عملیات پاکسازی دیرالزور

در جریان این درگیری ها داعش ۴۰ تن از نیروهای خود را از دست داد اما نتوانست موفق به اشغال مجدد این مناطق شود.

به گزارش مشرق، پس از محاصره تروریست های داعش در شرق استان حماه و شمال استان حمص، نیروهای جبهه مقاومت عملیات برای پاکسازی مناطق آلوده را در این محور تشدید کردند. 

در محور نخست، عقیربات، مهم ترین پایگاه تروریست های داعش در شرق حماه شاهد عملیات نیروهای جبهه مقاومت بوده و حومه این شهر با آتش سنگین توپخانه هدف قرار گرفته شد. پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت این نیروهای متحد بودند که توانستند بر تروریست ها غلبه کنند و مواضع خود را در مناطق « الدکیه شمالی، و جنوبی و ام حارتین تثبیت کنند. 

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در جریان این درگیری ها داعش ۴۰ تن از نیروهای خود را از دست داد اما نتوانست موفق به اشغال مجدد این مناطق شود؛ از سویی دیگر در حملات غافلگیرانه نیروهای جبهه مقاومت، ارتفاعات جنوبی منطقه ام حارتین از اشغال تروریست ها خارج و چند خودروی نظامی مجهز به دوشکای تروریست ها منهدم شد.

محور دوم عملیات نیروهای متحد در شرق استان حماه، حومه شرق شهر راهبردی سلمیه بود و با انجام حملات گسترده در امتداد شهرک صلبا، ۸ کیلومتر از مساحت آلوده از وجود تروریست های داعش پاکسازی شد. تثبیت مواضع در منطقه « جب المزارع» و آزادی ارتفاعات حومه این منطقه دستاورد دیگر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در این محور بود.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای متحد در تلاش هستند خود را در این محور به شهرک راهبردی صلبا برسانند؛ این شهرک دروازه غربی برای ورود به شهر عقیربات محسوب می شود. از ارتفاعات الشاعر  سومین و  آخرین محور عملیاتی نیروهای متحد هم خبر می رسد پیشروی ها به سوی شرق استان حماه ادامه دارد و در جدیدترین پیشروی ها، تعدادی از ارتفاعات بخش غربی الشاعر از اشغال تروریست ها خارج شد.

ارتفاعات الشاعر در شمال استان حمص، بر تعداد زیادی از میدان های نفتی و گازی منطقه اشراف کامل دارد. به گزارش مشرق، پیشروی ها در این سه محور عملیاتی ادامه دارد و تروریست های داعش در شرق استان حمص و حماه در مساحتی بالغ بر ۳ هزار کیلومتر مربع در محاصره هستند. در ذیل تصاویر اختصاصی مشرق را از شروع عملیات در شرق استان حماه و شمال استان حماه مشاهده می کنید:

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    10 5
    مهمترین چیزی که ارتش سوریه باید برای این نبردها داشته باشه خودروی هامر هست یا طوفان خودمون
  • مجتبی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    9 2
    به امید روزی که داعش و ایادی استکبار دست از سر این مردم مظلوم و مسلمان بردارند. واقعاً این روزها خبر می رسد که هوشیاری و اقدام به موقع نیروهای حزب الله در در شرق حماه و شمال حمص، یک عملیات ایذایی داشتند و داعشی ها را به دام انداختند در پوست خودم نمی گنجم
  • حسین2 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    9 2
    داعش از عراق و سوریه می رود اما با ورژن و شیوه ها و تاکتیک جدید تروریستی به کشورهای دیگر می رود و شاید هم گروه های دیگری از دامن استکبار پرورش پیدا کنند و دوباره منطقه را تهدید کنند همان طور که می شنویم از سوی ترامپ یک چنین حمایت هایی در افغانستان می شود که گویا این کشور را به گورستانی تبدیل کنند.
  • کاظم غفاری ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    9 2
    داعشی ها چون از هر راهی برای کشتار خونین استفاده می کنند خطرناک هستند. چون مزدورند و برای کشتن مرزبندی خاصی ندارند. امیدوارم همین طور فرماندهان در آن جا هوشیار باشند و اقدام به موقع را فراموش نکنند.
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    1 0
    نباید از میادین نفتی رمیلان که دست تروریستهای کرد است غافل شد باید این پایگاه تروریستهای آمریکایی در سوریه بسته شود حتی اگر لازم باشد با عملیات انتحاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس