کد خبر 1287750
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: از امروزتا پنجشنبه در استان‌های شمال غرب همچون  آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هشدار سازمان هواشناسی برای کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دمای هوا

وی ادامه داد :در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل نفوذ جریان‌های سرد شمالی درنوار شمالی کشور ضمن کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای که رخ می‌دهد شدت بارش‌ها را در  این مناطق خواهیم داشت.

وی گفت : طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت :در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مناطقی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران هم بارش خواهند داشت که در ارتفاعات استان‌هایی که در نوار شمالی هستند بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز جمعه در مناطقی از استان‌های شرق و جنوب شرق بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

وی افزود :از روز شنبه هفته آینده ورود سامانه بارشی جدیدی را خواهیم داشت که ابتدا مناطق شمال غرب و غرب و سواحل غربی خزر و به ترتیب استان‌های قزوین و تهران  را نیز در بر می‌گیرد.

رفیعی گفت:روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت :آب‌های خلیج فارس تا پایان هفته مواج  و متلاطم خواهد بود ،همچنین در این مناطق افزایش ارتفاع  را نیز خواهیم داشت.

وی گفت:با توجه به شدت بارش‌ها از فردا تا پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل کاهش محسوس دما را خواهند داشت همچنین، یخبندان جاده‌های کوهستانی وکاهش دید را در این مناطق پیش بینی می‌کنیم.

وی در پایان در مورد وشعیت جوی تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف و در برخی ساعات تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود بیشینه دما ۲۵ درجه و کمینه دما در پایتخت به ۱۵ درجه خواهد رسید.