کد خبر 979649
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
واکنش یمنی‌ها به کشتار بازار «آل ثابت»؛ انصارالله: سازمان ملل مسئول تمام جنایات متجاوزان است

رئیس اداره حقوقی انصارالله یمن تأکید کرد، سازمان ملل متحد مسئول حقوقی و قانونی تمام جنایات ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی در یمن است.

به گزارش مشرق، به نقل از المسیره، «المحبشی» رئیس اداره حقوقی انصارالله یمن به جنایت اخیر ائتلاف متجاوز در استان صعده در شمال یمن واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

عربستان سعودی عصر دوشنبه بازاری در شهر مرزی «قطابر» در استان صعده را هدف حملات موشکی و توپخانه‎ای خود قرار داد که در پی آن 13 نفر، نفر از جمله 2 کودک شهید شدند و 26 نفر دیگر از جمله 12 کودک زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

یورش وحشیانه ائتلاف سعودی به بازاری در صعده

المحبشی تأکید کرد، سازمان ملل مسئول قانونی و حقوقی تمامی جنایت‌هایی است که ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی در یمن مرتکب می‌شوند.

وی تصریح کرد، سازمان ملل نقش شاهد دروغین را ایفا می‌کند که از جلاد در برابر قربانی حمایت می‌کند.

این مقام انصارالله افزود، آمریکا از طریق تصاحب اموال و پول‌های سعودی از تداوم جنگ یمن حمایت و تلاش می‌کند توطئه‌های خود در اشغال یمن را عملی کند.

المحبشی گفت آمریکا با مشارکت در تمامی جنایات علیه یمن، از جمله از طریق حمایت سیاسی و پشتیبانی لجستیکی از ائتلاف سعودی، اصلی‌ترین جنایتکار در جنگ یمن محسوب می ‏شود.

وزارت بهداشت یمن نیز ضمن محکوم کردن این جنایت ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در استان صعده، از تمام نهادهای بین‌المللی و وابسته به سازمان ملل در یمن خواست در روند نجات مجروحان جنایت بازار «آل ثابت» در شهر قطابر کمک کنند.

وزارت بهداشت یمن با اشاره به شمار قربانیان این جنایت وحشیانه که 13 شهید و 26 زخمی است، تأکید کرد که این آمار اولیه است و عملیات بیرون آوردن اجساد قربانیان و امدادرسانی به آنها و شناسایی هویت‌شان همچنان ادامه دارد.

این وزارتخانه از کشورهای جهان خواست اقداماتی جدی برای پایان دادن به جنگ و لغو محاصره در یمن صورت دهند.

وزارت بهداشت یمن از این حمله سنگین عربستان سعودی «جنایت تازه» تعبیر کرد که به کارنامه جنایات ائتلاف متجاوز افزوده می‌شود.

این وزارتخانه با تأکید بر این‌که رهبران کشورهای ائتلاف، از جمله آمریکا، امارات و عربستان سعودی مسئول کامل ریخته شدن خون یمنی‌ها در این جنایات‌ها هستند، سکوت جامعه جهانی، شورای امنیت و تمام نهادهای مدافع حقوق بشر در قبال جنایات روزانه متجاوزان را «به شدت محکوم کرد».

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به جنایت رژیم سعودی در استان صعده، تأکید کرد ما در مقابل جنایت‌های دشمن سکوت نخواهیم کرد، این جنایت‌ها بر عزم و اراده و قدرت ما خواهد افزود.

«علی محمد الکحلانی» معاون وزارت دفاع یمن پس از وقوع جنایت استان صعده خطاب به ائتلاف متجاوز و مزدورانش گفت: روزهای آتی سخت‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس