مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه همه شهدای مدافع حرم داوطلبانه عازم سوریه شدند گفت: اغلب این شهدا از نسل دوم و سوم انقلاب هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ابراهیم طاهرنژاد در نشست صمیمی با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، اظهار کرد:  ۱۶ شهید گیلانی و یک شهید از تیپ فاطمیون که همسرش گیلانی است مجموع شهدای مدافع حرم استان را تشکیل می‌دهند.

او شهید سعید مسافر را کم‌سن‌ترین و شهید دوربین را مسن‌ترین شهدای مدافع حرم گیلانی دانست و افزود: تمام شهدای مدافع حرم گیلانی متاهل بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه ۱۵ تن از این شهدا دارای فرزند هستند، یادآور شد: ۱۶ فرزند دختر و ۱۶ فرزند پسر از شهدای مدافع حرم گیلانی به یادگار مانده است.

وی تصریح کرد: شهدا بودند که هم اقدام و هم عمل کردند و امیدواریم در سال «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» در مسیر شهدا گام برداریم.

طاهرنژاد استان گیلان را در همه عرصه‌ها پیش‌رو دانست و گفت: کسب جایگاه نمونه در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تبدیل شدن به استانی الگو در این زمینه از راهبردهای در دست اقدام مسئولین مربوطه است.
منبع: ایسنا