دادستان کل کشور، دیدار مخفیانه و بدون هماهنگی هیات پارلمانی اروپا را با دو محکوم امنیتی، محکوم کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام  محسنی اژه ای گفت: اقدام این هیات اروپایی بسیار زشت ، بد و خلاف امور دیپلماتیک بود؛ وی افزود: اگر کسی هم دراین باره صحبت کرده از منظر و جایگاه مسئولیت خودش بوده و نظر قوه قضائیه نبوده است.

سخنگوی دستگاه قضا با تاکید براینکه هیات اروپایی برای این دیدار هیچ هماهنگی و استعلامی از دستگاه قضایی نکرده است، گفت: اصولا هیات هایی که از خارج وارد کشور می شوند؛ دارای برنامه ای مشخص و هماهنگ با جمهوری اسلامی ایران هستند.
محسنی اژه ای افزود: دیدار مخفیانه با محکومان امنیتی براساس آنچه نقل شده و کمک مالی به آنان، خلاف عرف است.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باید سامانه امنیتی فعال می شد، گفت: به ویژه وزارت اطلاعات در این باره باید پیگیر موضوع می شد و ماجرا را منتقل می کرد.
"تاریا کرونبرک" سرپرست هیات پارلمانی اتحادیه اروپا در سفر اخیر نمایندگان این اتحادیه به ایران، مدعی شد محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در گفت و گو با او، از آغاز روند قضایی پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی در آینده نزدیک خبر داده است؛ ادعایی که مشخص نیست تا چه میزان دارای اصالت است و باید منتظر روایت طرف ایرانی نیز نشست.

سفر هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به ایران، حواشی فراوانی در پی داشت. مهم ترین این حواشی، دیدار با نسرین ستوده و جعفر پناهی دو تن از محکومین قضایی حوادث پس از انتخابات 88، بود که اعتراضات فراوانی را به همراه داشت و برخی نمایندگان مجلس نیز در این زمینه به طرح سوال از برخی از وزرای کلیدی دولت پرداختند.



این مقام اروپایی در پاسخ به این پرسش که درخواست برای ملاقات با چه اشخاصی در تهران داشته اند گفت: می‌خواستیم با خانواده زندانیان سیاسی و با کسانی که در حصر خانگی هستند، یعنی موسوی و کروبی ملاقات کنیم که البته امکان نداشت. دیدار نسرین ستوده و جعفر پناهی نیز از آن جهت اهمیت داشت که از سوی اتحادیه اروپا برنده جایزه ساخاروف اعلام شده بودند. سفارت یونان نیز به عنوان حافظ منافع اتحادیه اروپا در ایران، زمینه دیدار با این دو نفر را فراهم کرد.

سرپرست هیئت پارلمانی اروپا در سفر به تهران همچنین ادعا کرده است محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران درباره پرونده موسوی و کروبی گفته روند قضایی در مورد پرونده آنها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد؛ ادعایی که هنوز از سوی طرف ایرانی درباره اصالت آن اظهارنظری نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    درود بر اژه‌ای
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    کی بود کی بود دستم بود تقصیر آستینم بود عین یه بازی بچگانه که یکی اشتباه رو گردن اون یکی میندازه بس کنین دیگه ههههههههههههههههه
  • محسن ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    احمدي نژاد يادت بخير
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    تاسف برای وزارت خنثی
  • سجاد ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    خسته نباشید... شهر هرت که میگن همین جاست احتمالا
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    0 0
    همه برای خواب و آسایش خوش کار می کنند الهی که خسته نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس