حرف های شما در مورد بخور بخور بالایی ها صحت داشته باشد،به قول معروف ؛گهی پشت به زین و گهی زین به پشت. دست و پا می زنید که به قدرت برسید تا به منابع کشور دست پیدا کنید نه خدمت به خلق. ضمنا، از دیکته کردن و امر کردن و تهدید کردن و متشنج کردن اذهان عمومی دست بردارید. مردم ایران، باهوش تر از اونی هستند که شما و امثال شما فکرش رو می کنید. سالهایی که شماها در راس بودید چه کردید که بقیه بکنن. موفق باشید.
  • علی حیدری DE ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    12 1
    این فتنه گران خود خواه وبد تینت، به سر سپرده گی خود افتخار دارند ، در مذاکره، وطن را عرضه می کنند ، شرف ، آدمیت ، زندگی پست شان را در پس مذاکره می بینند. بجای حکومت مردمی حکومت امریکا را در ایران تجویز می کنند . در توهمات خو یش غرقند و خوشحال ، فکرشان در این است زیاده می فهمند البته ، بلا نسبت فهم . به این سیه رویان بد دل زره ای رو دادن خطای نادبخشودنی است. باید در درد خود ساخته وگفته های بی ارزششان در وصف نوکری بیگانه را با خود به گور ببرند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    9 10
    از قیافه ها معلوم هست که اصلاح طلب هستند چون هیچ نور محمدی در چهره این ادمها دیده نمی شود .
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    28 41
    تاجزاده: اغتشاشات آبان، خشن‌تر تکرار می‌شود... غلط می کنی !
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    11 36
    تاجزاده عامل اصل فتنه 78 و 79 هم هست. یک مزدور خبیث
  • بهمن IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    34 5
    شما سرتان راکماکان زیر برف کنیدو به دادن جوابیه های دندانشکن به رقیبان دلخوش کنید مردم هم بازیهای بچگانه شما را تماشا میکنند .
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    18 41
    گفته: و به احتمال زیاد با رد صلاحیت مواجه می‌شوند.» پ نه پ مملکتو بدن دست شماها تا دودستی تقدیم امریکا بکنید. همین قدر هم که گذاشتن دولت دست شماها باشه اشتباه بوده و الآن مردم دارن چوبشو می خورن. #سرطان_اصلاحات
  • جعفر آقا IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    9 2
    واقعا یک جمله را درست گفت و اون اینکه مسوولان رده بالایی فقط بخور بخور دارن و اصلا به فکر مردم نیستند
  • امیدی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    16 32
    تنها جواب به امثال تاج‌زاده انشالله بدست توده مردم و با خواری دفن خواهید شد
  • هوشنگ IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    13 2
    آقای تاج زاده ،شما خودت صدای مردم را میشنوی؟برو به هم حزبیهات بگو که ملاحظه مردم رابکنن مدیریت اقتصاد دست شما هست .ولی اگر میخواهی بگی مذاکره باعث رفع تحریم میشه ،زهی خیال باطل ای بیبصیرت، از مذاکره بر جام درس عبرت نگرفتی؟یا خاین هستی یا نادون.یامیخواهی رهبر رو مقصر جلوه بدی تا ضعفتون رو توجیه کنید ،ودو باره مردم بشما رای بدهند.
  • LB ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    14 4
    کی میشه این آدم و مزدورهای دیگه رو به جرم خیانت محاکمه کنند؟ رییسی؟ بابا دیگه تو رییسی!
  • م-چ IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    14 23
    میگویند خشن تر تکرار میشود....چرا اینطور/؟؟؟؟باید توبیخ شوندو جوابگوی این سخن باشند...
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      2 1
      کیه که به اینا بگه بالا چشمت ابروئه ؟؟؟ فقط بعد از اینکه همه جا رو سوزوندن و آوار کردن میرن نوچه هاشونو که یا معتادن یا بیسواد یا جوگیر دستگیر میکنن که چیزی هم بعنوان مدرک گیرشون نمیاد .الان باید اقدام کرد نه بعد از مرگ سهراب
  • مهدی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 22
    وقتی رسانه ملی محافظه کاری میکنه اوباشایی مث تاجزاده افکار عمومی رو منحرف میکنن باید اعترافای زم و اغتشاشگرا بدون سانسور از تلویزیون پخش بشه و ملاحظه هیچ کسو نکنن
  • DE ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    5 1
    تاجزاییده : اگر جمهوری اسلامی به سرعت به فکر این نباشد که " با ما آشتی ملی کند " و به سمت این برود که رضایت و اعتماد و مشارکت ما را جلب کند من همه جا را دود و آتش میبینم خیلی بدتر و خشن تر از قبل .لذا جمهوری اسلامی باید با ما اصلاحطلبچی ها آشتی ملی کند و دست ما را در بخور رخور بیشتر باز بگذارد.
  • جعفر آقا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 25
    مسوولان رده بالا منظور بعضی از وزرا و نمایندگان اگه منظور باشه درسته . ولی این را تاجزاده بدونه بخور بخور مختص اصلاح طلبان است.
  • DE ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    4 33
    تصحیح شده تاجزاییده : اگر جمهوری اسلامی به سرعت به فکر این نباشد که " با ما آشتی ملی کند " و به سمت این نرود که رضایت و اعتماد و مشارکت ما را جلب کند من همه جا را دود و آتش میبینم خیلی بدتر و خشن تر از قبل .لذا جمهوری اسلامی باید با ما اصلاحطلبچی ها آشتی ملی کند و دست ما را در بخور بخور بیشتر باز بگذارد کیک زرد مال شما کیک حکومتی مال ما.
  • ناشناس IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 11
    این اوضاع مملکت رو خودمون بوجود آوردیم زمانی که رئیس جمهور اون رو انتخاب می کردید باید فکر این روزها رو می کردید تمام تصمیمات مهم اجرایی کشور بعهده رئیس جمهور چه بسا با تدابیر عقلانی میشد جلو خیلی از مشکلات مردم گرفته شود ولی عمدی یا سهوی این مهم محقق نشد و کشور به سمت بیسبادی کشیده شد.مردم عزیز از هر حزب و گروهی لطفا در انتخاب نمایندگانتون نهایت دقت رو بعمل بیاورید چون در غیر اینصورت متظرر اصلی خود ما هستیم.والسلام.
  • ali IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 25
    اقای تاج زاده شما که اینقدر از اینده خبر دارین حداقل به دولت می گفتید اینطوری برای افزایش بنزین عمل نکنه که نقطه ضعف بیاد دست اون اشوبگرا و مردم را تحریک کنند واین فجایع ببار بیاد.شما که علم غیب داشتید به دولت که همسوء خودتونه تذکر میدادید عزیز
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    19 3
    دلار 14000 تومان شد. فتنه بزرگ به بهانه دلار در راه است. شورای نگهبان احمق نمی خواهد از رد صلاحیتها کوتاه بیاید؟
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      4 1
      اتفاقا راه حل رد صلاحیت دزدها و بی عرضه هاست
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 1
    این یاروعجب زبان اغتشاشگران رامی شناسد!وقتش راهم می داند!ماهم می دانیم!علتش اینه که شمارواستفراغ مرده اند!مگرقاعده بازی روبهم بزنین داروی گرده مردم سوارشین!ازعصبانیت بمیریدکه تفاله شدید!بعدازاین تاریخ مصرفتون واسه غربیهاتموم شده !مهره های سوخته!فکرچلره هم بکنید،دیگه فسیل شدین!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 2
    به نظر می رسد نظام جمهوری اسلامی در خصوص اینکه مردم را توجیه کند که چرا باید تحت تحریم باشند چرا باید فشار شدید اقتصادی را تحمل کنند و چرا باید با دنیا قطع ارتباط باشند موفق عمل نکرده است و بخش قابل توجیهی از آن ناشی از عملکرد دولت بنفش (لعنت الله علیهم اجمعین)‌است.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 11
    ماهیت تاج زاده و بقیه عوامل فساد و فتنه برا مردم مشخص شده ، مردم با نظام مشکل ندارند با فساد که مایه اش امثال این آقایون هستند مشکل دارند.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    36 0
    کسانی که غارت کردند آتش زدند و کشتند....مردم نبودند
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    13 1
    آقای نویسنده ای که خودت سوال طرح میکنی و خودتم جوابتو میدی، خجالت نمیکشی
  • محمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 21
    شتردرخواب بیندپنبه دانه گهی لف لف خوردگه دانه دانه.بدبختی خاک توسرهای مثل تواینه که هنوزامام ورهبرواین انقلاب واین مردم رونشناختیدارباب های شما فهمیدن امااحمق هایی مثل شمانه هنوزتوخواب هستین.قربون امام عزیزبرم که واقعاحکیمانه فرمود:به درستی که منافقین ازکفاربدترند.
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 1
    به نام خالق زیبایی ها خدایا تو شاهد باش که این حکومت داران ما با این بی فکری ها و این بی تدبیری ها دین مردم رو هدف گرفتن و خدا لعنتشون کنه امروز گاز هم تو جایگاه سوخت گرون کردن .خدایا خودت به فریاد مردم برس
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 0
    آقای تاجزاده ! بالا غیرتا خودتان در این اغتشاشات دست ندارید ؟ یا حداقل شما که می دانستید مردم تحت فشارند و اغتشاش رو پیش بینی می کردید...چرا این شوک رو ناگهانی وارد کردید ؟ مطمئنا شماها یه چیزیتون میشه !
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 22
    آقای تاجزاده ! بالا غیرتا خودتان در این اغتشاشات دست ندارید ؟ یا حداقل شما که می دانستید مردم تحت فشارند و اغتشاش رو پیش بینی می کردید...چرا این شوک رو ناگهانی وارد کردید ؟ مطمئنا شماها یه چیزیتون میشه !
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 1
    وقتی صحنه سیاست رو می بینم یاد بازی مافیا می افتم...ما شهروندها که نمی دونیم ولی مافیاها خودشون خودشون را می شناسند...
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    5 1
    باید قانون اساسی اصلاح شود
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 13
    جرم این بالاتر از تشویش اذهان عمومیه لذا اگه نگیرنش وشدیدا مجازاتش نکنن قطعا معنیش اینه که در زندان قبلی تعهد همکاری با نظام داده ودرقالب ماموریتش داره دارودسته خودشونو میفروشه
  • دیده بان IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    5 10
    تاجزاده کود خورد! هرچقدرآشوب طلبان خشن تر رفتارکنن متقابلا برخورد خشن تری نیز ازسوی نیروهای مقابله کننده والبته ازسوی مردم خواهنددید!هرچنداین آرزوی تاجزاده وهمه منافقان داخلی ودشمنان خارجیست که جنگ داخلی ایجادکننداما نکته اینجاست که آنها کف روی آبند وباسیل خروشان ملت غیور وشجاع ایران اسلامی اصلا توانایی مقابله ندارندوآنان فقط میتوانندآغازگرباشندوپایان دست آنان نیست،آزموده راآزمودن خطاست!!!ضمنا بایدباتئوریسین های خشونت وآشوب برخورد عبرت آموز ودندان شکن صورت گیرد!!!
  • علی رضا IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    13 4
    من فکر میکنم سایت مشرق باید به این مرحله برسد که سخنان مخالفینش را قبول کند چون حقیقت را می گویند و شاید این حقیقت تلخ تر از زهر باشد. همه مردم ازین وضعیت ناراحت هستند، مقصر هر کی باشه اما مساله مهم خروج از این وضعیت است. سایت مشرق به فکر چاره باش و نه اتهام زدن.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      2 1
      اون مقصرین هر کی هستند باید در جایگاه پاسخگویی باشند نه در جایگاه خط و نشان کشیدن و قوه قضائیه هم تماشاچی باشد .
    • خداپرست IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      2 2
      مشرق اتهام زده؟!! آن چیزی که می‌بینیم نقل قول بوده و سپس پاسخ به نظراتِ اشخاصی که از آن‌ها نام برده شده. تحت فشار بودنِ مردم هم به دلیل این بوده که با طناب پوسیده‌ی اصلاح‌طلبان به چاه افتادند. حالا شما به همراه این حضرات مدعیِ اصلاح‌طلبی، به جای عذرخواهی از مردم، طلبکار شده‌اید؟! چقدر وقیح هستید!!!
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      5 1
      درود خدا بر مشرق واهالی محترم ودلسوز مشرق .مرگ بر دشمنان مشرق .خدا حافظ ونگهدارشان باشد.ممنون از اینکه صادقانه روشنگری می فرمایید‌.پاینده باشید.خدا قوت.خسته نباشید.
    • DE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      6 1
      همه مردم ازین وضعیت ناراحت هستند، مقصر هر کی باشه ....//اتفاقا مشکل شما همینجاست که میخواهید مقصر هرکه باشه بیخیال. ومشرق با تمام توان داره ضد مقصر هرکی باشه میجنگه بخاطر همین ناسزا میشنوه.باید مقصران را پیدا کرد و تحویل قانون داد. جناب رییسی تشکر تشکر
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    4 18
    یکی به تاج زاده که خودشم یکی از اغتشاشگران بوده و هست بگه SHUT OFF
  • بهداد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    4 1
    خدایش خیلی خیلی خیلی داره نظام با این ارازل اوباش سیاسی مماشات میکنه اگه یه فرد عادی و معمولی صبح تاشب این حرفها رو میزد تا الان چوب به استینش میکردند حالا خوبه یکی از دستندکاران فتنه های اخیر و حال بوده چرا با این ها برخوردی نمیکنه نظام ، تاج زاده کور بودی ندیدی جمعیت میلیونی در کشور رو که بر علیه نوچهای شما حرکت کردن و مشت محکمی بر دهان همسال تو زدند ببند تو به قول دکتر حسن عباسی این ملت بیداره ،تاج زاده
  • امیرمسعود IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    5 2
    نشان میدهد که از همین الان رفتید دنبال برنامه ریزی برای دفعه بعد؛ اما به قول حضرت آقا عقرب اگر باز هم بیاید باز هم همان لنگه کفش بر سرش کوبیده خواهد شد.
  • جد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    3 0
    با همه احمقی که تاج زاده دارد اینکه مسئولین باید حرف مردم را بشنوند کاملا درست است اینکه اتش فروکش نکرده درست است البته اگر اقای تاج زاده وهمکارانش وهم حزبیها به این اتش بازی دم نزنند .مسئولین بی شعور فعلی در قدرت نمانند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    3 0
    خبر مرگ اصلاح‌طلبان و بخصوص تاجزاده اجماعا صلوات
  • مهران IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    3 0
    هرکه جای این مردک، تاج زاده، بود، بابت تشویش اذهان عمومی چوب
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 0
    اینان به عنوان تئوریسین اصلاحات چون همه چیز را برای خود بر باد رفته میبینند و امیدی ندارند سعی میکنن مردم را هم نا امید کنند و اوضاع را سیاه جلوه دهند و هم چنین این یک فرار رو به جلوست تا از زیر پایخگویی اقدامات دولت متبوعشان فرار کنند نخیر آقایان خودتان که به انحطاط رفته اید حداقل مردم را نا امید نکنید
  • ایراندوست IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    خود گویی وخود خندی به به چه هنرمندی!!!
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 1
    تاجزاده: اغتشاشات آبان، خشن‌تر تکرار می‌شود//// هشدار گرگزاده رو جدی بگیرید چون خودش یکی از اضلاع مثلث فتنه (حجاریان_ گرگزاده_ عباس افندی) است. صدمه ای که این فتنه گران از سال 88 تا حالا به مردم ایران زدن اسراییل نجس تا حالا نزده. مراقب این 3 خودشیفته فتنه گر باشین.
  • حسن IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    8 4
    من با تاج زاده کاری ندارم چون اصلاح طلب و اصولگرا با هم هی فرقی نمی کنند فقط میدونم وضع اقتصادی مردم افتضاحه اگه شکم سیر نشه مردم دست به هر کاری می زنند.
    • DE ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      8 0
      نوشته : من با تاج زاده کاری ندارم چون اصلاح طلب و اصولگرا با هم هیچ فرقی نمی کنند ....//نخ نماشده جناب اصلاح طلب. دستور سازمانی به اصلاحطلبچی ها اینه که اصولگرایان را اصلاحاتمالی کنند و با نوشتن " اصلاح طلب و اصولگرا فرقی ندارند" سعی کنند نظر مردم را به اصولگرایان برگردانند زیرا اصلاحطلبچی ها بهرحال چیزی برایشان نمانده که از دست بدهند.
  • طاهره IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    5 0
    ما خودمون میدونیم اربابان تاجزاده نقشه ها در سردارند ولی دست قدرت الهی خیلی بالاتر از امثال تاجزاده ی پادو و اربابان خبیثش هست!!!
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    7 8
    چرا نمی خواهید قبول کنید مردم دارن از گرسنگی میمیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    7 2
    تاجزاده خبیث خودش سردسته اوباش است چرا با این اوباش برخورد نمیشود
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 0
    قدرت برای همه طیف های سیاسی شیرین است حتی شیرین تر از شیره ای که می خواهند سر مردم بمالند.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 0
    این خرابکاری ها کار عمه من هست
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    1 1
    این آقایان را با این تحلیل هایشان اگر به گاری نبندیم والله به شعور مردم خیانت کرده ایم
  • خلیل قاسمی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 2
    مشرقی هاهمه خاینندوووووو
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 0
    (تاجزاده اساساً نه تنها حاضر به بیان مثبتات کشور نیست)خوب است شما لطف کنین مثبتات کشور رو بیان کنین!
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    3 2
    به حق امام زمان که خود وجود حضرت ولیعصر شر منافقین صد برابر دشمن تر و خطرناکتر از آمریکا رو به خودشون برگردونه .
    • مضطر IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      0 0
      اللهم عجل لولیک الفرج ربنا ادفع لنا فتنه والعادا
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    1 1
    اقای تاجزاده با این سخنان عملا تهدید می کنند نه پیش بینی. یعنی اگر دوستانشان رد صلاحیت شوند انوقت....
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    داماد محتشمی چقدر خود را به آب و آتش میزند تا تا ناکامی پدر خانمش را در دوران وزارت کشور جبران کنه .
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    1 2
    جمهوری اسلامی مشکلی نداردای کاش بجای تهدیدبفکرنجات کشورتان باشید
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    اینو دقیقا تاجزاده داره ب کی میگه؟ ب روحانی و مجلس اصلاح طلب؟ ب خودشون الان میگه یا مردم؟!!!!!!! الان هشدارش به دولت عزیز کرده اش ک تمام قد پشتشن یا ب مردم؟!!!
  • ازادی ایران HU ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    0 0
    ایران را ازاد خواهیم کرد پیروزی نزدیک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس