کد خبر 1006373
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
مهدی طارمی

مهاجم ایرانی ریوآوه در هفته ابتدایی لیگ پرتغال یکی از شگفتی های بزرگ مسابقات بوده و عملکرد درخشانی ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، او برای رسیدن به لیگ پرتغال از پیشنهاد 2.5 میلیون یورویی اش از باشگاه های قطری گذشت. مهدی طارمی 27 ساله ، زاده بوشهر و فرزند علیرضا طارمی یکی از بازیکنان مطرح و قدیمی بوشهر است.


فوتبال را از کجا شروع کردید؟

شش سالم بود که به همراه پدرم در مدرسه فوتبال صدا و سیما فوتبال را شروع و در ده سالگی به تیم جوانان برق بوشهر رفتم، از آنجا به تیم نوجوانان ایران‌جوان بوشهر و در تیم شاهین بوشهر بازی کردم. بعد از آن به پرسپولیس که بزرگترین باشگاه ایران است منتقل شدم، جایی که چهار سال در آنجا بودم. دراین تیم من دو دوره آقای گل و همچنین بهترین بازیکن ایران شدم اما تصمیم گرفتم که بعد از چهارسال به فوتبال قطر و الغرافه بروم.


تفاوت هایی که بین فوتبال ایران و قطر وجود داشت به نظرت چیست؟

تفاوت بزرگی وجود دارد. قطر کشوری است که امکانات زیاد و استعدادهای کمی دارد اما ایران استعداد بسیار زیاد و امکاناتش کم است. اگر فوتبال ایران امکانات قطر را داشت می توانست در میان کشورهای برتر فوتبال جهان باشد. هرچند معتقدم هنوز هم ایران پتانسیل موفقیت در سطح جهانی را دارد.


-دلیل انتخاب ریو‌آوه و فوتبال پرتغال در این مقطع از زندگی فوتبالی ات چه بود؟مربی ریوآوه کارلوس کارواال گفته که تو به خاطر حضور در این تیم پیشنهادات مالی خوبی را رد کرده ای؟

من همیشه عاشق بازی در اروپا بودم و بین پیشنهاداتی که از استرالیا و قطر که شرایط مالی خوبی داشتند بازهم ترجیحم بازی در اروپا بود. همیشه دوست داشتم در باشگاه های بزرگ اروپا بازی کنم. من پیشنهاد 2.5 میلیون یورو برای یک فصل را نپذیرفتم و آن ها به من گفتند که چقدر می خواهی؟ اما من به پول اهمیت نمی دهم.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ گل نجات بخش طارمی مقابل موریرنزه

طارمی ریوآوه را از شکست نجات داد


تجربه حضور در ریوآوه برایت چگونه بود؟

بنفیکا و پورتو بهترین تیم های پرتغال هستند اما به نظر من ریوآوه هم یکی از پنج تیم خوب لیگ این کشور به حساب می آید. حقیقت این است که ما یک تیم خوب، مربی خوب و شرایط عالی داریم. من فکر می کنم تنها کاری که باید انجام بدهم این است که هرچه سریعتر با تیم به هماهنگی کامل رسیده و در بهترین شرایط باشم. من فصل را با ریوآوه خوب شروع کردم،  توانستم برای تیم در شش بازی 4 گل بزنم و 4 خطای پنالتی هم بگیرم و فکر می کنم عملکردم خوب بوده است.


بهترین جا برای بازی کردنت در بخش تهاجمی کجا است؟

به نظر کارلوس کی روش من در سمت چپ خط حمله می توانستم عملکرد خیلی خوبی داشته باشم و در ریوآوه هم در همین پست بازی کردم اما هرچه گذشت سرمربی تیم به من گفت که می توانم در سمت چپ و راست و حتی پشت مهاجم بازی کنم.


فکر می کنی به تیم هایی مثل رئال مادرید و لیورپول برسید؟

در حال حاضر به این موضوع فکر نمی کنم و می خواهم ابتدا بهترین در لیگ پرتغال باشم.


اندیشه کارلوس کی روش در هشت سال حضورش در ایران تیم خوبی ساخت. با ایران دنبال چه رویاهایی هستی؟

به غیر از بازی کردن در باشگاه، ما می خواهیم ابتدا خودمان را به طور مستقیم به رقابت های جام جهانی 2022 قطر برسانیم و بعد از آن به دنبال صعود از مرحله گروهی جام جهانی هستیم. ما در این دوره بازیکنان زیادی داریم که تجربه بازی در جام جهانی 2018 روسیه را دارند.

-هنوز به بازی های جام جهانی فکر می کنی؟

ما عملکرد خوبی داشتیم و  اگر پرتغال را شکست داده بودیم به مرحله بعد می رفتیم. من خودم یک فرصت عالی را از دست دادم اما این اتفاق را فراموش کرده ام. پرتغال تیم بزرگی است. من از جوانی همیشه رویاهای بزرگی داشتم، بسیاری از بازیکنانی که الان در تیم ملی پرتغال بازی می کنند الگوهای جوانی من بوده اند. کارلوس کی روش از بازی من راضی بود هرچند موقعیت مهمی را از دست دادم.


-درمورد کارلوس کی روش چه چیزی باید بگوییم؟

کارلوس کی‌روش یک مربی بزرگ و یک شخصیت فوق العاده بود. او در زمان حضورش در تیم ملی با بازیکنان رابطه خوبی داشت و توانست تیم ملی خوبی بسازد. تمام هدف او جنگیدن و تلاش کردن برای پیروزی و موفقیت بود.


وقتی با پیشنهاد ریوآوه روبرو شدید نظر کارلوس کی روش را هم پرسیدید؟

کارلوس کاروالیو از دوستان کارلوس کی روش است و او خودش به من پیشنهاد داد. او گفت که کی‌روش از بازی من تعریف کرده است و او هم می خواهد که به این تیم بروم.


تو توسط علی دایی به فوتبال معرفی شدی و الان کریستیانو رونالدو در آستانه شکستن رکورد 109 گل علی دایی در رده ملی است. نظرت در این رابطه چیست؟

رونالدو می تواند این رکورد را بشکند. اما علی دایی بهترین بازیکن فوتبال ایران است. من در پرسپولیس با او کار کردم و او یک مرد و انسان بزرگ بود. با این وجود کریستیانو رونالدو از نظر من بهترین بازیکن جهان است؛ تنها رقیب او در حال حاضر لئو مسی است اما کاری که رونالدو در رئال مادرید انجام داد واقعا دست نیافتنی است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس