کد خبر 1006426
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
پنالتی چیپ علیپور

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر تحت تاثیر چهار پنالتی‌ بود که توسط داوران گرفته شد و هرکدام سرنوشت متفاوتی داشتند.

به گزارش مشرق، بی‌تردید هفته نهم یکی از عجیب‌ترین هفته‌های لیگ نوزهم بود که در عین کم‌گل‌بودن، حوادث بسیار زیادی در دل خود داشت. پرسپولیس ۲ امتیاز مهم را در ورزشگاه آزادی از دست داد. تراکتور اولین شکست را در خانه تجربه کرد. سپاهان برای دومین هفته پیاپی لغزید و نیازمند سرانجام گل خورد، استقلال به روند رو به رشدش ادامه داد و ذوب‌آهن نیز به اولین پیروزی خود در لیگ نوزدهم رسید. در این بین پنالتی‌ها نقش مهمی در اتفاقات این هفته ایفا کردند. داوران، چهار بار نقطه پنالتی را در این هفته نشان دادند. ۲ بار در جم، یک بار در ورزشگاه آزادی و یک بار در فولادشهر اصفهان. ماحصل این پنالتی‌ها ۲ گل بود و نیمِ دیگر به هدر رفت اما هر کدام از این پنالتی‌ها بعد از مشخص شدن سرنوشت‌شان، ماجراهای جالبی داشتند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

میلاد شیخ‌فخرالدینی دقیقه ۳۲ ورزشگاه فولادشهر: بقای منصوریان

ذوب‌آهن در هشت هفته ابتدایی به هیچ بردی دست پیدا نکرده بود. شنیده می‌شد عدم پیروزی مقابل شاهینِ نگونبخت حکم خروج منصوریان را امضا خواهد کرد. تیم میهمان در ۳۰ دقیقه نخست ایستادگی کردتا اینکه حسن نجفی، مدافع راست این تیم به طور ناشیانهای هند کرد و سیدعلی‌اصغر مومنی داور تازه‌وارد لیگ، نقطه پنالتی را نشان داد. میلاد شیخ‌فخرالدینی پشت توپ قرار گرفت و ضربه پای راست خود را به زیباترین شکل ممکن، بر خلاف جهت حرکت ماکسیم کوویلیتایای گرجستانی به کنج بالای سمت راست دروازه فرستاد و تیمش را پیش انداخت. این گل فشار را از روی ذوبی‌ها برداشت و آنها با خیال راحت به کارشان ادامه دادند و در نیمه دوم به گل دوم خود دست پیدا کردند.

محمد نوری دقیقه ۴۵+۴ ورزشگاه تختی جم: شکسته شدن طلسم نیازمند

سیدمهدی سیدعلی قضاوت پرحرف و حدیثی داشت. او در اوقات تلف شده نیمه اول بازی پارس‌جم و سپاهان تشخیص داد که مهدی کیانی، پوریا آریاکیا وینگر باتکنیک پارس را در محوطه جریمه سرنگون کرده است. پنالتی اعلام شد. نوری بعد از تکرار پنالتی اولش، در دقیقه ۴۵+۴ بار دیگر پشت توپ ایستاد و با چاشنی خوش‌شانسی، توپش را به گل تبدیل کرد. نیازمند به خوبی جهت ضربه پای راست نوری را تشخیص داد و روی آن اثر هم گذاشت اما با بدشانسی نتوانست کنترلش کند و دروازه خود را باز شده دید. این اولین گلی بود که نیازمند در این فصل دریافت می‌کرد. بدین ترتیب پنالتی نوری به تعداد دقایق بسته ماندن دروازه گلر ملی پوش سپاهان در دقیقه ۹۴۰ خاتمه داد. کاپیتان سابق پرسپولیس هر سه پنالتی این فصل خود را به گل تبدیل کرده است.

کی‌روش استنلی دقیقه ۶۰ ورزشگاه تختی جم: هت‌تریک آقای گل

در همان بازی پارس و سپاهان بار دیگر سیدمهدی سیدعلی پنالتی گرفت؛ این بار برای سپاهان. محمد محبی در درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور باتجربه هم نقطه پنالتی را نشان داد. صحنه‌های آهسته نشان می‌داد بسیار سختگیرانه این پنالتی بر روی محبی گرفته شده است. در دقیقه ۶۰ کی روش استنلی پشت توپ قرار گرفت و با دورخیزی نسبتا زیاد به سمت توپ یورش برد اما ضربه محکم او با پای راست به بیرون رفت و در چارچوب جای نگرفت. کی‌روش، موفق شد هموطن خود فرناندو دیخسوس را فریب دهد اما ضربهاش به بیرون رفت تا سومین پنالتی پیاپی خود با لباس سپاهان را از دست بدهد. مدافع عنوان آقای گلی فوتبال ایران می‌توانست با گل کردن این پنالتی هم تیمش را به سه امتیاز ارزشمند برساند و از نزدیک شدن رقبا جلوگیری کند و هم خودش فاصله را با صدر جدول گلزنان کاهش دهد.

علی علیپور دقیقه ۹۰ ورزشگاه آزادی: محبوبیت از دست رفته

بی‌احتیاطی مدافع ماشین‌سازی باعث سرنگونی مهدی ترابی شد و علی صفایی داور ۳۷ ساله در سوت خود دمید و برای پرسپولیس پنالتی گرفت. بازی بدون گل دنبال می‌شد. سرخپوشان با پیروزی در این مسابقه می‌توانستند فاصله‌شان را با صدر جدول کاهش دهند. علی علیپور پشت توپ ایستاد. دقیقه ۹۰ و ضربه‌ای که به صورت چیپ زده شد ولی تبدیل به گل نشد. لک دست مهاجم پرسپولیس را مانند بازی جام حذفی خواند و از جایش تکان نخورد تا بهترین فرصت برای سرخپوشان از دست برود. بعد از مسابقه کالدرون، هواداران و رسانه‌ها به شدت به آقای گل سابق لیگ برتر تاختند و او را مواخذه کردند. اگر این پنالتی گل می‌شد، علیپور به جمع مدعیان آقای گلی اضافه میشد و به طور تمام و کمال روزهای بد خود را پشت سر می‌گذاشت اما این اتفاق رخ نداد تا او چند برابر بیشتر از قبل تحت فشار قرار بگیرد و محبوبیت خود را نزد تماشاگران پرسپولیس از دست بدهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس