خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به زمزمه ها و گفته می شود هایی بر می خورند که مهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*غیبت سید حسن خمینی در مراسم افطاری محمد خاتمی باعث گسترش اختلافات در میان اصلاح طلبان شده است. خاتمی با ارسال پیغامی از طریق یکی از وزرای دولت خود برای سید حسن از عدم حضور وی در این مراسم گلایه کرده است. در این مراسم موسوی خوئینی ها موسوم به مرد خاکستری نیز به بهانه کسالت غایب بود. بسیاری از دعوت شدگان اصلاح طلب هم به بهانه سفر و کسالت از حضور در این مراسم خودداری کردند.
 
 
*هیات نظارت بر مطبوعات در بررسی پرونده روزنامه ایران به مناسبت انتشار ویژه نامه خاتون سه مصوبه داشته است که تنها به یکی از آنان عمل شده است. این سه مصوبه عبارتند از: 1- ارجاع پرونده به دادگاه2-عذر خواهی رسمی روزنامه ایران3- برخورد قضایی با دبیران تحریریه. به جز مورد اول، موارد دوم و سوم مسکوت مانده است.
 
 
* در جلسه اخیر گروهک انحرافی مصوب شده با طرح شایعه ای در محافل سیاسی و خبری مبنی بر نفوذ هاشمی رفسنجانی در میان گروه 8+7 و به ویژه آیت الله مهدوی کنی، مانع از به وحدت رسیدن اصولگرایان شوند.
 
 
* شنیده ایم در یکی از جلسات جریان فتنه عنوان شده که موسوی خوئینی ها، بهزاد نبوی و میردامادی از بازگشت اصلاح طلبان به صحنه سیاسی کشور ولو با عذر خواهی از نظام و احتمال ریزش پایگاه اجتماعی شان در میان هواداران، موافق هستند.
 
 
* در حالی که عدم حضور سید حسن خمینی در نماز عید فطر تهران دستمایه شایعه پراکنی برخی رسانه های اپوزیسیون قرار گرفته، بررسی های خبرنگار مشرق حاکی از آن است که وی به اتفاق خانواده تعطیلات را در منطقه ییلاقی سی سنگان گذرانده است.
 
 
*شنیده ایم دکتر احمدی نژاد در جمع هنرمندان از پیشنهاد تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و هنر استقبال کرده است. این تغییر نام از زمان دولت اصلاحات و توسط مهاجرانی مطرح شده بود.
 
 
* گفته می شود حدود 60 مرکز توزیع گوشت کوسه، لابستر و صدف  در تهران شناسایی شده است. مسوولان مربوطه قول داده اند پس از دریافت پاسخ استفتا درباره "لابستر"- حیوانی میان میگو و خرچنگ- به زودی با توزیع کنندگان این محصولات برخورد قانونی خواهند کرد.
 
 
*شنیده ایم یکی از سران فتنه که در روزهای اخیر اقدام به خرید خانه ای 3 میلیارد تومانی در منطقه جماران نموده ، برای فرار از تیغ انتقادات این خانه را به نام راننده همسر خود کرده است.
 
 
*گفته می شود با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، یک جریان سیاسی قصد دارد روزنامه تعطیل شده خورشید را مجددا راه اندازی نماید. برخی اعضای هیات مدیره شرکت آتیه از معاونان اسفندیار مشایی هستند.
 
 
*پاسخ صدا و سیما به اظهارات آیت الله مکارم شیرازی در یک برنامه زنده تلویزیونی با واکنش منفی علما و مراجع عظام تقلید مواجه شده است. این افراد معتقدند صدا و سیما باید حافظ شان مرجعیت و روحانیت به عنوان سنگربانان هوشیار دفاع از حریم دین اسلام باشد.
 
 
*علیرغم تبلیغات رسانه های فتنه، منزلی که کروبی هم اکنون در آن اقامت دارد یکی از دفاتر همسر وی بوده که با درخواست خود وی به آنجا نقل مکان کرده است. این مکان از شرایط مطلوبی هم برخوردار می باشد.
 
 
* شنیده ایم آیت الله امینی امام جمعه موقت قم پس از پایان دوران کسالت به نماز جمعه قم بازخواهد گشت. برخی رایزنی ها برای بازگشت آیت الله استادی انجام و به نتایج قابل قبولی رسیده است.
 
 
*برخی منابع از پایان دوران ماموریت حجت الاسلام و المسلمین کازرونی امام جمعه کرج خبر می دهند. از موسوی همدانی به عنوان جایگزین احتمالی وی نام می برند.
 
 
*برخی نخبگان فرهنگی از سبک دکتر دانشجو وزیر علوم برای تعویض مدیریت انجمن حکمت و فلسفه اظهار ناراحتی کرده و معتقدند در حق دکتر اعوانی و همچنین در تقدیر از مدیریت چند ساله ایشان، محتوای حکم انتصاب مدیر جدید و عدم برگزاری مراسم مناسب تودیع، برخورد مناسبی صورت نگرفته است.
 
 
*شنیده ایم اخیرا فردی به نام بابک امانی با مراجعه به ایرانیانی که به آنتالیا سفر کرده اند، آنان را دعوت به عضویت در گروهک تروریستی منافقین می کند. این گروهک با ریزش و فرار گسترده اعضا مواجه است.
 
 
*یک مدعی مرجعیت که در فیس بوک اقدام به جمع آوری کمک برای خود کرده بود، ظرف تیر و مرداد موفق به جمع آوری یک میلیون تومان کمک از میان مریدان و هواداران خود شد. وی که در فتنه 88 فعال بود برای گذران زندگی به تکدی گری مجازی روی آورده است.
 
 
*یکی از لیدرهای جریان فتنه در استان فارس، اقدام به برگزاری جلسه اقتصادی با اتباع فرانسوی در باغ جهان نما شیراز کرده است. وی با استفاده از رانت های دوران موسوم به توسعه اقتصادی، ثروت قابل ملاحظه ای جمع آوری کرده و دارای کارخانجات متعددی از جمله سیمان است.
 
 
*گفته می شود سفیر یک کشور اروپایی در تهران در جلسه ای از هزینه های بالای گردشگری کشورمان انتقاد کرده و گفته با پول سه روز اقامت در ایران می توان یک هفته در ترکیه و دو هفته در مالزی اقامت کرد.
 
 
*در ماه مبارک رمضان امسال بازهم شاهد پهن شدن سفره های پرزرق و برق افطار از جیب بیت المال بودیم. اگر دستگاه های نظارتی همت کنند و حداقل سری به لیست مراسم های افطاری برج میلاد بزنند معلوم می شود که چه دستگاه ها و نهادهایی از افطاری های حداقل 100 هزار تومانی با هزینه بیت المال استفاده کرده اند.
 
 
*برخی کارشناسان سیاسی منطقه از مصاحبه دکتر احمدی نژاد با شبکه تلویزیونی المنار انتقاد کرده و معتقدند وی در گفتگو با شبکه مقاومت حزب الله لبنان نتوانسته به نحو مناسبی از دولت سوریه در برابر توطئه مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان دفاع کند.