کد خبر 1010080
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
واکنش وزیر ارشاد به استفاده از مشروبات الکلی در فیلم‌های فجر

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه نگاه اقتصادی به هنر اشتباه نیست، تصریح کرد: ولی باید توجه داشت که نگاه دلالی به هنر سبب به ابتذال کشیدن آن می‌شود.

به گزارش مشرق، سید عباس صالحی دقایقی قبل در نشست با نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری استان یزد که در سالن اجلاس اداره کل فرهنگ و ارشاد یزد برگزار شد با اشاره به چند رویکرد در دوساله گذشته تاکنون، گفت: اینکه بتوانیم فضای منابع و رویدادها را از تهران و شهرهای بزرگ به سمت فضای کشوری حرکت کند، با این نگاه بحث عدالت فرهنگی به‌عنوان یک مبنا را انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

یک حرف درست روحانی در یزد!

وزیر ارشاد اضافه کرد: در وزارت ارشاد به معاونت‌ها برای برگزاری رویدادها در استان‌های دیگر به‌جز تهران تأکید شده که مشابه این اتفاقات را به‌طورجدی تر در فضای استان‌ها و شهرستان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های جدی وزارت ارشاد را امضای تفاهم‌نامه مالی و بودجه‌ای با استانداران، گفت: استان یزد جز شانزدهمین استان خواهد بود که این طرح امضا می‌شود و این مسئله طی سفر اخیر انجام خواهد گرفت.

صالحی اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر گرچه حوزه‌ای است که دولت‌ها باید از آن حمایت کنند اما وجه اقتصادی این حوزه کم نیست و باید به این مسئله اهتمام داشت.

وزیر ارشاد تصریح کرد: گرچه برخی از حوزه‌های زیرساختی نیازمند حمایت هستند اما دولت‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند حوزه فرهنگ و هنر را به‌طوری جدی در بحث اقتصادی نگاه کرد چون می‌تواند درآمد آفرین باشد.

وی در ادامه با اشاره به اثر مثبت در مخلوط کردن حوزه گردشگری و فرهنگی و هنری، اظهار داشت: هر کشوری در کنار مسئله گردشگری به حوزه فرهنگ و هنر توجه داشت، درزمینهٔ جذب توریسم و موفق‌تر عمل کرد و به همین دلیل ما نیز نیازمند این نگاه خلاقانه هستیم چون بدون شک در کنار بحث گردشگری و زیبایی‌های آن، نیازمند جذابیت‌های فرهنگی و هنری هم هستیم.

صالحی با تأکید بر اینکه نگاه دلالی به هنر سبب به ابتذال کشیدن آن می‌شود افزود: نگاه اقتصادی کردن به هنر نگاه غلطی نیست و اینکه چگونه می‌توانیم این حوزه را اقتصادی کنیم مسئله‌ای است که سیاست‌گذاران شهرها و کشور و هم اهالی فرهنگ هنر به آن توجه داشته باشند.

وزیر ارشاد در بابیان اینکه ۳۰۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف هنری در کشور در حال تحصیل هستند تصریح کرد: این افراد پس از فارغ‌التحصیلی نیازمند شغل هستند و نمی‌توانیم بگوییم که صرفاً این افراد برای دلشان کار هنری انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس