کد خبر 1017780
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کودک یمنی

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت که با گذشت ۱۷۰۰ روز از جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، بیش از ۸۰۰ نفر از کودکان یمنی معلول شده‌اند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه در سخنانی به عواقب ادامه محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعاء پرداخت و گفت که بیش از ۸۰۰ کودک یمنی در اثر حملات ائتلاف سعودی معلول شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۲۰ سال زمان برای رفع سوءتغذیه کودکان یمنی لازم است

سلاح‌های عربستان روی سر «کودکان یمنی»؛ مسئله این است!

سازمان ملل: ۱۲ میلیون کودک یمنی نیازمند کمک فوری هستند

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که در طول ۱۷۰۰ روز جنگ یمن، ۸۰۰ نفر از کودکان یمنی بر اثر بمباران ائتلاف متجاوز به هیچ وجه قادر به حرکت و راه رفتن نیستند.  

وی افزود:‌« بسته شدن فرودگاه بین‌المللی صنعاء در نتیجه محاصره ائتلاف سعودی، باعث شد که حدود ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان یمنی نتوانند برای درمان به خارج از کشور سفر کنند و از این میان، ۴۲ هزار نفر جان باختند».

به گزارش شبکه خبری المسیره،‌ سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاکید کرد که حدود سه میلیون کودک کمتر از پنج سال، به دلیل ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی دچار سوء تغذیه هستند.

وی گفت که ۴۰۰ هزار کودک نیز شدیدا دچار سوء تغذیه هستند؛ به طوری که اگر معاینه پزشکی مناسب نشوند هر ۱۰ دقیقه یک نفر از آنها در معرض خطر مرگ قرارخواهند گرفت.

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ (فرودرین ۱۳۹۴) تاکنون ادامه دارد و طی این مدت هزاران نفر از زن و مرد و کودک یمنی کشته و یا زخمی شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس