در دوره مجلس هشتم چنین درخواست‌هایی از سوی غرب با ممانعت جدی...

گروه سیاسی مشرق -  «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده بود، با «نرگس محمدی» یکی از محکومین فتنه 88 دیدار کرد. «مایکل مان» سخنگوی اشتون ضمن اعلام این خبر، مدعی شده که این دیدار به مناسبت روز جهانی زن صورت گرفته است.

آنطور که «لیز دوست» خبرنگار بی‌بی‌سی در صفحه توئیتر خود نوشته، «نرگس محمدی» یکی از 7 زنی بود که اشتون با آن‌ها دیدار کرد و از وی به عنوان مدافعان حقوق بشر در ایران نام برد.

غرب در آخرین سفر خود به خاک جمهوری اسلامی در پوشش اعزام هیئتی دیپلماتیک و پارلمانی به ایران، جایزه ساخاروف را به دو تن از محکومان جرایم امنیتی دادگاه‌های ایران اهدا کرد که پس از انتخابات سال 88 به دلیل فعالیت و تبلیغ بر ضد نظام بازداشت شده بودند که مشرق طی گزارشی مفصل به جزئیات این موضوع پرداخت.
(اینجا)



اهدای جایزه ساخاروف به دو محکوم امنیتی و مخالف نظام در پوشش سفری دیپلماتیک توسط هیئت پارلمانی اروپا

با اتفاقات و حواشی که در سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران بوجود آمد و با توجه به هشدارهای مجلس شورای اسلامی و نهادهای امنیتی در این خصوص انتظار می‌رفت تا دیگر شاهد چنین اقداماتی در پوشش سفرهای دیپلماتیک نباشیم.

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار مشرق در خصوص دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با "نرگس محمدی" یکی از محکومین فتنه 88 گفت: مسائلی که پیش از این در دیدار اعضای هیات پارلمانی اروپا با محکومین فتنه 88 در سفارت یونان صورت گرفت و با واکنشی که از سوی مجلس و نهادهای امنیتی در این مورد شاهد بودیم انتظار داشتیم تا دیگر شاهد رخ دادن چنین اقداماتی در خاک جمهوری اسلامی ایران نباشیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها پیش از این نیز به دنبال دیدار با محکومین و فعالین فتنه 88 بودند، عنوان کرد: در دوره مجلس هشتم چنین درخواست‌هایی از سوی غرب با ممانعت جدی نمایندگان مجلس رو به رو می شد و مجلس در قبال چنین درخواست‌هایی واکنش جدی نشان می داد اما متاسفانه در دوره جدید فضایی برای غرب درست شده است که آنها اجازه چنین اقداماتی را به خود می دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: در ارتباط با دیدار هیئت دیپلماتیک و پارلمانی اروپا با محکومان فتنه 88 وزیر اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی فراخوانده شد و توضیحاتی ارائه کرد که از سوی نمایندگان قانع کننده نبود چرا که جمهوری اسلامی به طور کلی از ابتدای ورود هیات پارلمانی باید بر روی برنامه ای که با هماهنگی وزارت امور خارجه ترتیب داده شده است نظارت جدی داشته باشد و این نظارت را تا لحظه خروج ادامه بدهد تا دیدارها طبق برنامه انجام شود و ما شاهد چنین ئتحرکاتی از سوی نمایندگان غرب نباشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه گفت: وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات باید در مورد دیدار خانوم کاترین اشتون با محکومین فتنه که بر خلاف قوانین کشور صورت گرفته است پاسخگو باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: حتما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واکنش نشان خواهند داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نسبت به این دیدار واکنش نشان خواهند داد، عنوان کرد: نگرانی های نمایندگان مجلس از دخالت های کشورهای غربی در خاک جمهوری اسلامی ایران و حساسیت آنها نسبت به چنین اقداماتی در اعتراض به دیدار هیات پارلمانی اروپا با برخی از محکومین فتنه  واضح بود و مجلس بیشترین حساسیت را در این زمینه از خود نشان داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دیدارها از قبل طراحی شده است و غربی‎‌ها با دخالت های خود می خواهند فضایی را برای احیای مسائل فتنه بوجود بیاورند، تاکید کرد: باید جلوی هرگونه سهل نگاری در حوزه های فرهنگی سیاسی و امنیتی گرفته شود.