بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف به قهرمان سازی از افرادی اقدام می کنند که یا خیانت در کارنامه شان ثبت شده و یا جنایت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** هدف از برجام موشکی، رعایت صلح و امنیت در منطقه است!

«فریدون مجلسی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق که مدت هاست خانواده اش ساکن آمریکا هستند، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«باید این نکته را در نظر گرفت که تحریم‌ها زندگی مردم را سخت کرده و امروز مردم برای گذران امور خود با مشکلات جدی مواجه هستند. تحریم‌ها باعث شده رقبای منطقه‌ای ما در دهه‌های اخیر پیشرفت کنند و ایران به‌جز در زمینه‌های دفاعی در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و توسعه‌ای عقب بماند. درنتیجه رفع تحریم‌ها برای ایران از همه‌چیز مهم‌تر است.»

وی در ادامه گفت:«ایران باید دلایل و رویکرد کشورهای غربی را مشاهده کند که آنها به‌دنبال چه چیزی هستند و آیا شرایط تحقق آنها را دارد یا خیر. امتیازاتی که آنها به دنبال آن هستند و جمهوری اسلامی نیز نسبت به آنها آگاهی دارد و در مقدمه برجام نیز به‌صورت تلویحی به آنها اشاره ‌شده رعایت صلح و امنیت در منطقه است.»

این فعال اصلاح طلب در لفافه به برجام موشکی و منطقه ای اشاره کرده و آن را پیش نیاز گشایش اقتصادی معرفی کرده است.

در دوران جنگ تحمیلی، دشمن حتی «سیم خاردار» را هم تحریم کرده بود. در آن هشت سال صدام جنایت های متعددی علیه ملت ایران مرتکب شد. از موشک باران شهرهای ایران تا حمله شیمیایی و کشتار کودکان و زنان و مردان در شهرهای غرب کشور.

در آن مقطع ایران به واسطه فاصله کوتاهی که از پیروزی انقلاب گذشته بود هنوز در زمینه دفاعی و نظامی به نقطه مطلوب نرسیده بود. اما حالا به واسطه مجاهدت دلاورمردان و جوانان غیور کشورمان و به واسطه خون شهدا، از سردار شهید تهرانی مقدم تا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ایران در حوزه دفاعی و نظامی به پیشرفت های بسیار ارزشمندی دست یافته است.

پیشرفت هایی که هم ضامن امنیت است و هم مقدمه رشد اقتصادی و هم لازمه پیشرفت و توسعه همه جانبه. ایرانِ مقتدر اکنون در جایگاهی قرار گرفته که دشمن به هیچ عنوان فکر تهاجم و حمله نظامی به خاک آن را از ذهن نگذرانده و قدرت دفاعی آن به کابوسی برای آنان بدل شده است.

به عبارت دیگر دوران بزن در رو تمام شده و هر ضربه ای با ضربات سهمگین و قدرتمند پاسخ داده می شود. اما این مسئله برای دشمن بسیار تلخ و اندوهناک است. برای همین یکی از اهداف اصلی این است که توان دفاعی و نظامی ایران از طریقی به جز جنگ و حمله نظامی فشل شود و آن چیزی نیست جز مذاکره.

دشمن در پی آن است تا از طریق برجام موشکی دقیقا به همان هدفی برسد که از طریق حمله نظامی در پی آن بود. رهبر معظم انقلاب- 19 اسفند 1400- فرمودند:«کوتاه آمدن در مقابل امریکا یا هر قدرت دیگر برای مصون ماندن از تحریم، خطایی بزرگ و ضربه به قدرت سیاسی است. ساده‌لوحانه‌تر و ناشیانه‌تر از پیشنهاد کسی که می‌گوید قدرت دفاعی را برای حساس نشدن دشمن، کاهش دهیم وجود ندارد.»

ایشان در ادامه تاکید کردند:«در طول زمان، از این پیشنهادهای سست و پر ایراد مطرح شده که همه آنها ابطال‌پذیر بود و ابطال هم شد و اگر به کسانی که می‌خواستند برخی بازوهای قدرت ملی را قطع کنند، اجازه این کار داده می‌شد، ایران، امروز با خطرات بزرگی مواجه بود که با اراده و عنایت خداوند، امکان عملی شدن این پیشنهادها به وجود نیامد.»

جریان اصلاح طلب حداقل 34 سال در مناصب ارشد حضور داشته اما پرونده هایی از جمله کرسنت و صندوق ذخیره فرهنگیان و توتال و برجام و سوءمدیریت های گسترده را بر جا گذاشته است. حالا همین طیف با سانسور نقش خود در ایجاد مشکلات موجود، خلع سلاح نظامی و دفاعی را عامل گشایش اقتصادی معرفی می کند.

** قهرمانان اصلاح طلبان، از «قاتلِ یک زن» تا «جاسوس دوتابعیتی»

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «پایان پرونده جنجالی تهران-لندن» نوشت:«در شرایطی که صبح روز سه‌شنبه زمزمه‌هایی در فضای رسانه‌ای آغاز شد که از توافق تهران و لندن در ارتباط با پرونده‌های دو زندانی دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی جهت آزادی نازنین زاغری رتکلیف و انوشه آشوری در آینده‌ای نزدیک حکایت داشت و در عین‌ حال برخی ناظران که نگاه‌شان بیشتر به فراز و فرودها و امید و نوامیدی‌هایی بود که در این سال‌ها در این خصوص شاهد بودیم و به همین دلیل هم گوش‌شان بدهکار این زمزمه‌ها نبود، هر چه از نیمروز سه‌شنبه دور شده و به غروب و شامگاه نزدیک شدیم، صدایی که از آزادی این دو زندانی دوتابعیتی حکایت می‌کرد، بر فضا غالب شد و با فرارسیدن صبح چهارشنبه، حکایت آزادی این دو زندانی دوتابعیتی، به‌ مراتب فراتر از سطح گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبتنی ‌بر شنیده‌های غیررسمی، به عنوان خبری که رویترز مستند بر اظهارات و توضیحات وکیل زاغری به دست داده بود، در فضای رسانه‌ای مطرح شد

در ادامه این مطلب آمده است:«آن‌ هم در شرایطی که نیمروز چهارشنبه حتی عکس سلفی نازنین زاغری نیز در شبکه‌های اجتماعی و متعاقبا خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری رسمی منتشر شد که او را کنار پنجره هواپیما تصویر می‌کرد، در حالی که رو به دوربین گوشی تلفن همراهش لبخند می‌زند...بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در توییتی با ابراز خرسندی از اینکه می‌تواند این مهم را تایید کند که آنچه "حبس ناعادلانه نازنین زاغری رتکلیف و انوشه آشوری در ایران" خوانده، "به پایان رسیده و حالا (این دو زندانی دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی) به انگلیس بازخواهند گشت." جانسون همچنین در توییتی دیگر نوشت: "انگلیس سخت برای آزادی آنها تلاش کرده بود و از اینکه می‌توانند به خانواده و عزیزان‌شان بپیوندند، خوشحالم.

متاسفانه بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف به قهرمان سازی از افرادی اقدام می کنند که یا خیانت در کارنامه شان ثبت شده و یا جنایت.

نازنین زاغری، فردی است که در دادگاه و براساس مستندات متعدد به جاسوسی علیه ملت ایران محکوم شده بود. افرادی همچون زاغری، پادوهای آمریکا و انگلیس برای تسهیل فشار بر مردم ایران هستند. افرادی که با شبکه سازی در مسیر هموارسازی پروژه های ضدایرانی فعال هستند.

اما این اولین بار نیست که رسانه های اصلاح طلب از یک خائن، فردی مظلوم و قهرمان می سازند. پیش از این نیز این طیف از «قاتلِ یک زن» قهرمان ساخته و وی را جنتلمن و نخبه معرفی کرده و مدعی شدند که مقتول، مهدورالدم و مستحق مرگ بوده است!

از نگاه جریان تندروی اصلاح طلب، فردی که در پوشش فعال محیط زیستی اطلاعات سایت های دفاعی و موشکی ایران را به دشمن می دهد، مستحق تجلیل و تقدیر است. فردی که در بزنگاه مذاکرات هسته ای، اطلاعات حساس ایران را به طرف غربی می دهد، وطن پرست! است. فردی که با دختری ارتباط نامشروع برقرار کرده و او را به قتل رسانده و جسد او را مُثله و سپس جسد را مخفی کرده، یک قهرمان! است.

مدیری که با حقوق های نجومی، خون مردم را در شیشه کرده، کارآفرین برتر! و نخبه! است. مفسد دانه درشتی که مردم را با مشکلات اقتصادی و مالی مواجه کرده، مستحق تجلیل و قدرانی است و...

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، جریان تندروی اصلاح طلب از افرادی قهرمان می سازد که یا خائن هستند یا فاسد یا قاتل.

برچسب‌ها