واکنش وزیر ارشاد به استفاده از مشروبات الکلی در فیلم‌های فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۷۸ پروژه نیمه‌کاره رهاشده از سال‌های قبل در کشور وجود دارد که تحمیل آنها به حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش مشرق، سید عباس صالحی امشب در جمع اصحاب فرهنگ و هنر ساوه اظهار کرد: ساوه و زرندیه دارای سابقه تاریخی و تمدنی گرانبهایی هستند و مفاخر و اندیشمندان بزرگی از این دیار معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید:

«اهمیت فرهنگ» در گام دوم؛ «بی‌اهمیتی فرهنگ» در بودجه!

وی افزود: اینکه ایران فقط تهران نیست از راهبردهای وزارت ارشاد است و این وزارتخانه بر ضرورت عدالت فرهنگی و هنری در کشور و همه استان‌ها تاکید دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزایش بودجه معاونت ها از ۲۰ درصد برای تقویت استانها را آغاز و تصمیم داریم تا ۵۰ درصد افزایش دهیم و بودجه امسال وزارت نیز با همین نگاه عدم مرکزمحوری بسته شده است.

صالحی گفت: به صورت مرتب به استان ها و مناطق مختلف کشور سفر می‌کنم و با اصحاب فرهنگ و هنر گفت‌وگوهایی تخصصی داریم.
وی همچنین تفاهم نامه‌های میان وزارت ارشاد با استانداران با حجم اعتباری ۲هزار میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این وزارتخانه بیان کرد و گفت:  هفدهمین تفاهمنامه با استاندار مرکزی برای اجرای برنامه و پروژه‌های فرهنگی امضا شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: یکی از اهداف سفرهای استانی و شهرستانی و برگزاری جلسه با اهالی فرهنگ و هنر این است که اعتماد متقابل را افزایش دهیم و هم افزایی ایجاد کنیم و ناداشته و کاستی‌ها را نیز شناسایی و کاهش دهیم.

وی گفت:اعتماد متقابل می تواند تار و پود کشور را حفظ کند و باید سوءتفاهم ها را برطرف  کنیم، مجموعه ای از تقاضاهای انباشته و متراکم در وزارت فرهنگ داریم از جمله اینکه فقط یک و نیم میلیون دانش آموخته رشته های هنری در کشور داریم در حالی که سال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار دانشجو در رشته های هنری مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل بودند.

صالحی ادامه داد:  زمانی در اوایل انقلاب کتابهای تولیدی سالانه ما چهاررقمی بود اما اکنون به ۱۰۰ هزار جلد در سال رسیده ایم و بیش از ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور داریم که حدود ۲میلیون و ۲۰۰ هزار عضو دارند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: همه مجموعه های زیر نظر وزارت ارشاد اعم از اهالی هنر، فرهنگ و رسانه ها توقعات به جا و منطقی دارند ولی بد نیست بدانیم که کل بودجه وزارتخانه حدود هفت هزار میلیارد است که حدود پنج میلیارد از آن در حوزه پشتیبانی و حقوق و دستمزد هزینه می شود و در نهایت حدود یک هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال برای توجه به خواست گروههای مختلف باقی می ماند ضمن اینکه تخصیص های بودجه‌ای نیز کاهش یافته و همین مساله بر مشکلات ما افزوده است.

صالحی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واقع خانواده ای وسیع و بزرگ با بودجه ناکافی است و دلیل این مسأله هم ساختاری است که از سالهای قبل ایجاد شده که تنها ۲ و نیم درصد از کل بودجه کشور را دارد، برای تغییر این رویه در حال رایزنی هستیم اما کار چندان آسانی نیست.

وی در خصوص احداث سینما امید دریاچه ادامه داد: با همه مشکلات تلاش می کنیم این سینما با پنج سالن تا قبل از پایان دولت کنونی تکمیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد همچنین وعده داد روند احداث تالار مرکزی ساوه را در ارتباط با مسوولان استان و شهرستان پیگیری کند.

وی گفت: اکنون با ۲۷۸ پروژه نیمه کاره رهاشده از سالهای قبل در کشور که کلنگ زنی شده بودند، مواجه هستیم که تحمیل آنها به حدود سه هزار میلیارد تومان نیاز است و بخش قابل توجهی از آنها استانی شده‌اند اما اکنون همچنان ۴۵ پروژه ملی داریم و حق آغاز پروژه جدید عمرانی را نداریم زیرا سازمان برنامه و بودجه اعتباری به ما نخواهد داد.

صالحی افزود: برای تالار مرکزی تصمیم داریم از تسهیلات بانکی استفاده کنیم و در همین راستا در حال رایزنی با یکی از بانک‌های عامل هستیم اما از وزارتخانه توان تامین اعتبار این پروژه را نداریم.

وزیر ارشاد بیان کرد: جشنواره یاقوت های سرخ با توجه به سابقه مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس