واکسن آنفلونزا

استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر مهر تا اوایل آبان است.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخرمهر ماه تا اوایل آبان ماه است، اظهار داشت: در افرادی که در معرض خطر بیماری آنفلوآنزا و عوارض ناشی از آن هستند، تزریق واکسن باید هر چه سریعتر در فصول سرد پاییز و زمستان انجام شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت واکسن آنفلوآنزا چقدر است؟

وی ادامه داد:  افراد بالای ۶۵ سال، بیماران قلبی عروقی، کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله، زنان باردار، کادر  پزشکی، افراد چاق و مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج (دیابت، بیماریهای مزمن کلیوی، سرطان و بیماران پیوندی) جزو گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوآنزا و عوارض ناشی از آن قرار دارند.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان این مطلب که افراد مذکور در صورت ابتلا به آنفلوآنزا دچار عوارض جبران ناپذیر و حتی مرگ می‌شوند، تاکید کرد: تمام این افراد  باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

استاد گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی به زائران بازگشته از مراسم راهپیمایی اربعین، توصیه کرد: در صورت بروز علائمی نظیر تب، بدن درد، دردهای استخوانی عضلانی، سرفه و آبریزش بینی از دست دادن، بوسیدن و در آغوش کشیدن بستگان خویش خودداری کنند.

وی با اشاره به اهمیت شستشوی مرتب دستها در کاهش ابتلا به بیماری، اظهار داشت: براساس نتایج مطالعات صورت گرفته در ژاپن، حتی شستشوی دست به مدت ۳۰ ثانیه با آب لوله کشی معمولی باعث از بین رفتن اثر بیماری زایی ویروس آنفلوآنزا و مانع انتقال بیماری از بیمار به دیگران می‌شود.

مردانی به تمامی زائران باز گشته از مراسم اربعین توصیه کرد: در صورتی که تب، لرز و علایم بیماری آنها بیش از ۳ روز به طول انجامید، حتما به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا داروی ضد ویروسی اختصاصی برای آنها تجویز شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس