علیپور - پرسپولیس و ماشین سازی

زندگی هر انسانی لحظات نابی در خود دارد که عده ای از آن استفاده کرده و برخی به سادگی آب خوردن آنها را دور می اندازند مانند علی علیپور مهاجم مازندرانی پرسپولیس!

سرویس ورزش مشرق – هنوز خیرگی نگاه طرفداران پرسپولیس به حامد لک، که بهترین موقعیت تیم محبوبشان را محکم در دستانش گرفته بود تا کاملا بی خاصیت شود از یادها نرفته است؛ مات زدگی پس از پنالتی چیپ علی علیپور!

علی علیپور در جایگاه بازیکن گرچه توانسته با پرسپولیس جام بیاورد و آقای گلی را در کارنامه اش ثبت کند ولی هنوز به آن جایگاه و اعتبار نرسیده که یک تیم و بخش مهمی از طرفداران میلیونی فوتبال را بازیچه تصمیم شخصی اش کند! که اگر رسیده بود می دانست در دقیقه ۹۰ بازی ۰-۰ بهترین موقعیت تیمی که میلیونها طرفدار منتظر پیروزی اش بودند را نمی توان برای چیپ زدن خرج کرد! آن هم مقابل دروازه بانی که یکماه پیش در همین دقایق پنالتی وی را گرفته بود.

هزینه ای که هواداران پرسپولیس برای حرکت چیپ علی علیپور مقابل ماشین سازی خواهند پرداخت شاید با یک برد در اهواز (بازی بعدی در خوزستان) و یا با دو، سه نتیجه خوب بعدی فراموش شود ولی قطعا این "۲" امتیاز جایی و روزی یقه پرسپولیس و همین علیپور را خواهد گرفت!

علی علیپور در یکی از ناب ترین لحظات زندگی فوتبالی اش پس از هت تریکی که در بوشهر روبروی شاهین شهرداری آن شهر کرده بود با اینکه می توانست یک گل سه امتیازی زده و بیش از پیش عزیز دل هواداران این تیم شود، در باد غرور تمجیدهای پس از آن هت تریک ماند و با یک ضربه خودخواهانه از عرش به فرش آمد و در حالی که می توانست فریاد شادی و تحسین هوادار درون استادیوم را بشنود کاری کرد که جرات خروج از رختکن برای همراهی تیمش در جشن قهرمانی را هم نداشته باشد؛ مراسمی که با قیافه ناراحت پرسپولیسی ها بی شباهت به مجلس ترحیم نبود!

علی علیپور که پیش از بازی می دانست پنالتی زن اول تیمش مهدی ترابی است از شانسی که کالدرون علی رغم میل باطنی در اختیارش قرارداده بود استفاده نکرد و علاوه بر اینکه با احساسات میلیون‌ها طرفدار تیمش بازی کرد دستورات کادر فنی اش را هم نادیده گرفت تا کالدرون پس از بازی به شدت علیه او جبهه یگیرد و بگوید او به همه و خودش و تیم بی احترامی کرد و شانسی که به او داده شده بود را نادیده بگیرد و تا آخر فصل پنالتی نخواهد زد. حتی در خبرها داشتیم کریم باقری در رختکن به این رفتار علیپور انتقاد کرده است. شاید هر مربی جای کالدرون باشد به دلیل این اقدام علیپور در بازی با فولاد او را نیمکت نشین کند و شاید هم علیپور قول و قراری با سرمربی و هم تیمی هایش ببندد که به جبران این پنالتی یک تنه ضعف گلزنی تیم پرسپولیس را از بین ببرد!

بیشتر بخوانید:
 

کالدرون: علیپور به همه بی‌احترامی کرد/ ما با اشتباه داوری پیروز نشدیم!
 

علیپور خیلی «رو» دارد
 

آقا کریم فریاد زد، علیپور گریه کرد

علیپور در همین فصل باز هم پنالتی خراب کرده بود اما، هر پنالتی خراب کردنی به سادگی قابل گذشت نیست! ضربه آرام و بی تفاوت او به توپ به قدری تعجب آور و شبهه برانگیز بود که بلافاصله عده ای او را متهم به شرط بندی هم کردند و گفتند به عمد ضربه اش را به گل تبدیل نکرده است.

آن‌هایی که فوتبال را حرفه ای دنبال می کنند آخرین باری که رونالدو یا مسی پنالتی چیپ زده اند را به یاد دارند؟ بازی اخیر یوونتوس مقابل جنوا نمونه بارز این بحث است. پنالتی رونالدو در وقت‌های اضافه و دقیقه ۶+۹۰ برابر جنوا را که به یاد می آوریم متوجه می شویم تجربه، چه جایگاهی در فوتبال دارد. رونالدو می دانست تیمش ۱-۱ است و ۲۳ امتیازی! اگر یوونتوس بازی را با تساوی به پایان می برد اینترمیلان با ۲۵ امتیاز در صدر جدول سری A باقی می ماند ولی او در لحظات پایانی هرگز روی بهترین بخت تیمش ریسک نکرد و حاضر نشد ذره ای تردید در گل نشدن پنالتی اش را به دل راه بدهد و به قدری محکم و با دقت ضربه اش را به گل تبدیل کرد که تحسین همگان را برانگیخت تا ضمن کسب هر ۳ امتیاز برای یووه، تیمش را هم با ۲۶ امتیاز به صدر برساند. آن شب هیچ یوونتوسی شعار "حیاکن رهاکن" برای رونالدو سر نداد.

علیپور در روزی که بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را هم بر بازو بسته بودند گافی به بزرگی گاف مهدی طارمی در دیدار با الریان در لیگ قهرمانان آسیا سه فصل پیش و یا گاف فرشید اسماعیلی در دربی دهم فروردین سال جاری داد و مشخص شد همچنان فوتبالیست‌های ما حرفه ای فکر نمی کنند. متأسفانه حرفه ای بودن آنها فقط پای میز قرارداد و در تعداد صفرهای چکی گل می کند که می خواهند از باشگاه دریافت کنند. گافی که حالا حالاها از یاد هوادار پرسپولیس بیرون نخواهد رفت و علیپور باید دعا کند هیچ فاصله دو امتیازی بین پرسپولیس و تیم بالاترش در انتهای فصل به وجود نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مجید IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    15 2
    میدوارم اقای کالدرون این دلقک پرسپولیسی را از تیم بندازه بیرون این علیپور نیست بلکه علیکور هست
    • قمی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      2 0
      تنها کاپیتانی که در اوج حساسیت و فشار بازی میتوانست پنالتی چیپ بزند و کشورش را قهرمان جام جهانی کند پیرلوی بزرگ و باادب ایتالیا بود
  • س ع IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    9 0
    مقصر اصلی مسئولیت پرسپولیس هستند که نوکری بازیکنان را میکنند برن از مربیان و مسئولین باشگاهای های خارجی یاد بگیرین که ببینن بهترین بازکنان آنها خطائی کنند به بدترین وجهی تنبیه مالی و روانی میشوند علیپور این دفعه چندم هست که از این غلط ها میکنه و مغرور شده بندازنش بیرون از تیم این قدر بازکنان جوان و مستعد داریم که علیپور ناخن انها هم نمیشه
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    12 0
    غرور بیش از اندازه
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    8 0
    با این کارش تیم پرسپولیس این فصل سهمیه آسیا هم نمی گیره
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      2 4
      خدانکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس