تشییع شهدای لشکر فاطمیون

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان هیچ تفاوتی بین شهدای مدافع حرم ایرانی و فاطمیون قائل نبوده و هر خدمتی که به خانواده شهدای ایرانی می‌دهد، به خانواده شهدای فاطمیون نیز ارائه می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار اصفهان زیبا مبنی بر عدم توجه کافی مسئولان امر به خانواده شهدای فاطمیون و غربت این شهدا در جامعه و در بین دیگر شهدا، عنوان کرد که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان هیچ تفاوتی بین شهدای مدافع حرم ایرانی و فاطمیون قائل نبوده و هر خدمتی که به خانواده شهدای ایرانی می‌دهد، به خانواده شهدای فاطمیون نیز ارائه می‌کند.

وی در خصوص چرایی عدم ثبت روز حماسه و ایثار اصفهان در تقویم رسمی کشور بیان داشت: ثبت روز حماسه و ایثار اصفهان ملزم به گرفتن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که متاسفانه تا این لحظه موفق به این امر نشده‌ایم. 

وکیلی به ساخت مرکز فرهنگی توانبخشی جانبازان در اصفهان اشاره کرد و با بیان اینکه این مرکز در زمینی به وسعت پنج هزار و 400 مترمربع در حال ساخت است، اظهار داشت: انتظار می‌رود این مرکز ظرف ده ماه آینده به بهره‌برداری برسد و زمینه آسایش و رفاه جانبازان فراهم شود. وی با اشاره به سرویس دهی مرکز شهید رجایی به جانبازان اعصاب و روان استان اصفهان گفت: اکثر این خانواده‌ها از قشر مستضعف و نیازمند بوده و لذا بنیاد شهید و امورایثارگران استان اصفهان آنچه‌ را که در توان دارد  برای حل مشکلات آنها در نظرگرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در ادامه شهدای مدافع حرم را نمادی از شهدای دفاع مقدس عنوان کرد و اذعان داشت: شهدای مدافع حرم الگوی خود را از شهدای دفاع مقدس گرفته و مطمئنا هیچ تفاوتی با شهدای دیگر ندارند.وکیلی با تاکید براین مطلب که همه شهدا نور چشم مسئولین و مردم هستند، گفت: تا این لحظه هرکاری که برای شهدای دفاع مقدس انجام داده‌ایم، برای شهدای مدافع حرم نیز انجام داده و در آینده نیز خواهیم داد.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم توجه کافی مسئولان امر به خانواده شهدای فاطمیون و غربت این شهدا در جامعه و در بین دیگر شهدا، عنوان کرد که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان هیچ تفاوتی بین شهدای مدافع حرم ایرانی و فاطمیون قائل نبوده و هر خدمتی که به خانواده شهدای ایرانی می‌دهد، به خانواده شهدای فاطمیون نیز ارائه می‌کند.

وکیلی افزود: در این رابطه حتی اگر خانواده‌ای از شهدا به صورت موردی نیاز به کمک خاصی داشته باشد، بنیاد شهید دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین به موضوع بهسازی و یکسان‌سازی قبور مطهر شهدا در گلستان شهدای اصفهان که چندی پیش بازتاب رسانه‌ای نامناسب برای جامعه ایثارگری داشت، اشاره کرد و بیان داشت: در خصوص این امر رضایت لازم از همه خانواده شهدا گرفته شده بود و این افرادی که در کنار قبور  شهدا تجمع کرده بودند، الزاما خانواده شهید نبوده‌اند و این ماجرا به نظر من یک جوسازی رسانه‌ای بیشتر نبود.

وکیلی با بیان اینکه بنیاد شهید در راستای ترمیم سنگ قبور شهدا و بهسازی قطعه‌ها به قول خود عمل کرد و تا چند روز آینده قطعه شهدای دارخویین را با شرایط بهتری نسبت به قبل در اختیار خانواده شهدا قرار خواهد داد، گفت: امیدوارم با اعتباراتی که در آینده به بنیاد شهید اختصاص داده می‌شود، کار ارزشمند ترمیم سنگ قبور مطهر شهدا در قطعه‌های دیگر گلستان نیز در دستور کار قرار گرفته و نهایتا برجذابیت گلستان شهدا بیفزاید.

وکیلی در مورد فرآیند تکمیل ساختمان جدید برگزاری مراسم‌ها در گلستان شهدا، خاطرنشان کرد: بعد از 10 الی 12 سال این اتفاق مبارک در گلستان شهدا افتاد و کار از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است و آزادسازی‌هایی نیز در اطراف آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم سازه هوایی آن را تکمیل کرده و تا یک ماه آینده نصب خواهد شد و ما امیدواریم با مطالبه گری رسانه‌ها و همت مسئولان سالن متناسبی برای گلستان شهدا به بهره‌برداری برسد.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال در کشور، گفت: تعداد قابل‌توجهی از فرزندان شهدا و جانبازان بیکار هستند و ازاینجا دست مسئولان اجرایی را می‌فشارم و انتظار داریم برای اشتغال جامعه ایثارگری تلاش کنند.

وکیلی، با بیان اینکه بیمه درمانی و تکمیلی خانواده‌های شهدا و جانبازان به بیمه دی منتقل‌شده است، تاکید کرد: مجدانه پای‌کار ایستاده‌ایم تا خدشه‌ای به ارائه خدمات به این عزیزان اتفاق نیفتد.وی ادامه داد: در حال حاضر 22 پایگاه بیمه دی در شهر اصفهان وجود دارد، ضمن اینکه به این عزیزان برای درمان، بیمارستان امیرالمومنین را که کادری قوی دارد، توصیه می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس