صدا

حتی در کشورهای ذره‌بینی اقیانوس آرام هم تبلیغ قدرت نظامی دشمن و هراس‌افکنی به نفع آن توسط یک رسانه‌ی داخلی، یک خیانت واضح و یک اقدام جدی علیه امنیت ملی محسوب می‌شود.

سرویس سیاست مشرق- نشریه صدا وابسته به گروه نشریات هم میهن (متعلق به غلامحسین کرباسچی) که پس از کوچ قوچانی به سازندگی، به تیمی از طیف تندرو اصلاح‌طلب سپرده شد، در اولین روز هفته جاری با انتخاب عکس و تیتری عجیب، گویا به استقبال حمله همه جانبه نیروهای آمریکایی رفته و نظام مقتدر جمهوری اسلامی را بر سر دوراهی جنگ یا صلح می‌بیند؛ صلحی که از سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت اعتدال، با عملیات روانی هماهنگ از همین دست و گستردن «سایه جنگ» دروغین، افکار عمومی را به چاه سازش و توافق با آمریکا و اروپا سوق داد.

حالا پس از گذشت چندسال و نقض عهد آشکار ترامپ و شرکای اروپاییش، بار دیگر نشریات و سایت‌های حامی دولت، رسماً به یار دوازدهم تیم عملیات روانی ترامپ تبدیل شده‌اند. این در حالی است که حتی در دورترین کشورهای آفریقایی و اقیانوس‌آرام (کشورهای ذره‌بینی) که به نوعی نظم و نسق حکومتی بر آن‌ها حکمفرماست، طبق همه پروتکل‌ها و قوانین و قواعد نوشته و نانوشته، در شرایط تقابل جدی با دشمن بیرونی رسانه‌های عمومی باید برخی بدیهیات امنیت ملی را رعایت کنند که یکی از آن‌ها، خودداری از انتشار هر محتوایی است که آب به آسیاب «دشمن» می‌ریزد یا برنامه‌های دشمن را در این تقابل علیه کشور مشخص تسهیل می‌کند. ارتکاب چنین فعلی، یک جرم آشکار در حوزه امنیت ملی محسوب می‌شود و در اقصی نقاط دنیا، برخورد قاطع دستگاه امنیتی و قضائی را به دنبال دارد.

اما یکی دو هفته است که تیم حاکم بر کاخ سفید، بعد از شکست خوردن همه برنامه‌ها برای ایجاد «تابستان داغ» و «زمستان گرم» و....(که کنایه از ایجاد آشوب داخلی از طریق فشار اقتصادی است) و حتی بعد از اینکه سنگ‌های بزرگی چون گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی برداشت و به نتایج مطلوب نرسید، به نوعی بازی عملیات روانی با برخی جابه‌جایی در تجهیزات نظامی روی آورده تا مثلاً پیام «قاطعیت» و «شدت عمل» بدهد. نمونه این تحرکات، ادعای جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در ربط دادن حرکت روتین و معمول ناو آبراهام لینکلن (که مأموریت آن یک ماه قبل تعریف شده بود) به سوی آب‌های خلیج فارس بود که این اقدام را در واکنش به تحریکات جمهوری اسلامی ایران خواند.

در حالی که همه اهل فن و حتی آگاهانی که اندکی با مسائل نظامی آشنایی دارند، روشنگری کرده و می‌کنند که ایالات متحده به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی به هیچ عنوان در شرایط راه‌اندازی یک جنگ در هیچ نقطه‌ی دنیا نیست، چنان که تمام عملیات روانی و هارت و پورت ترامپ علیه حکومت سوریه، منجر به شلیک چند تیر موشک تاماهاوک به اهداف از پیش اعلامی شد (که بخش عمده ان‌ها توسط پدافند سوریه رهگیری شد) و از آن مهم‌تر، در ونزوئلا، با حجم بالای نفوذی‌های آمریکا در تمام ارکان این کشور و فشارهای وحشتناکی که در دو سه سال اخیر به وئزوئلا وارد شده و زیرساخت‌های اقتصادی این کشور به خاطر دشمنی‌های آمریکا آسیب جدی دیده، نه تنها کودتای نظامی مزدوران آمریکا شکست خورد، که هیچ بحثی از دخالت نظامی واشینگتن در این کشور نیست.

