در ادامه موج اختلافات داخلی میان گروه های تروریستی تکفیری زیر مجموعه شبکه القاعده در سوریه بر سر همکاری با عملیات سپر فرات ارتش ترکیه در شمال سوریه جبهه النصره آن را حرام اعلام کرده است.

گروه جهان مشرق- در ادامه موج اختلافات داخلی میان گروه های تروریستی تکفیری زیر مجموعه شبکه القاعده در سوریه بر سر همکاری با عملیات سپر فرات ارتش ترکیه در شمال سوریه جبهه النصره با آن به مخالفت برخاسته است.


بنابر این گزارش، در بیانیه جبهه النصره بر "حرام بودن" هرگونه همکاری با عملیات ارتش ترکیه و گروه تروریستی تکفیری جیش الحر و سایرین تحت هر عنوان اعم از مبارزه با داعش و ... تاکید شده است. این بیانیه در ادامه مخالفتها با موضع اعلام شده از سوی گروه تروریستی تکفیری بین المللی احرارالشام در ضرورت همکاری با ارتش ترکیه در شمال حلب سوریه صادر شده که طی روزهای گذشته موجی از انشقاق را در کادر رهبری ان ایجاد کرده است. ارتش ترکیه با همکاری گروه های ارتش آزاد و برخی یگان های وابسته به شبکه القاعده مانند احرارالشام از سه هفته پیش عملیات گسترده ای را تحت عنوان سپر فرات برای اشغال مناطق شمالی سوریه آغاز کرده که به سیطره آنها بر جرابلس و الراعی منجر شده است.