کد خبر 1011345
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
شیراز

در حالی‌که آشوبگران در کرمانشاه یکی از نیروهای انتظامی را و در ملارد یک نیروی بسیجی و یک کارمند شهرداری را به شهادت رساندند، آمریکا و اروپا صریحاً و رسماً از اراذل اجاره‌ای خود حمایت کردند.

به گزارش مشرق، با انتشار خبر مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر افزایش قیمت بنزین، روز جمعه در تهران و برخی شهرستان‌ها تجمع‌هایی به‌صورت پراکنده و محدود برگزار شد.


اغلب حلقه‌های آشوب، همان روز و نهایتاً تا شنبه با پادرمیانی مردم و پلیس پایان یافت. البته در کنار مردم منتقد که نسبت به سوء مدیریت‌ها گلایه داشتند برخی گروه‌های آشوبگر نیز فرصت را غنیمت دانسته و با وارد شدن در تجمعات سعی کردند مردم را به آشوب و اغتشاش تحریک کنند که آن‌هم با پایان یافتن تجمعات و البته هوشیاری نیروی انتظامی رو به خاموشی نهاد اما شنبه‌شب و روز یکشنبه این تجمع‌ها در اقصی نقاط تهران و برخی شهرها با شدت و حدت بیشتری توأم با آشوبگری و اغتشاش برگزار شد و در نهایت شب یک‌شنبه و روز دوشنبه آرامش نسبی به کشور بازگشت.

بیشتر بخوانید:

۳۰ اغتشاشگر در زنجان دستگیر شدند

فیلم/ "اشرار" قرآن‌ها را جمع کردند و آتش زدند


پس از گذشت ۳ روز از اعتراضاتی که در پی افزایش قیمت بنزین، از جمعه در برخی شهرهای ایران آغاز شده بود، روز گذشته شاهد بازگشت آرامش نسبی به کشور بودیم. گرچه درنهایت مردم از حلقه‌های آشوب فاصله گرفتند و آنها را تنها گذاشتند اما برای درک بهتر و تعلیل و تحلیل رخدادهای اخیر، بررسی ابعادی از اعتراضات، نقش رسانه‌های اپوزیسیون و معاند و تحرکات و اقدامات فتنه‌انگیزانه آشوبگران در چند اپیزود، ضروری به نظر می‌رسد؛ اینکه چه شد و چرا و چگونه اعتراض به مصوبه سران قوا مبنی بر افزایش قیمت بنزین بستر آشوب و اغتشاش را فراهم کرد؟


بعدازظهر جمعه در چند شهر کشور به‌ویژه شهرهای تهران، اهواز، آبادان، خرمشهر، کرمانشاه، مشهد و سیرجان تجمع‌هایی برگزار شد که معترضین در واکنش به افزایش قیمت بنزین شعار می‌دادند؛ اغلب این اعتراضات که از سوی مهره‌های فعال و هواداران اپوزیسیون ساماندهی و مدیریت می‌شد به‌ویژه در شهرهای اصفهان، کازرون، ملارد و برخی شهرستان‌های استان تهران تا شب دوشنبه ادامه داشت.


«اتوبان امام علی (ع)»؛ خالی کردن  بار سنگ کامیون میان معترضان


بر اساس گزارش‌های روز شنبه، در «اتوبان امام علی(ع)» آشوبگران با دعوت و تهییج و حتی تهدید راننده‌ها به خاموش کردن خودروها، راه عبور سایر ماشین‌ها را بسته بودند. خبر دیگر از اتوبان امام علی(ع) خالی کردن یک کامیون سنگ در میان تجمع مردم بود. همچنین در تقاطع تهرانپارس و شهید باقری نیز عده‌ای تجمع کرده و با شعارهایی شبیه «ایرانی باغیرت حمایت حمایت» مردم را دعوت کردند که خودروهای خود را خاموش کنند.


«اتوبان صدر»؛ آتش زدن سطل زباله


در طول «اتوبان صدر» نیز عده‌ای در ترافیک سنگین صدر از ماشین پیاده شدند و راننده‌ها را به اعتراض و شعار دعوت کردند که مورد اقبال قرار نگرفت اما چند سطل زباله در میانه اتوبان آتش زدند.


برخی شهرستان‌های تهران همچون، شهریار، شهر قدس، بهارستان و ملارد و اسلامشهر هم دیشب شاهد ناآرامی‌هایی از قبیل آتش زدن پمپ‌بنزین و فروشگاه‌ها بودند.


تخریب جایگاه بنزین  در رباط‌کریم و اسلامشهر


در رباط‌کریم مأمورین ناجا راه را برای مردم باز کردند تا جمعیت با آرامش حرکت کنند و شعار دهند. در شهر قدس، اسلامشهر و دماوند نیز تجمعات پراکنده‌ای صورت گرفته است. در اسلامشهر اقدام برای تخریب جایگاه بنزین صورت گرفت که با ورود نیروی انتظامی معترضین پراکنده شدند.


اهانت و به آتش کشاندن قرآن‌ها  در شهر قدس، کازرون و شیراز


یکشنبه‌شب، جمعی از آشوبگران با حمله به مصلای نماز جمعه شهر قدس در غرب استان تهران، این مکان مقدس را تخریب کرده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.


این افراد در اقدامی بی‌سابقه، با جمع‌کردن قرآن‌های موجود در قفسه‌های مصلا در یک نقطه، آن‌ها را به آتش کشیده و حرمت کتاب الهی را شکستند!


گفتنی است این اتفاق در شهرهای شیراز و کازرون نیز افتاد و اشرار با حمله به دو مسجد و مدرسه علمیه ده‌ها جلد قرآن کریم را سوزاندند و علاوه بر آتش زدن ۳ خودرو و ۶ موتورسیکلت و خساراتی به ساختمان و تأسیسات وارد کردند.


حجت‌الاسلام استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان فارس در گفت‌وگو با رسا با اشاره به اینکه طلاب مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا از ورود اغتشاشگران به داخل حوزه علمیه جلوگیری کردند، اظهار کرد: اغتشاشگران با آتش زدن چند خودرو و موتورسیکلت، شکستن شیشه‌ها، آتش زدن درب مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا و دانشکده علوم قرآنی غدیر آسیب‌های فراوانی به حوزه علمیه شیراز وارد ساختند.


اغتشاشگران اسلحه کلت داشتند


وی به اغتشاشات در شهر کازرون نیز اشاره کرد و ابراز کرد: به گفته شاهدان عینی در میان اغتشاشگران افرادی بودند که با صورت‌های نقاب زده اسلحه کلت به همراه داشتند.


حجت‌الاسلام استوار میمندی افزود: اغتشاشگران در شهرستان کازرون بعد از آتش زدن چندین بانک به سمت حوزه علمیه این شهرستان حرکت کردند و با تأخیر نیروهای امنیتی خسارت‌های زیادی به این حوزه وارد ساختند.


مدیر حوزه علمیه فارس به ضرب و شتم طلاب حوزه علمیه کازرون اشاره کرد و گفت: در این حمله ۳ اتومبیل و ۷ موتورسیکلت و دوچرخه در آتش سوخت.


وی با اشاره به جسارت اغتشاشگران به قرآن کریم، مسجد مدرسه علمیه کازرون و تصاویر شهدا، عنوان کرد: اتاق معاونت تهذیب با دهها جلد قرآن کریم و مسجد و مدرسه و تصاویر شهدا در آتش خشم اغتشاشگران سوخته است.


برخی از اغتشاشگران  ایرانی نبودند


مدیر حوزه علمیه فارس همچنین از آشوبگران و اراذل اجاره‌ای خبر داد و گفت: «برخی از اغتشاشگران ایرانی نبودند و به زبان‌هایی غیر از فارسی صحبت می‌کردند.»


حمله و به آتش کشاندن ساختمان‌های دولتی


در شهرستان بهارستان استان تهران به اکثر ساختمان‌های دولتی حمله شده و به آتش کشیده شدند. مرکز کنترل توزیع برق جنوب غرب استان تهران هم مورد حمله قرار گرفت. همچنین دانشگاه آزاد صباشهر شهریار هم از حمله اراذل ‌و اوباش در امان نماند و تخریب شد.


از شهر قدس خبر رسیده که آشوبگران به ساختمان‌های فرمانداری، دفتر امام‌جمعه، مصلی، شهرداری، بخشداری و تقریباً اکثر بانک‌های این شهرستان حمله و آن‌ها را تخریب کرده‌اند.


شهادت مظلومانه یک بسیجی توسط آشوبگران


تعدادی از آشوبگران در ملارد و شهریار اقدام به آسیب به اموال عمومی کردند. آشوبگران در ملارد، پس از مصدوم کردن یکی از بسیجیان عضو گردان امام حسین(ع)، وی (مرتضی ابراهیمی) را به شهادت رساندند.


شهادت یک کارمند در ملارد


همچنین در جریان درگیری با آشوبگران یکی از پرسنل شهرداری شهرستان ملارد به شهادت رسید.


شهادت یک پلیس در کرمانشاه


گفتنی است روز شنبه نیز یکی از مأموران نیروی انتظامی کرمانشاه توسط اغتشاشگران به ضرب گلوله به شهادت رسید.


مرگ دردناک کارگر پمپ ‌بنزین


آشوبگران مجهز به وسایل خرابکاری تخصصی، با به آتش کشیدن پمپ ‌بنزین شخصی، جان یک کارگر بی‌گناه را گرفتند. مالک پمپ ‌بنزین در مصاحبه ویدئویی با فارس با تأکید بر اینکه «اغتشاشگران به وسایل خرابکاری تخصصی (سنگ فرز، هوابرش، قیچی آهن‌بر، قیچی ورقبر، نارنجک دست‌ساز) مجهز بودند» و «ماسک بر صورت داشتند»، مرگ دردناک کارگر پمپ ‌بنزین که چگونه جان خود را در آتش اغتشاشات از دست داد را روایت کرد و گفت: «آشوبگران آموزش‌دیده، سازمان‌یافته و از قبل آماده بودند.»


قتل یک شهروند در سیرجان


بر اساس گزارش‌های روز شنبه هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک نفر در سیرجان با شلیک مستقیم به سر جان خود را از دست داد. هرچند نیروی انتظامی بلافاصله قاتلان مسلح را دستگیر کرد اما سوژه خبری برای رسانه‌های ضدانقلاب تأمین شد تا مردم و پلیس را در مقابل هم قرار دهند. محمد محمودآبادی، سرپرست فرمانداری سیرجان در گفتگو با ایسنا نیز این خبر را تأیید کرد.


خوزستان؛ تیراندازی به سمت پلیس  و آتش زدن یک بانک و برخی اماکن عمومی در بندر امام و ماهشهر برخی آشوبگران مسلح بوده و به سمت نیروهای انتظامی شلیک کرده‌اند. یک ناحیه بسیج در خرمشهر از سوی آشوبگران تهدید به حمله شد. در ماهشهر به یک حوزه بسیج حمله شد که با دخالت نیروهای بسیجی و انتظامی این حمله دفع شد. در بندر امام اشرار به ساختمان کمیته امداد هم رحم نکرده و آن را تخریب کردند. امام‌جمعه بندر امام که از ابتدای اعتراضات به میان معترضان رفته و با آن‌ها گفتگو می‌کرد دیشب مورد حمله آشوب‌طلبان قرار گرفت. در اهواز عده‌ای اغتشاشگر با سوءاستفاده از تجمع مردم یک بانک و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند.


خرمشهر؛ تیراندازی به سمت مردم


در خرمشهر تعدادی افراد مشکوک و ناشناس که مسلح بودند به سمت مردم تیراندازی کردند که چند نفر از مردم زخمی شدند.


اغتشاشگران می‌گفتند سرشان را ببرید!


روز گذشته ویدئویی از حرف‌های ۲ آتش‌نشان خرم‌آبادی در مصاحبه ویدئویی با باشگاه خبرنگاران منتشر شد که در رسانه‌های داخلی بازتاب وسیعی داشت؛ حرف‌هایی که حاکی از رفتار داعشی اغتشاشگران با امدادگران آتش‌نشانی بود. یکی از آن‌ها گفت: جلوی ما را گرفتند و ما را با مشت و لگد از خودروی‌مان بیرون کردند و دیگری هم گفت: اغتشاشگران می‌گفتند جلوی ماشین سرشان را ببرید تا برای ماشین‌های امدادی درس بشود!


مشهد؛ آسیب زدن به خودرو


در مشهد، تعدادی افراد در بلوار وکیل‌آباد اقدام به تهدید و تحریک مردم و بستن این بلوار کردند و به برخی از خودروها را که مالکان آن‌ها به خواسته‌شان تمکین نمی‌کردند آسیب رسانند.


شیراز؛ آتش زدن بانک و خودروی آتش‌نشانی


در شیراز اغتشاش‌گران یک خودروی آتش‌نشانی که در حال انجام مأموریت بود را به آتش کشیدند. در نقطه دیگر آتش زدن شعب یکی از بانک‌ها منجر به آتش کشیدن طبقات فوقانی و منازل و مغازه‌های شهروندان شد.


اصفهان؛ مشروب‌خواری علنی و مسدود کردن اتوبان


همچنین روز گذشته فیلمی از مشروب‌خواری علنی تعدادی از اراذل ‌و اوباش در اصفهان و مسدود کردن اتوبان شهید خرازی در رسانه‌های داخلی منتشر شد که در شبکه‌های ایتا و بله، واکنش بسیاری از کاربران را برانگیخت.


آتش زدن چند بانک و تخریب چند پمپ‌ بنزین


ماحصل برهم خوردن نظم و امنیت عمومی در اصفهان تخریب کامل یکی از ادارات مخابرات شمال اصفهان، انسداد جاده اصفهان- فولادشهر، تخریب دوباره اموال شهری و به آتش کشیدن چند بانک، تخریب چند پمپ‌ بنزین شهری و تعطیلی مابقی جایگاه‌های سوخت ناشی از ناامنی و اخلال در روند سوخت‌گیری مردم با تشکیل صف‌های طولانی، تلاش ناموفق برای حضور در چند کلانتری و ممانعت از تردد و تخریب خودروهای امدادی بوده است.


به آتش کشیدن حوزه علمیه در اصفهان


حوزه علمیه زینبیه اصفهان نیز شب دوشنبه به آتش کشیده شد و کارگران خدمات شهری که مشغول پاک‌سازی خیابان‌ها بودند موردحمله آشوبگران قرار گرفتند. دراین‌بین خودروی آتش‌نشانی هم به آتش کشیده و عواملشان برای ساعتی گروگان گرفته شدند.


حمایت آمریکا و اروپا از آشوبگران


در حالی‌که آشوبگران با سلاح‌های گرم و سرد، بانک‌ها، پمپ‌ بنزین، ساختمان‌های دولتی، مساجد و حوزه‌های علمیه را در چند نقطه از کشور تخریب کردند و در مدیریت شهری و زندگی مردم خلل وارد آوردند و قرآن‌ها را به آتش کشاندند، آمریکا و اروپا صریحاً و رسماً از این اراذل اجاره‌ای خود حمایت کردند.


رسانه‌های ضدانقلاب سعی کردند با جعل خبر و وارونه‌نمایی این‌گونه القاء کنند که نیروی انتظامی با معترضان برخورد خشونت‌آمیز داشته و تجمعات را به آشوب کشیده است.


مقامات آمریکایی: حمایت می‌کنیم!


بر اساس گزارشی که کیهان روز گذشته منتشر کرد، مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا)، مورگان اورتاگوس (سخنگوی وزارت خارجه آمریکا)، تام کاتن (سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی) و همچنین یک مقام بلندپایه کاخ سفید هرکدام در اظهاراتی جداگانه، حمایت خود از اغتشاشگران را اعلام کردند.


البته موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات پمپئو، پاسخ خوبی را مطرح کرد و گفت: «اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچ‌گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست» و «پمپئو قبلاً گفته بود باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.»


جالب آنکه سفیر ایران در دانمارک نیز در پاسخ به پمپئو، اعمال تحریم و تروریسم اقتصادی، مسدود کردن حساب‌های بانکی و ممانعت از رسیدن دارو به کودکان و افراد نیازمند را نمونه‌هایی از حمایت آمریکایی از مردم ایران برشمرد!


حمایت آلمان از اغتشاشگران در ایران


دولت آلمان در اقدامی مداخله‌جویانه از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و از ایران خواست به خواسته‌های قانونی معترضان احترام بگذارد.


همچنین ریچارد گرنل (سفیر آمریکا در آلمان) روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن می‌تواند با همکاری برلین به قطعی اینترنت در ایران پایان داده و اینترنت را وصل کند!


مداخله فرانسه در امور داخلی ایران


وزارت خارجه فرانسه نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران، از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و خواستار «احترام ایران به آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت‌آمیز» در ایران شد.


دستگیری لیدرهای اغتشاشات؛ اعتراف متهمان به آموزش در خارج


بر اساس گزارش‌های رسیده از استان البرز، در پی تجمعات چند روز گذشته به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه ۱۵۰ نفر از لیدرهای مخل امنیت در این استان شناسایی و بازداشت شدند. بر اساس اعترافات دستگیرشدگان این افراد توسط افراد آموزش‌دیده در داخل و خارج از کشور اجیر شده و با دریافت مبالغی اقدام به آتش زدن مراکز دولتی و عمومی کرده‌اند.


همچنین فیلم اعترافات دو تن از فریب‌خوردگان اغتشاشات شیراز که توسط سپاه فجر استان فارس دستگیر شده بود، دیروز در رسانه‌های داخلی منتشر شد که حاکی از برنامه سازمان‌یافته دشمنان خارجی برای فتنه‌انگیزی علیه جمهوری اسلامی است.


گفتنی است در تمام تحرکات و اقدامات خسارت‌بار عناصر ضدانقلاب و آشوبگران، مردم با بصیرت و آگاه خط خود را از آن‌ها جدا کردند و آن‌ها در شرارت‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها تنها گذاشتند؛ برخی از آن‌ها نیز با هوشیاری نیروی انتظامی و همکاری شهروندان شناسایی و دستگیر شدند.


حمایت مردم زنجان از مواضع رهبری


عصر روز گذشته مردم با بصیرت، متدین و انقلابی زنجان در حرکتی خودجوش و در راستای حمایت از مواضع مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها رفتند. این حرکت خودجوش که با حضور اقشار مختلف مردم همراه بود در هوای بارانی از چهارراه امیرکبیر به سمت میدان انقلاب برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه‌گر، زنجانیلار اویاخدیلار (زنجانی‌ها آگاهند)، انقلابا داخدیلار (پشتیبان و تکیه‌گاه انقلابند)، زنجانیلار قان ورر (زنجانی‌ها خون هدیه می‌کنند)، رهبرینه جان ورر (جان فدای رهبری می‌کنند) از شعارهای اصلی شرکت‌کننده‌های مراسم بود.


لبیک تبریزی‌ها به انقلاب و رهبری


گفتنی است که بر اساس اخبار واصله از آذربایجان شرقی، قرار است امروز ساعت ۱۰ صبح در میدان ساعت، گروه‌ها و اقشار مختلف مردم در حمایت از مواضع رهبر معظم انقلاب نسبت به تغییر قیمت بنزین و محکومیت اقدامات و تحرکات آشوبگران راهپیمایی کنند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • Azazil IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    25 45
    من خودم شیراز ماشین هایی رو دیدم با پلاک خوزستان که به زبان عربی حرف میزدن ، سر خیابون رو بستن و اتش درست کردن اولش فکر کردم مهمان هستن
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    35 37
    ارازل وآمریکا با هم آتش بگیرند.بحق قرآن.
  • منتظر IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    33 33
    لعنت بر این اراذل و اوباش آمریکایی و اسرائیلی ، این آشغال ها و کثافت ها را هرچه سریعتر اعدام کنید .
  • افسانه IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 3
    این افراد باید اعدام شوند لطفاً نظر من را بذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس