image.jpeg

نیروهای متحد در تلاش هستند از جنوب منطقه راهبردی اثریا خود را به ارتفاعات الشاعر در استان حمص برسانند تا تروریست ها در استان حماه به طور کامل محاصره شوند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از صبح امروز عملیاتی را در جنوب منطقه راهبردی « اثریا» در شمال شرق استان حماه علیه عناصر تروریستی داعش انجام دادند. نیروهای متحد در این محور درصدد هستند خود را به ارتفاعات  راهبردی « الشاعر » در شمال استان حمص برسانند.

در این عملیات ارتفاعات حومه شهرک « مارینا» در شمال شرق استان حماه از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد. این ارتفاعات بر  این شهرک به طور کامل مشرف هستند. در حال حاضر نیروهای متحد در فاصله چند صد متری شهرک مارینا هستند. از سویی دیگر، جنگنده های سوری و روسی با دریافت دقیق اطلاعات از نیروهای مقاومت، مواضع تروریست ها را در مناطق « جنی العلباوی، قلیب الثور، صلبا، دکیله شمالی و دکیله جنوبی ( شمال شرق حماه) هدف قرار  دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند. در این حملات ۲۰ خودروی نظامی، زرهی و یک انبار ذخیره سلاح منهدم شدند. ۷۰ تن از تروریست ها هم در جریان این حملات کشته و زخمی شدند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، نیروهای متحد در تلاش هستند از جنوب منطقه راهبردی اثریا خود را به ارتفاعات الشاعر در استان حمص برسانند تا تروریست ها در  استان حماه به طور کامل محاصره شوند. از شمال فرودگاه تی ۴ در استان حمص هم خبر می رسد دهها تن از عناصر تروریستی داعش حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت در مناطق « جب الجراح، مکسر الحصان و تلول الهوی» انجام دادند.

در مقابل نیروهای متحد هم توانستند در همان گام نخست تحرکات تروریست ها را رصد کنند و در مکانی از پیش تعیین شده خودروهای انتحاری آنان را با موشک حرارتی هدف قرار دهند. درگیری در این محور چندین ساعت به طول انجامید و در نهایت تروریست ها با ۴۰ کشته مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش مشرق، تروریست های داعش در این حملات درصدد بودند با اشغال این سه منطقه راهبردی به سوی شهر سلمیه پیشروی کنند که با مقاومت نیروهای متحد، ناکام ماندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نيما IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
    2 3
    خواهشا به سمت ادلب حركت كنيد
  • ایرانی US ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    2 0
    یک زره صبر کنید. اول اتشهای کوچک یک یکی خاموش شوند و بعد از ان کار ادلب تمام شده است هیچ راه فرار ندارند مگر اینکه ترکیه باز هم خیانت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس