کد خبر 449892
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیاان اینکه نباید نقش پررنگ روستاییان در شکل‌گیری انقلاب را کمرنگ کرد، گفت:‌ هاشمی هر روز با گذشته انقلابی‌اش فاصله می‌گیرد .

به گزارش مشرق، پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی، مبنی بر اینکه «تا دیروز در کوچه روستایشان می‌گشتند و امروز انقلابی شده‌اند» و توهین وی به روستائیان، اظهارداشت: بسیار جای تتعجب است که آقای هاشمی چنین مواضعی را اتخاذ می‌کند و احساس می‌کنیم وی هر روز با گذشته انقلابی‌اش فاصله می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بزرگ انقلاب اسلامی فراگیر بودن آن است، تصریح‌کرد: انقلاب اسلامی مثل انقلاب کمونیست‌ها و یا سرمایه داران نیست، در این انقلاب همه اشخاص و طبقات حضور داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور پررنگ روستائیان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی افزود: بعضاً روستاها جلوتر از شهرها به انقلاب پیوستند، حال این چه معنایی دارد که بخواهیم نقش انقلابیون بزرگی که عرصه را بر رژیم شاهنشاهی تنگ و آنها را مجبور به تسلیم کردند، کوچک کنیم.

سروری با اظهار تأسف از اتخاذ چنین مواضعی از سوی آقای هاشمی گفت: روستاییان با تمام وجود انقلاب را از خود می‌دانند و در دوران جنگ تحمیلی نیز این موضوع را نشان دادند و دیدم که شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه این انقلاب طبقاتی‌پذیر نبوده و ویژگی‌اش در فراگیر بودن آن است، گفت: بنده فکر می‌کنم نقش روستائیان، نقش ممتازی است و نمی‌توانیم آن را کمرنگ کنیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین به دوران فتنه 88 اشاره کرد که روستائیان پشت سر رهبر انقلاب ایستادند و همگام با شهرهای کشور حماسه 9 دی را خلق کردند.

سروری در عین حال اضافه‌کرد: امیدوارم آقای هاشمی، مدل رفتاری خود را در رابطه با جریانات سیاسی و مواضع سیاسی تغییر دهد.

منبع: فارس