کودک یمنی

وزارت بهداشت یمن از فوت سالانه ۱۰۰ هزار کودک بر اثر حملات و محاصره ائتلاف سعودی در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی مستقر در صنعاء، امروز (پنجشنبه) آمار کودکانی که بر اثر انواع بیماری‌ها، بمباران‌ها و سوء تغذیه در این کشور جان خود را از دست می‌دهند را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: ۱۲ میلیون کودک یمنی نیازمند کمک فوری هستند

به نوشته وبگاه المسیره، دکتر «یوسف الحاضری» در تشریح این موضوع گفت که ۷۲۰۰ کودک در پی بمباران‌های هوایی کشته و زخمی و ۸۰۰ کودک نیز دچار قطع عضو شده‌اند. همچنین دو میلیون ۲۰۰ هزار نفر به بیماری وبا دچار شده‌اند که از بین آنها ۳۷۵۰ نفر فوت کرده‌اند و کودکان در این میان سهم ۳۲ درصدی دارند.

۳۴۵۲۰ نفر نیز به بیماری حصبه مبتلا شده‌اند که ۲۷۳ مورد منجر به فوت شده و ۶۵ درصد آنها از کودکان بودند. ۴۵۰۰ نفر نیز به بیماری دیفتری  دچار شده‌اند که از میان آنها ۲۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش وزارت بهداشت یمن، ۲.۹ میلیون کودک به سوءتغذیه دچار شده‌اند که این تعداد ۵۵ درصد کل کودکان یمنی است و ۴۰۰ هزار نفر از آنها به سوءتغذیه شدید مبتلا هستند.

بنابراین گزارش ۸۶ درصد کودکان یمنی دچار کم خونی هستند و ۴۶ درصد نیز از رشد نیافتگی جسمانی رنج می‌برند. ۸۰ درصد کودکان نیز به علت صداهای مهیب جنگنده‌ها و انفجارها به بیماری‌های روحی مبتلا شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن همچنین خبر داد که به علت نبود خدمات بهداشتی هر ساعت شش کودک در زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند و ۳۲۰ هزار نفر به علت بسته بودن فرودگاه صنعاء امکان انتقال به خارج از کشور برای مداوا را ندارند.

«یوسف الحاضری» در پایان گفت که ۱۲ میلیون نفر از کودکان یمن به کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی نیاز دارند و این در حالی است که ۵۱ درصد از مراکز بهداشتی توانایی ارائه خدمات ندارند.

حمله نظامی دولت سعودی به همراه متحدان خود به یمن و محاصره همه جانبه این کشور از ششم فروردین سال ۹۴ تا کنون صدها هزار کشته و زخمی و میلیون‌ها آواره در پی داشته است و در حالی که بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم یمن در آستان قحطی قرار دارند، گزارش‌ها می‌گویند که «عبد ربه مصنور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و عربستان سعودی، میلیاردها دلار نفت و گاز این کشور را با قاچاق، چپاول می‌کنند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    0 1
    آخ خدا... این مردم از گرسنگی و آرامش و امنیت میگن و آرزوی یه روز راحت رو دارند... اون وقت برو ببین سایتای میانه و افساد طلب، ملت کامنت میگذارند که نت رو وصل کنید، به فحش و... کشیده... واقعا آدمی که از بالا به قضایا نگاه کنه، حداقل اینطوری داد و بیداد و جیغ بنفش راه نمیندازه... هرچند افرادی که پول خرج کردند و راه زندگیشون حتی حلال، از سایتهای خارجی هست، ولی قرار نیست که همه جیغ و داد بیداد کنن که انگاری گلوشون رو گرفتند! به قول روایتی که هرکسی عقلش بیشتر شود، صحبتش کمتر شود. خواهشا اخبار یمن رو بیشتر بگذارید... توصیه به سایتهای دیگه‌ی پربازدید هم بکنیید که ملتی که امنیت نداره، چه وضعیتی داره... خدا آخر و عاقبتمون رو هم به عافیت ختم به خیر بکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس