تشدید اختلاف دبی و ابوظبی؛ فرار زن حاکم دبی به آلمان و ماجرای کودتای بن‌زاید علیه شاه اردن

یک روزنامه صهیونیستی از بی‌اعتنایی شاه اردن به درخواست برخی مقامات صهیونیست برای دیدار با او خبر داد.

به گزارش مشرق، مقامات صهیونیست می‌گویند که از یک سال پیش همزمان با اعلام تصمیم اردن برای بازپس‌گیری اراضی الباقوره و الغمر از رژیم صهیونیستی، مذاکرات سیاسی بین دو طرف همچنان ادامه دارد اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

شاه اردن در نشست ضدفلسطینی «بحرین» حاضر نمی‌شود

«الباقوره» در شمال اردن و «الغمر» در جنوب این کشور واقع شده و طبق یکی از بندهای توافقنامه «وادی عربه» که در سال ۱۹۹۴ میان اردن و رژیم صهیونیستی امضاء شد، این دو منطقه به مدت ۲۵ سال به این رژیم واگذار شد.

۲۶ اکتبر آتی (چهارم آبان) مدت اجاره این دو منطقه به پایان می‌رسد. طبق یکی از بندهای توافق، اجاره دو منطقه می‌تواند برای ۲۵ سال دیگر نیز تمدید شود؛ مگر اینکه یکی از طرفین از یک سال قبل اعلام کند که حاضر به تمدید نیست. دولت اردن سال گذشته این تصمیم خود را صراحتا به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که باید دو منطقه مذبور را به اردن باز گرداند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره به نقل از «عیدان گرینباوم» رئیس شورای محلی منطقه دره اردن نوشت که چند ماه قبل قرار بود توافقی درباره الغمر حاصل شود اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است و با وجود نزدیک شدن به پایان قرارداد اجاره این اراضی هیچ توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

روزنامه القدس‌العربی به نقل از این مسئول صهیونیستی نوشت که هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای از طرف اسرائیلی دریافت نکرده‌ایم و تصمیم گرفتیم به شاه اردن مراجعه کرده و از او بخواهیم شخصا مداخله کند و در تلاش برای پیدا کردن راه‌حل از شاه اردن درخواست ملاقات کردیم اما با وجود اینکه از حدود دو هفته پیش نامه را ارسال کرده‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

گرینباوم همچنین با اشاره به عدم پیشرفت در مذاکرات با اردن گفته بود که به محض اتمام قرارداد اجاره مناطق مذکور، کشاورزان اسرائیلی از ورود به اراضی کشاورزی و نیز گردشگران اسرائیلی از ورود به این منطقه ممنوع می‌باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس