نقشه مرکز سوریه.jpg

نیروهای لشکر چهارم ارتش سوریه هم در عملیاتی دقیق موفق شدند با پاکسازی چند منطقه، خود را به شهرک «صوانات حصیة» در نزدیکی مرزهای اداری استان های حمص و حماه برساندند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حماه حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند، ضربات مهلکی را به عناصر تروریستی داعش وارد کنند.

در عملیات نیروهای متحد، محاصره تروریست ها در شرق استان حماه در دستور کار قرار گرفته و در محور نخست ( شمال استان حمص) پیشروی ها از ارتفاعات الشاعر به سوی جنوب منطقه راهبردی اثریا ادامه دارد.

در محور دوم ( جنوب منطقه اثریا) نیروهای سوری و مقاومت در حال پیشروی به سمت ارتفاعات « الفاسده» هستند و تاکنون مناطق « بئرالاعور، بئرالسید و رجم الهجانه» از وجود تروریست های داعش پاکسازی شده است.

در این محور همچنین مساحتی بالغ بر ۱۳ کیلومتر شامل مناطق «اثریا - توینان و الکریم» به همراه تعدادی ارتفاع از وجود تروریست ها پاکسازی شد. نیروهای سوری و مقاومت در جریان درگیری ها حدود ۶۰ تروریست را از پای درآوردند.

نیروهای لشکر چهارم ارتش سوریه هم در عملیاتی دقیق موفق شدند با پاکسازی چند منطقه، خود را به شهرک «صوانات حصیة» در نزدیکی مرزهای اداری استان های حمص و حماه برساندند.

از سوی دیگر، تلاش های نیروهای جبهه مقاومت در این محور برای محاصره و پاکسازی شهر راهبردی عقیربات، مهم ترین پایگاه تروریست های داعش در شرق استان حماه ادامه دارد؛ نیروهای متحد به ۱۰ کیلومتری این شهر رسیده اند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته، فاصله نیروهای سوری از جنوب منطقه راهبردی اثریا با نیروهای مستقر در شمال استان حمص به ۱۴ کیلومتر کاهش یافته و تروریست ها در شرق استان حماه در آستانه محاصره شدن قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    5 4
    مشرق خیلی عقبی مناطق بیشتری آزاد شده اپدیت کن
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
      7 2
      من خبرای مشرق می بینم واقعا دقیق. رسانه های دیگه هم داریم جلوتر از نیروهای مقاومت مناطق آزاد می کنن.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
      4 3
      تو فرمانده میدانی هستی نکنه؟ چطور آزادشده و تو با خبری ولی رسانه دیگه ای خبر نداده ؟
    • محمد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
      1 1
      الان این خبر و نقشه ای که مشرق گذاشت مال دو روز پیشه تا امروز مناطق اطراف الکلوم آزاد شدن اون 14 کیلومتری که میگه دو رزوه که آزاد شدن و داعش محاصره شده
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    4 0
    رقه بالاخره چی شد؟
  • ا IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    2 2
    خیلی از روستاها شرق سلمیه مثل شهرک صلبا و اطرافش و شرق شومریه ازاد شده و منطقه نفتی بلعاس,ولی دیدید بعد اینهمه این در اون در زدن اخر به همون مسیر شمال شاعر جنوب اثریا رسیدن باز هم باید جبهه دومی از شرق جب الجراح به غرب شاعر باز کنن و انجا هم محاصره کنن.
  • ا IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    2 4
    بیشتر مناطق نفتی در شرق فرات در دیرالزور قرار دارد باید بگونه ای برنامه ریزی بشه کهدر صورت ازادی دیرالزور کردها از جنوب حسکه مناطق نفتی را اشغال نکنند بهترین کار حرکت نیروهای سوری به موازات فرات در رقه و عبور از ان وقرار گرفتن بین کردها و داعش در تمام جنوب حسکه است البته به این منظور نباشه که مناطقی که الان دست کردهاست به اونها تعلق بگیره و با از بین رفتن داعش کردها باید به مناطق خود عقب نشینی کنند.مشرق چرا خبر هلیبرن نیروهای سوری که موفقیت امیز بود را ننوشتی.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    0 1
    نباید اجازه داد دیرالزور دست آمریکا بیفته اگه خدایی نکرده اتفاق بیفته کار سخت میشه واسه آزاد سازی ...
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    دیرالزور بصیره و المیادین نباید دست آمریکا بیفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس