کد خبر 1017861
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
سعدالحریری نمایه

انصراف بازرگان لبنانی از رقابتها برای تصاحب پست نخست وزیری این کشور، بازگشت مجدد «سعد حریری» به عرصه سیاسی لبنان را رقم زد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «سعد حریری» سیاستمدار جنجالی و نخست وزیر مستعفی لبنان روز یکشنبه با اعلام نامزدی خود برای پست نخست وزیری این کشور بار دیگر به عرصه سیاسی لبنان بازگشت.

بازگشت مجدد حریری به عرصه رقابتها در پی انصراف «سمیر خطیب» بازرگان معروف لبنانی از نامزدی خود برای نخست وزیری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

سه فرضیه درباره استعفای نخست وزیر لبنان

گفتنی است که حریری روز ۲۹ اکتبر در پی اعتراضهای مردمی به فساد دولتی و سوق دادن این کشور به سوی بدترین بحران اقتصادی دهه های اخیر از  مقام نخست وزیری کناره گرفت.

شایان ذکر است که تحت نظام تقسیم قدرت در لبنان، نخست وزیر این کشور باید یک مسلمان سنی مذهب باشد.

به گزارش مهر، سمیر خطیب موضوع انصراف خود را پس از دیدار با «شیخ عبداللطیف دریان» مفتی لبنان و اینکه دارالفتوی لبنان، حریری را مدنظر قرار دارد، اعلام کرد.

این درحالی است که «هیأت تنسیق الثوره» در لبنان که یک نهاد غیردولتی است، بر مخالفت با نخست وزیری مجدد سعد حریری تأکید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    17 2
    این هم که یک روز درمیون درحال رفت و برگشته!!!!
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    پس چرا استعفا داد؟
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 0
    ان شاالله نشه
  • LB ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    حریری آلت دست آمریکا است و از خودش نظر نداره و آخرش از فشارهای آمریکا و عربستان سکته میکنه. از اول معلوم بود حریری سکاندار این جریانات نیست. ضمن اینکه هنوز آمریکا و سیاسیون لبنان صدای انقلاب مردم را نشنیده اند. مردم از سیاسیون فاسد خسته شده اند. مفتی حکومتی لبنان با حمایت از حریری و رد کردن گزینه های دیگر نه تنها به پیمان طائف لگد زد، بلکه مردم مسلمان و سنی مخالف حریری را هم به حکومت و مقام فروخت.
  • محمد IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    این رفیق ماهم که مثل اصلاحیون خودمان دردست مدارک ثبت نام ودرجیب نامه استعفادارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس