سلبریتی نمایه

ارگان رسانه‌ای دولت در پاسخ به انتقادات اخیر از بخشودگی مالیاتی سلبریتی‌ها نوشته است: آنها حداکثر 200 سلبریتی بیشتر نیستند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تسلیتی برای پسر دکتر شریعتی!

احسان شریعتی،‌ پسر مرحوم دکتر شریعتی، فلسفه‌دان و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون آشوب‌های اخیر در کشور گفته است: برای اعادهٔ اعتماد میان مردم و مسئولان، تشکیل یک «کمیته حقیقت‌یاب ملی» برای بررسی ریشه‌ها، و ارائه اطلاعات موثق پیرامون حوادث اخیر کشور ضروری است. در حوادث مربوط به سال ۸۸ نبود چنین «دیده‌بانی» نقیصه‌ای ملی و موجب اعتبار یافتن اطلاعات منتشر در فضای مجازی و آنتن‌ها می‌شد. به نظر می‌رسد که در این مقطع، پرداختن به چنین مسأله ای نقش و وظیفهٔ وکلا و حقوقدانان مستقل کشور باشد تا خطاب به دستگاه قضایی و افکار عمومی با شفافیت عینی و حرفه‌ای، به تعیین تعداد قربانیان، میزان خسارت‌ها، تشخیص مسئولیت‌ها در هر دو سو و خلاصه رفع ابهام در همهٔ ابعاد این وقایع همت نمایند.

او همچنین تصریح می‌کند:

«نقش رسانه‌ها نیز بسیار مهم است که بتوانند بی طرفانه و به‌صورت مستقل مسائل به‌وجود آمده را فراسوی التهابات دنبال کنند. بنابراین با این‌که ممکن است پیگیری این مسأله برای اهل رسانه بهایی سنگین به‌دنبال داشته باشد، باز از اصول اخلاقی حرفه‌ای آنهاست که در پی کشف حقیقت باشند. شما بنا به تعریف شغلی و در مقام گزارشگر و خبرنگار باید با جامعه ارتباط برقرار کنید و بدون هراس از پرداخت هزینه، خبرهای واقعی را مخابره کنید.»[1]

*قبل از شریعتی و مدتی پیش از وقوع آشوب‌های اخیر در کشور، علیرضا علوی‌تبار، یکی دیگر از فعالان اصلاح‌طلب نیز در یک یادداشت رسانه‌ای خطاب به فعالان اصلاح‌طلب، طی اظهاراتی شبیه به آنچه که شریعتی گفته است؛ اظهار کرده بود که رجال چپ بایستی ضمن راهبری تجمعات اعتراضی احتمالی! به سمت اشغال مراکز حساس نظام؛ تبعات برخورد و مجازات امنیتی را هم بپذیرند.[2]

همچنین است که ما به آقای شریعتی تسلیت می‌گوییم که 40 سال پس از انقلابی اسلامی که پدر گرانقدر ایشان از لیدرهای فکری آن محسوب می‌شود؛‌ در شرایطی زیست می‌کنند که اطلاعات درست به مردم نمی‌رسد و هرکس از خبرنگاران یا رسانه‌ها حقیقت را به مردم بگوید؛ مثل دوره‌های تاریک انقلاب فرانسه به گیوتین سپرده خواهد شد!

در واقع، این سؤال از احسان شریعتی و مخاطبان خاص او در رسانه‌های اصلاح‌طلب وجود دارد که این جماعت در فتنه سالهای 78 و 88 و در فتنه‌های اخیر دقیقا چه حرفی را می‌دانسته‌اند یا می‌خواسته‌اند که نزده‌اند؟!

یعنی جدای از دروغ و راست ادعاهای مطرح شده توسط این افراد و رسانه‌ها؛ آیا بدترین حرف‌ها در ازمنه مذکور خطاب به نظام اسلامی رواداری نشد؟

آیا نگفتند که در سیستم‌های امنیتی به متهمان تجاوز می‌شود؟ آیا مصطفی تاجزاده در جریان آشوب‌های اخیر نظام را با رژیم پهلوی این‌همانی نکرد؟! آیا سعید حجاریان طی 10 سال گذشته دائما آدرس خیابان‌ها را به مردم نداد و آیا در جریان فتنه اخیر تقلا نکردند که تلفاتی که اصلاح‌طلبان مسئول و مسبب آنها بودند را به نیروهای امنیتی مرتبط کنند؟!

آقای شریعتی باید بداند که دیگر اساساً چیزی در ته کاسه نمانده که یک رسانه یا خبرنگار ولو دروغگو یا معاند بخواهد آنرا آنتنی کند.

و اساسا این یکی از اشتباهات غیر قابل جبران طراحان عملیات روانی علیه ایران بود که همه کارت‌های خود خیلی سریع رو کردند و برای روز مبادای خود چیزی نگه نداشتند.

ما همچنین درباره خواسته منورالفکرانه آقای شریعتی مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب ملی و میهنی هم قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار و عرض می‌کنیم که در این باب اگر کمیته‌ای هم تشکیل شود یقینا در وهله اول مجبور است و باید که نام مسئولان و اصلاح‌طلبانی که مسبب این قضایا بودند را به مردم اعلام کند!

***

تودهنی خوردن تاجزاده در یک همایش فرهنگی

«علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سخنانی در همایش تقدیر از کتابداران برتر استان تهران با اشاره به تخریب ۱۰۰ درصدی کتابخانه تفکر در شهریار در پی اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: این کتابخانه اعضایی داشته و در منطقه اشرافی هم نبوده. این منطقه کاملا مردمی بود.
 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او با بیان اینکه من تحلیل سیاسی نمی‌کنم، افزود: در کدام انقلاب کتابخانه‌ها تخریب شد؟ مردم کشور ما انقلاب کردند اما حتی به یک مرکز فرهنگی آسیب وارد نشد. ولی اغتشاشگران حتی مانع رسیدن آتش‌نشان‌ها به این کتابخانه شدند.
مختارپور ادامه داد: طی فراخوانی که امروز منتشر خواهیم کرد این کتابخانه با کمک مردم ساخته می‌شود و کتابخانه بهتر از قبل خواهد شد.[3]

*این صحبت‌ها در حالی است که مصطفی تاجزاده، از لیدرهای اصلی جریان چپ که نقش عمده‌ای در به خیابان کشاندن مردم داشته است؛ پس از اغتشاشات اخیر در یک توییت، نظام اسلامی را با رژیم پهلوی این‌همانی کرد و اینطور گفت که برخورد با اغشتشاگران مثل کشتار مردم توسط حکومت شاه در سال 42 بوده است!

البته تاجزاده برای این حرف تدبیر یک رجل سیاسی را به کار نگرفت و فهم نکرد که این‌همانی او به قدری بی‌مسّمی و بدون وجاهت است که بزودی سیل استدلال‌های نقض‌کننده برای آن روان خواهد شد.

در واقع، جدای از صحبت‌های درست دبیر کل کتابخانه‌های عمومی؛ تاجزاده نمی‌داند که صدای معارضان رژیم شاه مثل شعار "ارتش برادر ماست" هنوز در گوش مردم ایران اسلامی پژواک دارد و عطر گل‌هایی که مردم به سربازان گارد شاهنشاهی هدیه می‌دادند هنوز در خیابان‌های تهران به مشام می‌رسد.

تاجزاده همچنین از بیان درست روایت اغتشاشات اخیر نیز خودداری می‌کند و به مردم نمی‌گوید که نظام اسلامی در دو روز اول تحمل و مدارا به خرج داد و پس از جدا شدن صف مردم از اغتشاشگران و پس از حمله اوباش بود که مجبور به برخورد با آنها شد. (و البته در این میان نیز به دلیل طبیعت اغتشاش، شاهد رخداد تلخی مثل جان‌باختن کسانی از نیروهای امنیتی و مردم نیز بودیم.[4])

قابل تأمل است که مدارای جمهوری اسلامی با اعتراضات اخیر در حدی بود که نظام اسلامی با وجود خشونت بالای اغتشاشات اما حاضر نشد مثل دولت چین در "میدان تیان‌آن‌من" از حکومت نظامی، سلاح سنگین و تانک در شهرها استفاده کند، نیروهای امنیتی کشور با وجود اینکه از طرف معترضین گُل دریافت نکردند و صدای "ارتش برادر ماست" را نشنیدند اما مثل گارد شاه پهلوی، تیربار به خیابان نیاوردند و تریبون‌های حاکمیت نیز مثل دولت انگلیس، معترضان روزهای اول و دوم را "دزد و غارتگر" لقب ندادند و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن جدا کردن صف مردم از اشرار؛ صراحتا از دولت خواستند به اعتراض به حق مردم مردم درباره قیمت‌ها توجه کند.

این نکته بدیهیست که در صورت ادامه تحقیقات درباره اغتشاشات اخیر یقینا کسانی مثل آقای تاجزاده که سبب‌ساز تخریب ذهنی مردم شده‌اند و صراحتا عنوان می‌کردند که خیلی از حرف‌های ما و براندازان یکیست[5]؛ مورد انتقادات و تأملات بیشتری قرار خواهند گرفت.

***

ارگان دولت: آنها حداکثر 200 سلبریتی بیشتر نیستند

روزنامه ایران، ارگان رسانه‌ای دولت طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته خود با اشاره به حجم انتقادات اخیر به دولت برای اعطای معافیت مالیاتی به سلبریتی‌ها نوشته است: لطفاً دوستان جمع‌ بزنند کسانی را که فکر می‌کنند دستمزد بالا دارند، در همه عرصه‌های هنری، به ۵۰ نفر می‌رسند؟ به ۱۰۰ نفر چطور؟ بگیریم ۲۰۰ نفر، فقط همین ۲۰۰ نفر اهل هنرند در این کشور؟ بقیه کجا هستند؟! در مورد ارقام دریافتی آنها از فعالیت‌شان اهل رسانه چقدر آمار دارند؟ اصلاً به‌جز هنرمندان ساکن تهران، بقیه هنرمندان، ایرانی به حساب می‌آیند نزد منتقدین؟ به جز سینما و موسیقی و تا حدودی تجسمی آن هم تعداد معدودی از فعالان‌شان، بقیه هنرها و هنرمندان اصلاً هنر و هنرمند محسوب می‌شوند؟

ایران تصریح می‌کند: منتقدان دولت انتقاد می‌کنند که چرا دولت از سلبریتی‌ها حمایت می‌کند. این وجه را می‌بینند ولی مسأله اصلی را نه! دولت با تصمیم استمرار معافیت صد درصدی فعالیت‌های «انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری» (لطفاً به همه موارد قید شده توجه شود) نشان داد که از کل عرصه فرهنگ و هنر دفاع می‌کند. این وظیفه ذاتی دولت در گسترش فرهنگ عمومی است. اتفاقاً عکس این باید سؤال برانگیز می‌بود که در شرایط اقتصادی فعلی که سبد فرهنگی خانوارها کوچک‌تر شده، اخذ مالیات ولو با معافیت 50 درصدی می‌توانست آخرین ضربه‌های کاری بر پیکره فرهنگ و هنر را وارد کند که به گفته وزیر فرهنگ، در ادوار مختلف به مجوزهای صادر شده به چشم اقتصادی نگاه نشده و همواره سعی در حمایت از آنها بوده است.

البته نباید به انتقادات مطرح شده هم بی‌توجه بود ولی درد آنجاست که کل هنر این مملکت با همه دانشکده و آموزشکده و... شده حداکثر ۲۰۰ سلبریتی، هم  نزد اهل رسانه و هم نزد طراحان لغو معافیت‌ها و این رنج‌آور است.

با یک تبصره ساده می‌توان ماجرا را حل کرد. مشخص کردن سقف درآمد برای بهره‌مندی از نرخ صفر درصد مالیات و بالاتر از آن گرفتن مالیات تصاعدی امر پیچیده‌ای نیست![6]

*روزنامه ایران درباره ضرورت حمایت دولت از اهالی فرهنگ و هنر کاملا درست می‌گوید!

اما گویا نویسندگان این موضع دولتی متوجه جان کلام منتقدین هم نشده‌اند...

جان کلامی که می‌گوید پس چرا همان تبصره عقلانی اشاره شده برای مشخص کردن سقف درآمد برای برخورداری از معافیت مالیاتی، در دستور شتابزده آقای نوبخت لحاظ نشده است؟!

از طرف دیگر چرا این حاتم‌بخشی مالیاتی درست در روزی اعلام شد که سلبریتی‌های عموما حامی روحانی، در یک بیانیه سیاه، از اغتشاشات رخ‌داده در کشور حمایت کردند؟!

آیا این همان عمدی نبود که از اجرای پیوست‌های عقلانی طرح بنزینی دولت استنکاف کرد؟!

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1300387

2_ mshrgh.ir/979440

3_ www.irna.ir/news/83578944/

4_ mshrgh.ir/1015829

5_ mshrgh.ir/905078

6_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/7219/1/528457/0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    شما زنده‌ای، داری آزادانه توییت می‌زنی و به زمین و زمان فحش میدی آقای تاجزاده! و این یعنی نظام جمهوری اسلامی مثل رژیم شاه نیست...
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      99 18
      تاجزاده در سال 88 از مردم سیلی محکمی خورد تا برایش درس عبرت باشد.
    • SE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      51 12
      آقای تاجزاده اگر رفتار جمهوری اسلامی با مخالفین خود مانند رفتار پدر تاجدارت بود که الان در دریاچه نمک استحاله شده بودی
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    103 9
    واژه سلبریتی باید به فحش تبدیل شود.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      76 3
      معافیت مالیاتی هنرمندان نمونه بارز تبعیض و بی عدالتی است.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      7 1
      فحشه؟
  • حسن US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    104 6
    خدایی اون عکس اول ( سلبریتی های طرفدار روحانی با اقاشون) خیلی با حاله این عکس رو باید توی کتب تاریخی برای همیشه و ایندگان این مملکت ثبت کرد چون معنای زیادی داره.....
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    98 16
    اگر دولت می خواهد به فرهنگ خدمت کند به کتاب یارانه بدهد تا خرید کتاب لاکچری محسوب نشود. هرچند کتاب به کار انتخاباتی اصلاح طلبان نمی اید ولی سلبریتی ها رقاصه های انتخاباتی خوبی هستند.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    67 3
    نفتی که می فروشیم هم 200هزار بشکه در روز بیشتر نیست!!!جای خالی اون را مالیات باید پرکنه ضمنا" اونا اونا 200فرمانده هستند که هرکدوم یک لکشر پشت سرشونه که توانتخابات به اونا نیازدارن
  • سید IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    با کمال تأسف پس از دیدن و خواندن اراجیف اصلاح طلبان تهوع آور باید گفت: هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    57 6
    بنده از اول هم گفته بودم و بارها نوشتم که این خودشیفتگان هنر فروش (سلبریتی ها) که مروج فرهنگ منحط غرب هستند روزی خون شهدایمان را پایمال کرده و مملکت را با اراجیفشان تقدیم دشمنان خواهند کرد...حالا هیچکس اهمیت ندهد تااین حیوانات دست آموز هرروز وقیح تر و درنده تر شوند
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    61 1
    برای تاجزاده نمی نویسم چون مطمئنم مشرق سانسور می کند. اما برای معافیت مالیاتی مثلا" هنرمندان: آقای مسئول، تعداد مهم نیست، اجرای قانون مهم است. بدعت نگذارید و از کیسه خودتان خرج کنید نه کیسه ملت شریف و مومن ایران اسلامی.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    39 7
    اخ ادم از این جهت می سوزد که تاج زاده نه سواد درست و حسابی دارد نه سیاست مدار برجسته است نه دین و باورهای اعتقادی درست و درمانی دارد به به انقلاب و خط امام معتقد است فقط اخورش پر کنی حرف می زنه سر ادم گیج می رود خاک تو سر بدیخت او خاتمی که خودش ضعیف و مفلوک بود و هست و از ا دمهایی مثل اینها استفاد کرد واین ها فکر می کنند صاحب حکومت و مملکت هستند و همیشه باید بر گرده مردم سوار بشوند و از بیت المال بچرند و نشخوار کنند و به اطرافیان خودشان هم ببخشند.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    50 1
    از همینها معلوم میشود که اغتشاش اخیر کار خود اصلاح طلبان بوده.
  • منصور جوادی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    28 1
    مگر عدالت تعداد دارد که اگر تعداد 200 نفر بود بی عدالتی اشکال ندارد وخلاف اخلاق ومنافع عمومی نیست. چرابرای توجیه نظرات خود حق وعدالت راذبح وزیر پا میگذاریدو حاضرید قلم بمزد باشید.
  • حسين DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    11 1
    آقاى احسان شريعتى "فلسفه دان"تو واقعا"در درون ايران دارى زندگى ميكنى؟فقط يك نكته ،هرنوع بحرانى در هر زمينه اى و در هر گوشه دنيا بايد ابتدا با تجزيه وتحليل روابط و مناسبات اقتصادى،سياسى،اجتماعى،وفرهنگى مورد بررسى قرار گيرد وبعدا"راهكارهاى مقابله با آن را ارائه داد، اين فقط الفباى درس علوم اجتماعى وفلسفى است.
  • DE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    36 1
    ارگان رسانه‌ای دولت در پاسخ به انتقادات اخیر از بخشودگی مالیاتی سلبریتی‌ها نوشته است: آنها حداکثر 200 سلبریتی بیشتر نیستند! // بنده هم حداکثر یک پسر خاله دارم چرا او را رییس شیلات نمکنید ماهی سفید شب عید برو بچ برقرار باشد.!! 200تا پسرخاله که ندارم
  • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    26 1
    این اصلاح طلبان دروغگو چقدر پررو هستند هم دارند مردم را می کشند و هم مدعی خون آنها میشوند اف بر شما که زنان قهبه غز شما با حیاترند
  • حسين DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    25 3
    آقاى زاده "تاج" تو هر زمان در هر موردى اظهار نظر ميكنى من شخصا" خيلى خوشحال ميشم ميدونى چرا؟چونكه هيچ كس نميتونه مثل خودت خودتو وماهيت كثيف وپليد اون جريان خائن ومزدورى كه وابستش هستى به ملت بشناسونه ، مرحبا
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    1 3
    وقتی امثال مشرق نیوز روزی دویست تا خبر از امثال این اقا و اصطلاح طلبا میذارن رسما دارن اونا رو گنده میکنن بعد چه توقعی دارید؟ چیزی راجع به بایکوت و به فراموشی سپردن شنیدین؟ با روزی دویست تا خبر از اینا به نظرتون اینا به فراموشی سپرده میشن؟؟ مشرق داری تبلیغشونو میکنی بیشتر تا تخریب
    • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
      2 0
      مشرق بیشتر داره روشنگری میکنه شما کج فهمیدی دلایل رو.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    8 5
    علت همه ی این فساد و بی عدالتی ها عدم اجرای اسلام واقعی ست
  • r.s IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    9 3
    وای بر شما اصلاح طلبان و مسئولین اصلاح طلب و اصولگرایانی که تفکرتان اصلاح طلبی است
  • م حمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    19 0
    خب گرفتن مالیات از همین ۲۰۰نفر میتواند شکم ۲۰۰۰۰۰نفر مستحق وبی خانمان را سیر کند.این عدل علیست.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    13 0
    به اندازه کارمندان باید معاف شوند ... همه والا بیعدالتی بزرگی است
  • اکرم IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    30 0
    واقعا" شرم آور است تبعیض تا چه حد از کارگر حاضرید مالیات 20 در صدی بگیرید اما از مفت خورهای جامعه نه .
  • علی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    10 0
    آقا این تاجزاده ایران است یا خارج از ایران اگر کارهایش قانونی است که آزاد است اگ غیر قانونی است طبق کدام قانون رهایش کرده اید ؟
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    7 1
    منطق در کلام پسر دکتر شریعتی وجود دارد باید این انتقادات و پیشنهادات دلسوزانه بررسی شود......البتهب ه پسر دکتر شریعتی هم عرض می کنم که مواظب باشند مثل پسر شهید مطهری زحمات پدر را خراب نکنند...مثلا از خودشان بپرسند اگر پسر شریعتی بزرگ نبودند چه بودند؟ به همان اندازه اعتبار دارند فقط
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
      8 0
      فهم منطق پسر دکتر شریعتی سخت نیست؟ همانطور که مشرق گفته توضیح بدهند خبرنگاران اصلاح طلب چه چیزی را علیه نظام اسلامی میخواسته اند اما نگفته اند؟!
  • ایران IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    1 0
    واقعا سلبریتی ها معاف از مالیات هستند؟
  • علی حیدری IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    1 0
    وقتی به این پست فترت تاریخ این گونه میدان داده می شود، انتطار چیست،
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    11 0
    تاج زاده بهتره جواب بده، کدوم معترض و انقلابی در زمان پهلوی وارد دانشگاه شده و نگهبان اونجا رو از طبقه ۵ به زمین انداخته؟ خلاصه اینکه، عمر و عاص صفت بودن این جماعت اضلال طلب رفته رفته بر عموم مردم در حال عیان شدن است.
  • سربدار IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    9 0
    این پریشان گو تاجزاده باز هم پریشان گویی کرد عجب بی حیاست
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    1 0
    گرفتاری مردم ایران در طول تاریخ یا از تاجدارهاست،یا تاج گذارها، یا تاج زاده ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس