کد خبر 1470606
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

معاون فرمانده گارد ملی اوکراین گفت: هر ساعت در باخموت مانند جهنم است اما نیروهای ما مواضع خود را در خط مقدم تثبیت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ولودیمیر نازارنکو معاون فرمانده گارد ملی اوکراین شنبه شب افزود: با وجود حملات شدید و مداوم نیروهای روسی، خط مقدم باخموت طی چند روز گذشته توسط نیروهای اوکراینی تثبیت شده است.

نازارنکو گفت: نیروهای روسی از رودخانه باخموتکا عبور نکرده‌اند و مرکز شهر همچنان تحت کنترل نیروهای اوکراینی است.

معاون فرمانده گارد ملی اوکراین تاکید کرد: دشمن هفته پیش در شمال و شمال غرب باخموت موفقیت‌هایی داشت اما سربازان اوکراینی در حال جنگیدن هستند و در طول چند روز گذشته مواضع ما در خط مقدم به لطف تلاش و کار سخت، تثبیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نزدیکی روستای ایوانیوسک در جنوب غربی باخموت، جاده کوستیانتنیوکا - باخموت تحت کنترل نیروهای اوکراینی است و آنها با تلاش فراوان این جاده را حفظ کرده‌اند.

نازارنکو گفت: نیروهای روسی با کمبود مهمات مواجه هستند و به گلوله‌باران نامنظم متوسل شده‌اند و در تلاش برای بمباران خطوط تدارکاتی ما هستند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه هفته گذشته گفت: بزرگ‌ترین چالش اوکراین دفاع از شهر باخموت است. هنوز سخت‌ترین و درعین‌حال حیاتی‌ترین وضعیت در شهر باخموت و نبردهایی که برای دفاع از این شهر ضروری است را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس آمار و اخباری که از فرماندهان در خط مقدم نبرد دریافت می‌کنم، روسیه متحمل خسارات سنگینی در اطراف این شهر شده است.

زلنسکی گفت: فرماندهان روسی به هیچ وجه برای جان سربازان خود ارزشی قائل نیستند و آنها را به طور مداوم برای حمله به مواضع ما می‌فرستند و شدت درگیری در این شهر در حال افزایش است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: در روزهای اخیر نیروهای روسیه بیش از ۳۰ حمله به منطقه خرسون در جنوب اوکراین انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها