کد خبر 238231
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰

در روزهای پایانی سال 1387 ستاره جنجالی دنیای فوتبال با اهدای پیراهن به دکتر احمدی نژاد در صدر اخبار داخلی و برخی خبرگزاری های خارجی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، مارادونا ستاره آرژانتینی سال های 1982 و 1990 که با حرکات خارق العاده اش در زمین، درگیری هایش با خبرنگاران در بیرون از زمین، گرایش های چپش در عرصه سیاسی، گره خوردنش به مواد مخدر در خانه، همیشه جنجال ساز  بوده است در جریان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و در ژوهانسبورگ در قامت مربی تیم ملی آرژانتین جنجال دیگری درست کرد؛ او عکس محمود احمدی نژاد را به عنوان یکی از الگوهای خود به دیوار اتاق خود و در کنار عکس چه گوارا و فیدل کاسترو چسبانده بود.

البته او چند سال قبل تر پس از یک بازی دوستانه در آرژانتین در قبال هدیه ای که دیپلمات ارشد ایرانی به وی داده بود، پیراهنش را به سفارت ایران در آرژانتین هدیه کرده بود و مدتی بعد هم با حضور در سفارت ایران در بوئینس آیرس، پیراهن شماره 10 خود را در مراسمی رسمی تحویل مسئولان ایرانی داده بود تا به محمود احمدی نژاد هدیه شود.
او گفته بود: من مردم ایران را دوست دارم. شما در صف اول جنگ با آمریکا هستید. احمدی نژاد مرد شجاعی است و از وی به عنوان فردی با جرات، عدالتخواه و مردمی ياد كرده و درخواست ديدار با احمدی نژاد را كرده بود.


سفير جمهوری اسلامی ايران در آرژانتين روز پنج شنبه 8 اسفند 1387 در ديدار با دكتر احمدی نژاد، پيراهن شماره 10 تيم ملي آرژانتين را كه‌ امضای "مارادونا" روی آن درج شده بود، را از طرف مارادونا به رييس جمهوری اهدا كرد.