از سوی دیگر، طبق تحلیل قاطبه‌ی کارشناسان در پنتاگون و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، قدرت پاسخگویی و انتخاب‌های ایران برای مقابله با هر نوع حماقت نظامی آمریکا و متحدان، هزینه‌های سنگینی برای واشینگتن به دنبال خواهد داشت که تاجر قمارباز و محاسبه‌گری چون ترامپ هیچ‌گاه به آن سمت و سو نخواهد رفت.

لیکن عملیات روانی از طریق پیوست‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی که ایالات متحده در اختیار دارد، محور اصلی تحرکات اخیر ترامپ علیه ایران است، به طوری که ناگهان همه تحرکات نظامی که در دست‌کم سه دهه‌ی گذشته به صورت روتین توسط نیروهای متجاوز آمریکایی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و پایگاه‌های این کشور در منطقه صورت می‌گیرد، با ضریبی چند ده برابر توسط بازوهای رسانه‌ای فارسی زبان آمریکا و متحدانش، منتشر می‌شود و رنگ و لعاب «آماگی برای اقدام نظامی» به آن زده می‌شود.

هدف از این کمپین رسانه‌ای برای «تبلیغ فضای جنگی» و ایجاد هراس در ذهن توده‌های مردم ایران، انداختن آخرین تیرهای در ترکش ترامپ در ماه‌های منتهی به شروع رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در این کشور است تا به هر قیمت مسؤولان ایران را به پای میز مذاکره بکشاند و برگه‌ای بزرگ در سیاست خارجی در رقابت‌های انتحاباتی رو کند. آنچنان که ترامپ اعتراف کرده است، حالا رئیس جمهور آمریکا شماره خط مستقیمش را هم با واسطه فرستاده است تا طرف ایرانی به او زنگ بزند!

ناوهای آمریکایی در دست‌کم سه دهه گذشته در خلیج فارس حضور داشته‌اند

البته از دشمن، آن هم شیطان بزرگی چون ایالات متحده، چیزی جز همین دشمنی‌ها و خباثت‌ها انتظار نمی‌رود، به ویژه ترامپ که نشان داده یک شومن سیاسی به تمام معنا هم هست که روی کمپین عملیات روانی علیه کشورهای ناهمسو با واشینگتن، حسابی ویژه باز کرده است. حیرت و شگفتی اما از تحرکات رسانه‌های حامی دولت و اصلاح‌طلبان است که دیگر هر نوع تعارف و پرده و پیرایه را کنار گذاشته‌آند و عملاً به بازوی تبلیغاتی اتاق جنگ روانی کاخ سفید تبدیل شده آند.

هفته‌نامه‌ی «صدا»، وابسته به حزب کارگزاران و البته با تحریریه‌ای از طیف تندروی جریان اصلاحات، در اقدامی عجیب، روی جلد شماره ۲۲ این نشریه (۲۱ اردیبهشت ۹۸) را به تصویری از یک ناوگروه آمریکایی اختصاص داده و با تیتر بزرگ «دوراهی جنگ و صلح»، عملاً کارکردی همچون شبکه‌ی «فاکس‌نیوز» (رسانه جمهوری‌خواه تندروی حامی ترامپ) برگزیده است.

این مجله پس از رفتن محمد قوچانی به سازندگی، با سردبیری یک محکوم امنیتی سابق به نام «محمدجواد روح» (از مدیران رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلبان و عضو ستاد رسانه‌ای حزب مشارکت و از فعالان فتنه ۸۸ که سابقه بازداشت در سال ۹۱ را به خاطر برخی ارتباطات خارجی دارد) منتشر می‌شود، تمامی اصول و بدیهیات روزنامه‌نگاری در شرایط تقابل بیرونی را زیرپا گذاشته و رسماً به مبلّغ قدرت نظامی حریف و منادی تسلیم‌طلبی تبدیل شده است.

حزب اتحاد ملت، بدل حزب منحله مشارکت و پاتوق محفل امنیتی اصلاحات

نکته قابل تأمل اینکه، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به صورت منظم برای رسانه‌ها (عمدتاً رسانه‌های حامی دولت) جلسات توجیهی می‌گذارند تا به اصطلاح سرخط‌های مهم امنیت ملی را بر حسب شرایط برای مسؤولان رسانه‌های توجیه کنند و به طور قطع، سردبیر نشریه «صدا» هم میهمان ثابت این جلسات است، لیکن معلوم نیست که امنیت ملی با کدام زاویه و چشم‌انداز برای رسانه‌های اصلاح‌طلب توجیه می‌شود که این چنین به یار کمکی ترامپ تبدیل شده‌اند، بدون آنکه با کوچک‌ترین برخورد یا حتی محدودیتی مواجه شوند.

قرائن حاکی از آن است که حال که کارنامه اقتصادی دولت و حتی نحوه مدیریت بازار کالاهای اساسی، این‌چنین ضعیف و خسارت‌بار و بلکه فاجعه‌بار جلوه‌گر شده، بار دیگر یک تیم عملیات روانی از داخل دولت با همکاری مطبوعات و رسانه‌های زنجیره‌ای، در حال «داغ کردن» فضا به سبک سال ۹۲ و شرایط پیشابرجام هستند تا با برجسته کردن دوگانه‌ی جعلی «جنگ یا صلح»، و تحمیل فشار روانی به جامعه ایران و البته نظام، بار دیگر مجوز «مذاکرات» را بگیرد تا احتمالاً باقی مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را هم بر طبق مذاکره بگذارد.

البته این خیال خام و این طمع، آن هم در حالی که ملت هنوز در حال چشیدن ثمرات تلخ اعتماد و مذاکره به سبک «اعتدال» در ماجرای برجام هستند، به امید خدا و با درایت رهبر معظم انقلاب و آمادگی نیروهای انقلابی، تعبیر نخواهد شد، چرا که قرار نیست یک تیم، یک گروه، یک دولت با هزینه‌های گزاف و سنگین دارایی‌ها و مؤلفه‌های اقتدار و قدرت یک کشور، دست به معامله‌های خام و ناشیانه بزنند تا باز به هر قیمت، تصویر خود را به عنوان «منجی» در برابر «سایه جنگ» به مردم بفروشند و با همه دستاوردهای نداشته‌ی خود در سپهر حکمرانی باقی بماند.

دوران آزمون و خطای دیپلماسی. گرفتن تضمین‌های سست و دادن امتیازات نقد، بخشیدن از کیسه‌ی ملت ایران برای گرفتن لقب «ژنرال» و سردار دیپلماسی و «منجی ملت» به پایان رسیده است.

اما از دستگاه قضایی و دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود که با این تحرکات خلاف امنیت و برهم زننده آرامش عمومی در رسانه‌هایی که آشکارا به ستون پنجم عملیات روانی دشمن تبدیل شده‌آند، بدون اغماض برخورد کند چرا که مسأله‌ی «امنیت ملی»، چیزی نیست که فدای مطامع سیاسی این باند و آن جریان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • الاندلس IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    بدون شک جنگی روی نخواهد داد و این یک دروغ بی اساس است.لیکن این دولت روحانی است که از امریکا می ترسد نه ملت ایران.چه بسا همین حالا وحشت سر تا پای انها را فراگرفته و برای جلوگیری از این به اصطلاح جنگ گف پای دولتمردان وحشی و جنایتکار امریکا را هم خواهند لیسید.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    21 47
    زرشک
    • NL ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
      26 34
      هفته نامه صدا اسمش هفته نامه صَدام هست :)
  • حقیقت IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    82 49
    شما دلواپسا خطر رو فقط زمانی درک میکنید که نیرو های آمریکایی رو تو آیفون تصویری ببینید .
    • رضاتواضعی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
      26 52
      اگر دلواپسا اینطوری بودند که تو تشریح کردی پس نباید 2000 کیلومتر دور تر از آیفون تصویری خانه شان به نبرد آدمخواران وهابی در شام می رفتند .
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
      9 4
      واقعا چه کردید با خودتون ؟ در دورترین اعماق مغزتون هم خطور نمیکنه در ایران میلیونها شیعه راستین حسین ابن علی هستند که هیات منا الذله شعار و یقین اونهاست و مرگ و شهادت را هزار بار با زندگی زیر یوغ امریکا عوض نخواهند کرد
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
      10 3
      امام خمینی (ره): جوانهای ما گول نخورند از این تبلیغات فاسد. آمریکا این طوری تبلیغ می‌کند. آمریکا نظامی نمی‌آورد اینجا، آمریکا #نویسنده می‌آورد اینجا، آمریکا گوینده می‌آورد اینجا، آمریکا #عمّال خودش که سالهای طولانی آنها را تربیت کرده است می‌فرستد اینجا که اوضاع ما را به هم بزنند. ۱۶ آبان ۱۳۵۸
    • SE ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
      7 5
      شما خائنها راهم با امریکاییها از دم تیغ خواهیم گذراند
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    22 73
    حکایت قاروره های نفتی لشکر شام و کوزه های پر از عقربشان است. ما اهل کوفه هستیم . بودیم و خواهیم بود.
  • وطن پرست IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    29 65
    تندروی ها، خیانت ها، کمکاری ها و نفوذهای دهه ی 60 رو که بررسی می کنیم و بعدها ماجراها و القایات خرداد 76 به این طرف ، نتیجه می گیریم که همیشه دفاعی و واکنشی عمل شده...و دشمن گام به گام جلو اومده....برخورد سلبی فایده نداره، برنامه ی دراز مدت باید داشته باشیم...و این جریان غرب گرا در هر صورتی به دنبال مصادره به مطلوبه...شکست جمهوری اسلامی در درجه اول در جنگ روانی هه..فکری به حال این موضوع کنید...!! آیا صداوسیما آرایش جنگی داره؟؟ پرداختن به زمان شاه لازمه، اما کافی نیست، و بهتره نقاط قوت و ضعف با هم گفته بشه...!!زمانش نرسیده جریان های برانداز داخلی و اتفاقات دهه ی 60 را به حد اعلی نبش قبر کنید؟؟
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    45 55
    آره. ما بدجور جنگ طلبیم. آخر این ما بودیم که در آمریکا کودتا کردیم. این ما بودیم که یک دیکتاتوری بزرگ در آمریکا درست کردیم. این ما بودیم که حق توحش از آمریکا گرفتیم. این ما بودیم که آمریکا را تبدیل به خام فروش نفت کردیم. این ما بودیم که حق کاپیتولاسیون در آمریکا برقرار کردیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم هواپیماهای ما را بخرد و به نیابت از ما برود با شوروی و یا شورشیان ظفار بجنگند و صدها کشته بدهد. این ما بودیم که بی اجازه و اطلاع مقامات آمریکا هواپیماهای آنها را برای بمباران ویتنام می بردیم. این ما بودیم که فرهنگمان را بر آمریکا تحمیل کردیم. این ما بودیم که وقتی شاه آمریکا در خال قتل عام مردمش بود از او حمایت کردیم. این ما بودیم که بعد از انقلاب آمریکا از تجزیه طلبان آمریکایی حمایت اطلاعاتی و مالی و تسلیحاتی کردیم. این ما بودیم که صدام را به حمله به آمریکا تشویق کرده و از او حمایت کردیم. این ما بودیم که قرارداد الجزایر را تبدیل به کاغذ پاره کردیم. این ما بودیم که سلاح شیمیایی به صدام دادیم و همه نوع حمایت اطلاعاتی و مالی از او به عمل آوردیم و حتی خلبانان عراقی را با ناوهایمان نجات می دادیم. این ما بودیم که ناوهایمان را به خلیج مکزیک فرستادیم و هواپیماهای مسافری آمریکا را هدف قرار دادیم. این ما بودیم که آمریکا را زیر شدید ترین تحریمهای فلج کننده قرار دادیم. این ما بودیم که بمب اتمی خودمان داشتیم اما آمریکا را به دلیل داشتن برنامه صلح آمیز اتی مجازات کردیم. این ما بودیم که هر روز آمریکا را تهدید کردیم. این ما بودیم که با تاسیس شبکه های متعدد ماهواره ای به امنیت و فرهنگ آمریکا حمله کردیم. این ما بودیم که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آن کشور فتنه راه انداختیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم دستاورد دانشمندانش را بتن ریزی کند. این ما بودیم که خودمان برجام را بر آمریکا تحمیل کرده و خودمان هم نقض کردیم. و.. می بینید ما چقدر بد هستیم؟ آمریکایی های بیجاره در کشورشان نشسته بودند و ما رفته ایم آن طرف کره زمین اینهمه ظلم به آنها کردیم و هنوز هم دست از سرشان بر نمی داریم! تازه پرچم آمریکا را هم آتش می زنیم! این جنگ را آمریکا شروع کرده و ما فقط در حال دفاع هستیم. کسی که مدافعان را تشویق به تسلیم می کند رسما ستون پنجم دشمن است.
    • وطن دوست BE ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
      4 0
      آفرین! آنهایی که منفی دادند مغرضان بیمارند -- مغزشون خالی است -- اینطور که کلیک میکنند بزودی باتریشون هم خالی میشه !
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    19 40
    اگر انقلابی عملی شده بود، فتنه انگیزان به جای خود می‌نشستند و اما اشتباهی که ما کردیم این بود که به طور انقلابی عمل نکردیم و مهلت دادیم به این قشرهای فاسد، و دولت انقلابی و ارتش انقلابی و پاسداران انقلابی، هیچ یک از اینها عمل انقلابی نکردند و انقلابی نبودند. اگر ما از اول که رژیم فاسد را شکستیم و این‌ سد بسیار فاسد را خراب کردیم، به طور انقلابی عمل کرده بودیم، قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد را تعطیل کرده بودیم، و رؤسای آنها را به محاکمه کشیده بودیم و حزبهای فاسد را ممنوع اعلام کرده بودیم، و رؤسای آنها را به سزای خودشان رسانده بودیم، و چوبه‌های دار را در میدانهای بزرگ برپا کرده بودیم و مفسدین و فاسدین را درو کرده بودیم، این زحمتها پیش نمی‌آمد. من از پیشگاه خدای متعال و از پیشگاه ملت عزیز، عذر می‌خواهم، خطای خودمان را عذر می‌خواهم. ما مردم انقلابی نبودیم، دولت ما انقلابی نیست، ارتش ما انقلابی نیست، ژاندارمری ما انقلابی نیست، شهربانی ما انقلابی نیست، پاسداران ما هم انقلابی نیستند؛ من هم انقلابی نیستم. اگر ما انقلابی بودیم، اجازه نمی‌دادیم اینها اظهار وجود کنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام می‌کردیم. تمام جبهه‌ها را ممنوع اعلام می‌کردیم. یک حزب، و آن «حزب الله»، حزب مستضعفین. صحیفه امام جلد ۹ - صفحه ۲۸۲ زمان: ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ / ۲۳ رمضان ۱۳۹۹
    • ناشناس CA ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
      2 3
      هر کسی به هر عنوانی بخواهد دست به کشتار مردم بزند میخ به تابوت خودش زده شک نکن فلفل قرمز. مجیز گویی و بادمجان دور بشقاب چینی هم حدی دارد. وقتی تفنگ در دستت دیدی خودت را مانند آن داعشی بر حق ندان.که خداوند دیر گیر است و شیر گیر. خدایا گوییا باور نمی‌دارند روز داوری کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند یا رب این نودولتان را با خر خودشان نشان . . . هر چند مشرق بخاطر حمایت از این دسته افراد که اندکند ،پاسخ منتشر نخواهد کرد.
    • به ناشناس CA ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲ IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
      4 0
      امتحاش مجانی است. اگر قرار است از بین برویم چرا رایگان از بین برویم؟ قبلا همان هزیه ای را که برای تشکیل جهوری اسلامی پرداخت کردیم از امثال شما خواهیم ستاند. والا معامله عادلانه ای نخواهد بود. حالا بعدش هر چه می خواهد بشود بشود.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    22 40
    افرین. خسته نباشید. لعنت بر بی غیرتها.
  • م.ر IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    18 49
    تحلیل بجایی بود.اینها به فکر ملت نیستن .ماهیگیر خوبی توی آب گل الودن
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    21 35
    باز هم اهل کوفه و خبر آمدن لشکر شام! مسلم از بام بر زمین خواهد و افتاد و سر از تنش جدا خواهد شد. مهدی نیا.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    20 50
    آبشخور که یکی باشد ... خروجی یکی است.
  • GB ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    10 78
    گزارش تان عالی بود
  • GB ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    11 63
    اعتماد هم که توسط الیاس حضرتی اداره میشود با صدا هماهنگ شد و رپرتاژ آگهی برای امریکایی ها منتشر کرد...
  • NL ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    15 19
    پروموت نکنید این نشریه دوزاری رو!!
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    3 1
    خیلی خوشحالیم که فرصت عرض اندام به منافقان به اندازه زمان رسول الله داده شده است تا با معرفی خودشان، بدون دخالت حکومت از چشم مردم بیفتند و به طور خودکار به زباله دانی تاریخ سپرده شوند!
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    3 3
    لشکر واقعی آمریکا همین منفی زن ها هستند که حتما باید شناسایی شوند.
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    4 2
    جنگ بعد از برجام موشکی هست
  • AE ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    3 1
    به نظرم اسمش باید بگذاریم هفته نامه ترسو مثل یازان فراری امام حسین زمان جنگ با یزید پا به فرار گذاشتند یا یاران مختار که پشت بهش کردند ولی دشمن پس از شهادت مختار همه انها را به درک فرستاد چرا از تاریخ اسلام در س نمیگیرید امان از دل زینب
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    4 0
    سوره آل عمران آیه 173. الذین قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبناالله ونعم الوکیل . آن مؤمنانی که چون مردمی منافق به آنان گفتند،لشکر بسیار بر علیه شما مؤمنان فراهم شده ،پس از آنان در اندیشه وحذرباشید،این سخنان بر ایمانشان بیفزود،و گفتند:در مقابل همه دشمنان تنهاخدا ما را کفایت می کند و او بهترین یاوران است.
  • مریم IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    2 2
    اگر جرات جنگ داشتند طی سالیان گذشته حمله میکردند ولی خوب میدانند که عرضه اش را ندارند. لعنت بر خائنین و نفوذیهای وطنی. مرگ کمترین پاداششان است
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    2 2
    بدبختهای ترسو زمان جنگ بودید چکار میکردید
  • حمید IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    1 0
    احمق ها با حزبی کردن کشور دارن میچاپند مردم هرطوری شد،شد،این کشورا به لجن کشیدن،مردم هم سکوت کرد بخاطر رهبرونظام،خدا مسوولین خیانتکار کار راغده سرطان بدهد انشاءالله،
  • ایرانی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    1 0
    حضور امریکا در منطقه و نوکران داخلیش هیچ غلطی نمی تواند بکنند ...40 سال است توطئه تهدید و تحریم از سوی امریکا تحمیل شده جای تعجب است این وطن فروشان داخلی از امریکا چه نکته مثبتی دیدند
  • علی وطن دوست IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    آمریکا تو خالی ویتنام گواهی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس