"مهسا امینی" در یک حادثه تلخ و بصورت تصادفی درگذشت. اما عده‌ای در اردوگاه جریان اصلاحات و اعتدال گویا قصد دارند به این بهانه برای نمایش‌های خود بلیط بفروشند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سند زدن کارآمدی رهبری به نام روحانی

محمود میرلوحی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

در دولت کنونی اشتباهاتی صورت گرفت اولویت مشکلات کشور معیشت است و برای این مشکل باید به برجام بازگردند، اما در مقابل جراحی اقتصادی صورت گرفت تا قیمت‌ها واقعی شود اما نتیجه آن تورم بوده است. یکی از موضوعاتی که دولت تصور می‌کرد می‌تواند در آن به موفقیت برسد برنامه هسته‌ای و برجام بود اما تصورشان اشتباه بود و به رغم آنکه با سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته در دولت روحانی مواجه نبودند اما نتوانستند موفقیتی کسب کنند.

او سپس می‌افزاید:

"پیش از این هم اشاره کرده بودم که در دوره اوباما که این توافق امضا شد، به تعبیر نمایندگان کنگره و سنا که ایران را از ساخت بمب هسته‌ای منصرف کردند از اوباما انتقاد می‌کردند که چرا دلارها را با هواپیما به ایران فرستادید. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جواب گفت که من این توافق را بدون درگیری نظامی با ایران به دست آوردم. "[1]

*سیاست‌ورزی و عرصه حکومتی یک کشور هرگز عرصه بندبازی و حقّه‌بازی نیست و رجال سیاسی حق ندارند پا بر این رفتارهای غلط بگذارند...

در دوران دولت اعتدال تنها یک مرتبه پول نقد دلاری از آمریکا بوسیله هواپیما به ایران فرستاده شد و آن هم نتیجه تدبیر رهبر معظم انقلاب در برابر تقاضا و التماس آمریکا بود.

آمریکا در آن مقطع خواستار رهاسازی جواسیس آمریکایی دستگیر شده در ایران بود که با تدبیر نظام و رهبری بنا شد جواسیسی که تخلیه اطلاعاتی شده‌اند و دیگر واجد ارزش اطلاعاتی نیستند در مابه‌اِزای پول نقد به آمریکا فرستاده شوند.

و کاخ سفید هم در کمال تسلیم مجبور به پذیرش شرط رهبر انقلاب شد و مقادیر متنابهی دلار نقد را به وسیله یک پرواز به تهران فرستاد و جواسیس خود را تحویل گرفت.

رخدادی که بخشی از آن نیز در سریال گاندو به تصویر کشیده شد.

اکنون مشخص نیست میرلوحی چطور حاضر به گفتن دروغی اینچنین فراخ و فاحش شده و مهمتر از همه اینکه چطور توانسته مجاهدت و تدبیر مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب که منجر به خفت آمریکا شد را به حساب کسی و جریانی سند بزند که صراحتا معتقد به چالش با امپریالیسم آمریکا نیستند و آمریکا را قدر قدرت می‌دانند.

بایستی در سازوکار "جهاد تبیین" کاری کرد که جای شهید و جلاد عوض نشود و مردم و نسل‌های اکنون و آینده ایران اسلامی همگی متوجه مجاهدت‌های ولی فقیه در راه اعتلای اسلام و ایران باشند.

آنچه که در کلام میرلوحی گفته شد؛ می‌تواند در غیبت جهاد تبیین؛ باز هم تکرار شود...

***

"مهسا امینی" بلیط نمایش شما نیست!

محمد شریعتمداری، فعال اصلاح‌طلب و از وزرای کابینه اعتدال، طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به درگذشت تصادفی مرحومه مهسا امینی نوشته است:

"اصلا باورپذیر نیست در شرایطی که مردم متحمل فشارهای سنگین اقتصادی هستند، چگونه عده‌ای با رفتارهای نابخردانه و بی‌تاثیر و بدون محاسبه، این‌گونه برای کشور و مردم هزینه‌سازی می‌کنند و عجیب‌تر آنکه در مقابل خواست عمومی برای ریشه‌یابی این رفتارها و استفاده از این ابزارها هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای وجود ندارد. "

او همچنین تصریح می‌کند:‌ شایسته نیست به‌ جای مسوولانی که باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های‌شان در سامان‌بخشی فرهنگی و اجتماعی کشور باشند، مردم در محدودیت قرار گیرند.[2]

*قاتق نان ساختن از خون دیگران هرگز پسندیده نیست.

آنهم از سوی کسانی که خود باید در قبال برخی مسائل به مردم پاسخگو باشند...

خوبتر آن بود که آقای شریعتمداری این اظهارات را اول از همه برای خود و سپس برای دامادشان که پرونده اقتصادی دارد؛ می‌خواندند و تأمل می‌کردند. تا عاملان هزینه‌سازی برای مردم، ریشه‌های برخی مشکلات موجود و مسئولانی که باید بواسطه مشکلات پاسخگو باشند؛ اول از همه برای آقای شریعتمداری و دامادشان و بعد برای سایر مردم ایران منکشف شود...

به سخن دیگر اینکه آقای شریعتمداری، هم در چند دولت وزیر بوده‌اند و هم از ابتدای انقلاب تاکنون سمت داشته‌اند. ضمن اینکه در خانواده دامادشان هم مشکل اقتصادی وجود داشته است.

اکنون آیا نظام اسلامی یا به قول آقای شریعتمداری "عده‌ای"(!) که تلاش کرده‌اند نظام را از ورای منافع شخصی عده‌ای عبور بدهند و امنیت و دین و اقتصاد مردم را تأمین کنند باید پاسخ کارنامه و حواشی پر بسامد امثال شریعتمداری را بدهند؟ آیا این شرط جوانمردی است؟

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/342366

2_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/190858

برچسب‌ها