کد خبر 1006416
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
چیپ علیپور

علی علیپور اولین بازیکنی است که در لیگ برتر با زدن پنالتی چیپ برد را از پرسپولیسی‌ها گرفت.

به گزارش مشرق، پرسپولیس بعد از دو برد پیاپی در لیگ برتر روز پنجشنبه میزبان ماشین سازی تبریز بود. بازی بدون گل دنبال می‌شد که در دقایق پایانی پرسپولیسی‌ها یک پنالتی بدست آوردند. علی علیپور امید اول گلزنی پرسپولیسی‌ها که هفته‌ی گذشته مقابل شاهین هت‌تریک کرده بود، پشت ضربه‌ی پنالتی ایستاد. علیپور که این فصل یک پنالتی مقابل حامد لک در بازی جام حذفی دو تیم از دست داده بود، اینبار هم نتوانست پنالتی خود را مقابل لک تبدیل به گل کند. این بازیکن تصمیم گرفت پنالتی را چیپ بزند و حامد لک به راحتی پنالتی را در دقیقه ۹۰ مهار کرد تا ۲ امتیاز حساس برای پرسپولیس از دست برود. ۲ امتیازی که شاید در آخر فصل خیلی به درد پرسپولیسی‌ها می‌خورد.

رسول خطیبی که سرمربی ماشین سازی است و حسابی به پنالتی گرفته شده برای پرسپولیس اعتراض داشت، خودش در لیگ برتر پنالتی چیپ مقابل پرسپولیس از دست داده. خطیبی در بازی هفته آخر سپاهان و پرسپولیس در لیگ پنجم که با پیروزی سپاهانی‌ها همراه شد، در حالی که سپاهان با ۲ گل از میهمان خود جلو بود ضربه پنالتی خود را چیپ زد که محمد محمدی به راحتی پنالتی او را گرفت. 

علیپور اولین بازیکن پرسپولیس است که در لیگ برتر پنالتی چیپ از دست داده. پیش از او، پرسپولیسی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در بازی مقابل الریان قطر توسط مهدی طارمی پنالتی چیپ از دست داده بودند. تیم برانکو در آن بازی بعد از اینکه در نیمه اول طارمی پنالتی چیپ خود را به بیرون زد، در نهایت با تساوی بدون گل مقابل میهمان خود متوقف شد.

بیشتر بخوانید:
 

لگد مهاجم پرسپولیس به شانس بزرگ کالدرون/ مسی و رونالدو هم شاهکار علیپور را انجام نمی‌دهند

به بهانه‌ی پنالتی چیپی که علیپور در بازی مقابل ماشین سازی از دست داد، چند پنالتی چیپ بی موقع فوتبال ایران که در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده را مرور کرده‌ایم.  

وقتی شکست در نیمه نهایی جام ملت‌ها رقم خورد

تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیای ۲۰۰۴ چین تا یکقدمی فینالیست شدن پیش رفت اما با یک پنالتی چیپ بی موقع از رسیدن به فینال باز ماند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی بعد از تساوی یک بر یک مقابل چین در نیمه نهایی جام ملت‌ها، کارشان برای صعود به فینال به ضربات پنالتی کشید. علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام سه پنالتی اول ایران را گل کردند. ایمان مبعلی پنالتی چهارم تیم ملی را به تیر دروازه زد تا با توجه به یک پنالتی‌ای که چینی‌ها از دست داده بودند، همه چیز برابر باشد. چینی‌ها پنالتی پنجم خود را گل کردند و یحیی گل محمدی برای زدن پنجمین پنالتی تیم ملی پشت توپ ایستاد. یحیی پنالتی را چیپ زد و دروازه‌بان چین مانع از گل شدن پنالتی او شد تا چینی‌های میزبان همراه با سرمربی هلندی خود آری هان به فینال جام ملت‌های آسیا برسند و تیم ملی از رسیدن به فینال با چیپ یحیی باز بماند. بعد از شکست مقابل چین، در نهایت تیم ملی با برتری ۴ بر ۲ مقابل بحرین در بازی رده بندی به مقام سوم جام ملت‌های آسیا رسید. 

سد محکمی به نام رحمتی

هفته بیست و یکم لیگ پانزدهم استقلالی‌ها پذیرای گسترش فولاد تبریز بودند. در همان نیمه اول در حالی که دو تیم با تساوی بدون گل به کار خود ادامه می‌دادند تبریزی صاحب یک ضربه پنالتی شدند. محمد ابراهیمی پشت این ضربه پنالتی ایستاد و در دقیقه ۳۰ پنالتی را چیپ زد. مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال پنالتی چیپ ابراهیمی را گرفت تا همچنان گلی در بازی زده نشده باشد. در نهایت استقلالی‌ها در بازی‌ای که رحمتی یک پنالتی چیپ از ابراهیمی گرفته بود، ۲ بر یک به برتری رسیدند.

وقتی یک پنالتی همه چیز را خراب کرد

همانند دربی این فصل در دربی برگشت فصل گذشته هم استقلالی‌ها یک پنالتی از دست داده بودند. در آن بازی پرسپولیسی‌ها با گل دقیقه ۲۱ احمد نوراللهی از استقلال پیش افتادند. در دقایق پایانی نیمه اول استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد. فرشید اسماعیلی پشت آن ضربه ایستاد و پنالتی را با ضربه چیپ به بیرون زد. بعد از آن پنالتی استقلالی‌ها در نیمه دوم هم نتوانستند گلی به پرسپولیس بزنند تا دربی را به رقیب سنتی خود واگذار کنند.

باخت در دربی تبعات سنگینی برای استقلال داشت و فشار زیادی روی کادر فنی و بازیکنان این تیم گذاشت. استقلالی‌ها بعد از آن باخت در چهار بازی برگزار شده‌ی خود در لیگ، ۷ امتیاز گرفتند و باخت مقابل پدیده در مشهد منجر به اخراج وینفرد شفر سرمربی آلمانی آن‌ها ۳ هفته مانده به پایان فصل شد.

اسماعیلی در حالی با زدن پنالتی چیپ در دربی نتوانست مانع از شکست استقلال شود که در پایان فصل، استقلال با ۵۷ امتیاز به مقام سومی لیگ رسید. سپاهان با ۵۸ امتیاز دوم شد و پرسپولیس با ۶۱ امتیاز به مقام قهرمانی رسید. پنالتی هدر رفته علیپور هم شاید عواقبی مانند چیپ اسماعیلی داشته باشد. اگر پنالتی علیپور گل می‌شد، پرسپولیس الان در رده دوم جدول و در یک امتیازی سپاهان قرار داشت.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس